Treść ogłoszenia


Załącznik opublikowano: 2021-04-30

30/04/2021    S84

Polska-Kraków: Odczynniki i środki kontrastowe

2021/S 084-214175

Ogłoszenie o zamówieniu

Dostawy

Podstawa prawna:
Dyrektywa 2014/24/UE

Sekcja I: Instytucja zamawiająca

I.1)Nazwa i adresy
Oficjalna nazwa: Uniwersytet Jagielloński – Collegium Medicum
Adres pocztowy: ul. św. Anny 12
Miejscowość: Kraków
Kod NUTS: PL213 Miasto Kraków
Kod pocztowy: 31-008
Państwo: Polska
Osoba do kontaktów: Dział Zamówień Publicznych UJ CM, ul. Skawińska 8, 31-066 Kraków
E-mail: dzp@cm-uj.krakow.pl
Tel.: +48 124332730
Adresy internetowe:
Główny adres: www.dzp.cm-uj.krakow.pl
I.3)Komunikacja
Nieograniczony, pełny i bezpośredni dostęp do dokumentów zamówienia można uzyskać bezpłatnie pod adresem: http://www.dzp.cm-uj.krakow.pl/index.php/dzp/zamowienia_ustawowe/
Więcej informacji można uzyskać pod adresem podanym powyżej
Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy przesyłać drogą elektroniczną za pośrednictwem: https://www.soldea.pl/epz/epz/
Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy przesyłać na adres podany powyżej
I.4)Rodzaj instytucji zamawiającej
Inny rodzaj: uczelnia publiczna
I.5)Główny przedmiot działalności
Edukacja

Sekcja II: Przedmiot

II.1)Wielkość lub zakres zamówienia
II.1.1)Nazwa:

 

Wyłonienie Wykonawcy w zakresie sukcesywnych (partiami) dostaw odczynników wytwarzanych przez Sigma-Aldrich i Merck dla jednostek organizacyjnych UJ CM w Krakowie

 

Numer referencyjny: 141.2711.13.2021
II.1.2)Główny kod CPV
33696000 Odczynniki i środki kontrastowe
II.1.3)Rodzaj zamówienia
Dostawy
II.1.4)Krótki opis:

 

1. Przedmiotem postępowania i zamówienia jest wyłonienie Wykonawcy w zakresie sukcesywnych (partiami) dostaw odczynników wytwarzanych przez Sigma-Aldrich i Merck dla jednostek organizacyjnych UJ CM w Krakowie, przeznaczonych w szczególności do działalności statutowej, naukowej, badawczej i eksperymentalno-rozwojowej.

2. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawierający zestawienie ilościowe odczynników określa Załącznik A do formularza oferty, który stanowi jednocześnie formularz kalkulacji ceny oferty oraz aktualny katalog producenta Sigma-Aldrich i Merck udostępniony na stronie internetowej producenta, tj.: https://www.sigmaaldrich.com/technical-service-home/product-catalog.html, który zawiera odczynniki nie uwzględnione w Załączniku A do formularza oferty a objęte przedmiotem zamówienia. Opis ten należy odczytywać wraz z ewentualnymi zmianami treści SWZ, będącymi np. wynikiem udzielonych odpowiedzi na pytania Wykonawców.

3. Wymagania dotyczące przedmiotu zamówienia zostały opisane w SWZ.

 

II.1.5)Szacunkowa całkowita wartość
Wartość bez VAT: 1 401 298.54 PLN
II.1.6)Informacje o częściach
To zamówienie podzielone jest na części: nie
II.2)Opis
II.2.2)Dodatkowy kod lub kody CPV
33696300 Odczynniki chemiczne
33696500 Odczynniki laboratoryjne
II.2.3)Miejsce świadczenia usług
Kod NUTS: PL213 Miasto Kraków
Główne miejsce lub lokalizacja realizacji:

 

Główne lokalizacje jednostek organizacyjnych UJ CM na terenie miasta Krakowa, wskazane w SWZ oraz inne lokalizacje (nie więcej niż 3 % liczby wszystkich dostaw).

 

II.2.4)Opis zamówienia:

 

1. Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje w szczególności:

1.1. Sukcesywną dostawę odczynników na koszt Wykonawcy, własnym transportem do wskazanej siedziby Zamawiającego, zgodnie z wykazem lokalizacji jednostek UJ CM, określonym w SWZ, partiami w zależności od bieżącego zapotrzebowania Zamawiającego.

1.2. Wnoszenie przedmiotu zamówienia do wskazanego przez Użytkownika miejsca i pomieszczenia oraz jego rozładunek.

1.3. Minimalny wymagany termin ważności (przydatności), przedmiotu zamówienia (każdego odczynnika) w dacie dostawy do Zamawiającego nie może być krótszy niż 2/3 terminu ważności określonego przez producenta.

1.4. Zamówienia dla poszczególnych jednostek Zamawiającego będą pakowane i fakturowane osobno niezależnie od wartości zamówienia. Zamawiający wymaga, aby na każdym dostarczanym opakowaniu Wykonawca zamieszczał czytelną nazwę, termin ważności (lub pisemną deklarację producenta o terminie ważności), informację o temperaturze transportu i warunki przechowywania przedmiotu zamówienia, pod rygorem odmowy przyjęcia dostawy przez Zamawiającego, przez co Wykonawca zobowiązuje się ponieść odpowiedzialność za poniesione koszty z tym związane.

1.5. Wykonawca będzie doręczał faktury do Zamawiającego zgodnie z deklaracją Wykonawcy zawartą w formularzu oferty, przy uwzględnieniu możliwości zmiany wynikającej z treści wzoru umowy będącego integralną częścią SWZ.

1.6. W przypadku zmiany formy doręczania faktur w stosunku do treści oświadczeń złożonych w ofercie przetargowej Wykonawca zobowiązuje się do powiadomienia przedstawiciela Zamawiającego (przesłanego pisemnie, faksem lub e-mailem), w terminie co najmniej 7 dni kalendarzowych przed doręczeniem kolejnych faktur.

1.7. Dostawy muszą być realizowane maksymalnie do 21 dni kalendarzowych od dnia złożenia każdorazowego pisemnego (np. mailem, faksem), zamówienia (dzień złożenia zamówienia), zgodnie z informacją zawartą w pkt 13 SWZ, z zastrzeżeniem, że w przypadku produktów customizowanych termin ten wynosić będzie maksymalnie do 40 dni kalendarzowych.

1.8. W przypadku odczynników, które podlegają obostrzeniom prawnym np. wymagana deklaracja ostatecznego użytkownika itp. termin dostawy rozpoczyna się od daty dostarczenia przez Zamawiającego wymaganych dokumentów.

1.9. Zamówienia będą składane w dni robocze, od poniedziałku do piątku w godz. 7.30–15.30. Wykonawca zobowiązany będzie dostarczać odczynniki od poniedziałku do piątku (z wyjątkiem dni ustawowo wolnych), w godzinach 9.00–14.00 w terminie maksymalnie do 21 dni kalendarzowych od dnia złożenia zamówienia z zastrzeżeniem, iż w przypadku produktów customizowanych termin ten będzie wynosił 40 dni kalendarzowych. Zamówienie będzie zawierało oferowaną cenę produktu pomniejszoną o sumę rabatu zaoferowanego przez Wykonawcę oraz aktualnie obowiązującej promocji.

1.10. Wykonawca jest zobowiązany każdorazowo potwierdzić odbiór zamówienia odpowiednio, mailem lub za pomocą systemu elektronicznego Wykonawcy, w przypadku, gdy Wykonawca zaoferuje dostęp do autoryzowanego systemu elektronicznego.

1.11. Za dni robocze Zamawiający uznaje dni od poniedziałku do piątku z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy.

1.12. Zamawiający zastrzega, że w sytuacji gdy wyznaczony dzień dostawy będzie dniem wolnym od pracy UJ CM, wówczas wyznaczony termin dostawy będzie pierwszym dniem roboczym po dniach wolnych od pracy.

1.13. W przypadku zawieszenia produkcji lub wycofania z produkcji przedmiotu zamówienia, Zamawiający dopuszcza wymianę na odpowiedniki, pod warunkiem uzyskania przez Wykonawcę pisemnej zgody Zamawiającego. Zmiana ta nie wymaga aneksowania.

1.14. Wykonawca zobowiązuje się do wymiany wadliwych produktów stanowiących przedmiot umowy na produkty wolne od wad, na swój koszt, w terminie do 21 dni kalendarzowych a w przypadku produktów customizowanych 40 dni kalendarzowych od dnia otrzymania reklamacji.

Pozostałe zapisy dotyczące przedmiotu zamówienia są zawarte w SWZ i załącznikach do SWZ.

 

II.2.5)Kryteria udzielenia zamówienia
Kryteria określone poniżej
Kryterium kosztu - Nazwa: Cena / Waga: 80 %
Kryterium kosztu - Nazwa: Rabat (upust) w % / Waga: 20 %
II.2.6)Szacunkowa wartość
Wartość bez VAT: 1 401 298.54 PLN
II.2.7)Okres obowiązywania zamówienia, umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów
Okres w dniach: 12
Niniejsze zamówienie podlega wznowieniu: nie
II.2.10)Informacje o ofertach wariantowych
Dopuszcza się składanie ofert wariantowych: nie
II.2.11)Informacje o opcjach
Opcje: nie
II.2.12)Informacje na temat katalogów elektronicznych
Oferty należy składać w postaci katalogów elektronicznych lub muszą zawierać katalog elektroniczny
II.2.13)Informacje o funduszach Unii Europejskiej
Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: nie
II.2.14)Informacje dodatkowe

 

1. Przedmiot zamówienia może być finansowany lub współfinansowany w szczególności ze środków Unii Europejskiej lub innych środków, pozyskanych w ramach projektów lub umów bądź programów zewnętrznych albo grantów itp., zarówno obecnie realizowanych przez UJ CM, jak również realizowanych w przyszłości.

2. Termin realizacji zamówienia został rozpisany w pkt 6 SWZ.

 

Sekcja III: Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

III.1)Warunki udziału
III.1.1)Zdolność do prowadzenia działalności zawodowej, w tym wymogi związane z wpisem do rejestru zawodowego lub handlowego
Wykaz i krótki opis warunków:

 

Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.

 

III.1.2)Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Wykaz i krótki opis kryteriów kwalifikacji:

 

Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.

 

III.1.3)Zdolność techniczna i kwalifikacje zawodowe
Wykaz i krótki opis kryteriów kwalifikacji:

 

Wykonawca musi posiadać zdolność techniczną lub zawodową, czyli musi posiadać niezbędną wiedzę i doświadczenie, tj. wykażą iż w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, zrealizowali lub realizują co najmniej dwie dostawy odczynników o wartości łącznej wykazanych dwóch dostaw nie mniejszej niż 700 000,00 PLN brutto (słownie: siedemset tysięcy złotych brutto), wykonane lub wykonywane należycie przez każda okres co najmniej 12 miesięcy w ramach jednego kontraktu. Poprzez „jeden kontrakt” Zamawiający rozumie jedną pisemną umowę odpłatną – a nie sumę pojedynczych ustnych bądź pisemnych zleceń realizowanych na rzecz tego samego podmiotu. W przypadku dostaw aktualnie realizowanych Zamawiający uzna wyłącznie dostawy, które Wykonawca realizuje już przez okres minimum 12 miesięcy.

 

Minimalny poziom ewentualnie wymaganych standardów:

 

Ocena spełnienia warunku będzie dokonywana metodą 0–1, tj. nie spełnia/spełnia, w oparciu o oświadczenie Wykonawcy zawarte w JEDZ oraz dokumenty i oświadczenia złożone na wezwanie Zamawiającego miesięcy (wypełniony i uzupełniony odpowiednio według wzoru przedstawionego w Załączniku B do formularza oferty – wykaz dostaw).

 

III.2)Warunki dotyczące zamówienia
III.2.2)Warunki realizacji umowy:

 

Zostały opisane w pkt 20) SWZ, tj. projektowane postanowienia umowy w sprawie zamówienia publicznego, które zostaną wprowadzone do umowy w sprawie zamówienia publicznego.

 

Sekcja IV: Procedura

IV.1)Opis
IV.1.1)Rodzaj procedury
Procedura otwarta
IV.1.3)Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów
IV.1.8)Informacje na temat Porozumienia w sprawie zamówień rządowych (GPA)
Zamówienie jest objęte Porozumieniem w sprawie zamówień rządowych: tak
IV.2)Informacje administracyjne
IV.2.2)Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału
Data: 01/06/2021
Czas lokalny: 10:00
IV.2.3)Szacunkowa data wysłania zaproszeń do składania ofert lub do udziału wybranym kandydatom
IV.2.4)Języki, w których można sporządzać oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału:
Polski
IV.2.6)Minimalny okres, w którym oferent będzie związany ofertą
Oferta musi zachować ważność do: 30/07/2021
IV.2.7)Warunki otwarcia ofert
Data: 01/06/2021
Czas lokalny: 10:01
Miejsce:

 

Otwarcie ofert rozpocznie się 1.6.2021 o godzinie 10:01:00 na komputerze Zamawiającego po pobraniu udostępnionych przez platformę EPZ plików złożonych przez Wykonawców.

 

Sekcja VI: Informacje uzupełniające

VI.1)Informacje o powtarzającym się charakterze zamówienia
Jest to zamówienie o charakterze powtarzającym się: nie
VI.2)Informacje na temat procesów elektronicznych
Akceptowane będą faktury elektroniczne
Stosowane będą płatności elektroniczne
VI.3)Informacje dodatkowe:

 

I. Wadium:

1. Wykonawca zobowiązany jest do zabezpieczenia swojej oferty wadium.

2. Wykonawca wnosi wadium najpóźniej przed upływem terminu składania ofert i utrzymuje nieprzerwanie do dnia upływu terminu związania ofertą, z wyjątkiem przypadków, o których mowa w art. 98 ust. 1 pkt 2 i 3 oraz ust. 2 ustawy Pzp, w wysokości wynoszącej kwotę 15 000,00 PLN (słownie: piętnaście tysięcy złotych 00/100).

3. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach:

3.1. pieniądzu;

3.2. gwarancjach bankowych;

3.3. gwarancjach ubezpieczeniowych;

3.4. poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (tekst jednolity: Dziennik Ustaw z 2020 r., poz. 299, z późn. zm.).

4. Wadium wniesione w pieniądzu należy złożyć przelewem bankowym w złotych polskich na konto Zamawiającego: Uniwersytet Jagielloński – Collegium Medicum w Krakowie, ul. św. Anny 12, Bank Pekao S.A. I O/ Kraków, ul. Pijarska 1, konto nr 09 1240 4722 1111 0000 4851 9595, z dopiskiem: postępowanie nr: 141.2711.13.2021. Za termin wniesienia wadium w formie pieniężnej zostanie przyjęty termin uznania rachunku Zamawiającego.

II. O udzielenie zamówienia publicznego mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu na podstawie art. 108 ust. 1 ustawy Pzp. Zamawiający przewiduje dodatkowe podstawy wykluczenia, o których mowa w art. 109 ust. 1 pkt 4, 5, 7, 8, 9 i 10 ustawy Pzp

III. Wraz z ofertą Wykonawca jest zobowiązany złożyć:

1) szczegółowy opis oferowanego przedmiotu zamówienia wraz z kalkulacją ceny oferty, odpowiednio do wzoru stanowiącego Załączniki A do formularza oferty, pozwalający na ocenę zgodności oferowanych produktów z wymaganiami SWZ – 1 plik w wersji elektronicznej opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym, a ponadto Zamawiający wymaga dołączenia kalkulacji ceny oferty i opisu oferowanego przedmiotu zamówienia w formacie Excel, w celu umożliwienia Zamawiającemu weryfikacji zaoferowanego przedmiotu zamówienia, a także katalog wszystkich oferowanych produktów – odczynników, w wersji elektronicznej podpisanej kwalifikowanym podpisem elektronicznym, zawierający aktualną na dzień składania ofert, a w przypadku zaoferowania produktów równoważnych Wykonawca dołączy karty katalogowe lub inne opisane w SWZ dokumenty bądź oświadczenia (dla każdego produktu z osobna) potwierdzające równoważność z produktami, dla których karty katalogowe dostępne są na stronie https://www.sigmaaldrich.com/technical-service-home/product-catalog.html, podpisane kwalifikowanym podpisem elektronicznym;

2) w celu potwierdzenia, że oferowane przez Wykonawcę produkty równoważne (każdy z osobna) są zgodne z produktami, dla których karty katalogowe dostępne są na stronie https://www.sigmaaldrich.com/technical-service-home/product-catalog.html i spełniają wymagania Zamawiającego, Wykonawca przedłoży do oferty karty katalogowe lub inne opisane w pkt 4) 4.3.1 SWZ dokumenty bądź oświadczenia (dla każdego produktu z osobna);

3) aktualny najpóźniej na dzień składania ofert katalog producenta Sigma-Aldrich i Merck (katalog wszystkich oferowanych odczynników), w wersji elektronicznej;

4) zobowiązanie innego podmiotu, o ile dotyczy;

5) dowód wniesienia wadium (w przypadku wadium złożonego w formie poręczeń lub gwarancji);

6) odpowiednie pełnomocnictwa w przypadku podpisania oferty przez pełnomocnika.

IV. Zgodnie z art. 257 ustawy Pzp, Zamawiający przewiduje możliwość unieważnienia przedmiotowego postępowania, jeżeli środki publiczne, które Zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, nie zostały mu przyznane.

V. Zamawiający dopuszcza składanie ofert równoważnych.

 

VI.4)Procedury odwoławcze
VI.4.1)Organ odpowiedzialny za procedury odwoławcze
Oficjalna nazwa: Krajowa Izba Odwoławcza
Adres pocztowy: ul. Postępu 17a
Miejscowość: Warszawa
Kod pocztowy: 02-676
Państwo: Polska
E-mail: odwolania@uzp.gov.pl
Tel.: +48 224587701
Faks: +48 224587700
Adres internetowy: http://www.uzp.gov.pl
VI.4.2)Organ odpowiedzialny za procedury mediacyjne
Oficjalna nazwa: Krajowa Izba Odwoławcza
Adres pocztowy: ul. Postępu 17a
Miejscowość: Warszawa
Kod pocztowy: 02-676
Państwo: Polska
E-mail: odwolania@uzp.gov.pl
Tel.: +48 224587701
Faks: +48 224587700
Adres internetowy: http://www.uzp.gov.pl
VI.4.3)Składanie odwołań
Dokładne informacje na temat terminów składania odwołań:

 

17) Pouczenie o środkach ochrony prawnej przysługujących Wykonawcy w toku postępowania o udzielenie zamówienia, odpowiednio w odniesieniu od jednej do dwóch części przedmiotu zamówienia.

1. Środki ochrony prawnej przysługują Wykonawcom, a także innym podmiotom, jeżeli mają lub mieli interes w uzyskaniu danego zamówienia oraz ponieśli lub mogą ponieść szkodę w wyniku naruszenia przez Zamawiającego przepisów ustawy.

2. Środki ochrony prawnej wobec ogłoszenia o zamówieniu oraz specyfikacji istotnych warunków zamówienia przysługują również organizacjom wpisanym na listę prowadzoną przez Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych.

3. Odwołanie przysługuje wyłącznie od niezgodnej z przepisami ustawy Pzp czynności Zamawiającego podjętej w postępowaniu o udzielenie zamówienia lub zaniechania czynności, do której Zamawiający jest zobowiązany na podstawie ustawy Pzp.

4. Odwołanie powinno wskazywać czynność lub zaniechanie czynności Zamawiającego, której zarzuca się niezgodność z przepisami ustawy, zawierać zwięzłe przedstawienie zarzutów, określać żądanie oraz wskazywać okoliczności faktyczne i prawne uzasadniające wniesienie odwołania.

5. Odwołanie wnosi się do Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej (ul. Postępu 17a, 02-676 Warszawa) w formie pisemnej albo elektronicznej opatrzonej bezpiecznym podpisem elektronicznym weryfikowanym za pomocą ważnego kwalifikowanego certyfikatu lub równoważnego środka, spełniającego wymagania dla tego rodzaju podpisu.

6. Od odwołania uiszcza się wpis najpóźniej do dnia upływu terminu do wniesienia odwołania, a dowód jego uiszczenia dołącza się do odwołania. Odwołujący przesyła kopię odwołania Zamawiającemu przed upływem terminu do wniesienia odwołania w taki sposób, aby mógł on zapoznać się z jego treścią przed upływem tego terminu. Domniemywa się, iż Zamawiający mógł zapoznać się z treścią odwołania przed upływem terminu do jego wniesienia, jeżeli przesłanie jego kopii nastąpiło przed upływem terminu do jego wniesienia faksem lub e-mailem.

7. Odwołanie wnosi się do Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej w terminach określonych postanowieniami art. 182 ustawy Pzp:

7.1. w terminie 10 dni od dnia przesłania informacji o czynności Zamawiającego stanowiącej podstawę jego wniesienia – jeżeli zostały przesłane w sposób określony w art. 180 ust. 5 Pzp zdanie drugie albo w terminie 15 dni – jeżeli zostały przesłane w inny sposób – w przypadku gdy wartość zamówienia jest równa lub przekracza kwoty określone w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 Pzp;

7.2. w terminie 5 dni od dnia przesłania informacji o czynności Zamawiającego stanowiącej podstawę jego wniesienia – jeżeli zostały przesłane w sposób określony w art. 180 ust. 5 Pzp zdanie drugie albo w terminie 10 dni – jeżeli zostały przesłane w inny sposób – w przypadku gdy wartość zamówienia jest mniejsza niż kwoty określone w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 Pzp.

8. Odwołanie wobec treści ogłoszenia o zamówieniu, a jeżeli postępowanie jest prowadzone w trybie przetargu nieograniczonego, także wobec postanowień specyfikacji istotnych warunków zamówienia, wnosi się w terminie:

8.1. 10 dni od dnia publikacji ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej lub zamieszczenia specyfikacji istotnych warunków zamówienia na stronie internetowej - jeżeli wartość zamówienia jest równa lub przekracza kwoty określone w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 Pzp;

8.2. 5 dni od dnia zamieszczenia ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych lub specyfikacji istotnych warunków zamówienia na stronie internetowej – jeżeli wartość zamówienia jest mniejsza niż kwoty określone w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 Pzp.

9. Pozostałe informacje zawarte w pkt 17 SIWZ.

 

VI.4.4)Źródło, gdzie można uzyskać informacje na temat składania odwołań
Oficjalna nazwa: Krajowa Izba Odwoławcza
Adres pocztowy: ul. Postępu 17a
Miejscowość: Warszawa
Kod pocztowy: 02-676
Państwo: Polska
E-mail: odwolania@uzp.gov.pl
Tel.: +48 224587701
Faks: +48 224587700
Adres internetowy: http://www.uzp.gov.pl
VI.5)Data wysłania niniejszego ogłoszenia:
26/04/2021


Powrót