Załącznik opublikowano: 2021-07-07
Polska-Kraków: Sprzęt laboratoryjny, optyczny i precyzyjny (z wyjątkiem szklanego)
2021/S 129-341635
Ogłoszenie o zamówieniu
Dostawy
Sekcja I: Instytucja zamawiająca
Sekcja II: Przedmiot
Dostawa wraz z montażem i uruchomieniem instrumentu do oceny aktywności metabolicznej komórek – 1 szt. w ramach projektu „Centrum Rozwoju Terapii Chorób Cywilizacyjnych i Związanych z Wiekiem" dla UJ CM
1. Przedmiotem postępowania i zamówienia jest wyłonienie Wykonawcy w zakresie dostawy wraz z montażem i uruchomieniem instrumentu do oceny aktywności metabolicznej komórek – 1 sztuka, w ramach realizacji projektu „Centrum Rozwoju Terapii Chorób Cywilizacyjnych i Związanych z Wiekiem”, dla UJ CM w Krakowie.
2. Zgodnie z art. 257 ustawy Pzp, Zamawiający przewiduje możliwość unieważnienia przedmiotowego postępowania, jeżeli środki publiczne, które Zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, nie zostały mu przyznane.
3. Przedmiot zamówienia współfinansowany jest ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach programu operacyjnego Inteligentny rozwój 2014–2020 na podstawie umowy nr POIR.04.02.00-00-D023/20 zawartej pomiędzy Ośrodkiem Przetwarzania Informacji – Państwowym Instytutem Badawczym a Uniwersytetem Jagiellońskim – Collegium Medicum.
4. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia określający funkcje, parametry i warunki wymagane przedmiotu zamówienia.
Ośrodek Genomiki Medycznej – Omicron UJ CM, ul. Kopernika 7c, 31-034 Kraków.
Przedmiotem postępowania i zamówienia jest wyłonienie Wykonawcy w zakresie dostawy wraz z montażem i uruchomieniem instrumentu do oceny aktywności metabolicznej komórek – 1 sztuka, w ramach realizacji projektu „Centrum Rozwoju Terapii Chorób Cywilizacyjnych i Związanych z Wiekiem”, dla Uniwersytetu Jagiellońskiego – Collegium Medicum w Krakowie.
1.1. Zgodnie z art. 257 ustawy Pzp, Zamawiający przewiduje możliwość unieważnienia przedmiotowego postępowania, jeżeli środki publiczne, które Zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, nie zostały mu przyznane.
1.2. Przedmiot zamówienia współfinansowany jest ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach programu operacyjnego Inteligentny rozwój 2014–2020 na podstawie umowy nr POIR.04.02.00-00-D023/20 zawartej pomiędzy Ośrodkiem Przetwarzania Informacji – Państwowym Instytutem Badawczym a Uniwersytetem Jagiellońskim – Collegium Medicum.
1.3. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia określający funkcje, parametry techniczne i warunki wymagane zawiera Załącznik A do SWZ tj. Funkcje, parametry techniczne i warunki wymagane przedmiotu zamówienia, stanowiący integralną część SWZ oraz zapisy pkt 5 SWZ, które przedstawiają również zakres i wymagania związane z realizacją przedmiotu zamówienia. Opis ten należy odczytywać wraz z ewentualnymi zmianami treści SWZ, będącymi np. wynikiem udzielonych odpowiedzi na pytania Wykonawców.
1.4. Wymaga się, aby Wykonawca wraz z ofertą złożył wypełniony odpowiednio Załącznik A do SWZ, tj. Funkcje, parametry techniczne i warunki wymagane przedmiotu zamówienia, podpisane kwalifikowanym podpisem elektronicznym.
1.5. Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje w szczególności:
1.5.1. dostawę z instalacją i uruchomieniem we wskazanym przez Zamawiającego miejscu (wszystkie elementy niezbędne do instalacji i uruchomienia przedmiotu zamówienia dostarcza Wykonawca), opakowaniem, transportem, wyładunkiem, wniesieniem, ustawieniem oraz serwis gwarancyjny jak i świadczenie usług gwarancyjnych;
1.5.2. przedmiot zamówienia obejmuje fabrycznie nowe, nieużywane, niepowystawowe urządzenia, wyprodukowane nie wcześniej niż w 2021 r.;
1.5.3. Zamawiający wymaga przeprowadzenia 1-dniowego szkolenia w zakresie obsługi przedmiotu zamówienia (min. 6 godzin zegarowych) dla 2 pracowników Zamawiającego, w terminie uzgodnionym z Zamawiającym w okresie realizacji zamówienia w siedzibie użytkownika, tj. w Ośrodku Genomiki Medycznej – Omicron UJ CM. Materiały niezbędne do przeprowadzenia szkolenia i testów zapewnia Wykonawca;
1.5.4. zakres zamówienia obejmuje również przeniesienie sprzętu, ponowne uruchomienie i kalibrację do Centrum Rozwoju Terapii Chorób Cywilizacyjnych i związanych z Wiekiem w rejonie ul. Medycznej w Krakowie;
1.5.5. udzielenie minimum 12 miesięcy gwarancji* kryterium dodatkowo punktowane na przedmiot zamówienia, liczone od daty podpisania bez zastrzeżeń protokołu odbioru przedmiotu zamówienia (wykonanej dostawy);
1.5.6. Zamawiający dopuszcza możliwość zapłaty częściowej wynagrodzenia:
1.5.6.1. za faktycznie wykonaną i odebraną bez uwag dostawę przedmiotu zamówienia na podstawie faktury wystawionej z zachowaniem wymagań określonych przez Zamawiającego w umowie;
1.5.6.2. za wykonanie przeniesienia sprzętu, ponowne uruchomienie i kalibrację do Centrum Rozwoju Terapii Chorób Cywilizacyjnych i Związanych z Wiekiem w rejonie ul. Medycznej w Krakowie, na podstawie faktury wystawionej z zachowaniem wymagań określonych przez Zamawiającego w umowie;
1.5.7. Wykonawca zobowiązany jest w ramach ustalonej wartości zamówienia do dowozu, wniesienia, ustawienia, instalacji, kalibracji i uruchomienia przedmiotu zamówienia a także do przeniesienia, ponownego uruchomienia i kalibracji w Centrum Rozwoju Terapii Chorób Cywilizacyjnych i Związanych z Wiekiem w rejonie ul. Medycznej w Krakowie.
2. Pozostałe zapisy dotyczące przedmiotu zamówienia zawarte są w SWZ i załącznikach do SWZ.
Przedmiot zamówienia współfinansowany jest ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach programu operacyjnego Inteligentny rozwój 2014–2020 na podstawie umowy nr POIR.04.02.00-00-D023/20 zawartej pomiędzy Ośrodkiem Przetwarzania Informacji – Państwowym Instytutem Badawczym a Uniwersytetem Jagiellońskim – Collegium Medicum.
1. Termin realizacji zamówienia został opisany w pkt 6 SWZ.
2. O udzielenie zamówienia publicznego mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu na podstawie art. 108 ust. 1 ustawy Pzp.
3. Zamawiający przewiduje dodatkowe podstawy wykluczenia, o których mowa w art. 109 ust. 1 pkt 4, 5, 7, 8, 9 i 10 ustawy Pzp.
Sekcja III: Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym
Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.
Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.
Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.
Zostały opisane w pkt 20 SWZ: Projektowane postanowienia umowy w sprawie zamówienia publicznego, które zostaną wprowadzone do umowy w sprawie zamówienia publicznego.
Sekcja IV: Procedura
Otwarcie ofert rozpocznie się w dniu 10 sierpnia 2021 r. o godzinie 10:01 na komputerze Zamawiającego po pobraniu udostępnionych przez platformę EPZ plików złożonych przez Wykonawców.
Sekcja VI: Informacje uzupełniające
1. Wykonawca zobowiązany jest do zabezpieczenia swojej oferty wadium.
2. Wykonawca wnosi wadium najpóźniej przed upływem terminu składania ofert i utrzymuje nieprzerwanie do dnia upływu terminu związania ofertą, z wyjątkiem przypadków, o których mowa w art. 98 ust. 1 pkt 2 i 3 oraz ust. 2 ustawy Pzp, w wysokości wynoszącej kwotę 40 000,00 PLN (słownie: czterdzieści tysięcy złotych 00/100).
3. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach:
3.1. pieniądzu,
3.2. gwarancjach bankowych,
3.3. gwarancjach ubezpieczeniowych,
3.4. poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (tekst jednolity: Dziennik Ustaw z 2020 r., poz. 299, z późn. zm.).
4. Wadium wniesione w pieniądzu należy złożyć przelewem bankowym w złotych polskich na konto Zamawiającego: Uniwersytet Jagielloński – Collegium Medicum w Krakowie, ul. św. Anny 12, Bank Pekao S.A. I O. Kraków, ul. Pijarska 1, konto nr 09 1240 4722 1111 0000 4851 9595, z dopiskiem: Postępowanie nr: 141.2713.21.2021. Za termin wniesienia wadium w formie pieniężnej zostanie przyjęty termin uznania rachunku Zamawiającego.
5. Wraz z ofertą Wykonawca jest zobowiązany złożyć:
5.1. szczegółowy opis oferowanego przedmiotu zamówienia, tj. Funkcje, parametry techniczne i warunki wymagane, odpowiednio do wzoru stanowiącego Załącznik A do SWZ, pozwalający na ocenę zgodności oferowanych produktów, ich elementów, funkcji i wyposażenia oraz ich parametrów i warunków z wymaganiami SWZ, jak i zawierający szczegółowy opis techniczny i funkcjonalny określający elementy, funkcje i wyposażenie oraz parametry i warunki,
5.2. w celu potwierdzenia, że oferowany przedmiot zamówienia, odpowiada wymaganiom określonym przez Zamawiającego w SWZ, Zamawiający żąda złożenia wraz z ofertą kart katalogowych lub wydruków ze stron internetowych lub innych dokumentów lub oświadczeń producenta lub jego autoryzowanego przedstawiciela, w języku polskim lub wraz z tłumaczeniem na język polski. Zamawiający dopuszcza złożenie ww. dokumentów w języku angielskim,
5.3. certyfikat zgodności lub deklarację zgodności zgodnie z obowiązującymi przepisami, tj. ustawą z dnia 30 sierpnia 2002 r. o systemie oceny zgodności (t.j. Dz.U. z 2019 r. poz. 155 z późn. zm.) potwierdzających oznakowanie CE albo inne równoważne dokumenty lub oświadczenia. Wykonawca musi wykazać w treści oferty równoważność przedstawionych dokumentów. Brak wymaganego potwierdzenia równoważności lub brak wykazania równoważności w ofercie Wykonawcy stanowić będzie o niezgodności treści oferty z warunkami zamówienia,
5.4. oświadczenia lub dokumenty potwierdzające, że serwis gwarancyjny będzie świadczony przez producenta lub autoryzowany serwis producenta lub osoby posiadające autoryzację producenta lub równoważne uprawnienia, a oświadczenia lub dokumenty muszą zostać wystawione przez producenta lub jego autoryzowanego przedstawiciela, z zastrzeżeniem że Wykonawca samodzielnie nie może tych dokumentów sobie wystawić będąc autoryzowanym przedstawicielem producenta (przykładowo może to być list autoryzacyjny, stosowny certyfikat, zaświadczenie, oświadczenie dotyczące niniejszego postępowania, zrzut ze strony producenta z informacją o autoryzowanych dystrybutorach, jeśli producent takie informacje upublicznia, itp.),
5.5. zobowiązanie innego podmiotu, o ile dotyczy,
5.6. dowód wniesienia wadium (w przypadku wadium złożonego w formie poręczeń lub gwarancji),
5.7. oświadczenie Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, o ile dotyczy,
5.8. odpowiednie pełnomocnictwa w przypadku podpisania oferty przez pełnomocnika.
21) Pouczenie o środkach ochrony prawnej przysługujących Wykonawcy, odpowiednio w odniesieniu od jednej do trzech części zamówienia.
1. Środki ochrony prawnej przysługują Wykonawcy, uczestnikowi konkursu oraz innemu podmiotowi, jeżeli ma lub miał interes w uzyskaniu zamówienia lub nagrody w konkursie oraz poniósł lub może ponieść szkodę w wyniku naruszenia przez Zamawiającego przepisów ustawy Pzp.
2. Środki ochrony prawnej wobec ogłoszenia wszczynającego postępowanie o udzielenie zamówienia lub ogłoszenia o konkursie oraz dokumentów zamówienia przysługują również organizacjom wpisanym na listę, o której mowa w art. 469 pkt 15 ustawy Pzp oraz Rzecznikowi Małych i Średnich Przedsiębiorców.
3. Postępowanie odwoławcze jest prowadzone w języku polskim i wszystkie dokumenty przedstawia się w języku polskim, a jeżeli zostały sporządzone w języku obcym, strona oraz uczestnik postępowania odwoławczego, który się na nie powołuje, przedstawia ich tłumaczenie na język polski. W uzasadnionych przypadkach Izba może żądać przedstawienia tłumaczenia dokumentu na język polski poświadczonego przez tłumacza przysięgłego.
4. Pisma składane w toku postępowania odwoławczego przez strony oraz uczestników postępowania odwoławczego wnosi się z odpisami dla stron oraz uczestników postępowania odwoławczego, jeżeli pisma te składane są w formie pisemnej.
5. Pisma w postępowaniu odwoławczym wnosi się w formie pisemnej albo w formie elektronicznej albo w postaci elektronicznej, z tym że odwołanie i przystąpienie do postępowania odwoławczego, wniesione w postaci elektronicznej, wymagają opatrzenia podpisem zaufanym.
6. Terminy oblicza się według przepisów prawa cywilnego i jeżeli koniec terminu do wykonania czynności przypada na sobotę lub dzień ustawowo wolny od pracy, termin upływa dnia następnego po dniu lub dniach wolnych od pracy.
7. Odwołanie przysługuje na:
7.1. niezgodną z przepisami ustawy czynność Zamawiającego, podjętą w postępowaniu o udzielenie zamówienia, o zawarcie umowy ramowej, dynamicznym systemie zakupów, systemie kwalifikowania wykonawców lub konkursie, w tym na projektowane postanowienie umowy,
7.2. zaniechanie czynności w postępowaniu o udzielenie zamówienia, o zawarcie umowy ramowej, dynamicznym systemie zakupów, systemie kwalifikowania Wykonawców lub konkursie, do której Zamawiający był obowiązany na podstawie ustawy,
7.3. zaniechanie przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia lub zorganizowania konkursu na podstawie ustawy, mimo że Zamawiający był do tego obowiązany.
8. Odwołanie wnosi się do Prezesa Izby. Odwołujący przekazuje kopię odwołania Zamawiającemu przed upływem terminu do wniesienia odwołania w taki sposób, aby mógł on zapoznać się z jego treścią przed upływem tego terminu.
9. Odwołanie wnosi się:
9.1. w przypadku zamówień, których wartość jest równa albo przekracza progi unijne, w terminie:
a) 10 dni od dnia przekazania informacji o czynności Zamawiającego stanowiącej podstawę jego wniesienia, jeżeli informacja została przekazana przy użyciu środków komunikacji elektronicznej,
b) 15 dni od dnia przekazania informacji o czynności Zamawiającego stanowiącej podstawę jego wniesienia, jeżeli informacja została przekazana w sposób inny niż określony w lit. a;
9.2. w przypadku zamówień, których wartość jest mniejsza niż progi unijne, w terminie:
a) 5 dni od dnia przekazania informacji o czynności Zamawiającego stanowiącej podstawę jego wniesienia, jeżeli informacja została przekazana przy użyciu środków komunikacji elektronicznej,
b) 10 dni od dnia przekazania informacji o czynności Zamawiającego stanowiącej podstawę jego wniesienia, jeżeli informacja została przekazana w sposób inny niż określony w lit. a.
Pozostałe informacje zawarte w pkt 21 SIWZ.