Załącznik opublikowano: 2022-05-17
Polska-Kraków: Odczynniki i środki kontrastowe
2022/S 095-261819
Ogłoszenie o zamówieniu
Dostawy
Dyrektywa 2014/24/UE
Sekcja I: Instytucja zamawiająca
Sekcja II: Przedmiot
Wyłonienie Wykonawcy w zakresie sukcesywnych (partiami) dostaw odczynników wytwarzanych przez Bio-Techne dla jednostek organizacyjnych Uniwersytetu Jagiellońskiego – Collegium Medicum w Krakowie
1.Przedmiotem postępowania i zamówienia jest wyłonienie Wykonawcy w zakresie sukcesywnych (partiami) dostaw odczynników wytwarzanych przez Bio-Techne dla jednostek organizacyjnych Uniwersytetu Jagiellońskiego – Collegium Medicum w Krakowie, przeznaczonych w szczególności do działalności statutowej, naukowej, badawczej i eksperymentalno-rozwojowej.
2. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawierający zestawienie ilościowe odczynników określa Załącznik A do SWZ, który stanowi jednocześnie formularz kalkulacji ceny oferty oraz aktualny katalog producenta Bio-Techne udostępniony na stronie internetowej producenta, tj.: https://www.bio-techne.com/, który zawiera odczynniki nie uwzględnione w Załączniku A do SWZ a objęte przedmiotem zamówienia. Opis ten należy odczytywać wraz z ewentualnymi zmianami treści SWZ, będącymi np. wynikiem udzielonych odpowiedzi na pytania Wykonawców.
Główne lokalizacje jednostek organizacyjnych UJ CM na terenie miasta Krakowa, wskazane w pkt 4) 1.5 SWZ oraz inne lokalizacje (nie więcej niż 3 % liczby wszystkich dostaw).
1.Przedmiotem postępowania i zamówienia jest wyłonienie Wykonawcy w zakresie sukcesywnych (partiami) dostaw odczynników wytwarzanych przez Bio-Techne dla jednostek organizacyjnych Uniwersytetu Jagiellońskiego – Collegium Medicum w Krakowie, przeznaczonych w szczególności do działalności statutowej, naukowej, badawczej i eksperymentalno-rozwojowej.
2. Zgodnie z art. 257 ustawy Pzp, Zamawiający przewiduje możliwość unieważnienia przedmiotowego postępowania, jeżeli środki publiczne, które Zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, nie zostały mu przyznane.
3. Przedmiot zamówienia może być finansowany lub współfinansowany w szczególności ze środków Unii Europejskiej lub innych środków, pozyskanych w ramach projektów lub umów bądź programów zewnętrznych albo grantów itp., zarówno obecnie realizowanych przez Uniwersytet Jagielloński – Collegium Medicum, jak również realizowanych w przyszłości.
4. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawierający zestawienie ilościowe odczynników określa Załącznik A do SWZ, który stanowi jednocześnie formularz kalkulacji ceny oferty oraz aktualny katalog producenta Bio-Techne udostępniony na stronie internetowej producenta, tj.: https://www.bio-techne.com/, który zawiera odczynniki nie uwzględnione w Załączniku A do SWZ a objęte przedmiotem zamówienia. Opis ten należy odczytywać wraz z ewentualnymi zmianami treści SWZ, będącymi np. wynikiem udzielonych odpowiedzi na pytania Wykonawców.
5. Oznaczenie przedmiotu zamówienia według kodu Wspólnego Słownika Zamówień CPV: 33696000-5 – Odczynniki i środki kontrastowe, 33696300-8 – Odczynniki chemiczne, 33696500-0 – Odczynniki laboratoryjne.
6. Wykaz głównych lokalizacji jednostek organizacyjnych Uniwersytetu Jagiellońskiego – Collegium Medicum, znajdujących się na terenie Miasta Krakowa, do których będzie sukcesywnie dostarczany przedmiot zamówienia to: ul. św. Anny, ul. M. Kopernika, ul. Grzegórzecka, ul. Łazarza, ul. Czysta, ul. Śniadeckich, ul. Botaniczna, ul. Bocheńska, ul. Skawińska, ul. Skarbowa, ul. Prądnicka, ul. Wielicka, ul. Lenartowicza, ul. Montelupich, os. Złotej Jesieni, ul. Medyczna, ul. Michałowskiego, ul. Zamoyskiego, ul. Podwale, ul. Jakubowskiego oraz inne lokalizacje jednostek organizacyjnych UJ CM, znajdujących się na terenie Miasta Krakowa. Budynki, w których zlokalizowane są liczne jednostki organizacyjne Zamawiającego rozmieszczone są na terenie całego miasta Krakowa, inne lokalizacje wskazane każdorazowo na druku zamówienia Zamawiającego znajdujące się na terenie Polski, przy czym liczba przesyłek na inny adres niż jednostki UJ CM nie przekroczy 3% liczby wszystkich dostaw. Wykonawca każdorazowo w adresie wysyłki wskazuje osobę podaną w zamówieniu. Wskazana w adresie wysyłki osoba jest odpowiedzialna za odbiór oraz nadzór nad poprawnością merytoryczną otrzymanych produktów oraz sprawdzenie czy otrzymane produkty są pełnowartościowe.
7. Przedmiot zamówienia, określony w Załączniku A do SWZ został sporządzony na podstawie analizy dostaw wykonanych w okresie ostatnich 12 miesięcy, w ramach prowadzonych zadań statutowych, badań, projektów naukowych oraz programów badawczych, eksperymentalnych, rozwojowych itd., których kontynuacja lub porównywanie, wymiana doświadczeń i wyników badań, porównania, innowacyjność itp. wymaga bezwzględnego stosowania odczynników tych samych producentów lub wskazanego w niniejszej SWZ producenta.
8. Z analizy dostaw realizowanych w latach ubiegłych wynika, że trudno przewidzieć powtarzalność ilościowo-asortymentową oraz konfekcjonowanie, a także należy uwzględnić, że często dochodzi do konieczności zmiany odczynników w trakcie prowadzonych badań i konieczności zastąpienia ich produktami nowymi lub innymi należącymi do tej samej kategorii.
9. Pozostałe zapisy dotyczące przedmiotu zamówienia są zawarte w SWZ i załącznikach do SWZ.
1.Przedmiot zamówienia może być finansowany lub współfinansowany w szczególności ze środków Unii Europejskiej lub innych środków, pozyskanych w ramach projektów lub umów bądź programów zewnętrznych albo grantów itp., zarówno obecnie realizowanych przez Uniwersytet Jagielloński – Collegium Medicum, jak również realizowanych w przyszłości.
2.Termin realizacji zamówienia został opisany w pkt. 6) SWZ.
Sekcja III: Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym
Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.
Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.
Wykonawca musi posiadać zdolność techniczną lub zawodową czyli musi posiadać niezbędną wiedzę i doświadczenie, tj.wykażą iż w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, zrealizowali lub realizują co najmniej jedną dostawę odczynników o wartości łącznej nie mniejszej niż 400 000,00 zł brutto (słownie: czterysta tysięcy złotych brutto), wykonaną lub wykonywaną należycie przez okres co najmniej 12 miesięcy w ramach jednego kontraktu. Poprzez „jeden kontrakt” Zamawiający rozumie jedną pisemną umowę odpłatną – a nie sumę pojedynczych ustnych bądź pisemnych zleceń realizowanych na rzecz tego samego podmiotu. W przypadku dostaw aktualnie realizowanych Zamawiający uzna wyłącznie dostawy, które Wykonawca realizuje już przez okres minimum 12 miesięcy.
Ocena spełnienia warunku będzie dokonywana metodą 0 – 1, tj. nie spełnia/spełnia, w oparciu o oświadczenie Wykonawcy zawarte w JEDZ oraz dokumenty i oświadczenia złożone na wezwanie Zamawiającego miesięcy (wypełniony i uzupełniony odpowiednio według wzoru przedstawionego
w Załączniku B do SWZ – Wykaz dostaw).
Zostały opisane w pkt 20) SWZ: Projektowane postanowienia umowy w sprawie zamówienia publicznego, które zostaną wprowadzone do umowy w sprawie zamówienia publicznego.
Sekcja IV: Procedura
Otwarcie ofert rozpocznie się w dniu 20.06.2022r. o godzinie 11:00:00 na komputerze Zamawiającego za pomocą funkcjonalności „Deszyfrowanie” udostępnionej Zamawiającemu w miniPortalu pod adresem https://miniportal.uzp.gov.pl/ i następuje poprzez wskazanie pliku do odszyfrowania.
Sekcja VI: Informacje uzupełniające
1.Wykonawca zobowiązany jest do zabezpieczenia swojej oferty wadium.
2.Wykonawca wnosi wadium najpóźniej przed upływem terminu składania ofert i utrzymuje nieprzerwanie do dnia upływu terminu związania ofertą, z wyjątkiem przypadków, o których mowa w art. 98 ust. 1 pkt 2) i 3) oraz ust. 2 ustawy Pzp, w wysokości wynoszącej kwotę 15 000,00 PLN (słownie: piętnaście tysięcy złotych 00/100).
3.Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach:
3.1 pieniądzu,
3.2 gwarancjach bankowych,
3.3 gwarancjach ubezpieczeniowych,
3.4 poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (tekst jednolity: Dziennik Ustaw z 2020r., poz. 299, z późn. zm.).
4.Wadium wniesione w pieniądzu należy złożyć przelewem bankowym w złotych polskich na konto Zamawiającego: Uniwersytet Jagielloński - Collegium Medicum w Krakowie, ul. św. Anny 12, Bank Pekao S.A. I O/ Kraków, ul. Pijarska 1, konto nr 09 1240 4722 1111 0000 4851 9595, z dopiskiem: Postępowanie nr: 141.2711.12.2022. Za termin wniesienia wadium w formie pieniężnej zostanie przyjęty termin uznania rachunku Zamawiającego.
5. Pozostałe zapisy dotyczące wadium zawarte są w pkt. 25) SWZ.
6. Wraz z ofertą Wykonawca jest zobowiązany złożyć:
6.1 szczegółowy opis oferowanego przedmiotu zamówienia wraz z kalkulacją ceny oferty, odpowiednio do wzoru stanowiącego Załączniki A do SWZ, pozwalający na ocenę zgodności oferowanych produktów z wymaganiami SWZ - 1 plik w wersji elektronicznej opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym, a ponadto Zamawiający wymaga dołączenia kalkulacji ceny oferty i opisu oferowanego przedmiotu zamówienia w formacie excel, w celu umożliwienia Zamawiającemu weryfikacji zaoferowanego przedmiotu zamówienia,
6.2 w przypadku zaoferowania produktów równoważnych Wykonawca dołączy karty katalogowe lub inne opisane w SWZ dokumenty bądź oświadczenia (dla każdego produktu z osobna) potwierdzające równoważność z produktami, dla których karty katalogowe dostępne są na stronie https://www.bio-techne.com/, podpisane kwalifikowanym podpisem elektronicznym, w celu potwierdzenia, że oferowane przez Wykonawcę produkty równoważne (każdy z osobna) są zgodne z produktami, dla których karty katalogowe dostępne są na stronie https://www.bio-techne.com/i spełniają wymagania Zamawiającego, Wykonawca przedłoży do oferty karty katalogowe lub inne opisane w pkt. 4) 4.3.1 SWZ dokumenty bądź oświadczenia (dla każdego produktu z osobna),
6.3 aktualny najpóźniej na dzień składania ofert katalog producenta Bio-Techne (katalog wszystkich oferowanych odczynników), w wersji elektronicznej podpisanej kwalifikowanym podpisem elektronicznym,
6.4 zobowiązanie innego podmiotu, o ile dotyczy,
6.5 oświadczenie Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, o ile dotyczy,
6.6 dowód wniesienia wadium (w przypadku wadium złożonego w formie poręczeń lub gwarancji),
6.7 odpowiednie pełnomocnictwa w przypadku podpisania oferty przez pełnomocnika.
7. O udzielenie zamówienia publicznego mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu na podstawie art. 108 ust. 1 ustawy Pzp.
8.. Zgodnie z art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (Dziennik Ustaw z 2022r. poz. 835), zwanej poniżej ustawą z postępowania wyklucza się:
8.1 Wykonawcę wymienionego w wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisanego na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 ustawy; (...)
9. Pozostałe zapisy dotyczące podstaw wykluczenia są określone w pkt. 7) SWZ.
Pouczenie o środkach ochrony prawnej przysługujących Wykonawcy.
1. Środki ochrony prawnej przysługują Wykonawcy, uczestnikowi konkursu oraz innemu podmiotowi, jeżeli ma lub miał interes w uzyskaniu zamówienia lub nagrody w konkursie oraz poniósł lub może ponieść szkodę w wyniku naruszenia przez Zamawiającego przepisów ustawy Pzp.
2. Środki ochrony prawnej wobec ogłoszenia wszczynającego postępowanie o udzielenie zamówienia lub ogłoszenia o konkursie oraz dokumentów zamówienia przysługują również organizacjom wpisanym na listę, o której mowa w art. 469 pkt 15) ustawy Pzp oraz Rzecznikowi Małych i Średnich Przedsiębiorców.
3. Postępowanie odwoławcze jest prowadzone w języku polskim i wszystkie dokumenty przedstawia się w języku polskim, a jeżeli zostały sporządzone w języku obcym, strona oraz uczestnik postępowania odwoławczego, który się na nie powołuje, przedstawia ich tłumaczenie na język polski. W uzasadnionych przypadkach Izba może żądać przedstawienia tłumaczenia dokumentu na język polski poświadczonego przez tłumacza przysięgłego.
4. Pisma składane w toku postępowania odwoławczego przez strony oraz uczestników postępowania odwoławczego wnosi się z odpisami dla stron oraz uczestników postępowania odwoławczego, jeżeli pisma te składane są w formie pisemnej.
5. Pisma w postępowaniu odwoławczym wnosi się w formie pisemnej albo w formie elektronicznej albo w postaci elektronicznej, z tym że odwołanie i przystąpienie do postępowania odwoławczego, wniesione w postaci elektronicznej, wymagają opatrzenia podpisem zaufanym.
6. Terminy oblicza się według przepisów prawa cywilnego i jeżeli koniec terminu do wykonania czynności przypada na sobotę lub dzień ustawowo wolny od pracy, termin upływa dnia następnego po dniu lub dniach wolnych od pracy.
7. Odwołanie przysługuje na:
7.1 niezgodną z przepisami ustawy czynność Zamawiającego, podjętą w postępowaniu o udzielenie zamówienia, o zawarcie umowy ramowej, dynamicznym systemie zakupów, systemie kwalifikowania wykonawców lub konkursie, w tym na projektowane postanowienie umowy,
7.2 zaniechanie czynności w postępowaniu o udzielenie zamówienia, o zawarcie umowy ramowej, dynamicznym systemie zakupów, systemie kwalifikowania Wykonawców lub konkursie, do której Zamawiający był obowiązany na podstawie ustawy,
7.3 zaniechanie przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia lub zorganizowania konkursu na podstawie ustawy, mimo że Zamawiający był do tego obowiązany.
8. Odwołanie wnosi się do Prezesa Izby. Odwołujący przekazuje kopię odwołania Zamawiającemu przed upływem terminu do wniesienia odwołania w taki sposób, aby mógł on zapoznać się z jego treścią przed upływem tego terminu.
9. Odwołanie wnosi się:
9.1 w przypadku zamówień, których wartość jest równa albo przekracza progi unijne, w terminie:
a) 10 dni od dnia przekazania informacji o czynności Zamawiającego stanowiącej podstawę jego wniesienia, jeżeli informacja została przekazana przy użyciu środków komunikacji elektronicznej,
b) 15 dni od dnia przekazania informacji o czynności Zamawiającego stanowiącej podstawę jego wniesienia, jeżeli informacja została przekazana w sposób inny niż określony w lit. a),
9.2 w przypadku zamówień, których wartość jest mniejsza niż progi unijne, w terminie:
a) 5 dni od dnia przekazania informacji o czynności Zamawiającego stanowiącej podstawę jego wniesienia, jeżeli informacja została przekazana przy użyciu środków komunikacji elektronicznej,
b) 10 dni od dnia przekazania informacji o czynności Zamawiającego stanowiącej podstawę jego wniesienia, jeżeli informacja została przekazana w sposób inny niż określony w lit. a).
Pozostałe informacje zawarte w pkt 21 SIWZ.
VI.5)Data wysłania niniejszego ogłoszenia: