Załącznik opublikowano: 2018-10-12
Polska-Kraków: Odczynniki i środki kontrastowe
2018/S 197-445098
Ogłoszenie o zamówieniu
Dostawy
Sekcja I: Instytucja zamawiająca
Adresy internetowe:
Główny adres: www.dzp.cm-uj.krakow.pl
Sekcja II: Przedmiot
Sukcesywna (partiami) dostawa odczynników wytwarzanych przez Bio-Techne dla jednostek organizacyjnych Uniwersytetu Jagiellońskiego - Collegium Medicum w Krakowie
1. Przedmiotem postępowania i zamówienia jest wyłonienie Wykonawcy w zakresie sukcesywnej (partiami) dostawy odczynników wytwarzanych przez Bio-Techne dla jednostek organizacyjnych Uniwersytetu Jagiellońskiego – Collegium Medicum w Krakowie, przeznaczonych w szczególności do działalności statutowej, naukowej, badawczej i eksperymentalno–rozwojowej.
2. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawierający zestawienie ilościowe odczynników określa załącznik nr 1 do SIWZ, który stanowi jednocześnie formularz kalkulacji ceny oferty oraz aktualny katalog producenta Bio-Techne udostępniony na stronie internetowej producenta tj.: https://www.bio-techne.com, który zawiera odczynniki nie uwzględnione w załączniku nr 1 do SIWZ a objęte przedmiotem zamówienia. Opis ten należy odczytywać wraz z ewentualnymi zmianami treści specyfikacji, będącymi np. wynikiem udzielonych odpowiedzi na zapytania Wykonawców.
Główne lokalizacje jednostek organizacyjnych UJ CM na terenie Miasta Krakowa, wskazane w pkt. 3) 1.4 SIWZ
1) Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje w szczególności:
1. Sukcesywną dostawę odczynników na koszt Wykonawcy, własnym transportem do siedziby Zamawiającego w Krakowie, zgodnie z wykazem lokalizacji jednostek UJ CM, określonym w pkt. 1) 1.4 SIWZ, partiami w zależności od bieżącego zapotrzebowania Zamawiającego.
2. Wnoszenie przedmiotu zamówienia do wskazanego przez Użytkownika miejsca i pomieszczenia oraz jego rozładunek.
3. Minimalny wymagany termin ważności (przydatności) przedmiotu zamówienia (każdego odczynnika)
W momencie dostawy do Zamawiającego nie może być krótszy niż 2/3 terminu ważności określonego przez producenta.
4. Zamówienia dla poszczególnych jednostek Zamawiającego będą pakowane i fakturowane osobno. Zamawiający wymaga, aby na każdym dostarczanym opakowaniu Wykonawca zamieszczał czytelną nazwę, termin ważności (lub pisemną deklarację producenta o terminie ważności), informację o temperaturze transportu i warunki przechowywania przedmiotu zamówienia, pod rygorem odmowy przyjęcia dostawy przez Zamawiającego.
5. Dostawy muszą być realizowane maksymalnie do 21 dni kalendarzowych od dnia złożenia każdorazowego pisemnego (np. mailem, faxem) zamówienia *warunek dodatkowo punktowany (dzień złożenia zamówienia) zgodnie z informacją zawartą w pkt. 13) SIWZ, z zastrzeżeniem, że w przypadku produktów customizowanych termin ten wynosić będzie maksymalnie do 35 dni kalendarzowych (*termin realizacji zamówienia produktów customizowanych nie jest dodatkowo punktowany).
6. W przypadku odczynników, które podlegają obostrzeniom prawnym np. wymagana deklaracja ostatecznego użytkownika itp. termin dostawy rozpoczyna się od daty dostarczenia przez Zamawiającego wymaganych dokumentów.
7. Zamówienia będą składane każdorazowo w formie pisemnej (np. faxem) lub drogą elektroniczną (np. mailem) albo przy użyciu autoryzowanego system elektronicznego Wykonawcy od poniedziałku do piątku w godzinach od 7:30 do 15:30 i Wykonawca zobowiązany jest zapewnić przyjmowanie zamówień w tych terminach i godzinach.
8. Wykonawca jest zobowiązany każdorazowo potwierdzić odbiór zamówienia odpowiednio faxem, mailem lub za pomocą systemu elektronicznego Wykonawcy i zawiadomienia jednostki odpowiedzialnej za przyjęcie zamówionych produktów (Użytkownika) o planowanym terminie dostawy z wyprzedzeniem minimum 1 dnia roboczego w godzinach od 9:00 do 14:00.
9. Za dni robocze Zamawiający uznaje dni od poniedziałku do piątku z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy.
10. Zamawiający zastrzega, że w sytuacji gdy wyznaczony dzień dostawy będzie dniem wolnym od pracy UJ CM wówczas wyznaczony termin dostawy będzie pierwszym dniem roboczym po dniach wolnych od pracy.
2) Zamawiający dopuszcza składanie ofert równoważnych:
1. Zamawiający dokonując opisu przedmiotu zamówienia określonego w Załączniku nr 1 do SIWZ wskazał nazwę handlową oraz nazwę producenta i tym samym wskazał minimalny dopuszczalny standard jakościowy zamawianych produktów.
2. Zmawiający wskazał w załączniku nr 1 do SIWZ minimalną jakość produktów oraz warunki równoważności. W tym zakresie Zamawiający dopuszcza oferowanie produktów równoważnych, tj. zaproponowanie odczynników innych producentów, o innej nazwie handlowej, które posiadają nie gorsze cechy jakościowe, wydajnościowe, użytkowe, od produktów wskazanych przez Zamawiającego.
3) Wykonawca musi zapewnić realizację zamówienia we wskazanym w pkt. 4) SIWZ terminie i z uwzględnieniem jego zapisów, tj. sukcesywnie przez okres 12 miesięcy od daty zawarcia umowy.
4) W przypadku zawieszenia produkcji lub wycofania z produkcji przedmiotu zamówienia (odczynnika/ów), Zamawiający dopuszcza wymianę na odpowiednik/i, pod warunkiem uzyskania przez Wykonawcę pisemnej zgody Zamawiającego. Zmiana ta nie wymaga formy pisemnej.
Przedmiot zamówienia może być finansowany lub współfinansowany w szczególności ze środków Unii Europejskiej lub innych środków, pozyskanych w ramach projektów lub umów bądź programów zewnętrznych albo grantów itp., zarówno obecnie realizowanych przez Uniwersytet Jagielloński – Collegium Medicum, jak również realizowanych w przyszłości.
Sekcja III: Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym
Zamawiający nie wyznacza w powyższym zakresie warunku udziału w postępowaniu.
Zamawiający nie wyznacza w powyższym zakresie warunku udziału w postępowaniu.
Wykonawca musi posiadać zdolność techniczną lub zawodową pozwalającą na realizację zamówienia, tj. musi wykazać, iż:
1) posiada niezbędną wiedzę i doświadczenie, tj. wykaże, iż w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, zrealizował lub realizuje minimum dwie dostawy odczynników o wartości łącznej wykazanych dwóch dostaw nie mniejszej niż 300 000,00 PLN brutto (słownie: trzysta tysięcy złotych brutto), wykonane lub wykonywane należycie przez okres co najmniej 12 miesięcy każda w ramach jednego kontraktu (załącznik A do Formularza oferty).
Poprzez „jeden kontrakt” Zamawiający rozumie jedną pisemną umowę odpłatną – a nie sumę pojedynczych ustnych bądź pisemnych zleceń realizowanych na rzecz tego samego podmiotu. W przypadku dostaw aktualnie realizowanych Zamawiający uzna wyłącznie dostawy, które Wykonawca realizuje już przez okres minimum 12 miesięcy.
Ocena spełnienia warunku będzie dokonywana metodą 0-1, tj. nie spełnia/spełnia, w oparciu o oświadczenie Wykonawcy zawarte w JEDZ oraz dokumenty i oświadczenia złożone na wezwanie Zamawiającego.
Szczegółowe warunki realizacji umowy są określone w pkt. 16) SIWZ - Istotne postanowienia umowy - wzór umowy.
Sekcja IV: Procedura
Dział Zamówień Publicznych UJ CM, ul. Grzegórzecka 20, 31-531 Kraków, II p., pok. 244
Sekcja VI: Informacje uzupełniające
1. Wykonawca, najpóźniej w dniu składania ofert a przed upływem terminu składania ofert, winien wnieść wadium w wysokości 8 000 PLN (słownie: osiem tysięcy złotych).
2. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach:
2.1 pieniądzu;
2.2 poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym;
2.3 gwarancjach bankowych;
2.4 gwarancjach ubezpieczeniowych;
2.5 poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9.11.2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (tekst jedn.: Dziennik Ustaw z 2018 r., poz. 110, z późn. zm.).
3. Wadium wniesione w pieniądzu należy złożyć przelewem bankowym w złotych polskich na konto Zamawiającego: Uniwersytet Jagielloński - Collegium Medicum w Krakowie, ul. św. Anny 12, Bank Pekao S.A. I O/ Kraków, ul. Pijarska 1, konto nr 09 1240 4722 1111 0000 4851 9595, z dopiskiem: Przetarg nieograniczony nr 141.2711.89.2018.
4. Zamawiający zwraca wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, któremu Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy, jeżeli jego wniesienia żądano.
5. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert.
6. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium, jeżeli w wyniku ostatecznego rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, a Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego.
7. Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, zwraca się je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę.
8. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana:
8.1 odmówił podpisania umowy w sprawie realizacji zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie;
8.2 jeżeli zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy;
9. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a ustawy Pzp, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy Pzp, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1 ustawy Pzp, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3 ustawy Pzp, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę jako najkorzystniejszej.
10. W przypadku złożenia wadium w formie pieniężnej winno ono zostać zaksięgowanie na koncie Zamawiającego do chwili upływu terminu składania oferta i zaleca się aby kopia przelewu potwierdzona za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę została dołączona do oferty, a w przypadku złożenia wadium
W innej formie niż pieniężna, oryginał dowodu wniesienia wadium musi zostać złożony wraz z ofertą, przy czym oryginał może być złożony w oddzielnej kopercie jeżeli Wykonawca będzie żądał jego zwrotu po zakończeniu postępowania, a w takim przypadku kserokopia potwierdzona za zgodność z oryginałem musi być złączona z ofertą.
11. Przed podpisaniem umowy Wykonawca winien złożyć: do Sekcji Zakupów Działu Zaopatrzenia UJ CM Karty charakterystyki substancji niebezpiecznych w rozumieniu prawa w formie elektronicznej w odniesieniu do odczynników określonych w Załączniku nr 1 do umowy, zgodnie z pkt. 14) 1.1 SIWZ.
VI.4.1)Organ odpowiedzialny za procedury odwoławcze
Krajowa Izba Odwoławcza
ul. Postępu 17a
Warszawa
02-676
Polska
Tel.: +48 224587701
E-mail: odwolania@uzp.gov.pl
Faks: +48 224587700
Adres internetowy: http://www.uzp.gov.pl
VI.4.2)Organ odpowiedzialny za procedury mediacyjne
Krajowa Izba Odwoławcza
ul. Postępu 17a
Warszawa
02-676
Polska
Tel.: +48 224587701
E-mail: odwolania@uzp.gov.pl
Faks: +48 224587700
Adres internetowy: http://www.uzp.gov.pl
VI.4.4)Źródło, gdzie można uzyskać informacje na temat składania odwołań
Krajowa Izba Odwoławcza
ul. Postępu 17a
Warszawa
02-676
Polska
Tel.: +48 224587701
E-mail: odwolania@uzp.gov.pl
Faks: +48 224587700
Adres internetowy: http://www.uzp.gov.pl
VI.5)Data wysłania niniejszego ogłoszenia: