Załącznik opublikowano: 2021-08-30
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
Uczelnia Publiczna
Zamówienia publicznego
Obsługa logistyczna, zapewnienie i zorganizowanie udziału pacjentów symulowanych na potrzeby realizacji zajęć dydaktycznych oraz egzaminów prowadzonych przez UJ CM
1.3.8 Obsługa logistyczna, zapewnienie i zorganizowanie (obsługa) udziału pacjentów symulowanych na potrzeby realizacji zajęć dydaktycznych oraz egzaminów prowadzonych przez UJ CM
Zamówienie w zakresie zadania 1 realizowane jest w ramach projektu Dydaktyka, Innowacja, Rozwój. Podniesienie jakości kształcenia poprzez rozwój innowacyjnej edukacji, współfinansowanego przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój. Nr umowy o dofinansowanie: POWR.05.03.00-00-0006/15-00.
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy
polski
1. Przedmiotem postępowania i zamówienia jest wyłonienie Wykonawcy w zakresie obsługi logistycznej, zapewnienia i zorganizowania udziału pacjentów symulowanych na potrzeby realizacji zajęć dydaktycznych oraz egzaminów prowadzonych przez Uniwersytet Jagielloński – Collegium Medicum w Krakowie.
1.1. Zamówienie w zakresie zadania 1 realizowane jest w ramach projektu Dydaktyka, Innowacja, Rozwój. Podniesienie jakości kształcenia poprzez rozwój innowacyjnej edukacji, współfinansowanego przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój. Nr umowy o dofinansowanie: POWR.05.03.00-00-0006/15-00.
1.2. Zgodnie z art. 310 ustawy Pzp, Zamawiający przewiduje możliwość unieważnienia przedmiotowego postępowania, jeżeli środki publiczne, które Zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia, nie zostały mu przyznane.
1.3. Przedmiotem zamówienia jest usługa obsługi logistycznej, zapewnienia i zorganizowania (obsługi) udziału pacjentów symulowanych na potrzeby realizacji zajęć dydaktycznych lub egzaminów prowadzonych przez UJ CM.
1.4. Przedmiot zamówienia podzielony jest na 3 Zadania.
1.5. Zamówienie w zakresie zadania 2 i 3 realizowane jest dla studentów Szkoły Medycznej dla Obcokrajowców.
1.6. Opis przedmiotu zamówienia z podziałem na zadania 1 – 3:
1.6.1. Zadanie 1:
1.6.1.1. Przedmiotem zamówienia jest usługa polegająca na obsłudze logistycznej, zapewnieniu i zorganizowaniu udziału osób w ćwiczeniach w charakterze symulowanych pacjentów (zwanych dalej Pacjentami).
1.6.1.2. Pacjenci będą uczestniczyć w ćwiczeniach lub egzaminach podczas zajęć ze studentami UJ CM: w prostych scenkach relacji „lekarz – pacjent” (zbieranie wywiadu, przekazywanie informacji) lub w scenkach podczas ćwiczeń w pracowni umiejętności pielęgniarskich.
1.6.1.3. Pacjenci (każdy z osobna), którzy będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia muszą posiadać:
- pełną zdolność do czynności prawnych,
- wykształcenie minimum średnie.
1.6.1.4. Maksymalna liczba godzin pracy Pacjentów w okresie realizacji umowy to 1450 godzin akademickich (1 godzina akademicka = 45’).
1.6.1.5. Zamawiający wymaga, aby Wykonawca zapewniał na czas trwania realizacji przedmiotu umowy co najmniej 8 Pacjentów, w tym minimum 4 kobiety i 2 mężczyzn.
1.6.2. Zadanie 2:
1.6.2.1. Przedmiotem zamówienia jest usługa polegająca na obsłudze logistycznej, zapewnieniu i zorganizowaniu udziału osób w ćwiczeniach lub egzaminach w charakterze symulowanych pacjentów (zwanych dalej Pacjentami Anglojęzycznymi) na potrzeby zajęć dla studentów Szkoły Medycznej dla Obcokrajowców UJ CM.
1.6.2.2. Pacjenci Anglojęzyczni będą uczestniczyć w ćwiczeniach lub egzaminach podczas zajęć ze studentami UJ CM: w prostych scenkach relacji „lekarz – pacjent” (zbieranie wywiadu, przekazywanie informacji) lub badaniu fizykalnym w przypadku badania fizykalnego może być konieczne rozebranie się Pacjenta Anglojęzycznego do bielizny oraz wyrażenie zgody na poddanie się takiemu badaniu.
1.6.2.3. Zamawiający wymaga, aby Wykonawca zapewniał na czas trwania realizacji przedmiotu umowy co najmniej 8 Pacjentów Anglojęzycznych, w tym minimum 4 kobiety i 2 mężczyzn.
1.6.2.4. Pacjenci Anglojęzyczni (każdy z osobna), którzy będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia muszą posiadać:
- znajomość języka angielskiego przynajmniej na poziomie B2 (Zamawiający nie wymaga przedstawienia certyfikatu, Zamawiający zastrzega sobie prawo do weryfikacji znajomości języka poprzez rozmowy ze zaangażowanymi Pacjentami Anglojęzycznymi w języku angielskim),
- pełną zdolność do czynności prawnych,
- wykształcenie minimum średnie.
1.6.2.5. Maksymalna liczba godzin pracy Pacjentów Anglojęzycznych w okresie realizacji umowy to 320 godzin akademickich.
1.6.3. Zadanie 3:
1.6.3.1. Przedmiotem zamówienia jest usługa polegająca na obsłudze logistycznej, zapewnieniu i zorganizowaniu udziału osób w ćwiczeniach w charakterze symulowanych pacjentów z przygotowaniem i doświadczeniem aktorskim (zwanych dalej Aktorami Anglojęzycznymi) na potrzeby zajęć dla studentów Szkoły Medycznej dla Obcokrajowców UJ CM.
1.6.3.2. Aktorzy Anglojęzyczni będą odgrywać rolę pacjenta (w tym mowę ciała, emocje, itp.) umożliwiając studentom przećwiczenie w warunkach symulowanych umiejętności np. związanych z przekazywaniem niepomyślnych wiadomości lub postępowania z tzw. „trudnym pacjentem”.
1.6.3.3. Zamawiający wymaga, aby Wykonawca zapewniał na czas trwania realizacji przedmiotu umowy co najmniej 6 Aktorów Anglojęzycznych w tym minimum 2 kobiety i 2 mężczyzn.
1.6.3.4. Aktorzy (każdy z osobna), którzy będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia muszą posiadać:
- znajomość języka angielskiego przynajmniej na poziomie B2 (Zamawiający nie wymaga przedstawienia certyfikatu, Zamawiający zastrzega sobie prawo do weryfikacji znajomości języka poprzez rozmowy ze zaangażowanymi Aktorami Anglojęzycznymi w języku angielskim),
- pełną zdolność do czynności prawnych,
- wykształcenie minimum średnie,
- minimum 80 godzin akademickich doświadczenia w zakresie odgrywania scenek dotyczących komunikacji w dowolnej dziedzinie w okresie ostatnich 4 lat przed upływem terminu składania ofert,
- lub minimum 30 godzin akademickich doświadczenia jako pacjent symulowany w zakresie odgrywania scenek komunikacyjnych dla studentów kierunków medycznych oraz ukończone szkolenie w zakresie udzielania informacji zwrotnej w nauczaniu komunikacji studentów medycyny lub personelu medycznego (1 godzina akademicka = 45 minut).
Wykonawca przedkłada Zamawiającemu oświadczenia potwierdzające doświadczenie zaangażowanych Aktorów Anglojęzycznych w terminie określonym w umowie. Zamawiający zastrzega sobie prawo żądania okazania dokumentów potwierdzających w/w doświadczenie.
1.6.3.5. Maksymalna liczba godzin pracy Aktorów Anglojęzycznych w okresie realizacji umowy to 54 godziny akademickie.
1.7. Informacje ogólne dla zadań od 1 do 3:
1.7.1. Do realizacji przedmiotu umowy w podziale na zadania 1 – 3, Wykonawca może wskazać te same osoby do pracy w charakterze Pacjentów, Pacjentów Anglojęzycznych lub Aktorów Anglojęzycznych. W takim przypadku stawka za godzinę pracy danej osoby będzie obliczana według stawek dla poszczególnych grup zgodnie z ofertą Wykonawcy i będzie uzależniona od typu zajęć, w których dana osoba będzie brała udział.
1.7.2. Określona w opisie przedmiotu zamówienia liczba osób, które Wykonawca jest zobowiązany zapewnić dla realizacji każdego zadania jest liczbą minimalną. Zamawiający zastrzega możliwość zwiększenia liczby osób w poszczególnych zadaniach w celu zapewnienia prawidłowej realizacji przedmiotu umowy.
1.7.3. Zamawiający zastrzega sobie prawo do negatywnej weryfikacji zaprezentowanych kandydatów na dowolnym etapie umowy.
1.7.4. Zamawiający dopuszcza, na pisemną prośbę Wykonawcy, możliwość wykorzystania Pacjentów do ogrywania roli Aktorów, jeżeli Pacjent w trakcie realizacji umowy zdobędzie doświadczenie oraz odbędzie szkolenie określone dla Zadania 3.
1.7.5. Zamawiający dopuszcza możliwość, aby jedna z osób przeznaczona do realizacji Zadań 1-3 jako pacjent symulowany, mogła pełnić także funkcję w zakresie koordynowania zamówienia w okresie realizacji przedmiotu umowy na podstawie umowy o pracę.
1.7.6. Zaangażowane przez Wykonawcę osoby będą miały obowiązek odbycia szkolenia zorganizowanego przez Zamawiającego przed rozpoczęciem zajęć oraz egzaminów ze studentami zgodnie ze szczegółowym harmonogramem przekazanym Wykonawcy. Z powyższego obowiązku wyłączone zostają osoby, które uczestniczyły w szkoleniu organizowanym przez Zamawiającego w celu udziału pacjentów symulowanych na potrzeby zajęć dydaktycznych oraz egzaminów.
1.7.7. Zamawiający zastrzega sobie również możliwość dokonania zmian ilości godzin pomiędzy Zadaniami 2 - 3, z zastrzeżeniem zapisów określonych w umowie.
1.8. Szczegółowy zakres obowiązków Wykonawcy i sposób realizacji usługi określają zapisy w umowie.
1.9. Przedmiot zamówienia realizowany będzie w pomieszczeniach dydaktycznych Uniwersytetu Jagiellońskiego – Collegium Medicum w Krakowie, tj.,
- Centrum Innowacyjnej Edukacji Medycznej Collegium Medicum przy ul. Medycznej 7,
- budynek Centrum Dydaktyczno - Kongresowego Wydziału Lekarskiego przy ul. Św. Łazarza 16 w Krakowie,
- Pracownia Teorii i Podstaw Pielęgniarstwa przy ul. Michałowskiego 12,
- w razie potrzeb na terenie innych jednostek UJ CM na terenie miasta Krakowa.
Pozostałe wymagania dotyczące przedmiotu zamówienia zostały zawarte w SWZ i załącznikach do SWZ.
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 5
Art. 109 ust. 1 pkt 7
Art. 109 ust. 1 pkt 8
Art. 109 ust. 1 pkt 9
Art. 109 ust. 1 pkt 10