Załącznik opublikowano: 2022-10-31
Polska-Kraków: Urządzenia do obrazowania rezonansu magnetycznego
2022/S 210-600673
Ogłoszenie o zamówieniu
Dostawy
Sekcja I: Instytucja zamawiająca
Sekcja II: Przedmiot
Dostawa aparatu hybrydowego - rezonans magnetyczny z pozytonową tomografią emisyjną (MRI/microPET) wraz z urządzeniami pomocniczymi pracowni MRI/PET w ramach projektu CDT-CARD dla UJ CM w Krakowie.
Przedmiotem postępowania i zamówienia jest wyłonienie Wykonawcy w zakresie dostawy aparatu hybrydowego - rezonans magnetyczny z pozytonową tomografią emisyjną (MRI/microPET) wraz z urządzeniami pomocniczymi pracowni MRI/PET – 1 zestaw w ramach realizacji projektu pt. „Centrum Rozwoju Terapii Chorób Cywilizacyjnych i Związanych z Wiekiem”. Przedmiot zamówienia współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój 2014-2020 na podstawie umowy nr POIR.04.02.00-00-D023/20-00 zawartej pomiędzy Ośrodkiem Przetwarzania Informacji – Państwowym Instytutem Badawczym a Uniwersytetem Jagiellońskim – Collegium Medicum. Wykonawca wraz z ofertą musi złożyć przedmiotowe środki dowodowe opisane w pkt 5) SWZ. Zamawiający wymaga złożenia oferty po odbyciu przez Wykonawcę wizji lokalnej zgodnie z zapisami pkt 30) SWZ. Zamawiający wymaga wniesienia wadium zgodnie z zapisami pkt 25) SWZ.
Miejscem dostawy przedmiotu umowy jest Zakład Biochemii Toksykologicznej UJCM, Pracownia Obrazowania MRI/PET, ul. Medyczna 9, 30-688 Kraków (Lokalizacja Tymczasowa).
1. Przedmiotem postępowania i zamówienia jest wyłonienie Wykonawcy w zakresie dostawy aparatu hybrydowego - rezonans magnetyczny z pozytonową tomografią emisyjną (MRI/microPET) wraz z urządzeniami pomocniczymi pracowni MRI/PET – 1 zestaw w ramach realizacji projektu pt. „Centrum Rozwoju Terapii Chorób Cywilizacyjnych i Związanych z Wiekiem”.
2. Przedmiot zamówienia współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój 2014-2020 na podstawie umowy nr POIR.04.02.00-00-D023/20-00 zawartej pomiędzy Ośrodkiem Przetwarzania Informacji – Państwowym Instytutem Badawczym a Uniwersytetem Jagiellońskim – Collegium Medicum.
3. Zgodnie z art. 257 ustawy Pzp, Zamawiający przewiduje możliwość unieważnienia przedmiotowego postępowania, jeżeli środki publiczne, które Zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, nie zostały mu przyznane.
4. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia określający funkcje, parametry techniczne i warunki wymagane oraz dodatkowo punktowane zawiera Załącznik A do Formularza oferty tj. Funkcje, parametry techniczne i warunki wymagane oraz dodatkowo punktowane przedmiotu zamówienia, stanowiący integralną część SWZ. Opis ten należy odczytywać wraz z ewentualnymi zmianami treści SWZ, będącymi np. wynikiem udzielonych odpowiedzi na pytania Wykonawców.
5. Zamawiający wymaga, aby Wykonawca przed terminem składania ofert dostarczył pliki z danymi, celem potwierdzenia zgodności zaoferowanego systemu z wymaganiami specyfikacji oraz w celu dokonania oceny ofert w kryterium „parametry dodatkowo punktowane”. Pliki należy dostarczyć w formie dodatkowych nośników danych (np. dysk zewnętrzny, pendrive, płytka CD itd.), do siedziby jednostki prowadzącej sprawę u Zamawiającego. Szczegółowa instrukcja prawidłowego złożenia oraz przygotowania plików z danymi została opisana w załączniku nr 7 do SWZ. UWAGA! W przypadku, gdy Wykonawca nie złoży plików z danymi przed terminem złożenia ofert lub złoży je po tym terminie, albo w sposób niezgodny z wymaganiami opisanymi w dokumentacji postępowania, oferta zostanie odrzucona.
6. Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje, w szczególności:
- Zakup, transport, opakowanie, wyładunek, wniesienie, ustawienie, instalację, uruchomienie i kalibrację we wskazanym przez Zamawiającego miejscu, przeprowadzenie testów (zgodnie z zaleceniami producenta) potwierdzających spełnienie funkcji opisanych w SWZ i świadczenie usług gwarancyjnych, przeglądy gwarancyjne zależne od zapisów gwarancyjnych producenta. Wykonawca zobowiązany jest do dostarczenia wszystkich elementów do rozpoczęcia pracy systemu, w tym również fantomów.
- Przeprowadzenie min. 4 dniowego szkolenia (min. 12 godzin zegarowych) dla min. 5 pracowników z zakresu obsługi sprzętu w siedzibie Użytkownika, tj. w Zakładzie Biochemii Toksykologicznej UJCM, Pracownia Obrazowania MRI/PET, ul. Medyczna 9 w Krakowie w terminie uzgodnionym z Użytkownikiem. W razie potrzeby możliwość stałego wsparcia aplikacyjnego w okresie trwania gwarancji w siedzibie Użytkownika i/lub e-mailowo i /lub telefonicznie.
- Przeprowadzenie min. 3 dniowego szkolenia (min. 15 godzin zegarowych) dla 1 pracownika z zakresu obrazowania MRI/PET małych zwierząt ze szczególnym uwzględnieniem obrazowania w dziedzinie neuronauki (ang. Neuroscience), w terminie i miejscu uzgodnionym z Użytkownikiem.
- Przedmiot zamówienia obejmuje fabrycznie nowe urządzenie, nieużywane, niepowystawowe, nierekondycjonowane, wyprodukowane nie wcześniej niż w 2022 roku w najnowszej wersji sprzętowej i najaktualniejszej wersji oprogramowania.
- Udzielenie minimum 12 miesięcy gwarancji na przedmiot zamówienia, liczone od daty podpisania bez zastrzeżeń protokołu odbioru przedmiotu zamówienia.
8. Pozostałe zapisy dotyczące przedmiotu zamówienia zawarte są w SWZ i załącznikach do SWZ.
Przedmiot zamówienia współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój 2014-2020 na podstawie umowy nr POIR.04.02.00-00-D023/20-00 zawartej pomiędzy Ośrodkiem Przetwarzania Informacji – Państwowym Instytutem Badawczym a Uniwersytetem Jagiellońskim – Collegium Medicum.
Termin realizacji zamówienia został opisany w pkt 6) SWZ. O udzielenie zamówienia publicznego mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu na podstawie art. 108 ust. 1 ustawy Pzp. Zamawiający przewiduje dodatkowe podstawy wykluczenia, o których mowa w art. 109 ust. 1 pkt 4), 5), 7), 8), 9) i 10) ustawy
Pzp. Zamawiający wymaga wadium, o którym mowa w pkt 25) SWZ.
Sekcja III: Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym
Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.
Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.
Zostały opisane w pkt 20) SWZ Projektowane postanowienia umowy w sprawie zamówienia publicznego, które zostaną wprowadzone do umowy w sprawie zamówienia publicznego.
Sekcja IV: Procedura
Na komputerze Zamawiającego za pomocą funkcjonalności „Deszyfrowanie” udostępnionej Zamawiającemu w miniPortalu pod adresem https://miniportal.uzp.gov.pl/ i następuje poprzez wskazanie pliku do odszyfrowania.
Sekcja VI: Informacje uzupełniające
Zgodnie z art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie
przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (Dziennik
Ustaw z 2022r. poz. 835), zwanej poniżej ustawą z postępowania wyklucza się:
1 Wykonawcę wymienionego w wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014
albo wpisanego na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o
którym mowa w art. 1 pkt 3 ustawy;
2 Wykonawcę, którego beneficjentem rzeczywistym w rozumieniu ustawy z dnia 1 marca 2018r. o
przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu (tekst jednolity: Dziennik Ustaw z 2022r., poz.
593 z późn. zm.) jest osoba wymieniona w wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu
269/2014 albo wpisana na listę lub będąca takim beneficjentem rzeczywistym od dnia 24 lutego 2022r., o ile
została wpisana na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o
którym mowa w art. 1 pkt 3 ustawy;
3 Wykonawcę, którego jednostką dominującą w rozumieniu art. 3 ust. 1 pkt 37 ustawy z dnia 29 września 1994r.
o rachunkowości (tekst jednolity: Dziennik Ustaw z 2021r., poz. 217 z późn. zm.), jest podmiot wymieniony
w wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisany na listę lub
będący taką jednostką dominującą od dnia 24 lutego 2022r., o ile został wpisany na listę na podstawie decyzji w
sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 ustawy.
Wykonawca, który należy do którejkolwiek z kategorii podmiotów wymienionych w art. 5k ust. 1 rozporządzenia
833/2014 w brzmieniu nadanym rozporządzeniem 2022/576, podlega wykluczeniu z udziału w postępowaniu
o udzielenie zamówienia. Zgodnie z treścią art. 5k ust. 1 rozporządzenia 833/2014 w brzmieniu nadanym
rozporządzeniem 2022/576 zakazuje się udzielania lub dalszego wykonywania wszelkich zamówień
publicznych lub koncesji objętych zakresem dyrektyw w sprawie zamówień publicznych, a także zakresem art.
10 ust. 1, 3, ust. 6 lit. a)–e), ust. 8, 9 i 10, art. 11, 12, 13 i 14 dyrektywy 2014/23/UE, art. 7 i 8, art. 10 lit. b)–f) i lit.
h)–j) dyrektywy 2014/24/UE, art. 18, art. 21 lit. b)–e) i lit. g)–i), art. 29 i 30 dyrektywy 2014/25/UE oraz art. 13 lit.
a)–d), lit. f)–h) i lit. j) dyrektywy 2009/81/WE na rzecz lub z udziałem:
a) obywateli rosyjskich lub osób fizycznych lub prawnych, podmiotów lub organów z siedzibą w Rosji;
b) osób prawnych, podmiotów lub organów, do których prawa własności bezpośrednio lub pośrednio w ponad
50 % należą do podmiotu, o którym mowa w lit. a) niniejszego ustępu;
c) osób fizycznych lub prawnych, podmiotów lub organów działających w imieniu lub pod kierunkiem podmiotu,
o którym mowa w lit. a) lub b) niniejszego ustępu,
w tym podwykonawców, dostawców lub podmiotów, na których zdolności polega się w rozumieniu dyrektyw w
sprawie zamówień publicznych, w przypadku gdy przypada na nich ponad 10 % wartości zamówienia.
Pouczenie o środkach ochrony prawnej przysługujących Wykonawcy.
1. Środki ochrony prawnej przysługują Wykonawcy, uczestnikowi konkursu oraz innemu podmiotowi, jeżeli ma lub miał interes w uzyskaniu zamówienia lub nagrody w konkursie oraz poniósł lub może ponieść szkodę w wyniku naruszenia przez Zamawiającego przepisów ustawy Pzp.
2. Środki ochrony prawnej wobec ogłoszenia wszczynającego postępowanie o udzielenie zamówienia lub ogłoszenia o konkursie oraz dokumentów zamówienia przysługują również organizacjom wpisanym na listę, o której mowa w art. 469 pkt 15) ustawy Pzp oraz Rzecznikowi Małych i Średnich Przedsiębiorców.
3. Postępowanie odwoławcze jest prowadzone w języku polskim i wszystkie dokumenty przedstawia się w języku polskim, a jeżeli zostały sporządzone w języku obcym, strona oraz uczestnik postępowania odwoławczego, który się na nie powołuje, przedstawia ich tłumaczenie na język polski. W uzasadnionych przypadkach Izba może żądać przedstawienia tłumaczenia dokumentu na język polski poświadczonego przez tłumacza przysięgłego.
4. Pisma składane w toku postępowania odwoławczego przez strony oraz uczestników postępowania odwoławczego wnosi się z odpisami dla stron oraz uczestników postępowania odwoławczego, jeżeli pisma te składane są w formie pisemnej.
5. Pisma w postępowaniu odwoławczym wnosi się w formie pisemnej albo w formie elektronicznej albo w postaci elektronicznej, z tym że odwołanie i przystąpienie do postępowania odwoławczego, wniesione w postaci elektronicznej, wymagają opatrzenia podpisem zaufanym.
6. Terminy oblicza się według przepisów prawa cywilnego i jeżeli koniec terminu do wykonania czynności przypada na sobotę lub dzień ustawowo wolny od pracy, termin upływa dnia następnego po dniu lub dniach wolnych od pracy.
7. Odwołanie przysługuje na:
7.1 niezgodną z przepisami ustawy czynność Zamawiającego, podjętą w postępowaniu o udzielenie zamówienia, o zawarcie umowy ramowej, dynamicznym systemie zakupów, systemie kwalifikowania wykonawców lub konkursie, w tym na projektowane postanowienie umowy,
7.2 zaniechanie czynności w postępowaniu o udzielenie zamówienia, o zawarcie umowy ramowej, dynamicznym systemie zakupów, systemie kwalifikowania Wykonawców lub konkursie, do której Zamawiający był obowiązany na podstawie ustawy,
7.3 zaniechanie przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia lub zorganizowania konkursu na podstawie ustawy, mimo że Zamawiający był do tego obowiązany.
8. Odwołanie wnosi się do Prezesa Izby. Odwołujący przekazuje kopię odwołania Zamawiającemu przed upływem terminu do wniesienia odwołania w taki sposób, aby mógł on zapoznać się z jego treścią przed upływem tego terminu.
9. Odwołanie wnosi się:
9.1 w przypadku zamówień, których wartość jest równa albo przekracza progi unijne, w terminie:
a) 10 dni od dnia przekazania informacji o czynności Zamawiającego stanowiącej podstawę jego wniesienia, jeżeli informacja została przekazana przy użyciu środków komunikacji elektronicznej,
b) 15 dni od dnia przekazania informacji o czynności Zamawiającego stanowiącej podstawę jego wniesienia, jeżeli informacja została przekazana w sposób inny niż określony w lit. a),
9.2 w przypadku zamówień, których wartość jest mniejsza niż progi unijne, w terminie:
a) 5 dni od dnia przekazania informacji o czynności Zamawiającego stanowiącej podstawę jego wniesienia, jeżeli informacja została przekazana przy użyciu środków komunikacji elektronicznej,
b) 10 dni od dnia przekazania informacji o czynności Zamawiającego stanowiącej podstawę jego wniesienia, jeżeli informacja została przekazana w sposób inny niż określony w lit. a).
Pozostałe informacje zawarte w pkt 21 SIWZ.