Załącznik opublikowano: 2020-06-17
Ogłoszenie nr 550105822-N-2020 z dnia 17-06-2020 r.
Kraków: Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlanych polegających na powtórzeniu podobnych robót budowlanych do umowy podstawowej nr 141.2711.65.2019 z dnia 18 października 2019r. pn: „Dostawa i montaż wentylatorów dachowych na budynkach C i A Wydziału Farmacji przy ul. Medycznej 9 w Krakowie”. OGŁOSZENIE O ZAMIARZE ZAWARCIA UMOWY -
Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej
nie
Postępowanie przeprowadza centralny zamawiający
nie
Postępowanie przeprowadza podmiot, któremu zamawiający powierzył/powierzyli przeprowadzenie postępowania
nie
Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie przez zamawiających
nie
Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej
nie
Informacje dodatkowe:
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Uniwersytet Jagielloński - Collegium Medicum, Krajowy numer identyfikacyjny 12700004000000, ul. Św. Anny 12, 31-008 Kraków, woj. małopolskie, państwo Polska, tel. 12 433 27 29, e-mail dzp@cm-uj.krakow.pl, faks 12 398 37 01.
Adres strony internetowej (url): https://dzp.cm-uj.krakow.pl/
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Inny: Uczelnia publiczna
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlanych polegających na powtórzeniu podobnych robót budowlanych do umowy podstawowej nr 141.2711.65.2019 z dnia 18 października 2019r. pn: „Dostawa i montaż wentylatorów dachowych na budynkach C i A Wydziału Farmacji przy ul. Medycznej 9 w Krakowie”.
Numer referencyjny 141.2711.30.2020
Przed wszczęciem postępowania o udzielenie zamówienia nie przeprowadzono dialogu technicznego
II.2) Rodzaj zamówienia
Roboty budowlane
II.3) Informacja o możliwości składania ofert częściowych:
Zamówienie podzielone jest na części:
Nie
II.4) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań):
Określenie wielkości lub zakresu zamówienia: 2. Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje wykonanie między innymi niżej opisanych robót i prac: 2.1 demontażowych, polegających na: a) demontażu 19 istniejących wentylatorów dachowych (bytowych), wraz z elementami przyłączeniowymi oraz istniejącymi podkonstrukcjami pod urządzenia; b) demontażu 16 wentylatorów dachowych stalowych lub z polichlorku winylu (dygestoryjnych) - wentylatory o średnicach otworów ssących 200-250 mm. 2.2 montażowych, polegających na: dostosowaniu istniejących elementów instalacji wentylacyjnych do nowych podstaw dachowych i konsol montażowych wentylatorów, wykonaniu niezbędnych sprawdzeń instalacji zasilających montowane wentylatory, ewentualnej ich wymianie 2.3 dostawie i montażu 16 sztuk wentylatorów dachowych stalowych lub z polichlorku winylu, chemoodpornych o wydajności 800 m³/h i sprężu 50 Pa wraz z wyłącznikiem serwisowym o wyrzucie pionowym oraz dostawie i montażu 19 sztuk wentylatorów dachowych stalowych o wyrzucie pionowym, i wydajności 400-760 m³/h i sprężu 50 Pa wraz z wyłącznikiem serwisowym, 2.4 wykonaniu i montażu konstrukcji nośnych, montaż ram wsporczych, podstaw dachowych pod wentylatory dachowe, 2.5 instalacyjnych polegających na: wykonaniu niezbędnych elementów instalacji zasilającej i sterującej układami wentylacyjnymi: montażu elementów zabezpieczeń prądowych i termicznych silników wentylatorów w szafach sterowniczych, montażu wyłączników serwisowych oraz konsol sterujących urządzeniami (w pomieszczeniach) wraz z niezbędnymi przewodami elektrycznymi: zasilającymi i sterującymi, 2.6 instalacyjnych polegających na wykonaniu i wdrożeniu cyfrowego systemu automatyki sterowania wentylatorami (w budynku A), opartego na programowalnych sterownikach PLC, analogicznie do zastosowanych układów w innych budynkach obiektu, a ponadto w ramach zadania należy dołożyć niezbędne elementy automatyki (moduły sterowania) i włączyć je do układu automatycznego sterowania dla wymienionych wentylatorów dachowych dysgestoryjnych na budynku „A” (16 szt), 2.7 wykonaniu niezbędnych prób i pomiarów z udziałem wyznaczonego przez Zamawiającego Inspektora Nadzoru, w tym: sprawdzenie i pomiary elektryczne 35 obwodów zasilających i sygnalizacyjnych, sporządzenie protokołów badań obwodów zasilających i sterujących, protokoły pomiarów wymaganych ilości powietrza, itp. 2.8 organizacyjnych, polegających na odpowiedniej organizacji i zabezpieczeniu miejsca pracy, 2.9 wszystkich innych robót, usług i dostaw, wykraczających poza zakres wymieniony powyżej, które są konieczne do prawidłowej realizacji przedmiotu zamówienia. 3. Wykonawca udzieli 36 miesięcznej gwarancji jakości i 60 miesięcznej rękojmi za wady na roboty budowlane, w tym na zastosowane materiały i urządzenia zgodnie z zapisami kart gwarancyjnych stanowiących załącznik nr 2 do wzoru umowy. 4. Gwarancja i rękojmia będą liczone od dnia następnego liczonego od dnia podpisania protokołu odbioru końcowego przedmiotu umowy podpisanego bez zastrzeżeń przez wszystkich uczestników odbioru, tj. Zamawiającego i Administratora obiektu oraz Wykonawcę. 5. Wykonawca prac jest odpowiedzialny za jakość wykonania przedmiotu zamówienia. 6. Wykonawca zastosuje właściwą technologię robót, zgodną z zasadami współczesnej wiedzy technicznej, obowiązującymi przepisami, normami oraz z zasadami BHP. 7. Podczas wykonywania prac pracownicy i sprzęt Wykonawcy muszą być oznakowani nazwą firmy. 8. Wykonawca ponosi odpowiedzialność za wszelkie szkody i wypadki zaistniałe podczas wykonywania prac, a wynikające z niedopełnienia obowiązków przez Wykonawcę lub nienależytego wykonywania prac.
II.5) Główny Kod CPV: 45000000-7
Dodatkowe kody CPV:
45260000-7,
45300000-0,
45311000-0,
45317000-2,
45331211-8,
45331210-1
II.6) Całkowita wartość zamówienia (jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia):
Wartość bez VAT: 198437.89
Waluta:
PLN
SEKCJA III: PROCEDURA
III.1) Tryb udzielenia zamówienia:
Zamówienie z wolnej ręki
III.2) Podstawa prawna
Postępowanie wszczęte zostało na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 6 ustawy Pzp.
III.3 Uzasadnienia wyboru trybu
Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami:
Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlanych polegających na zrealizowaniu robót podobnych dla umowy podstawowej nr 141.2711.65.2019 z dnia 18.10.2019r. „Dostawa i montaż wentylatorów dachowych na budynkach A i C Wydziału Farmaceutycznego przy ul. Medycznej 9 w Krakowie”. Zamówienie podobne jest następstwem wcześniej udzielonego zamówienia podstawowego, gdyż w postępowaniu prowadzonym w trybie przetargu nieograniczonego, nr sprawy 141.2711.65.2019, zarówno w ogłoszeniu o zamówieniu z dnia 12.09.2019r. pod nr 596824-N-2019, jak i Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia z dnia 12.09.2018r., przewidziano możliwość udzielenia zamówienia podobnego i jest ono zgodne z zakresem zamówienia podstawowego. Zamawiający przewidział możliwość udzielenia zamówień podobnych, polegających na powtórzeniu określonego zakresu robót budowlanych. Zakres prac mających być przedmiotem zamówienia powtarzającego obejmuje roboty przewidziane w opisie zamówień powtarzających się wskazanym w zamówieniu podstawowym. Ustawa stanowi, iż w trybie zamówienia z wolnej ręki można zawrzeć umowę między innymi w przypadku udzielenia, w okresie 3 lat od dnia udzielenia zamówienia podstawowego, dotychczasowemu wykonawcy robót budowlanych, zamówienia polegającego na powtórzeniu podobnych robót budowlanych, jeżeli takie zamówienie było przewidziane w ogłoszeniu o zamówieniu dla zamówienia podstawowego i jest zgodne z jego przedmiotem oraz całkowita wartość tego zamówienia została uwzględniona przy obliczaniu jego wartości. W niniejszym przypadku, Zamawiający w treści SIWZ i ogłoszenia o zamówieniu przewidział możliwość udzielenia zamówień podobnych, polegającą na tym, że w okresie 3 lat od dnia udzielenia niniejszego zamówienia publicznego, udzieli wyłonionemu w tym postępowaniu Wykonawcy robót budowlanych, polegających na powtórzeniu podobnych robót budowlanych w innych budynkach lub na terenie objętym przedmiotem zamówienia lub zlokalizowanym w sąsiedztwie (obręb Prokocim), o wartości do 100 % zamówienia podstawowego, co zostało skalkulowane przy szacowaniu wartości zamówienia podstawowego, na warunkach przewidzianych w umowie dla postępowania i zamówienia podstawowego. Mając na uwadze powyższe dopuszcza się udzielenie zamówienia podobnego, bowiem: 1) możliwość udzielenia zamówienia została przewidziana przez Zamawiającego w ogłoszeniu o zamówieniu dla zamówienia podstawowego z dnia 12.09.2019r. pod nr 596824-N-2019, 2) w ogłoszeniu o zamówieniu został określony zakres podobnych robót budowlanych do wartości 100% zamówienia podstawowego, w zakresie między innymi budowy/ rozbudowy/ remontu/ przebudowy i demontażu, dostawy, montażu, podłączenia urządzeń i instalacji wentylacji i klimatyzacji, w tym zwiększenie ilości między innymi montażu dodatkowych wentylatorów dachowych, przeprowadzenie prób i sprawdzeń instalacji sanitarnej oraz instalacji elektrycznej, 3) zamówienie polega na powtórzeniu podobnych zamówień, tj.: robót budowlanych związanych z dostawą i montażem wentylatorów dachowych na budynku „A” Wydziału Farmaceutycznego przy ul. Medycznej 9 w Krakowie, 4) zamówienie zostanie udzielone dotychczasowemu Wykonawcy tj.: DEGRO – TECHNIKA GRZEWCZA SPÓŁKA JAWNA A.GROCHOWALSKI z siedzibą: ul. Swoboda 4, 30-332 Kraków, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Krakowa – Śródmieścia XI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, pod nr KRS: 0000198835, NIP: 6760052684, REGON: 350562787, 5) zamówienie zostaje udzielone w okresie 3 lat od udzielenia zamówienia podstawowego, gdyż umowa podstawowa została zawarta 18 października 2019r., 6) zamówienie podobne nie przekracza 100% wartości szacunkowej zamówienia podstawowego, gdyż wartość szacunkowa zamówienia podstawowego wynosi 199 397,96 zł netto, tak więc wartość zamówienia podobnego w kwocie netto 198 437,89 zł jest poniżej 100% wartości szacunkowej zamówienia podstawowego. Przedstawione powyżej okoliczności wyczerpują przesłanki do udzielenia zamówienia powtarzającego w trybie zamówienia z wolnej ręki, wynikające z art. 67 ust. 1 pkt 6 ustawy PZP. Istniejące uwarunkowania, jak obowiązująca w tym zakresie regulacja wynikająca z przepisów ustawy Prawo zamówień publicznych, prowadzą do jednoznacznego wniosku, że wykonanie robót powtarzających się jest możliwie i zasadne, a przy tym zamierza się 0je powierzyć dotychczasowemu Wykonawcy umowy. Uwzględniając przedstawione argumenty i okoliczności faktyczne oraz prawne uznać należy, iż zostały spełnione przesłanki z art. 67 ust. 1 pkt 6 ustawy Prawo zamówień publicznych. Zauważyć należy, iż zastosowanie trybu zamówienia z wolnej ręki, w tym przypadku, w oparciu o powołaną podstawę prawną, może nastąpić w określonych ustawą szczególnych okolicznościach przy spełnieniu stosownych przesłanek, których wystąpienie w niniejszym przypadku zostało wykazane. Dodać należy, iż zastosowanie w niniejszym przypadku trybu zamówienia z wolnej ręki w żadnej mierze nie narusza zasad udzielania zamówień publicznych, w szczególności zasady uczciwej konkurencji i pełnego dostępu do zamówienia, gdyż z opisanych wyżej przyczyn oraz przedstawionych okoliczności jednoznacznie wynika, iż istnieje uzasadniona możliwość udzielenia zamówienia powtarzającego wskazanemu Wykonawcy. Mając na uwadze powyższe należy stwierdzić, iż zostały spełnione przesłanki z art. 67 ust. 1 pkt 6 ustawy Prawo zamówień publicznych, a tym samym udzielenie zamówienia w trybie z wolnej ręki jest w pełni uzasadnione.
SEKCJA IV: ZAMIAR UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
NAZWA: 141.2711.30.2020
NAZWA I ADRES WYKONAWCY KTÓREMU ZAMAWIAJĄCY ZAMIERZA UDZIELIĆ ZAMÓWIENIA:
DEGRO – TECHNIKA GRZEWCZA SPÓŁKA JAWNA A.GROCHOWALSKI, , ul. Swoboda 4, 30-332, Kraków, kraj/woj. małopolskie