Załącznik do ogłoszenia


Przedmiotem postępowania i zamówienia jest wyłonienie Wykonawcy w zakresie sukcesywnych dostaw jednorazowych materiałów laboratoryjnych do działalności statutowej dla jednostek organizacyjnych Uniwersytetu Jagiellońskiego - Collegium Medicum w Krakowie, odpowiednio w odniesieniu od jednej do trzech części przedmiotu zamówienia. Sprawa znak: 141.2711.34.2019

Załącznik opublikowano: 2019-03-28

Sprawa znak: 141.2711.34.2019

Pismo nr 141.2711.34.2019/1

Kraków, dnia 28.03.2019r.

wg rozdzielnika

ODPOWIEDZI NA PYTANIA ORAZ ZMIANY TREŚCI SIWZ

Dotyczy: postępowania prowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego w oparciu o przepisy ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych (tekst jednolity: Dziennik Ustaw z 2018r. poz. 1986 z późn. zm.), na wyłonienie Wykonawcy w zakresie sukcesywnych dostaw jednorazowych materiałów laboratoryjnych do działalności statutowej dla jednostek organizacyjnych Uniwersytetu Jagiellońskiego - Collegium Medicum w Krakowie, odpowiednio w odniesieniu od jednej do trzech części przedmiotu zamówienia, ogłoszonego w Biuletynie Zamówień Publicznych pod numerem 529409-N-2019 z dnia 25.03.2019r.

 

Uniwersytet Jagielloński – Collegium Medicum w Krakowie informuje, że w postępowaniu jw. wpłynęły następujące pytania, na które Zamawiający udziela odpowiedzi:

 

Pytanie nr 1 z dnia 26.03.2019r.:

Dot. wzoru Umowy par. 3 ust. 3

Prosimy o modyfikację zapisu na następujący: „Wykonawca sukcesywnie dostarczać będzie przedmiot umowy na własny koszt przy czym wartość zamówienia jednostkowego nie powinna być mniejsza niż 150,00 zł netto (…..)”.

Prośbę motywujemy tym, że dla zamówień poniżej 150,00 zł, koszty transportu, na które składają się m.in. koszty opakowania transportowego, robocizny, koszty wydrukowania listów przewozowych, koszty dostarczenia towaru do przewoźnika, są wyższe niż wartość marży uzyskanej ze sprzedaży towaru o takiej wartości.

Odpowiedź nr 1:

Zamawiający nie wyraża zgody na modyfikację zapisów §3 ust. 3 wzoru umowy. Ze względów organizacyjnych nie jest możliwe oszacowanie przez Zamawiającego jednostkowego zamówienia. Zamówienia na przedmiotowy asortyment składane będą sukcesywnie
w zależności od potrzeb Zamawiającego. Zamawiający podtrzymuje zapisy SIWZ w przedmiotowym zakresie.

Pytanie nr 2 z dnia 26.03.2019r.:

Dot. wzoru umowy §7 ust. 3.1, 3.2, 3.3

Zwracamy się z prośbą do Zmawiającego o modyfikację zapisów §7 ust. 3.1, 3.2, 3.3 w taki sposób, aby wysokość kary umownej naliczana była od wartości netto a nie brutto. VAT jest należnością publicznoprawną, którą wykonawca jest zobowiązany odprowadzić do urzędu skarbowego. Ponadto sama kwota podatku VAT wliczona do ceny oferty nie ma wpływu na korzyści ekonomiczne osiągane przez wykonawcę z tytułu wykonania zamówienia.

Odpowiedź nr 2:

Zamawiający nie wyraża zgody na modyfikację zapisów §7 ust. 3.1, 3.2, 3.3 wzoru umowy. Zamawiający podtrzymuje zapisy SIWZ w przedmiotowym zakresie.

Pytanie nr 3 z dnia 26.03.2019r.:

Dot. zapisów Formularza Ofertowego pkt. 3 ppkt. a), d), e), f)

Prosimy o potwierdzenie, iż wymogi pkt. 3 ppkt. a), d), e), f) dotyczą części 1 i 2 oraz o dopisanie w formularzu ofertowym „jeżeli dotyczy”.

Odpowiedź nr 3:

Zamawiający potwierdza, iż wymogi pkt. 3 ppkt. a), d), e), f) Formularza oferty dotyczą części 1 i 2 przedmiotu zamówienia. Ponadto Zamawiający w Załącznikach A i B do Formularza oferty – Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia wraz z kalkulacją ceny oferty w kolumnie: „Minimalna jakość produktu wg specyfikacji”, podał minimalne wymagania jakie mają spełnić zaoferowane produkty. Jednocześnie Zamawiający zmienia treść Formularza oferty poprzez rozbicie do poszczególnych części wymagań jakie mają spełnić zaoferowane produkty.

Pytanie nr 4 z dnia 27.03.2019r.:

Część 1, pozycja 3

Czy Zamawiający dopuści rękawice w jednym kolorze w opakowaniu- niebieskim lub fioletowym?

Odpowiedź nr 4:

Zamawiający w części 1 w pozycji 3 wymaga rękawiczek nitrylowych bezpudrowych w różnych kolorach w tym: niebieskie, fioletowe.

Zamawiający wyjaśnia, że w jednostkowym opakowaniu (100szt. lub 200szt.) muszą znajdować się rękawiczki w jednym kolorze tj. np. w jednym opakowaniu wszystkie rękawiczki w kolorze fioletowym lub w jednym opakowaniu wszystkie rękawiczki w  kolorze niebieskim. Jednocześnie Zamawiający podtrzymuje zapisy SIWZ w przedmiotowym zakresie.

Pytanie nr 5 z dnia 27.03.2019r.:

Część 1, pozycja 3

Czy Zamawiający wymaga pełnej zgodności z normą co oznacza, że rękawice są odporne na przenikanie min 3 substancji chemicznych pochodzących z listy badanych substancji podanej w załączniku A przez co najmniej 30 min, co gwarantuje pełną ochronę i bezpieczeństwo użytkownika?

Odpowiedź nr 5:

Zamawiający wyjaśnia, iż w części 1 w pozycji 3-rękawiczki nitrylowe bezpudrowe, wymaga aby produkt zamawiany był w pełni zgodny z normami określonymi w kolumnie „Minimalna jakość produktu wg. specyfikacji tj,: EN 455-1-2-3, EN 374, EN 388, ISO 13485”, w celu  zagwarantowania użytkownikowi pełnej ochrony i bezpieczeństwa użytkowania.

Pytanie nr 6 z dnia 27.03.2019r.:

Część 1, pozycja 4

Czy Zamawiający dopuści rękawice nitrylowe grube bezpudrowe o grubości na palcu 0,17mm (±0,02)?

Odpowiedź nr 6:

Zamawiający informuje, że nie dopuści w części 1 w pozycji 4 rękawice nitrylowe grube bezpudrowe o grubości na palcu 0,17mm (±0,02).

Zamawiający w części 1 w pozycji 4 wymaga rękawiczek nitrylowych bezpudrowych grubych o grubości na palcu min. 0,20mm. Zamawiający wyjaśnia, że są to rękawiczki nitrylowe bezpudrowe grube przeznaczone do procedur wysokiego ryzyka. Wymagana grubość na palcu jest niezbędna w celu zagwarantowania użytkownikowi pełnej ochrony i bezpieczeństwa użytkowania. Jednocześnie Zamawiający podtrzymuje zapisy SIWZ w przedmiotowym zakresie.

Pytanie nr 7 z dnia 27.03.2019r.:

Część 1, pozycja 5

Prosimy Zamawiającego o wydzielenie pozycji do osobnego pakietu. Takie rozwiązanie umowżliwi naszej firmie złożenie ważnej i konkurencyjnej cenowo oferty.

Odpowiedź nr 7:

Zamawiający nie wyraża zgody na wydzielenie część 1, pozycja 5 tj; rękawiczek nitrylowych bezpudrowych z kolagenem do osobnego pakietu. Zamawiający wymaga, aby wszystkie produkty pochodziły od jednego dostawcy ze względu na organizację pracy Jednostek UJ CM. Zamawiane produkty są produktami ogólnie dostępnymi. Jednocześnie Zamawiający podtrzymuje zapisy SIWZ w przedmiotowym zakresie.

Uniwersytet Jagielloński – Collegium Medicum w Krakowie działając w oparciu o art. 38 ust. 4 ustawy z dnia 29.01.2004 r. Prawo zamówień publicznych, informuje o dokonaniu następujących zmian treści Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia w przedmiotowym postępowaniu:

  1. W Formularzu oferty jest:

    (...)

    Nawiązując do ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych nr ............ z dnia ...........2019r. o przetargu nieograniczonym na: Sukcesywne dostawy jednorazowych materiałów laboratoryjnych do działalności statutowej dla jednostek organizacyjnych Uniwersytetu Jagiellońskiego - Collegium Medicum w Krakowie, odpowiednio w odniesieniu od jednej do części przedmiotu zamówienia”, ja/my niżej podpisany/i:

    (...)

    powinno być:

    (...)

    Nawiązując do ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych nr 529409-N-2019 z dnia 25.03.2019r. o przetargu nieograniczonym na: Sukcesywne dostawy jednorazowych materiałów laboratoryjnych do działalności statutowej dla jednostek organizacyjnych Uniwersytetu Jagiellońskiego - Collegium Medicum w Krakowie, odpowiednio w odniesieniu od jednej do części przedmiotu zamówienia”, ja/my niżej podpisany/i:

    (...)

  2. W Formularzu oferty w pkt 3. jest:

    3.Oświadczamy, że oferowane produkty spełniają wymagania określone w dokumentach:
    a) wymaganych Dyrektywą o Środkach Ochrony Indywidualnej 89/686/EEC ze zm.
    b) obowiązującymi przepisami tj. ustawą z dnia 20 maja 2010r. o wyrobach medycznych (tekst jedn.: Dziennik Ustaw z 2017r. poz. 211 z późn. zm.) potwierdzające oznakowanie CE (deklaracja zgodności lub certyfikat zgodności) – w zakresie części 1 przedmiotu zamówienia
    c) obowiązującymi przepisami tj. ustawą z dnia 30 sierpnia 2002r. o systemie oceny zgodności (tekst jedn.: Dziennik Ustaw z 2017r. poz. 1226 z późn. zm.) – w zakresie części 2 przedmiotu zamówienia
    d) dotyczących wskaźniku jakości AQL
    e) dotyczących zgodności z normami: EN 455-1-2-3, EN 374, EN 388, ISO 13485
    f) dotyczących norm BHP: EN-388 odporność mechaniczna, EN-374-2
    g) odpowiednio w odniesieniu od jednej do trzech części przedmiotu zamówienia.

    powinno być:

    3.1. Oświadczamy, że oferowane produkty w zakresie części 1, spełniają wymagania określone w dokumentach:
    a) wymaganych Dyrektywą o Środkach Ochrony Indywidualnej 89/686/EEC ze zm.
    b) obowiązującymi przepisami tj. ustawą z dnia 20 maja 2010r. o wyrobach medycznych (tekst jedn.: Dziennik Ustaw z 2017r. poz. 211 z późn. zm.) potwierdzające oznakowanie CE (deklaracja zgodności lub certyfikat zgodności)
    c) dotyczących wskaźnika jakości AQL
    d) dotyczących zgodności z normami: EN 455-1-2-3, EN 374, EN 388, ISO 13485

    3.2 Oświadczamy, że oferowane produkty w zakresie części 2, spełniają wymagania określone w dokumentach:
    a) obowiązującymi przepisami tj. ustawą z dnia 30 sierpnia 2002r. o systemie oceny zgodności (tekst jedn.: Dziennik Ustaw z 2017r. poz. 1226 z późn. zm.)
    b) dotyczących norm BHP: EN-388 odporność mechaniczna, EN-374-2
    c) dotyczących wskaźnika jakości AQL

Jednocześnie Zamawiający informuje, iż powyższe pytania i odpowiedzi, wyjaśnienia i zmiany do SIWZ, stanowią jej integralną część, a przy tym z uwagi na ich zakres i charakter oraz termin wprowadzenia nie wpływają na konieczność przedłużenia terminu składania ofert i w ich wyniku nie zmienione zostało ogłoszenie o zamówieniu. Zamawiający zawiadamia, iż termin składania i otwarcia ofert oraz miejsce pozostają bez zmian.

Pozostałe zapisy SIWZ i ogłoszenia pozostają bez zmian.

Na stronie internetowej Zamawiającego (www.dzp.cm-uj.krakow.pl) znajduje się niżej wymieniony dokument, uwzględniający dokonane zmiany:

Formularz oferty po zmianach z dnia 28.03.2019r.


Powrót