Załącznik opublikowano: 2016-10-04
Polska-Kraków: Usługi świadczone przez laboratoria medyczne
2016/S 191-343382
Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Dyrektywa 2014/24/UE
Sekcja I: Instytucja zamawiająca
Adresy internetowe:
Główny adres: www.cm-uj.krakow.pl
Sekcja II: Przedmiot
Wykonanie pakietu badań laboratoryjnych w próbkach krwi i materiałach hodowlanych oraz wymiana danych przy wykorzystaniu systemów informatycznych Zamawiającego i Wykonawcy.
Przedmiotem postępowania jest wykonanie pakietu badań laboratoryjnych w próbkach krwi i materiałach hodowlanych oraz wymiana danych przy wykorzystaniu systemów informatycznych Zamawiającego i Wykonawcy, odpowiednio w odniesieniu od jednej do dwóch części zamówienia.
Przedmiot zamówienia obejmuje wykonanie pakietu badań laboratoryjnych w próbkach krwi i materiałach hodowlanych oraz wymiana danych przy wykorzystaniu systemów informatycznych Zamawiającego i Wykonawcy, odpowiednio w odniesieniu od jednej do dwóch części zamówienia.
Zamówienia realizowane jest w związku z realizacją projektu „Regeneracja uszkodzeń niedokrwiennych układu sercowo-naczyniowego z wykorzystaniem Galarety Whartona jako nieograniczonego źródła terapeutycznego komórek macierzystych” Akronim CIRCULATE, umowa nr: STRATEGMED2/265761/10/NCBR/2015.
Wykonanie pakietu badań laboratoryjnych w próbkach krwi oraz wymiana danych przy wykorzystaniu systemów informatycznych Zamawiającego i Wykonawcy
Zakład Transplantologii, Katedry Immunologii Klinicznej i Transplantologii, Instytutu Pediatrii, Wydziału Lekarskiego UJ CM, ul. Wielicka 265, 30-663 Kraków.
Wyłonienie Wykonawcy w zakresie wykonania pakietu badań laboratoryjnych w próbkach krwi oraz wymiana danych przy wykorzystaniu systemów informatycznych Zamawiającego i Wykonawcy. Zakres zamówienia obejmuje odbieranie i transportowanie próbek przez Wykonawcę, poddawanie próbek badaniom jedną z metod wskazanych w tabeli, zapewnienie możliwości bezpośredniej komunikacji systemów IT zgodnie z protokołem HL7 w wersji 2.0 lub CDA z zachowaniem wszelkich zasad bezpieczeństwa wymiany i przechowywania danych stosowanych w tym zakresie. Opis przedmiotu zamówienia określający dopuszczalne metody badań, maksymalne czasy oczekiwania na wynik oraz maksymalne ilości badań zawiera załącznik A do Formularza oferty.
I. Zakres zamówienia obejmuje:
1 Sukcesywne przekazywanie próbek przez cały okres trwania umowy.
2 Badanie próbek jedną z metod wskazaną w załączniku A do formularza oferty.
3 Badania próbek wykonywane będą na podstawie każdorazowego zlecenia złożonego przez Zamawiającego faxem/mailowo i potwierdzonego telefonicznie.
4 W okresie do 3 miesięcy od zawarcia umowy, zapewnienie możliwości bezpośredniej komunikacji systemów IT zgodnie z protokołem HL7 w wersji 2.0 lub CDA z zachowaniem wszelkich zasad bezpieczeństwa wymiany i przechowywania danych stosowanych w tym zakresie. Wymiana danych odbywać się będzie w zakresie zlecenia wykonania badań oraz importowania wyników wykonanych oznaczeń.
5 Próbki po uprzedniej informacji od Zamawiającego będą odbierane i transportowane przez Wykonawcę i poddane analizie do 24 godzin od złożenia zlecenia, przez 7 dni w tygodniu, 24 godziny na dobę.
6 Zapewnienie przez Wykonawcę właściwego transportu próbek w odpowiednich warunkach niemających wpływu na wyniki badań.
7 Jako miejsce odbioru próbek wskazuje się Zakład Transplantologii, Katedra Immunologii Klinicznej i Transplantologii, Wydział Lekarski UJ CM, ul. Wielicka 265, 30-663 Kraków.
8 Przekazanie przez Zamawiającego wraz z próbkami zleceń badań w wersji papierowej.
9 Próbki wydawane do transportu i przekazywane do Wykonawcy zostaną przez Zamawiającego stosownie zabezpieczone, opisane i oznakowane.
10 Przekazywanie wyników badań przez Wykonawcę w wersji elektronicznej niezwłocznie po ich uzyskaniu, a po integracji systemów IT przekazanie wyników badań będzie odbywało się również poprzez system informatyczny.
11 Przekazywanie wyników do Zamawiającego w terminach zadeklarowanych w pkt 1.1 formularza oferty* warunek dodatkowo punktowany.
II. Wymagania, o których mowa w art. 29 ust. 3a Pzp dotyczące wymogu zatrudnienia osób na umowę o pracę.
1 Zamawiający wymaga, aby nie później niż w dniu podpisania umowy Wykonawca zatrudnił na czas trwania realizacji przedmiotu umowy Koordynatora badań na podstawie umowy o pracę,
w rozumieniu przepisów ustawy z 26.6.1974 – Kodeks pracy (t.j. Dz.U. 2014 poz. 1502 ze zm.). Wykonawca zobowiązany jest zagwarantować zatrudnienie na powyższych zasadach przez okres realizacji przedmiotu niniejszej umowy. Zobowiązane wynikające ze zdania poprzedniego dotyczy również podwykonawców i dalszych podwykonawców, którym Wykonawca lub jego podwykonawca zleci opisane czynności związane z realizacją usług objętych zakresem niniejszej umowy.
2 Opis zadań koordynatora badań:
1) koordynacji wszystkich czynności podejmowanych przez Wykonawcę przy realizacji zamówienia
2) koordynacji pracami osób delegowanych lub wyznaczonych do realizacji zamówienia,
3) zapewnienie sprawnej komunikacji oraz wysokiej jakości i staranności przy realizacji zamówienia,
4) monitorowanie terminowości przy realizacji każdego z etapów umowy oraz przy zachowaniu innych terminów określonych umową,
5) bieżąca i ścisła współpraca z Zamawiającym, informowanie o postępach prac oraz o wszelkich sytuacjach mogących mieć istotny wpływ na realizację zamówienia.
Wykonawca musi zapewnić realizację zamówienia od dnia zawarcia umowy do 15.5.2018 lub do wyczerpania jej wartości, jeśli nastąpi to przed upływem terminu na jaki umowa została zawarta. Jednocześnie Zamawiający zastrzega możliwość przedłużenia terminu wykonania zamówienia do 15.11.2018, w przypadku uwzględnienia przez NCBiR złożonego przez Zamawiającego wniosku.
Wykonanie pakietu badań laboratoryjnych w materiałach hodowlanych
Zakład Transplantologii, Katedry Immunologii Klinicznej i Transplantologii, Instytutu Pediatrii, Wydziału Lekarskiego UJ CM, ul. Wielicka 265, 30-663 Kraków.
Wyłonienie Wykonawcy w zakresie wykonania pakietu badań laboratoryjnych w materiałach hodowlanych. Zakres zamówienia obejmuje odbieranie i transportowanie próbek przez Wykonawcę, poddawanie próbek badaniom jedną z metod wskazanych w tabeli. Opis przedmiotu zamówienia określający dopuszczalne metody badań, maksymalne czasy oczekiwania na wynik oraz maksymalne ilości badań zawiera załącznik B do Formularza oferty.
I. Zakres zamówienia obejmuje:
1 Sukcesywne przekazywanie próbek przez cały okres trwania umowy.
2 Badanie próbek jedną z metod wskazaną w załączniku B do formularza oferty.
3 Badania próbek wykonywane będą na podstawie każdorazowego zlecenia złożonego przez Zamawiającego faxem/mailowo i potwierdzonego telefonicznie szczegółowo wskazującego rodzaj zleconego badania, a po integracji systemów IT (jeżeli zostanie zaoferowany przez Wykonawcę–warunek dodatkowo punktowany) przekazanie wyników badań będzie odbywało się również poprzez system informatyczny.
4 W przypadku zadeklarowania przez Wykonawcę w pkt 1.4 formularza oferty możliwości integracji systemów IT, wymagane jest w okresie do 3 miesięcy od zawarcia umowy, zapewnienie możliwości bezpośredniej komunikacji systemów IT zgodnie z protokołem HL7 w wersji 2.0 lub CDA z zachowaniem wszelkich zasad bezpieczeństwa wymiany i przechowywania danych stosowanych w tym zakresie. Wymiana danych odbywać się będzie w zakresie zlecenia wykonania badań oraz importowania wyników wykonanych oznaczeń* warunek dodatkowo punktowany.
5 Próbki po uprzedniej informacji od Zamawiającego będą odbierane i transportowane przez Wykonawcę i poddane analizie do 24 godzin od złożenia zlecenia, przez 5 dni w tygodniu (od poniedziałku do piątku) w godzinach 7:00–15:00.
6 Zapewnienie przez Wykonawcę właściwego transportu próbek w odpowiednich warunkach niemających wpływu na wyniki badań.
7 Jako miejsce odbioru próbek wskazuje się Zakład Transplantologii, Katedra Immunologii Klinicznej i Transplantologii, Wydział Lekarski UJ CM, ul. Wielicka 265, 30-663 Kraków.
8 Przekazanie przez Zamawiającego wraz z próbkami zleceń badań w wersji papierowej.
9 Próbki wydawane do transportu i przekazywane do Wykonawcy zostaną przez Zamawiającego stosownie zabezpieczone, opisane i oznakowane.
10 Przekazywanie wyników badań przez Wykonawcę w wersji elektronicznej niezwłocznie po ich uzyskaniu, a po integracji systemów IT (w przypadku zaoferowania przez Wykonawcę integracji systemów IT) przekazanie wyników badań będzie odbywało się również poprzez system informatyczny.
11 Przekazywanie wyników do Zamawiającego w terminach zadeklarowanych w pkt 1.3 formularza oferty* warunek dodatkowo punktowany.
II. Wymagania, o których mowa w art. 29 ust. 3a Pzp dotyczące wymogu zatrudnienia osób na umowę o pracę.
1 Zamawiający wymaga, aby nie później niż w dniu podpisania umowy Wykonawca zatrudnił na czas trwania realizacji przedmiotu umowy Koordynatora badań na podstawie umowy o pracę,
w rozumieniu przepisów ustawy z 26.6.1974 – Kodeks pracy (t.j. Dz.U. 2014 poz. 1502 ze zm.). Wykonawca zobowiązany jest zagwarantować zatrudnienie na powyższych zasadach przez okres realizacji przedmiotu niniejszej umowy. Zobowiązane wynikające ze zdania poprzedniego dotyczy również podwykonawców i dalszych podwykonawców, którym Wykonawca lub jego podwykonawca zleci opisane czynności związane z realizacją usług objętych zakresem niniejszej umowy.
2 Opis zadań koordynatora badań:
1) koordynacji wszystkich czynności podejmowanych przez Wykonawcę przy realizacji zamówienia
2) koordynacji pracami osób delegowanych lub wyznaczonych do realizacji zamówienia,
3) zapewnienie sprawnej komunikacji oraz wysokiej jakości i staranności przy realizacji zamówienia,
4) monitorowanie terminowości przy realizacji każdego z etapów umowy oraz przy zachowaniu innych terminów określonych umową,
5) bieżąca i ścisła współpraca z Zamawiającym, informowanie o postępach prac oraz o wszelkich sytuacjach mogących mieć istotny wpływ na realizację zamówienia.
Wykonawca musi zapewnić realizację zamówienia od dnia zawarcia umowy do 15.5.2018 lub do wyczerpania jej wartości, jeśli nastąpi to przed upływem terminu na jaki umowa została zawarta. Jednocześnie Zamawiający zastrzega możliwość przedłużenia terminu wykonania zamówienia do 15.11.2018, w przypadku uwzględnienia przez NCBiR złożonego przez Zamawiającego wniosku.
Sekcja III: Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym
Wykonawca musi posiadać kompetencje lub uprawnienia do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów, pozwalające na realizację zamówienia.
Zamawiający na podstawie ustawy z 27.7.2001 o diagnostyce laboratoryjnej (t.j. Dz.U. 2014 poz. 1384, z późn. zm.) wymaga:
1 W zakresie części 1 – aby laboratorium spełniało podstawowe standardy stawiane medycznym laboratoriom diagnostycznym i było zarejestrowane w Krajowej Izbie Diagnostów Laboratoryjnych.
2 W zakresie części 2 – aby laboratorium spełniało podstawowe standardy stawiane medycznym laboratoriom diagnostycznym i było zarejestrowane w Krajowej Izbie Diagnostów Laboratoryjnych i wykonuje oznaczenia zgodnie z wymaganiami dla tego typu badań.
Ocena spełnienia opisanego warunku będzie dokonywana metodą 0 – 1, tj. nie spełnia/spełnia, w oparciu o oświadczenie Wykonawcy zawarte w JEDZ.
Wykonawca musi posiadać zdolność techniczną lub zawodową pozwalającą na realizację zamówienia. Zamawiający wymaga w zakresie części 1, aby laboratorium posiadało certyfikat wdrożenia systemu zarządzania jakością (np. Certyfikat Systemu Zarządzania Jakością ISO 9001 2008 w zakresie medycznej diagnostyki laboratoryjnej, ISO 15189 w zakresie wymagań dotyczących jakości i kompetencji laboratoriów medycznych), a ocena jego spełnienia będzie dokonywana metodą 0 – 1, tj. nie spełnia/spełnia, w oparciu o oświadczenie Wykonawcy zawarte w JEDZ.
Określone we wzorze umowy.
Sekcja IV: Procedura
Dział Zamówień Publicznych UJ CM, ul. Grzegórzecka 20, 31-531 Kraków, pok. nr 246.
Sekcja VI: Informacje uzupełniające
1. Wykonawca, najpóźniej w dniu składania ofert a przed upływem terminu składania ofert, winien wnieść wadium w wysokości wynoszącej kwotę łączną dla części od 1 do 2 zamówienia wynoszącą
18 000 PLN (słownie: osiemnaście tysięcy złotych, 00/100),
1.1 przy czym dla części 1 zamówienia kwotę 13 000 PLN (słownie: trzynaście tysięcy złotych, 00/100),
1.2 natomiast dla części 2 zamówienia kwotę 5 000 PLN (słownie: pięć tysięcy złotych, 00/100)
2. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach:
2.1 pieniądzu;
2.2 poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym;
2.3 gwarancjach bankowych;
2.4 gwarancjach ubezpieczeniowych;
2.5 poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z 9.11.2000 o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz.U. 2007 nr 42, poz. 275, z późn. zm.).
3. Wadium wniesione w pieniądzu należy złożyć przelewem bankowym w złotych polskich na konto Zamawiającego: Uniwersytet Jagielloński – Collegium Medicum w Krakowie, ul. św. Anny 12, Bank Pekao S.A. I O/ Kraków, ul. Pijarska 1, konto nr 09 1240 4722 1111 0000 4851 9595, z dopiskiem: Przetarg nieograniczony nr 141.2711.100.2016 – cz. ..... .
Adres internetowy:http://www.uzp.gov.pl
Adres internetowy:http://www.uzp.gov.pl
Zamawiający informuje, iż szczegółowe uregulowanie środków ochrony prawnej zawarte jest w dziale VI ustawy, tj. art. 179 – 198g Pzp.
Adres internetowy:http://www.uzp.gov.pl
VI.5)Data wysłania niniejszego ogłoszenia: