Ogłoszenie o zamiarze zawarcia umowy
Roboty budowlane
Podobne roboty budowlane pn.: „Wymiana rozdzielni głównej niskiego napięcia w segmencie B Wydziału Farmaceutycznego UJ CM przy ul. Medycznej 9 w Krakowie”
SEKCJA I ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Uniwersytet Jagielloński - Collegium Medicum
1.4.) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 00000127000040
1.5.) Adres zamawiającego:
1.5.1.) Ulica: św. Anny 12
1.5.2.) Miejscowość: Kraków
1.5.3.) Kod pocztowy: 31-008
1.5.4.) Województwo: małopolskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL213 - Miasto Kraków
1.5.7.) Numer telefonu: 12 433 27 30
1.5.8.) Adres poczty elektronicznej: dzp@cm-uj.krakow.pl
1.5.9.) Adres strony internetowej zamawiającego: http://www.dzp.cm-uj.krakow.pl/
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - inny zamawiający
Uczelnia Publiczna
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Edukacja
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Nazwa zamówienia:
Podobne roboty budowlane pn.: „Wymiana rozdzielni głównej niskiego napięcia w segmencie B Wydziału Farmaceutycznego UJ CM przy ul. Medycznej 9 w Krakowie”
2.2.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-28cf91a0-bc66-11eb-911f-9ad5f74c2a25
2.3.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00062396/01
2.4.) Wersja ogłoszenia: 01
2.5.) Data ogłoszenia: 2021-05-24 11:09
2.6.) Zamówienie zostało ujęte w planie postępowań: Nie
2.9.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.10.) Czy zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
SEKCJA III – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
3.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
3.2.) Numer referencyjny: 141.2711.12.2021
3.3.) Rodzaj zamówienia
Roboty budowlane
3.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
3.5.) Wartość zamówienia: 311696,53 PLN
3.8.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem postępowania i zamówienia jest wykonanie robót budowlanych polegających na powtórzeniu podobnych robót budowlanych do umowy podstawowej nr 141.2711.34.2020 z dnia 03.09.2020 r. pn.: „Wymiana rozdzielni głównej niskiego napięcia w segmencie B Wydziału Farmaceutycznego UJ CM przy ul. Medycznej 9 w Krakowie” Postępowanie nr: 141.2711.12.2021.
1.1 Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót w zakresie wymiany rozdzielni obiektowych niskiego napięcia w przyziemiu technicznym, znajdującym się w kompleksie budynków Wydziału Farmaceutycznego UJ CM przy ul. Medycznej 9 w Krakowie.
1.2 Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje między innymi:
1.2.1 Prace demontażowe,
1.2.2 Prace montażowe,
1.2.3 Prace naprawcze i wykończeniowe, w tym prace malarskie w rejonie korytarzy przyziemia, w którym znajdują się rozdzielnie niskiego napięcia - zgodnie z załączoną dokumentacją techniczną i niniejszym opisem przedmiotu zamówienia.
1.3 Zakres wykonania instalacji elektrycznych wewnętrznych w budynku:
1.3.1 dostawa, montaż, podłączenie i uruchomienie rozdzielnic obiektowych 0,4 kV;
1.3.2 przeprowadzenie prób działania rozdzielni obiektowych 0,4 kV;
1.3.3 znakowanie kabli i przewodów elektroenergetycznych;
1.3.4 wykonanie instalacji połączeń wyrównawczych głównych i miejscowych;
1.3.5 wykonanie instalacji ochrony od porażeń prądem elektrycznym;
1.3.6 wykonanie pomiarów oraz oceny technicznej;
1.3.7 sprawdzenie i uruchomienie zamontowanych i podłączanych urządzeń;
1.3.8 przeprowadzenie prób rozruchowych i prób działania instalacji elektrycznych.
1.4 Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia został opisany w załączniku 5 do ZiS „Opis przedmiotu zamówienia”, dokumentacji technicznej: projekcie technicznym, specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych oraz przedmiarze robót, przy czym Zamawiający podkreśla, iż przedmiar ma wyłącznie charakter orientacyjny i pomocniczy, a podstawą do sporządzenia oferty i jej wyceny jest projekt techniczny oraz STWiORB. Zamawiający wskazuje również, iż wypełniając dyspozycję wynikającą z przepisów ustawy Pzp, tj.: określenie w opisie przedmiotu zamówienia wymaganych cech materiałów, produktów lub usług, odpowiadających przeznaczeniu zamierzonemu przez Zamawiającego, w STWiORB oraz w opisie przedmiotu zamówienia został zamieszczony opis tych cech.
1.5 Zamawiający zaznacza, iż integralną częścią niniejszego zaproszenia jest dokumentacja postępowania dotycząca zamówienia podstawowego nr 141.2711.34.2020, w szczególności SIWZ z załącznikami i oferta Wykonawcy.
1.6 Zamawiający wymaga, aby Wykonawca udzielił 72 miesięcznej gwarancji jakości i 72 miesięcznej rękojmi za wady na roboty budowlane, w tym na zastosowane materiały i urządzenia zgodnie z zapisami karty gwarancyjnej stanowiącej załącznik nr 2 do wzoru umowy.
1.7 Bieg terminu gwarancji i rękojmi będzie liczony od daty podpisania przez Zamawiającego i Wykonawcę protokołu odbioru końcowego przedmiotu umowy bez zastrzeżeń.
1.8 Wykonawca prac jest odpowiedzialny za jakość wykonania przedmiotu zamówienia.
1.9 Wykonawca zastosuje właściwą technologię robót, zgodną z zasadami współczesnej wiedzy technicznej, obowiązującymi przepisami, normami oraz z zasadami BHP.
1.10 Podczas wykonywania prac pracownicy i sprzęt Wykonawcy muszą być oznakowani nazwą firmy.
1.11 Wykonawca ponosi odpowiedzialność za wszelkie szkody i wypadki zaistniałe podczas wykonywania prac, a wynikające z niedopełnienia obowiązków przez Wykonawcę lub nienależytego wykonywania prac.
1.12 Zastosowane ewentualnie przez Zamawiającego w dokumentacji technicznej wskazania pochodzenia wyrobów służą określeniu wzorcowych standardów cech technicznych i jakościowych oraz funkcjonalnych. Zamawiający zaznacza, iż użyte ewentualnie w ZIS przykłady nazw własnych produktów bądź producentów dotyczące określonych wyrobów, tj.: typów, modeli, systemów, elementów, materiałów, urządzeń itp. mają jedynie charakter wzorcowy (przykładowy) i dopuszczone jest składanie ofert zawierających rozwiązania równoważne, które spełniają wszystkie wymagania techniczne, funkcjonalne, jakościowe, użytkowe, estetyczne, kolorystyczne itp. wymienione w ZiS, przy czym Wykonawca zobowiązany jest wykazać w treści złożonej oferty ich równoważność załączając stosowne opisy techniczne i funkcjonalne, zgodnie ze wzorem stanowiącym Załącznik B do ZiS tj.: Wykazem materiałów i urządzeń równoważnych. Ponadto, jeżeli zastosowanie rozwiązań równoważnych pociąga za sobą konieczność dokonania zmian projektowych w dokumentacji (załączonej do ZiS), Wykonawca zobowiązany będzie do wykonania dokumentacji zamiennej uwzględniającej wprowadzone zmiany na koszt własny i uzyskania jej akceptacji przez Zamawiającego, oraz o ile to niezbędne uzyskania również uzgodnień (zezwoleń, pozwoleń, itp.) lub decyzji odpowiednich instytucji, podmiotów i organów administracyjnych. Przy oferowaniu rozwiązań i elementów oraz urządzeń innych niż opisane w ZiS, Wykonawca musi wykazać szczegółowo w treści oferty ich równoważność z warunkami i wymaganiami opisanymi w ZiS, przy czym zobowiązany jest dołączyć do oferty jego szczegółowe opisy techniczne i funkcjonalne pozwalające na ocenę zgodności oferowanego przedmiotu z ZiS. W szczególności wymaga się od Wykonawcy podania nazwy, producenta, typu lub modelu oferowanego wyrobu oraz opisu jego właściwości technicznych, funkcjonalnych, jakościowych, użytkowych, estetycznych itp. (kompletne karty produktowe, prospekty, katalogi, foldery itp.). Zamawiający dopuszcza tolerancję +/- 10% w stosunku do podanych wymagań (rozmiarów, wymiarów lub obliczeń wobec wszystkich elementów wyrobów, założeń lub funkcji) traktowanych w zależności od danego parametru podanego w ZiS jako wymaganie minimalne albo maksymalne, przy czym zmienione parametry (rozmiary, wymiary lub obliczenia) proponowane jako rozwiązanie równoważne muszą mieścić się w powyższych zakresach (minimalnych albo maksymalnych) określonych w ZiS, a ponadto zachowywać proporcję zgodną ze wzorem, w stosunku do wszystkich rozmiarów, wymiarów lub obliczeń danego wyrobu, założeń lub funkcji. Zamawiający dokona weryfikacji równoważności zaoferowanych przez Wykonawców materiałów i urządzeń w oparciu o parametry techniczne wyszczególnione w STWiORB, dokumentacji technicznej oraz pkt. VI załącznika nr 1 do ZiS – Opis przedmiotu zamówienia.
3.10.) Główny kod CPV: 45310000-3 - Roboty instalacyjne elektryczne
3.11.) Dodatkowy kod CPV:
45311200-2 - Roboty w zakresie instalacji elektrycznych
45314310-7 - Układanie kabli
45315600-4 - Instalacje niskiego napięcia
45317300-5 - Elektryczne elektrycznych urządzeń rozdzielczych
45400000-1 - Roboty wykończeniowe w zakresie obiektów budowlanych
45442100-8 - Roboty malarskie
45450000-6 - Roboty budowlane wykończeniowe, pozostałe
SEKCJA IV TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
4.1.) Tryb udzielenia zamówienia/ wraz z podstawą prawną:
Zamówienie udzielane jest w trybie zamówienia z wolnej ręki na podstawie: art. 305 pkt 1 ustawy w zw. z art. 214 ust. 1 pkt 7 ustawy
4.2.) Uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu negocjacji bez ogłoszenia albo zamówienia z wolnej ręki:
W niniejszym przypadku, Zamawiający w treści SIWZ i ogłoszenia o zamówieniu przewidział możliwość udzielenia zamówień podobnych, zgodnie z art. 67 ust. 1 pkt 6) uchylonej już ustawy Pzp (obecnie na podstawie aktualnych przepisów art. 305 pkt 1) i art. 214 ust. 1 pkt 7) ustawy Pzp), polegającą na tym, że w okresie 3 lat od dnia udzielenia niniejszego zamówienia publicznego, udzieli wyłonionemu w tym postępowaniu Wykonawcy robót budowlanych, zamówienia polegającego na powtórzeniu podobnych robót budowlanych na terenie objętym przedmiotem zamówienia lub zlokalizowanym w pobliżu, a w szczególności w bezpośrednim sąsiedztwie lub w innych terenach lub obiektach Zamawiającego zlokalizowanych na obszarze zorganizowanego kompleksu obiektów dydaktyczno-naukowych UJ CM, obr. Prokocim o wartości do 100 % zamówienia podstawowego, co zostało skalkulowane przy szacowaniu wartości zamówienia podstawowego, na warunkach przewidzianych w umowie dla postępowania i zamówienia podstawowego.
SEKCJA V ZAWARCIE UMOWY
5.1.) Wykonawca, z którym Zamawiający zamierza zawrzeć umowę:
5.1.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia (w przypadku wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia – dotyczy pełnomocnika, o którym mowa w art. 58 ust. 2 ustawy): ELECTRICON Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością
5.1.2.) Ulica: ul. Longinusa Podbipięty nr 29A
5.1.3.) Miejscowość: Kraków
5.1.4.) Kod pocztowy: 31-980
5.1.5.) Województwo: małopolskie
5.1.6.) Kraj: Polska
SEKCJA VI NFORMACJE DODATKOWE
W przedmiotowym przypadku zamówienie podobne jest udzielone w okresie 3 lat od udzielenia zamówienia podstawowego, gdyż umowę w zakresie zamówienia podstawowego zawarto w dniu 3 września 2020 r. Ponadto zamówienie podobne nie przekracza 100% wartości szacunkowej zamówienia podstawowego, tj. kwoty 572 134,37 zł netto, tak więc wartość zamówienia podobnego w kwocie 311 696, 53 zł netto jest poniżej 100% wartości szacunkowej zamówienia podstawowego. Przy czym zamówienie jest udzielane temu samemu Wykonawcy, na rzecz którego udzielono zamówienia podstawowego, czyli zawierane jest z Firmą: ELECTRICON Sp. z o.o. , ul. Longinusa Podbipięty nr 29A, 310980 Kraków. Przedstawione powyżej okoliczności wyczerpują przesłanki do udzielenia zamówienia podobnego w trybie zamówienia z wolnej ręki, wynikające z art. 305 pkt 1) i art. 214 ust. 1 pkt 7) ustawy PZP. Istniejące uwarunkowania, jak i obowiązująca w tym zakresie regulacja wynikająca z przepisów ustawy Prawo zamówień publicznych, prowadzą do jednoznacznego wniosku, że wykonanie robót podobnych (powtarzających się) jest możliwie i zasadne, a przy tym należy je powierzyć dotychczasowemu Wykonawcy umów. Uwzględniając przedstawione argumenty i okoliczności faktyczne oraz prawne uznać należy, iż zostały spełnione przesłanki z art. 305 pkt 1) i art. 214 ust. 1 pkt 7) ustawy Prawo zamówień publicznych. Zauważyć należy, iż zastosowanie trybu zamówienia z wolnej ręki w tym przypadku, w oparciu o powołaną podstawę prawną, może nastąpić w określonych ustawą szczególnych okolicznościach przy spełnieniu stosownych przesłanek, których wystąpienie w niniejszym przypadku zostało wykazane.