Załącznik opublikowano: 2017-03-22
Sprawa znak: 141.2715.9.2017 Kraków, dn. 22.03.2017r.
Nr wew. pisma: 141.2715.9.2017/2
ODPOWIEDZI NA PYTANIA ORAZ ZMIANY TREŚCI SIWZ
Dotyczy: postępowania prowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego w oparciu o przepisy ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. – Prawo zamówień publicznych (tj. Dz. U. z 2015 r. poz. 2164) na: sukcesywne dostawy materiałów jednorazowego użytku, w związku z realizacją projektu „Regeneracja uszkodzeń niedokrwiennych układu sercowo-naczyniowego z wykorzystaniem Galarety Whartona jako nieograniczonego źródła terapeutycznego komórek macierzystych” Akronim CIRCULATE, umowa nr: STRATEGMED2/265761/10/NCBR/2015, ogłoszony w Biuletynie Zamówień Publicznych pod numerem 44261-2017 z dnia 15.03.2017r.
Uniwersytet Jagielloński – Collegium Medicum w Krakowie informuje, iż w przedmiotowym postępowaniu wpłynęły zapytania, na które Zamawiający udziela odpowiedzi:
Zapytanie nr 1 z dnia 17.03.2017r.
Dotyczy wzoru umowy , § 3, ustęp 13 dla części 2,3,5
Czy Zamawiający wyrazi zgodę na zmianę zapisu dla części 2,3,5 z:
„W przypadku dostarczenia niekompletnej partii zamówienia, dostarczenia przedmiotu umowy niespełniającego wymagań określonych w Załączniku nr 1 lub dostarczenia przedmiotu wadliwego lub z ukrytymi wadami Wykonawca zobowiązany jest do dostarczenia brakującego (zgodnego z wymaganym terminem ważności), spełniającego wymagania określone w Załączniku nr 1 do umowy lub niewadliwego asortymentu w terminie 7 dni kalendarzowych od dnia zgłoszenia powyższego z uwzględnieniem zapisów § 5 ust. 3.”
Na:
„W przypadku dostarczenia niekompletnej partii zamówienia, dostarczenia przedmiotu umowy niespełniającego wymagań określonych w Załączniku nr 1 lub dostarczenia przedmiotu wadliwego lub z ukrytymi wadami Wykonawca zobowiązany jest do dostarczenia brakującego (zgodnego z wymaganym terminem ważności), spełniającego wymagania określone w Załączniku nr 1 do umowy lub niewadliwego asortymentu w terminie 9 dni kalendarzowych od dnia zgłoszenia powyższego z uwzględnieniem zapisów § 5 ust. 3.”
Prośbę swoją motywujemy tym, iż w przypadku złożenia reklamacji niezbędny jest odbiór przedmiotu reklamacji, przeprowadzenie samej analizy słuszności reklamacji (w tym wysłanie do producenta i jego analiza). Biorąc pod uwagę ten aspekt, jak również i fakt, iż nasze produkty produkowane są i magazynowane poza granicami kraju, podany tutaj termin jest niewystarczającym i naraża Wykonawcę na ponoszenie kar umownych.
Odpowiedź nr 1 z dnia 17.03.2017r.
Zamawiający informuje, iż wyraża zgodę na zmianę treści § 3 ust. 13 wzoru umowy w zakresie części od 1 do 6, stanowiącego pkt. 16) SIWZ. Pozostałe zapisy treści SIWZ pozostają bez zmian.
Zapytanie nr 2 z dnia 17.03.2017r.
Dotyczy wzoru umowy , § 3, ustęp 14 dla części 2,3,5:
Czy Zamawiający wyrazi zgodę na zmianę zapisu dla części 2,3,5 z:
„W przypadku, gdy z jakiegokolwiek powodu leżącego po stronie Wykonawcy nie dostarczy on w wyznaczonym terminie partii przedmiotu umowy, po upływie 7 dni kalendarzowych Zamawiający ma prawo zakupu tej partii przedmiotu umowy we własnym zakresie, a Wykonawca zobowiązany będzie do pokrycia kosztów w ciągu 14 dni kalendarzowych od daty otrzymania wezwania wraz z dowodem zapłaty.”
Na:
„W przypadku, gdy z jakiegokolwiek powodu leżącego po stronie Wykonawcy nie dostarczy on w wyznaczonym terminie partii przedmiotu umowy, po upływie 9 dni kalendarzowych Zamawiający ma prawo zakupu tej partii przedmiotu umowy we własnym zakresie, a Wykonawca zobowiązany będzie do pokrycia kosztów w ciągu 14 dni kalendarzowych od daty otrzymania wezwania wraz z dowodem zapłaty.”
Prośbę swoją motywujemy tym, iż w przypadku złożenia reklamacji niezbędny jest odbiór przedmiotu reklamacji, przeprowadzenie samej analizy słuszności reklamacji (w tym wysłanie do producenta i jego analiza). Biorąc pod uwagę ten aspekt, jak również i fakt, iż nasze produkty produkowane są i magazynowane poza granicami kraju, podany tutaj termin jest niewystarczającym i naraża Wykonawcę na ponoszenie kar umownych.
Odpowiedź nr 2 z dnia 17.03.2017r.
Zamawiający informuje, iż wyraża zgodę na zmianę treści § 3 ust. 14 wzoru umowy w zakresie części od 1 do 6, stanowiącego
pkt. 16) SIWZ. Pozostałe zapisy treści SIWZ pozostają bez zmian.
Zapytanie nr 3 z dnia 17.03.2017r.
Dotyczy wzoru umowy , § 6, ustęp 1 dla części 2,3,5:
Czy Zamawiający wyrazi zgodę na zmianę zapisu dla części 2,3,5 z:
“w przypadku niewykonywania bądź nienależytego wykonywania przedmiotu umowy, w szczególności w przypadku: 3 – krotnego opóźnienia w dostarczeniu dostawy, 3 - krotnego dostarczenia materiałów wadliwych lub złej jakości, 3 – krotnego dostarczenia przedmiotu umowy niezgodnie z zamówieniem.
Oświadczenie o odstąpieniu powinno być dokonane w ciągu 30 dni od powzięcia wiadomości
o okoliczności skutkującej odstąpieniem.
Na:
w przypadku niewykonywania bądź nienależytego wykonywania przedmiotu umowy, w szczególności
w przypadku: 5 – krotnego opóźnienia w dostarczeniu dostawy, 5 - krotnego dostarczenia materiałów wadliwych lub złej jakości, 5 – krotnego dostarczenia przedmiotu umowy niezgodnie z zamówieniem.
Oświadczenie o odstąpieniu powinno być dokonane w ciągu 30 dni od powzięcia wiadomości
o okoliczności skutkującej odstąpieniem.
Prośbę swoją motywujemy tym, iż w przypadku złożenia reklamacji niezbędny jest odbiór przedmiotu reklamacji, przeprowadzenie samej analizy słuszności reklamacji (w tym wysłanie do producenta i jego analiza). Biorąc pod uwagę ten aspekt, jak również i fakt, iż nasze produkty produkowane są i magazynowane poza granicami kraju, podany tutaj termin jest niewystarczającym
i naraża Wykonawcę na ponoszenie kar umownych.
Odpowiedź nr 3 z dnia 17.03.2017r.
Nie. Zamawiający nie wyraża zgody na zmianę treści zapisów w § 6 ust. 1 wzoru umowy stanowiącego pkt. 16) SIWZ.
Zapytanie nr 4 z dnia 17.03.2017r.
Dotyczy wzoru umowy , § 7 ustęp 3 dla części 2,3,5:
Czy Zamawiający wyrazi zgodę na zmianę zapisu dla części 2,3,5, z:
"za niedostarczenie partii przedmiotu umowy w terminie, o którym mowa w § 3 ust. 7 lub dostarczenie partii przedmiotu umowy niezgodnie z zamówieniem, o którym mowa w § 3 ust. 2, a także za nie dostarczenie brakującej, spełniającej wymagania lub wolnej od wad partii przedmiotu umowy w terminie, o którym mowa w § 3 ust. 13 lub z krótszym terminem ważności niż termin, o którym mowa w § 3 ust. 15, w wysokości 5% wynagrodzenia umownego brutto za daną partię za każdy dzień opóźnienia,"
Na:
"za niedostarczenie partii przedmiotu umowy w terminie, o którym mowa w § 3 ust. 7 lub dostarczenie partii przedmiotu umowy niezgodnie z zamówieniem, o którym mowa w § 3 ust. 2, a także za nie dostarczenie brakującej, spełniającej wymagania lub wolnej od wad partii przedmiotu umowy w terminie, o którym mowa w § 3 ust. 13 lub z krótszym terminem ważności niż termin, o którym mowa w § 3 ust. 15, w wysokości 1% wynagrodzenia brutto partii towaru, którego zwłoka dotyczy,"
Odpowiedź nr 4 z dnia 17.03.2017r.
Zamawiający informuje, iż wyraża zgodę na zmniejszenie wysokości kary w § 7 ust. 3 pkt 3.1 z 5% na 3% przy zachowaniu dotychczasowych zapisów treści § 7 ust. 3 pkt 3.1 wzoru umowy, stanowiącego pkt. 16) SIWZ.
Zapytanie nr 5 z dnia 17.03.2017r.
Dotyczy wzoru umowy , § 7 ustęp 4 dla części 2,3,5:
Czy Zamawiający wyrazi zgodę na zmianę zapisu dla części 2,3,5, z:
„za odstąpienie od umowy z winy Wykonawcy w wysokości 10 % wynagrodzenia umownego brutto, ustalonego w § 2 ust. 1.”
Na:
„za odstąpienie od umowy z winy Wykonawcy w wysokości 5 % niezrealizowanej części umowy brutto”
Odpowiedź:
Nie. Zamawiający nie wyraża zgody na zmianę treści zapisu § 7 ust. 4 wzoru umowy stanowiącego pkt. 16) SIWZ.
Zapytanie nr 6 z dnia 17.03.2017r.
Dotyczy maksymalnej liczby dostaw
Zwracamy się z prośbą o określenie maksymalnej ilości dostaw jednostkowych w zakresie części 2, 3, 5.
Prośbę swoją motywujemy tym, iż brak takiej informacji uniemożliwia Wykonawcom prawidłową wycenę oferty. Każda pojedyncza dostawa to dodatkowy koszt, na który składa się koszt opakowania transportowego, robocizny, koszty wydrukowania listów przewozowych i faktury, koszty dostarczenia towaru przez przewoźnika.
Odpowiedź nr 6 z dnia 17.03.2017r.
Zamawiający informuje, iż maksymalna liczba dostaw w zakresie części 2 - 20 dostaw, w zakresie części 3 - 15 dostaw, w zakresie części 5 – 25 dostaw.
Zapytanie nr 7 z dnia 17.03.2017r.
Dotyczy części III Jednorazowe, sterylne butelki do przechowywania mediów.
Czy Zamawiający dopuści butelki, sterylne wykonane z politereftalanu etylenu (PET) nie PS, z nakrętką do przechowywania mediów. Butelki wykonane z materiałów USP klasy VI, ISO 13485?
Odpowiedź nr 7 z dnia 17.03.2017r.
Nie. Zamawiający nie dopuszcza. Zapisy treści SIWZ pozostają bez zmian.
Zapytanie nr 8 z dnia 17.03.2017r.
Zadanie IV pkt 3.
Czy Zamawiający dopuści Płytki U denne 96 dołkowe z wieczkiem wykonane z PS o pojemności studzienki 0.34ml i powierzchni wzrostu 0.636cm2?
Odpowiedź nr 8 z dnia 17.03.2017r.
Nie. Zamawiający nie dopuszcza. Zapisy treści SIWZ pozostają bez zmian.
Zapytanie nr 9 z dnia 17.03.2017r.
Dot. części II poz. 1 załącznik nr B do Formularza oferty
Czy Zamawiający dopuści probówki do głębokiego mrożenia 2 ml z gwintem wewnętrznym i silikonową uszczelką, które są sterylne, nie mutagenne, nie pyrogenne, nie cytotoksyczne, z podziałką i polem do opisu.
Odpowiedź nr 9 z dnia 17.03.2017r.
Nie. Zamawiający nie dopuszcza probówki do głębokiego mrożenia 2 ml z gwintem wewnętrznym i silikonową uszczelką, które są sterylne, nie mutagenne, nie pyrogenne, nie cytotoksyczne, z podziałką i polem do opisu. Zapisy treści SIWZ pozostają bez zmian.
Zapytanie nr 10 z dnia 17.03.2017r.
Dot. części II poz. 1 załącznik nr B do Formularza oferty
Prosimy o wyłączenie z załącznika nr B pozycji nr 7, 8 i 9 do oddzielnego pakietu. Pozwoli to na złożenie ofert większej ilości Wykonawcom.
Odpowiedź nr 10 z dnia 17.03.2017r.
Nie. Zamawiający nie wyraża zgody na wyłączenie z załącznika nr B pozycji nr 7, 8 i 9 do oddzielnego pakietu. Zapisy treści SIWZ pozostają bez zmian.
Zapytanie nr 11 z dnia 17.03.2017r.
Dot. wzoru Umowy par. 3 ust. 7
Prosimy o modyfikację zapisu na następujący: „Wykonawca zobowiązany będzie do dostarczenia przedmiotu umowy na własny koszt przy czym wartość zamówienia jednostkowego nie powinna być mniejsza niż 150,00 zł netto (…..)”.
Prośbę motywujemy tym, że dla zamówień poniżej 150,00 zł, koszty transportu, na które składają się m.in. koszty opakowania transportowego, robocizny, koszty wydrukowania listów przewozowych, koszty dostarczenia towaru do przewoźnika, są wyższe niż wartość marży uzyskanej ze sprzedaży towaru o takiej wartości.
Odpowiedź nr 11 z dnia 17.03.2017r.
Zamawiający informuje, że zmienia treść zapisu § 3 ust. 7 wzoru umowy stanowiącego pkt 16) SIWZ.
Uniwersytet Jagielloński – Collegium Medicum w Krakowie, działając w trybie art. 38 ust. 4 ustawy z dnia 29.01.2004 r. Prawo zamówień publicznych, informuje o dokonaniu następującej zmiany treści Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia
w przedmiotowym postępowaniu:
pkt. 11) ppkt. 1, 3 oraz 6 SIWZ na następujące brzmienie:
Oferty należy składać w siedzibie Działu Zamówień Publicznych UJ CM, ul. Grzegórzecka 20, 31-531 Kraków, pok. nr 246, do dniamarca 2017 r. do godz. 10:00.
Wykonawca winien umieścić ofertę w kopercie zaadresowanej do Zamawiającego, na adres podany
w pkt 11) 1. SIWZ, która będzie posiadać następujące oznaczenia:
„Oferta w zakresie sukcesywnych dostaw materiałów jednorazowego użytku, w związku z realizacją projektu „Regeneracja uszkodzeń niedokrwiennych układu sercowo-naczyniowego z wykorzystaniem Galarety Whartona jako nieograniczonego źródła terapeutycznego komórek macierzystych” Akronim CIRCULATE, umowa nr: STRATEGMED2/265761/10/NCBR/2015, w odniesieniu do ...... części zamówienia, sprawa znak 141.2715.9.2017 - nie otwierać przed dniem 27 marca 2017r. godz. 10:15.” oraz opatrzyć kopertę pieczęcią adresową Wykonawcy.
6. Otwarcie ofert jest jawne i nastąpi w dniu 27 marca 2017r. o godzinie 10:15 w siedzibie Działu Zamówień Publicznych UJ CM, ul. Grzegórzecka 20, 31-531 Kraków, pok. nr 246.
pkt 3) 1.7.8 SIWZ jest:
1.7.8 Wymianę przez Wykonawcę wadliwych produktów stanowiących przedmiot zamówienia na produkty nowe, wolne od wad, na swój koszt, w terminie do 7 dni kalendarzowych od dnia otrzymania reklamacji. Zmiana ta nie będzie wymagała sporządzenia aneksu.
powinno być:
1.7.8 Wymianę przez Wykonawcę wadliwych produktów stanowiących przedmiot zamówienia na produkty nowe, wolne od wad, na swój koszt, w terminie do 9 dni kalendarzowych od dnia otrzymania reklamacji. Zmiana ta nie będzie wymagała sporządzenia aneksu.
W pkt 16) SIWZ wzór umowy jest:
§ 3. Termin i warunki dostawy
Wykonawca zobowiązany będzie do dostarczania przedmiotu umowy, na własny koszt oraz do wniesienia i rozładunku przedmiotu umowy, na wskazany w zamówieniu adres (do pomieszczenia wskazanego przez Zamawiającego), w godzinach wskazanych przez Zamawiającego w terminie do ......... dni kalendarzowych od otrzymania zamówienia; bez względu na zamawianą ilość asortymentu i jego wartość.
(...)
13. W przypadku dostarczenia niekompletnej partii zamówienia, dostarczenia przedmiotu umowy niespełniającego wymagań określonych w Załączniku nr 1 lub dostarczenia przedmiotu wadliwego lub z ukrytymi wadami Wykonawca zobowiązany jest do dostarczenia brakującego (zgodnego z wymaganym terminem ważności), spełniającego wymagania określone w Załączniku nr 1 do umowy lub niewadliwego asortymentu w terminie 7 dni kalendarzowych od dnia zgłoszenia powyższego z uwzględnieniem zapisów § 5 ust. 3.
(...)
14. W przypadku, gdy z jakiegokolwiek powodu leżącego po stronie Wykonawcy nie dostarczy on w wyznaczonym terminie partii przedmiotu umowy, po upływie 7 dni kalendarzowych Zamawiający ma prawo zakupu tej partii przedmiotu umowy we własnym zakresie, a Wykonawca zobowiązany będzie do pokrycia kosztów w ciągu 14 dni kalendarzowych od daty otrzymania wezwania wraz z dowodem zapłaty.
(...)
§7. Kary umowne
3. Wykonawca zapłaci Zamawiającemu karę umowną:
3.1 za niedostarczenie partii przedmiotu umowy w terminie, o którym mowa w § 3 ust. 7 lub dostarczenie partii przedmiotu umowy niezgodnie z zamówieniem, o którym mowa w § 3 ust. 2, a także za nie dostarczenie brakującej, spełniającej wymagania lub wolnej od wad partii przedmiotu umowy w terminie, o którym mowa w § 3 ust. 13 lub z krótszym terminem ważności niż termin, o którym mowa w § 3 ust. 15, w wysokości 5% wynagrodzenia umownego brutto za daną partię za każdy dzień opóźnienia,
powinno być:
§ 3. Termin i warunki dostawy
Wykonawca zobowiązany będzie do dostarczania przedmiotu umowy, na własny koszt oraz do wniesienia i rozładunku przedmiotu umowy, na wskazany w zamówieniu adres (do pomieszczenia wskazanego przez Zamawiającego), w godzinach wskazanych przez Zamawiającego w terminie do ......... dni kalendarzowych od otrzymania zamówienia, przy czym wartość zamówienia jednostkowego nie będzie mniejsza niż 150 zł netto.
(...)
13. W przypadku dostarczenia niekompletnej partii zamówienia, dostarczenia przedmiotu umowy niespełniającego wymagań określonych w Załączniku nr 1 lub dostarczenia przedmiotu wadliwego lub z ukrytymi wadami Wykonawca zobowiązany jest do dostarczenia brakującego (zgodnego z wymaganym terminem ważności), spełniającego wymagania określone w Załączniku nr 1 do umowy lub niewadliwego asortymentu w terminie 9 dni kalendarzowych od dnia zgłoszenia powyższego z uwzględnieniem zapisów § 5 ust. 3.
(...)
14. W przypadku, gdy z jakiegokolwiek powodu leżącego po stronie Wykonawcy nie dostarczy on w wyznaczonym terminie partii przedmiotu umowy, po upływie 9 dni kalendarzowych Zamawiający ma prawo zakupu tej partii przedmiotu umowy we własnym zakresie, a Wykonawca zobowiązany będzie do pokrycia kosztów w ciągu 14 dni kalendarzowych od daty otrzymania wezwania wraz z dowodem zapłaty.
(...)
§7. Kary umowne
3. Wykonawca zapłaci Zamawiającemu karę umowną:
3.1 za niedostarczenie partii przedmiotu umowy w terminie, o którym mowa w § 3 ust. 7 lub dostarczenie partii przedmiotu umowy niezgodnie z zamówieniem, o którym mowa w § 3 ust. 2, a także za nie dostarczenie brakującej, spełniającej wymagania lub wolnej od wad partii przedmiotu umowy w terminie, o którym mowa w § 3 ust. 13 lub z krótszym terminem ważności niż termin, o którym mowa w § 3 ust. 15, w wysokości 3% wynagrodzenia umownego brutto za daną partię za każdy dzień opóźnienia,
Zamawiający informuje, iż powyższe zmiany treści SIWZ stanowią integralną część Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia i w ich wyniku zmienione zostało ogłoszenie o zamówieniu. Pozostałe zapisy SIWZ pozostają bez zmian.
Na stronie internetowej Zamawiającego (www.dzp.cm-uj.krakow.pl) znajduje się: Wzór umowy po zmianach z dnia 21.03.2017 r., uwzględniający dokonane zmiany.