Załącznik opublikowano: 2021-06-28
Polska-Kraków: Spektrometry masy
2021/S 122-322898
Ogłoszenie o zamówieniu
Dostawy
Sekcja I: Instytucja zamawiająca
Sekcja II: Przedmiot
Wyłonienie wykonawcy w zakresie dostawy systemu LC_MALDI -TOF/TOF w ramach realizacji projektu pt.: „Centrum Rozwoju Terapii Chorób Cywilizacyjnych i Związanych z Wiekiem”, dla UJ CM.
Dostawa systemu LC_MALDI -TOF/TOF w ramach realizacji projektu pt.: „Centrum Rozwoju Terapii Chorób Cywilizacyjnych i Związanych z Wiekiem” dla Uniwersytetu Jagiellońskiego – Collegium Medicum w Krakowie. Przedmiot zamówienia współfinansowany jest ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach programu operacyjnego Inteligentny rozwój 2014–2020 na podstawie umowy nr POIR.04.02.00-00-D023/20-00 zawartej pomiędzy Ośrodkiem Przetwarzania Informacji – Państwowym Instytutem Badawczym a Uniwersytetem Jagiellońskim – Collegium Medicum.
Wydział Nauk o Zdrowiu UJ CM, ul. Michałowskiego 12, 33-332 Kraków.
Zakres zamówienia obejmuje w szczególności:
1. zakup, dostawę, transport, opakowanie, wyładunek, wniesienie, ustawienie, instalację, uruchomienie i kalibrację we wskazanym przez zamawiającego miejscu, przeprowadzenie testów (zgodnie z zaleceniami producenta) potwierdzających spełnienie funkcji opisanych w SWZ;
2. świadczenie przeglądów gwarancyjnych, konserwacji i kalibracji w miejscu użytkowania zgodnie z zaleceniem producenta w terminie uzgodnionym z użytkownikiem. Ilość przeglądów gwarancyjnych w roku – zgodnie z zaleceniami producenta, jednak nie mniej niż 1 na rok (przy czym ostatni ww. przegląd nastąpi w okresie do 30 dni przed okresem upływu gwarancji). Koszty przeglądów gwarancyjnych wraz z potrzebnymi dodatkowymi elementami (np. zastawy kalibracyjne, czy inne materiały zużywalne, odczynniki) wymaganymi do przeglądu – pokrywa wykonawca;
3. świadczenie serwisu gwarancyjnego realizowanego przez producenta/ów lub autoryzowany serwis producenta/ów w miejscu użytkowania przedmiotu zamówienia;
4. czas reakcji serwisu do 48 godzin w dni robocze (tj. od poniedziałku do piątku z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy w godzinach od 7.30–15.30); od momentu zgłoszenia wysłania e-maila z informacją o usterce. Czas naprawy w okresie gwarancyjnym w terminie do 14 dni roboczych (tj. od poniedziałku do piątku z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy w godzinach od 7.30–15.30) od chwili zgłoszenia usterki. W okresie gwarancyjnym wszystkie koszty związane z naprawą, wysyłką, uruchomieniem sprzętu ponosi wykonawca.
5. przeprowadzenie min. 3-dniowego szkolenia (min. 4 godzin zegarowych) dla min. 2 pracowników z zakresu obsługi sprzętu w siedzibie Użytkownika, tj. Wydziale Nauk o Zdrowiu UJ CM oraz min. 3-dniowe szkolenie aplikacyjne dla min. 2 osób, w terminie uzgodnionym z użytkownikiem;
6. dostawa nastąpi do Wydziału Nauk o Zdrowiu UJ CM, ul. Michałowskiego 12, Kraków, pomieszczenie 07 (laboratorium);
7. dostawa wraz z ustawieniem, instalacją, uruchomieniem, kalibracją i przeprowadzeniem testów będą realizowane w dni robocze, tj. od poniedziałku do piątku w godzinach 9.00 do 13.00, z wyjątkiem dni ustawowo wolnych od pracy;
8. w ramach realizacji przedmiotu zamówienia wykonawca zobowiązany będzie, na zlecenie zamawiającego, do przeniesienia sprzętu, tj. zapakowania, transportu, rozpakowania, ponownego jego uruchomienia i kalibracji i przeprowadzeniem testów do nowo powstającego Centrum Rozwoju Terapii Chorób Cywilizacyjnych i Związanych z Wiekiem, ul. Medyczna do końca trwania projektu, tj. do dnia 31 grudnia 2023 r., uwzględniając możliwość przesunięcia terminu zakończenia projektu, jednak nie później niż do 4 lat od daty udzielenia zamówienia. Zamawiający zastrzega możliwość rezygnacji ze zlecenia wykonawcy przeniesienia i ponownej kalibracji przedmiotu zamówienia;
9. przedmiot zamówienia obejmuje fabrycznie nowe urządzenie, nieużywane, niepowystawowe, wyprodukowane nie wcześniej niż w 2021 r.;
10. zamawiający wymaga, aby oferowany przedmiot zamówienia:
— należał do najwyższej klasy efektywności energetycznej dostępnej dla danej kategorii produktu,
— stanowił produkt energooszczędny,
— charakteryzował się wysoką trwałością, w tym również w odniesieniu do części zamiennych,
— zapewniał możliwie najniższy poziom emisji lub wykorzystania substancji niekorzystnych dla środowiska,
— charakteryzował się możliwie najniższym poziomem emisji hałasu,
— instrukcja użytkownika i domyślne ustawienia przedmiotu zamówienia zapewniały możliwość maksymalnego wykorzystania jego potencjału w zakresie efektywności energetycznej;
11. szczegółowy opis przedmiotu zamówienia określający funkcje, parametry techniczne i warunki wymagane, bądź ich maksymalne lub minimalne zakresy lub inne niezbędne cechy oraz dodatkowo punktowane zawiera załącznik A do Formularza oferty stanowiący integralną część SWZ.
Przedmiot zamówienia współfinansowany jest ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach programu operacyjnego Inteligentny rozwój 2014–2020 na podstawie umowy nr POIR.04.02.00-00-D023/20-00 zawartej pomiędzy Ośrodkiem Przetwarzania Informacji – Państwowym Instytutem Badawczym a Uniwersytetem Jagiellońskim – Collegium Medicum.
Wizja lokalna jest fakultatywna i odbędzie się w dniu 6 lipca 2021 r. o godzinie 10.00 w budynku Wydziału Nauk o Zdrowiu UJ CM, ul. Michałowskiego 12, 33-332 Kraków.
Sekcja III: Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym
Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.
Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.
Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.
Zostały opisane w pkt 20 SWZ: Projektowane postanowienia umowy w sprawie zamówienia publicznego, które zostaną wprowadzone do umowy w sprawie zamówienia publicznego.
Sekcja IV: Procedura
Otwarcie ofert rozpocznie się w dniu 30 lipca 2021 r. o godzinie 10:01:00 na komputerze zamawiającego po pobraniu udostępnionych przez platformę EPZ plików złożonych przez wykonawców.
Zamawiający nie przewiduje przeprowadzania jawnej sesji otwarcia ofert z udziałem wykonawców, jak też transmitowania sesji otwarcia za pośrednictwem elektronicznych narzędzi do przekazu wideo on-line.
W przypadku awarii systemu teleinformatycznego, która powoduje brak możliwości otwarcia ofert w terminie określonym przez zamawiającego, otwarcie ofert następuje niezwłocznie po usunięciu awarii.
Sekcja VI: Informacje uzupełniające
Zgodnie z art. 139 Pzp zamawiający przewiduje odwróconą kolejność oceny, dlatego też najpierw dokona badania i oceny ofert, a następnie dokona kwalifikacji podmiotowej wykonawcy, którego oferta została najwyżej oceniona, w zakresie braku podstaw wykluczenia oraz spełniania warunków udziału w postępowaniu.
O udzielenie zamówienia publicznego mogą ubiegać się wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu na podstawie art. 108 ust. 1 ustawy Pzp. Zamawiający przewiduje dodatkowe podstawy wykluczenia, o których mowa w art. 109 ust. 1 pkt 4, 5, 7, 8, 9 i 10 ustawy Pzp.
1. Wykonawca zobowiązany jest do zabezpieczenia swojej oferty wadium.
2. Wykonawca wnosi wadium najpóźniej przed upływem terminu składania ofert i utrzymuje nieprzerwanie do dnia upływu terminu związania ofertą, z wyjątkiem przypadków, o których mowa w art. 98 ust. 1 pkt 2 i 3 oraz ust. 2 ustawy Pzp, w wysokości wynoszącej kwotę 50 000,00 PLN (słownie: pięćdziesiąt tysięcy złotych 00/100).
3. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach:
3.1. pieniądzu,
3.2. gwarancjach bankowych,
3.3. gwarancjach ubezpieczeniowych,
3.4. poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (tekst jednolity: Dziennik Ustaw z 2020 r., poz. 299, z późn. zm.).
4. Wadium wniesione w pieniądzu należy złożyć przelewem bankowym w złotych polskich na konto zamawiającego: Uniwersytet Jagielloński – Collegium Medicum w Krakowie, ul. św. Anny 12, Bank Pekao S.A., I O. Kraków, ul. Pijarska 1, konto nr 09 1240 4722 1111 0000 4851 9595, z dopiskiem: Postępowanie nr: 141.2713.19.2021. Za termin wniesienia wadium w formie pieniężnej zostanie przyjęty termin uznania rachunku zamawiającego.
21) Pouczenie o środkach ochrony prawnej przysługujących wykonawcy, odpowiednio w odniesieniu od jednej do trzech części zamówienia.
1. Środki ochrony prawnej przysługują wykonawcy, uczestnikowi konkursu oraz innemu podmiotowi, jeżeli ma lub miał interes w uzyskaniu zamówienia lub nagrody w konkursie oraz poniósł lub może ponieść szkodę w wyniku naruszenia przez zamawiającego przepisów ustawy Pzp.
2. Środki ochrony prawnej wobec ogłoszenia wszczynającego postępowanie o udzielenie zamówienia lub ogłoszenia o konkursie oraz dokumentów zamówienia przysługują również organizacjom wpisanym na listę, o której mowa w art. 469 pkt 15 ustawy Pzp oraz Rzecznikowi Małych i Średnich Przedsiębiorców.
3. Postępowanie odwoławcze jest prowadzone w języku polskim i wszystkie dokumenty przedstawia się w języku polskim, a jeżeli zostały sporządzone w języku obcym, strona oraz uczestnik postępowania odwoławczego, który się na nie powołuje, przedstawia ich tłumaczenie na język polski. W uzasadnionych przypadkach Izba może żądać przedstawienia tłumaczenia dokumentu na język polski poświadczonego przez tłumacza przysięgłego.
4. Pisma składane w toku postępowania odwoławczego przez strony oraz uczestników postępowania odwoławczego wnosi się z odpisami dla stron oraz uczestników postępowania odwoławczego, jeżeli pisma te składane są w formie pisemnej.
5. Pisma w postępowaniu odwoławczym wnosi się w formie pisemnej albo w formie elektronicznej albo w postaci elektronicznej, z tym że odwołanie i przystąpienie do postępowania odwoławczego, wniesione w postaci elektronicznej, wymagają opatrzenia podpisem zaufanym.
6. Terminy oblicza się według przepisów prawa cywilnego i jeżeli koniec terminu do wykonania czynności przypada na sobotę lub dzień ustawowo wolny od pracy, termin upływa dnia następnego po dniu lub dniach wolnych od pracy.
7. Odwołanie przysługuje na:
7.1. niezgodną z przepisami ustawy czynność zamawiającego, podjętą w postępowaniu o udzielenie zamówienia, o zawarcie umowy ramowej, dynamicznym systemie zakupów, systemie kwalifikowania wykonawców lub konkursie, w tym na projektowane postanowienie umowy;
7.2. zaniechanie czynności w postępowaniu o udzielenie zamówienia, o zawarcie umowy ramowej, dynamicznym systemie zakupów, systemie kwalifikowania wykonawców lub konkursie, do której zamawiający był obowiązany na podstawie ustawy;
7.3. zaniechanie przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia lub zorganizowania konkursu na podstawie ustawy, mimo że zamawiający był do tego obowiązany.
8. Odwołanie wnosi się do Prezesa Izby. Odwołujący przekazuje kopię odwołania zamawiającemu przed upływem terminu do wniesienia odwołania w taki sposób, aby mógł on zapoznać się z jego treścią przed upływem tego terminu.
9. Odwołanie wnosi się:
9.1. w przypadku zamówień, których wartość jest równa albo przekracza progi unijne, w terminie:
a) 10 dni od dnia przekazania informacji o czynności zamawiającego stanowiącej podstawę jego wniesienia, jeżeli informacja została przekazana przy użyciu środków komunikacji elektronicznej,
b) 15 dni od dnia przekazania informacji o czynności zamawiającego stanowiącej podstawę jego wniesienia, jeżeli informacja została przekazana w sposób inny niż określony w lit. a;
9.2. w przypadku zamówień, których wartość jest mniejsza niż progi unijne, w terminie:
a) 5 dni od dnia przekazania informacji o czynności zamawiającego stanowiącej podstawę jego wniesienia, jeżeli informacja została przekazana przy użyciu środków komunikacji elektronicznej,
b) 10 dni od dnia przekazania informacji o czynności zamawiającego stanowiącej podstawę jego wniesienia, jeżeli informacja została przekazana w sposób inny niż określony w lit. a.
Pozostałe informacje zawarte w pkt 21 SIWZ.