Załącznik opublikowano: 2021-06-22
Polska-Kraków: Urządzenia do tomografii
2021/S 119-312954
Ogłoszenie o zamówieniu
Dostawy
Sekcja I: Instytucja zamawiająca
Sekcja II: Przedmiot
Wyłonienie Wykonawcy w zakresie dostawy tomografu komputerowego do wirtualnej autopsji dla Zakładu Medycyny Sądowej UJ CM w Krakowie, w ramach realiz. programu „Inicjatywa doskonałości – uczelnia badawcza”
1. Przedmiotem postępowania i zamówienia jest wyłonienie Wykonawcy w zakresie dostawy tomografu komputerowego do wirtualnej autopsji dla Zakładu Medycyny Sądowej UJ CM w Krakowie, w ramach realizacji programu „Inicjatywa doskonałości – uczelnia badawcza”.
2. Zamówienie finansowane w ramach programu „Inicjatywa doskonałości – uczelnia badawcza” na podstawie umowy nr 06/IDUB/2019/94 zawartej pomiędzy Ministerstwem Nauki i Szkolnictwa Wyższego a Uniwersytetem Jagiellońskim w dniu 16 grudnia 2019 r.
3. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia określający funkcje, parametry techniczne i warunki wymagane oraz dodatkowo punktowane zawiera Załącznik A do SWZ, tj. Parametry techniczne i warunki wymagane oraz punktowane przedmiotu zamówienia, stanowiący integralną część SWZ oraz zapisy pkt 4 SWZ, które przedstawiają również zakres i wymagania związane z realizacją przedmiotu zamówienia.
4. Wymagania dotyczące przedmiotu zamówienia zostały opisane w SWZ i załącznikach do SWZ.
Zakład Medycyny Sądowej UJ CM, ul. Grzegórzecka 16, 31-531 Kraków.
1. Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje w szczególności:
1.1. dostawę z instalacją (wszystkie elementy niezbędne do instalacji i uruchomienia tomografu dostarcza Wykonawca, tj. komplet akcesoriów, okablowania itp. asortyment niezbędny do uruchomienia i funkcjonowania aparatu jako całości w wymaganej specyfikacją konfiguracji), uruchomieniem we wskazanym przez Zamawiającego miejscu, opakowaniem, transportem, wyładunkiem, wniesieniem, montażem;
1.2. przeprowadzenie testów (zgodnie z zaleceniami producenta) potwierdzających spełnienie funkcji opisanych w SWZ i świadczenie usług gwarancyjnych;
1.3. przeprowadzenie testów odbiorczych zgodnie z ustawą z dnia 13 czerwca 2019 r. – o zmianie ustawy Prawo atomowe oraz ustawą o ochronie przeciwpożarowej (Dz.U. 2019 poz. 1593) urządzeń radiologicznych oraz urządzeń pomocniczych;
1.4. w ramach dostawy demontaż, odbiór oraz utylizację/unieczynnienie obecnie posiadanego urządzenia Siemens Somatom Emotion 16 o numerze seryjnym 78667;
1.5. dostosowanie obecnej pracowni do wymogów instalacyjnych zaoferowanego urządzenia, w tym m.in. uzupełnienie pozostałych po obecnie posiadanym urządzeniu ubytków wykładziny podłogowej, wykończenie miejsc prowadzenia okablowania, pozostawienie ścian, sufitów, podłóg, drzwi, zasłon i okien pracowni w stanie nie gorszym niż zastany w chwili rozpoczęcia dostosowania. Gotowa pracownia powinna spełniać wszelkie wymogi formalno-prawne pozwalające na uzyskanie stosownych zgód i odbiorów przez uprawnione instytucje;
1.6. wykonanie projektu osłon stałych;
1.7. Zamawiający samodzielnie będzie odpowiedzialny za zgłoszenie pracowni do PAA. Wykonawca będzie odpowiedzialny jedynie za dostarczenie pakietu dokumentów pozwalających na złożenie wniosku do PAA o zezwolenie na prowadzenie działalności ze źródłami promieniowania jonizującego w tym. m.in. testy odbiorcze, certyfikaty, atesty oraz wszelką dokumentację pozwalającą na użytkowanie oferowanego urządzenia w terminie oddania inwestycji do pełnej eksploatacji. Testy odbiorcze, które zgodnie z ustawą z dnia 13 czerwca 2019 r. – o zmianie Prawo atomowe oraz ustawą o ochronie przeciwpożarowej (Dz.U. 2019 poz. 1593) urządzeń radiologicznych oraz urządzeń pomocniczych polegają na sprawdzeniu co najmniej:
1) kompletności i jednoznaczności oznaczeń i opisów na elementach tych urządzeń;
2) kompletności dokumentacji i specyfikacji technicznej tych urządzeń;
3) zgodności wartości zmierzonych lub odczytanych parametrów fizycznych tych urządzeń z wartościami parametrów fizycznych określonych w specyfikacji technicznej tych urządzeń;
1.8. wyniki badań parametrów fizycznych aparatu muszą być zgodne z wymaganiami zawartymi w obwieszczeniu Ministra Zdrowia z dnia 3 kwietnia 2017 r. w sprawie ogłoszenia jednolitego tekstu rozporządzenia Ministra Zdrowia w sprawie warunków bezpiecznego stosowania promieniowania jonizującego dla wszystkich rodzajów ekspozycji medycznej (Dz.U. 2017 poz. 884);
1.9. Zamawiający wymaga szkolenia dla personelu z zakresu obsługi urządzenia min. 3 osoby w ciągu co najmniej 3 dni (min. 5 h zegarowych) z możliwością podziału w terminie uzgodnionym z użytkownikiem.
W razie potrzeby możliwość stałego wsparcia aplikacyjnego w początkowym (do 6 miesięcy) okresie pracy urządzeń w siedzibie użytkownika, tj. w Zakładzie Medycyny Sądowej UJ CM, w terminie uzgodnionym z użytkownikiem;
1.10; przedmiot zamówienia obejmuje fabrycznie nowe, nieużywane urządzenia, nierekondycjonowane, niepowystawowe, wyprodukowane nie wcześniej niż w 2021r., w najnowszej wersji sprzętowej i oprogramowania na dzień składania oferty. Ponadto do jego uruchomienia oraz stosowania zgodnie z przeznaczeniem nie jest konieczny zakup dodatkowych elementów i akcesoriów.
2. Pozostałe zapisy dotyczące przedmiotu zamówienia są zawarte w SWZ i załącznikach do SWZ.
1. Termin realizacji zamówienia został opisany w pkt 6 SWZ: Termin realizacji zamówienia.
2. Do SWZ Zamawiający załączył również rzut pomieszczenia pracowni RTG, stanowiący Załącznik nr 6 do SWZ.
Sekcja III: Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym
Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.
Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.
Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.
Zostały opisane w pkt 20 SWZ: Projektowane postanowienia umowy w sprawie zamówienia publicznego, które zostaną wprowadzone do umowy w sprawie zamówienia publicznego.
Sekcja IV: Procedura
Otwarcie ofert rozpocznie się w dniu 3 sierpnia 2021 r. o godzinie 10.01:00 na komputerze Zamawiającego po pobraniu udostępnionych przez platformę EPZ plików złożonych przez Wykonawców.
Sekcja VI: Informacje uzupełniające
I. W celu zapoznania się z miejscem objętym przedmiotem zamówienia, Zamawiający organizuje wizję lokalną w budynku Zakładu Medycyny Sądowej UJ CM przy ul. Grzegórzeckiej 16 w Krakowie w dniu 7 lipca 2021 r. o godzinie 12.00. Przedstawiciel Zamawiającego będzie czekał na Wykonawców przed głównym wejściem do budynku. Zamawiający informuje, iż do złożenia oferty bezwzględnie jest wymagana obecność w trakcie trwania wizji lokalnej. Udział w wizji lokalnej jest obligatoryjny, Zamawiający wymaga złożenia oferty po odbyciu przez Wykonawcę wizji lokalnej. Pozostałe zapisy dot. wizji lokalnej zostały opisane w pkt 30 SWZ.
II.
1. Wykonawca zobowiązany jest do zabezpieczenia swojej oferty wadium.
2. Wykonawca wnosi wadium najpóźniej przed upływem terminu składania ofert i utrzymuje nieprzerwanie do dnia upływu terminu związania ofertą, z wyjątkiem przypadków, o których mowa w art. 98 ust. 1 pkt 2 i 3 oraz ust. 2 ustawy Pzp, w wysokości wynoszącej kwotę 30 000,00 PLN (słownie: trzydzieści tysięcy złotych 00/100).
3. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach:
3.1. pieniądzu;
3.2. gwarancjach bankowych;
3.3. gwarancjach ubezpieczeniowych;
3.4. poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (tekst jednolity: Dz.U. z 2020 r., poz. 299, z późn. zm.).
4. Wadium wniesione w pieniądzu należy złożyć przelewem bankowym w złotych polskich na konto Zamawiającego: UJ CM w Krakowie, ul. św. Anny 12, Bank Pekao S.A. I O. Kraków, ul. Pijarska 1, konto nr 09 1240 4722 1111 0000 4851 9595, z dopiskiem: Postępowanie nr: 141.2713.18.2021. Za termin wniesienia wadium w formie pieniężnej zostanie przyjęty termin uznania rachunku Zamawiającego.
III. O udzielenie zamówienia publicznego mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu na podstawie art. 108 ust. 1 ustawy Pzp. Zamawiający przewiduje dodatkowe podstawy wykluczenia, o których mowa w art. 109 ust. 1 pkt 4, 5, 7, 8, 9 i 10 ustawy Pzp.
IV. Wraz z ofertą Wykonawca jest zobowiązany złożyć:
3.1. w celu potwierdzenia, że oferowany przedmiot zamówienia, odpowiada wymaganiom określonym przez Zamawiającego w SWZ, Zamawiający żąda złożenia wraz z ofertą kart katalogowych lub wydruków ze stron internetowych lub innych dokumentów lub oświadczeń producenta lub jego autoryzowanego przedstawiciela, w języku polskim lub wraz z tłumaczeniem na język polski;
3.2. certyfikat zgodności lub deklarację zgodności zgodnie z obowiązującymi przepisami, tj. ustawą z dnia 20 maja 2010 r. o wyrobach medycznych (t.j. Dz.U. 2020 poz. 186 z późn. zm.) potwierdzających oznakowanie CE albo inne równoważne dokumenty lub oświadczenia. Wykonawca musi wykazać w treści oferty równoważność przedstawionych dokumentów. Brak wymaganego potwierdzenia równoważności lub brak wykazania równoważności w ofercie Wykonawcy stanowić będzie o niezgodności treści oferty z warunkami zamówienia;
3.3. potwierdzenie zgłoszenia lub oświadczenie zgłoszenia do rejestru wyrobów medycznych do Urzędu Rejestracji Produktów Leczniczych Wyrobów Medycznych i Produktów Biobójczych albo inne równoważne dokumenty lub oświadczenia. Wykonawca musi wykazać w treści oferty równoważność przedstawionych dokumentów. Brak wymaganego potwierdzenia równoważności lub brak wykazania równoważności w ofercie Wykonawcy stanowić będzie o niezgodności treści oferty z warunkami zamówienia;
3.4. zobowiązanie innego podmiotu, o ile dotyczy;
3.5. dowód wniesienia wadium (w przypadku wadium złożonego w formie poręczeń lub gwarancji);
3.6. oświadczenie Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, o ile dotyczy;
3.7. odpowiednie pełnomocnictwa w przypadku podpisania oferty przez pełnomocnika.
V. Zgodnie z art. 257 ustawy Pzp, Zamawiający przewiduje możliwość unieważnienia przedmiotowego postępowania, jeżeli środki publiczne, które Zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, nie zostały mu przyznane.
VI. Zamawiający dopuszcza składanie ofert równoważnych.
I. Pouczenie o środkach ochrony prawnej przysługujących Wykonawcy.
1. Środki ochrony prawnej przysługują Wykonawcy, uczestnikowi konkursu oraz innemu podmiotowi, jeżeli ma lub miał interes w uzyskaniu zamówienia lub nagrody w konkursie oraz poniósł lub może ponieść szkodę w wyniku naruszenia przez Zamawiającego przepisów ustawy Pzp.
2. Środki ochrony prawnej wobec ogłoszenia wszczynającego postępowanie o udzielenie zamówienia lub ogłoszenia o konkursie oraz dokumentów zamówienia przysługują również organizacjom wpisanym na listę, o której mowa w art. 469 pkt 15 ustawy Pzp, oraz Rzecznikowi Małych i Średnich Przedsiębiorców.
3. Postępowanie odwoławcze jest prowadzone w języku polskim i wszystkie dokumenty przedstawia się w języku polskim, a jeżeli zostały sporządzone w języku obcym, strona oraz uczestnik postępowania odwoławczego, który się na nie powołuje, przedstawia ich tłumaczenie na język polski. W uzasadnionych przypadkach Izba może żądać przedstawienia tłumaczenia dokumentu na język polski poświadczonego przez tłumacza przysięgłego.
4. Pisma składane w toku postępowania odwoławczego przez strony oraz uczestników postępowania odwoławczego wnosi się z odpisami dla stron oraz uczestników postępowania odwoławczego, jeżeli pisma te składane są w formie pisemnej.
5. Pisma w postępowaniu odwoławczym wnosi się w formie pisemnej albo w formie elektronicznej albo w postaci elektronicznej, z tym że odwołanie i przystąpienie do postępowania odwoławczego, wniesione w postaci elektronicznej, wymagają opatrzenia podpisem zaufanym.
6. Terminy oblicza się według przepisów prawa cywilnego i jeżeli koniec terminu do wykonania czynności przypada na sobotę lub dzień ustawowo wolny od pracy, termin upływa dnia następnego po dniu lub dniach wolnych od pracy.
7. Odwołanie przysługuje na:
7.1. niezgodną z przepisami ustawy czynność Zamawiającego, podjętą w postępowaniu o udzielenie zamówienia, o zawarcie umowy ramowej, dynamicznym systemie zakupów, systemie kwalifikowania Wykonawców lub konkursie, w tym na projektowane postanowienie umowy;
7.2. zaniechanie czynności w postępowaniu o udzielenie zamówienia, o zawarcie umowy ramowej, dynamicznym systemie zakupów, systemie kwalifikowania Wykonawców lub konkursie, do której Zamawiający był obowiązany na podstawie ustawy;
7.3. zaniechanie przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia lub zorganizowania konkursu na podstawie ustawy, mimo że Zamawiający był do tego obowiązany.
8. Odwołanie wnosi się do Prezesa Izby. Odwołujący przekazuje kopię odwołania Zamawiającemu przed upływem terminu do wniesienia odwołania w taki sposób, aby mógł on zapoznać się z jego treścią przed upływem tego terminu.
9. Odwołanie wnosi się:
9.1. w przypadku zamówień, których wartość jest równa albo przekracza progi unijne, w terminie:
a) 10 dni od dnia przekazania informacji o czynności Zamawiającego stanowiącej podstawę jego wniesienia, jeżeli informacja została przekazana przy użyciu środków komunikacji elektronicznej;
b) 15 dni od dnia przekazania informacji o czynności Zamawiającego stanowiącej podstawę jego wniesienia, jeżeli informacja została przekazana w sposób inny niż określony w lit. a;
9.2. w przypadku zamówień, których wartość jest mniejsza niż progi unijne, w terminie:
a) 5 dni od dnia przekazania informacji o czynności Zamawiającego stanowiącej podstawę jego wniesienia, jeżeli informacja została przekazana przy użyciu środków komunikacji elektronicznej;
b) 10 dni od dnia przekazania informacji o czynności Zamawiającego stanowiącej podstawę jego wniesienia, jeżeli informacja została przekazana w sposób inny niż określony w lit. a.
10. Pozostałe informacje zostały zawarte w pkt 21 SWZ: Pouczenie o środkach ochrony prawnej przysługujących Wykonawcy.