Załącznik opublikowano: 2017-05-25
Kraków, dnia 25.05.2017r.
Sprawa znak: 141.2711.41.2017
pismo nr 141.2711.41.2017/3
wg rozdzielnika
ODPOWIEDZI NA PYTANIA I ZMIANA SIWZ
Dot. postępowania prowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego w oparciu o przepisy ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2015. poz. 2164 z późn. zm.), na sukcesywną dostawę jednorazowych materiałów zużywalnych
dla jednostek organizacyjnych UJ CM w Krakowie, ogłoszonego w BZP pod nr 507910-N-2017 z dnia 15.05.2017r.oraz zmienionego w dniach 19.05.2017 w BZP pod numerem 85745 – 2017 i w dniu 23.05.2017 w BZP pod numerem 87001-2017.
Uniwersytet Jagielloński – Collegium Medicum w Krakowie informuje, że w postępowaniu jw. wpłynęły następujące pytanie, na które zamawiający udziela odpowiedzi:
Pytanie nr 1 z dnia 16.05.2017r.:
Pakiet 4, poz. 1-7 – czy Zamawiający w opisie przedmiotu zamówienia podał pojemność całkowitą czy roboczą dołków (tzw. zalecaną ilość pożywki) ?
Odpowiedź:
Zamawiający w opisie przedmiotu zamówienia w pakiecie 4, poz. 1-7 podał pojemność całkowitą.
Pytanie nr 2 z dnia 16.05.2017r.:
Pakiet 4, poz. 1 – czy Zamawiający dopuści płytki o pojemności roboczej dołka 3 ml ? Pozostałe parametry zgodnie z SIWZ.
Odpowiedź:
Zamawiający w pakiecie 4, poz. 1 dopuszcza płytki o pojemności roboczej dołka 3 ml przy jednoczesnym zachowaniu całkowitej pojemności dołka min.15,5 ml oraz zachowaniu pozostałych parametrów SIWZ.
Pytanie nr 3 z dnia 16.05.2017r.:
Pakiet 4, poz. 2 – czy Zamawiający dopuści płytki o pojemności roboczej dołka 2 ml ?. Pozostałe parametry zgodnie z SIWZ.
Odpowiedź:
Zamawiający w pakiecie 4, poz. 2 dopuszcza płytki o pojemności roboczej dołka 2 ml przy jednoczesnym zachowaniu całkowitej pojemności dołka min. 6 ml oraz zachowaniu pozostałych parametrów SIWZ.
Pytanie nr 4 z dnia 16.05.2017r.:
Pakiet 4, poz. 3 – czy Zamawiający dopuści płytki o pojemności roboczej dołka 1 ml i powierzani wzrostu 1,9 cm 2 ?. Pozostałe parametry zgodnie z SIWZ.
Odpowiedź:
Zamawiający w pakiecie 4, poz. 3 dopuszcza płytki o pojemności roboczej dołka 1 ml przy jednoczesnym zachowaniu całkowitej pojemności dołka min. 3,5 ml oraz dopuszcza płytki o powierzchni wzrostu min. 1,9 cm 2. Jednocześnie Zamawiający zmienia zapisy SIWZ w przedmiotowym zakresie.
Pytanie nr 5 z dnia 16.05.2017r.:
Pakiet 4, poz. 4 – czy Zamawiający dopuści płytki o pojemności roboczej dołka 0,5 ml ? Pozostałe parametry zgodnie z SIWZ.
Odpowiedź:
Zamawiający z pakiecie 4 poz. 4 dopuszcza płytki o pojemności roboczej 0,5 ml przy jednoczesnym zachowaniu całkowitej pojemności dołka min. 1,4 ml oraz zachowaniu pozostałych parametrów SIWZ.
Pytanie nr 6 z dnia 16.05.2017r.:
Pakiet 4, poz. 5 – czy Zamawiający dopuści płytki o pojemności roboczej dołka 0,2 ml ? Pozostałe parametry zgodnie z SIWZ.
Odpowiedź:
Zamawiający z pakiecie 4 poz. 5 dopuszcza płytki o pojemności roboczej dołka 0,2 ml przy jednoczesnym zachowaniu całkowitej pojemności dołka min. 0,37 ml oraz zachowaniu pozostałych parametrów SIWZ.
Pytanie nr 7 z dnia 16.05.2017r.:
Pakiet 4, poz. 6 – czy Zamawiający dopuści płytki o pojemności roboczej dołka 0,2 ml ? Pozostałe parametry zgodnie z SIWZ.
Odpowiedź:
Zamawiający z pakiecie 4 poz. 6 dopuszcza płytki o pojemności roboczej dołka 0,2 ml przy jednoczesnym zachowaniu całkowitej pojemności dołka min. 0,32 ml oraz zachowaniu pozostałych parametrów SIWZ.
Pytanie nr 8 z dnia 16.05.2017r.:
Pakiet 4, poz. 7 – czy ze względu na ograniczoną ilość dostawców płytek do hodowli z dnem V-kształtnym, Zamawiający wyrazi zgodę na wydzielenie pozycji 7 z pakietu ? Umożliwi to złożenie ofert większej liczbie oferentów, a Zamawiającemu umożliwi wybór najkorzystniejszej oferty z pośród większej liczby ofert.
Odpowiedź:
Zamawiający nie wyraża zgody na wydzielenie z pakietu 4 pozycji 7 (siódmej) z uwagi na fakt, iż chce aby wszystkie płytki pochodziły od jednego dostawcy z którym będzie miał podpisaną umowę. Zamawiane produkty są produktami ogólnie dostępnymi, co w opinii Zamawiającego umożliwia złożenie oferty na całość przedmiotu zamówienia. Jednocześnie Zamawiający podtrzymuje pozostałe parametry SIWZ.
Pytanie nr 9 z dnia 16.05.2017r.:
Pakiet 5 i pakiet 7 – czy w przypadku zaoferowania niepełnego opakowania handlowego Zamawiający wymaga zaokrąglenia opakowań do pełnych czy wycenę niepełnego opakowania ?
Odpowiedź:
Zamawiający w przypadku zaoferowania jedynie jednego niepełnego opakowania handlowego wymaga od Wykonawcy wyceny zamawianej ilości przedmiotu zamówienia z zastrzeżeniem, że jedno (zamawiane w ostatnim zamówieniu) opakowanie zawierające niepełną ilość musi być tak zapakowane, aby zostały zachowane wszystkie wymagane w SIWZ parametry techniczne i funkcjonalne, a w szczególności normy sterylności oraz minimalne parametry jakości produktu.
Ponadto Wykonawca oferując i wyceniając przedmiot zamówienia, który musi obejmować zamawianą ilość sztuk produktu, w przypadku zaoferowania jednego opakowania handlowego niepełnego, zobowiązany jest przedstawić odpowiednio w załączonej tabeli wyceny ilości pełnych (standardowych) opakowań handlowych i jedno (ostatnie) niepełne.
Dlatego też, w takim przypadku Wykonawca musi wiersz z tym produktem w stosownych kolumnach podzielić odpowiednio na dwie (2) części oraz podać w rubrykach wielkość opakowań standardowych i jednego niepełnego (tj. ilość sztuk odpowiednio w tych opakowaniach), ilość zaoferowanych opakowań standardowych i niepełnego, cenę netto za opakowanie standardowe i niepełnie, stawkę VAT za opakowanie standardowe i niepełnie, wartość netto za opakowanie standardowe i niepełnie, kwotę VAT za opakowanie standardowe i niepełnie, wartość brutto za opakowanie standardowe i niepełnie.
Zamawiający wymaga także, aby w przypadku zaoferowania opakowań handlowych pełnych i niepełnych były one tego samego producenta/marki/typu. Jednocześnie Zamawiający zmienia odpowiednio zapisy SIWZ w przedmiotowym zakresie.
Pytanie nr 10 z dnia 16.05.2017r.:
Pakiet 7 poz. 1 i 2 – Zamawiający określił, iż oczekuje produktów niesterylnych. W pozostałych pozycjach brak jest natomiast informacji o sterylności. Czy w związku z tym Zamawiający w poz. 3 – 17 wymaga końcówek sterylnych czy niesterylnych ?
Odpowiedź:
Zamawiający w pakiecie 7 wymaga aby: końcówki które są pakowane w pudełka oraz końcówki z filtrem były sterylne, natomiast końcówki, które są pakowane w worki mają być niesterylne. Jednocześnie Zamawiający zmienia zapisy SIWZ w przedmiotowym zakresie.
Pytanie nr 11 z dnia 16.05.2017r.:
Pakiet 6 poz. 3 – czy Zamawiający wyrazi zgodę na zaoferowanie butelek do hodowli komórkowych posiadających powierzchnię do hodowli 175 cm 2 ? Pozostałe parametry zgonie z SIWZ.
Odpowiedź:
Zamawiający w pakiecie 6 poz. 3 nie dopuszcza butelek do hodowli komórkowych posiadających powierzchnię do hodowli 175 cm 2. Zamawiający nie ma zapotrzebowania na butelki o większej powierzchni niż określona w SIWZ ze względu na charakter prowadzonych eksperymentów. Jednocześnie Zamawiający podtrzymuje parametry SIWZ.
Pytanie nr 12 z dnia 16.05.2017r.:
Część 5 (pipety serologiczne) – czy Zamawiający w pozycji 3 tj. „Pipeta serologiczna PS jałowa indywidualnie pakowana pojemność 25 ml” dopuści podziałkę co 0,2 ml ?
Odpowiedź:
Zamawiający w części 5 poz. 3 nie dopuszcza pipet serologicznych z podziałką co 0,2 ml ze względu na charakter prowadzonych eksperymentów. Zamawiający podtrzymuje parametry zawarte w SIWZ.
Pytanie nr 13 z dnia 16.05.2017r.:
Dotyczy projektu umowy § 3 ust. 13, 14 i § 5 ust. 5 – czy Zamawiający wrazi zgodę na wydłużenie terminu dostarczenia brakującego lub spełniającego wymagania lub wolnego od wad asortymentu w zakresie cz. D, E, F, G, H do 21 dni roboczych ?
Prośbę swoją motywujemy tym, iż w przypadku złożenia reklamacji niezbędny jest odbiór przedmiotu reklamacji, przeprowadzenie samej analizy słuszności reklamacji ( w tym wysłanie do producenta i jego analiza). Biorąc pod uwagę ten aspekt, jak również i fakt, iż nasze produkty produkowanesą i magazynowane poza granicami kraju, podany tutaj termin jest niewystarczający i naraża Wykonawcę na ponoszenie kar umownych.
Odpowiedź:
Zamawiający informuje, iż nie wyraża zgody na zaproponowaną przez Wykonawcę zmianę treści zapisów § 3 ust. 13, 14 i § 5 ust. 5 wzoru umowy . Wydłużenie czasu do 21 dni roboczych jest niekorzystne dla Zamawiającego ze względów organizacyjnych. Jednocześnie Zamawiający podtrzymuje zapisy SIWZ w przedmiotowym zakresie.
Pytanie nr 14 z dnia 16.05.2017r.:
Dotyczy projektu umowy § 5 ust. 5 - czy Zamawiający wyrazi zgodę na dodanie zapisu iż „czas rozpatrzenia reklamacji przez Wykonawcę wynosi 5 dni roboczych”?
Prośbę swoją motywujemy tym, iż przy obecnym zapisie w projekcie umowy Zamawiający nie dopuszcza możliwości nie uznania reklamacji.
Odpowiedź:
Zamawiający informuje, iż nie wyraża zgody na zaproponowaną przez Wykonawcę zmianę treści zapisów § 5 ust. 5 wzoru umowy. Jednocześnie Zamawiający podtrzymuje zapisy SIWZ w przedmiotowym zakresie.
Pytanie nr 15 z dnia 16.05.2017r.:
Dotyczy projektu umowy § 7 ust. 3.2 – czy Zamawiający wyrazi zgodę na zmniejszenie kary za odstąpienie od umowy do 10 % wartości niezrealizowanej części umowy ?
Prośbę swoją motywujemy faktem, iż słusznym wydaje się być naliczanie kar umownych od wynagrodzenia za tę część przedmiotu umowy, której dotyczą, a nie całości umowy.
Odpowiedź:
Zamawiający informuje, iż nie wyraża zgody na zaproponowaną przez Wykonawcę zmianę treści zapisów § 7 ust. 3.2 wzoru umowy. Jednocześnie Zamawiający podtrzymuje zapisy SIWZ w przedmiotowym zakresie.
Pytanie nr 16 z dnia 16.05.2017r.:
Dotyczy projektu umowy § 3 ust. 3 – czy Zamawiający wyrazi zgodę na zmianę wartości od których liczone są kary „brutto” na „netto” ?
Odpowiedź:
Zamawiający informuje, iż nie wyraża zgody na zaproponowaną przez Wykonawcę zmianę treści zapisów § 3 ust. 3 wzoru umowy. Jednocześnie Zamawiający podtrzymuje zapisy SIWZ w przedmiotowym zakresie.
Pytanie nr 17 z dnia 16.05.2017r.:
Dotyczy maksymalnej liczby dostaw – prosimy Zamawiającego o określenie maksymalnej ilości dostaw jednostkowych w zakresie części D, E, F, G, H.
Prośbę swoją motywujemy tym, iż brak takiej informacji uniemożliwia Wykonawcom prawidłową wycenę oferty. Każda pojedyncza dostawa to dodatkowy koszt, na który składa się koszt opakowania transportowego, robocizny, koszt wydrukowania listów przewozowych i faktury, koszty dostarczenia towaru przez przewoźnika.
Odpowiedź:
Zamawiający nie posiada możliwości określenia maksymalnej ilości dostaw jednostkowych w zakresie cz. D, E, F, G, H ponieważ zamówienia na przedmiotowy asortyment składane będą sukcesywnie w zależności od potrzeb Zamawiającego.
Pytanie nr 18 z dnia 16.05.2017r.:
Dotyczy projektu umowy § 8 ust. 3.1 – czy Zamawiający wyrazi zgodę na zmniejszenie kary za opóźnienia do 0,5 % wartości poszczególnych pozycji zamówienia, których opóźnienie dotyczy za każdy dzień opóźnienia ?
Prośbę swoją motywujemy tym, iż słusznym wydaje się być naliczanie kar umownych od wynagrodzenia za tę część przedmiotu umowy, której dotyczą a nie od całości zamówienia. Przy tak wysokim poziomie kar umownych nawet przy niewielkim opóźnieniu może się okazać iż kara przekroczyć wartość marży. W związku z powyższym przy tak skonstruowanym zapisie na temat kar umownych Wykonawca musi wkalkulować ryzyko w wycenę a wobec tego utrudni to uzyskanie korzystniejszych ofert cenowych przez Zamawiającego.
Odpowiedź:
Zamawiający informuje, iż nie wyraża zgody na zaproponowaną przez Wykonawcę zmianę treści zapisów § 8 ust. 3.1 wzoru umowy. Jednocześnie Zamawiający podtrzymuje zapisy SIWZ w przedmiotowym zakresie.
Pytanie nr 19 z dnia 16.05.2017r.:
Dotyczy limitu kar umownych – czy Zamawiający wyrazi zgodę na dodanie do umowy zapisu o górnym limicie kar umownych w wysokości 10 % wartości niezrealizowanej części umowy ?
Odpowiedź:
Zamawiający informuje, iż nie wyraża zgody na zaproponowaną przez Wykonawcę zmianę treści zapisów dotyczących limitu kar umownych. Jednocześnie Zamawiający podtrzymuje zapisy SIWZ w przedmiotowym zakresie.
Pytanie nr 20 z dnia 18.05.2017r.:
Część 7 – końcówki poz. 1, 2, 3
Czy Zamawiający dopuści końcówki do pipet o poj. 20 ul i spełniające pozostałe wymagania SIWZ ?
Odpowiedź:
Zamawiający w części 7 poz. 1,2,3 nie dopuszcza końcówek do pipet o poj. 20 ul ponieważ nie potrzebuje końcówek o innej pojemności niż opisana w SIWZ w pozycjach 1,2,3 a także ze względu na posiadany sprzęt i charakter prowadzonych eksperymentów. Jednocześnie Zamawiający podtrzymuje zapisy SIWZ w przedmiotowym zakresie.
Pytanie nr 21 z dnia 18.05.2017r.:
Część nr 8 – probówki poz. 3, 4
Prosimy o wyłączenie poz. 3 i 4 do oddzielnego pakietu. Pozwoli to na złożenie ofert większej liczbie firm a tym samym na uzyskanie oferty najbardziej konkurencyjnej cenowo.
Odpowiedź:
Zamawiający nie wyraża zgody na wyłączenie z części nr 8 pozycji 3 i 4 z uwagi na fakt, iż chce aby wszystkie probówki pochodziły od jednego dostawcy z którym będzie miał podpisaną umowę. Zamawiane produkty są produktami ogólnie dostępnymi co w opinii Zamawiającego umożliwia złożenie oferty na całość przedmiotu zamówienia. Jednocześnie Zamawiający podtrzymuje pozostałe parametry SIWZ.
Pytanie nr 22 z dnia 18.05.2017r.:
Część nr 8 – probówki poz. 2
Czy Zamawiający dopuści probówki do PCR o poj. 0,2 ml, różnokolorowe wolne od DNA, DNaz, RNaz oraz inhibitorów PCR, ale które są niesterylne? Czy w przypadku nie wyrażenia zgody Zamawiający wyłączy te pozycje do oddzielnego pakietu ?
Odpowiedź:
Zamawiający w części 8 poz. 2 nie dopuszcza probówek do PCR o poj. 0,2 ml, różnokolorowych wolnych od DNA, DNaz, RNaz oraz inhibitorów PCR, które są niesterylne. Zamawiający wymaga produktu sterylnego zgodnego z parametrami zawartymi w SIWZ.
Ponadto Zamawiający informuje, że nie wyraża zgody na wyłączenie w/w produktów do oddzielnego pakietu ponieważ chce aby pochodziły od jednego dostawcy z którym będzie miał podpisaną umowę. Zamawiane produkty są produktami ogólnie dostępnymi co w opinii Zamawiającego umożliwia złożenie oferty na całość przedmiotu zamówienia. Jednocześnie Zamawiający podtrzymuje pozostałe parametry SIWZ.
Pytanie nr 23 z dnia 18.05.2017r.:
Część nr 6 – butelki poz. 1, 2, 3
Zamawiający wymaga aby butelki do hodowli komórkowych były wolne sterylne oraz wolne od Dnaz, Rnaz i pirogenów. Czy Zamawiający dopuści produkty, które spełniają następujące wymogi:
- są sterylne – zgodnie z DIN EN ISO 11137: Sterylizacja wyrobów medycznych - walidacja i rutynowa kontrola sterylizacji napromieniowaniem,
- są niepirogenne - weryfikacja testem LAL zgodnie z wytyczną FDA dla wyrobów medycznych,przy granicy wykrywalności ˂0,06 EUml,
- są niecytotoksyczne - zgodnie z DIN EN ISO 10993:Biologiczna ocena wyrobów medycznych –Część 5: Badanie cytotoksyczności in vitro.
Odpowiedź:
Zamawiający w części 6 poz. 1,2,3 nie dopuszcza produktów o podanych wyżej parametrach. Parametry produktów (butelek) opisane w SIWZ w części 1 w w/w pozycjach są parametrami niezbędnymi. Zamawiający podtrzymuje zapisy SIWZ w przedmiotowym zakresie.
Pytanie nr 24 z dnia 18.05.2017r.:
Część nr 6 – butelki poz. 3
Prosimy o dopuszczenie butelek o powierzchni do hodowli 175 cm 2 ?
Odpowiedź:
Zamawiający w pakiecie 6 poz. 3 nie dopuszcza butelek do hodowli komórkowych posiadających powierzchnię do hodowli 175 cm 2. Zamawiający nie ma zapotrzebowania na butelki o większej powierzchni niż określona w SIWZ ze względu na charakter prowadzonych eksperymentów. Zamawiający podtrzymuje zapisy SIWZ w przedmiotowym zakresie.
Pytanie nr 25 z dnia 18.05.2017r.:
Dotyczy wzoru umowy par. 3 ust. 7
Prosimy o modyfikację zapisu na następujący: „Wykonawca zobowiązany będzie do dostarczenia przedmiotu umowy na własny koszt przy czym wartość zamówienia jednostkowego nie powinna być mniejsza niż 150,00 zł netto (…..)”.
Prośbę motywujemy tym, że dla zamówień poniżej 150,00 zł, koszty transportu, na które składają się m.in. koszty opakowania transportowego, robocizny, koszty wydrukowania listów przewozowych, koszty dostarczenia towaru do przewoźnika, są wyższe niż wartość marży uzyskanej ze sprzedaży towaru o takiej wartości.
Odpowiedź:
Zamawiający nie wyraża zgody na modyfikację zapisu w par. 3 ust. 7 wzoru umowy z uwagi na fakt, iż ze względów organizacyjnych nie jest możliwe oszacowanie przez Zamawiającego jednostkowego zamówienia.
Pytanie nr 26 z dnia 19.05.2017r.:
Załącznik G – część 7, poz. 2 – czy kupujący dopuści końcówki pakowane w pudełka po 96 sztuk, gdzie 1 opakowanie to 12 pudełek po 96 sztuk ?
Odpowiedź:
Zamawiający w części 7 poz. 2 dopuszcza końcówki pakowane w pudełka po 96 sztuk, gdzie 1 (jedno) opakowanie to 12 pudełek po 96 sztuk. Jednocześnie Zamawiający podtrzymuje pozostałe parametry SIWZ.
Pytanie nr 27 z dnia 19.05.2017r.:
Załącznik G – część 7, poz. 3 –czy kupujący dopuści końcówki pakowane w pudełka po 96 sztuk, gdzie 1 opakowanie to 12 pudełek po 96 sztuk ? Czy kupujący zgodzi się na zakup 48384 sztuk końcówek w pozycji 3 ? Prośba wynika ze sposobu pakowania towaru (1 opakowanie to 12 pudełek po 96 sztuk)
Odpowiedź:
Zamawiający w części 7 poz. 3 dopuszcza końcówki pakowane w pudełka po 96 sztuk, gdzie 1 (jedno) opakowanie to 12 pudełek po 96 sztuk z zastrzeżeniem, że Wykonawca musi wycenić zamawianą ilość, natomiast jedno (zamawiane w ostatnim zamówieniu) opakowanie zawierające niepełną ilość końcówek musi również mieć zachowane wszystkie wymagane w SIWZ parametry techniczne i funkcjonalne, a w szczególności normy sterylności oraz minimalne parametry jakości produktu.
Ponadto Wykonawca oferując i wyceniając przedmiot zamówienia, który musi obejmować zamawianą ilość sztuk produktu, w przypadku zaoferowania jednego opakowania handlowego niepełnego, zobowiązany jest przedstawić odpowiednio w załączonej tabeli wyceny ilości pełnych (standardowych) opakowań handlowych i jedno (ostatnie) niepełne.
Dlatego też, w takim przypadku Wykonawca musi wiersz z tym produktem w stosownych kolumnach podzielić odpowiednio na dwie (2) części oraz podać w rubrykach wielkość opakowań standardowych i jednego niepełnego (tj. ilość sztuk odpowiednio w tych opakowaniach), ilość zaoferowanych opakowań standardowych i niepełnego, cenę netto za opakowanie standardowe i niepełnie, stawkę VAT za opakowanie standardowe i niepełnie, wartość netto za opakowanie standardowe i niepełnie, kwotę VAT za opakowanie standardowe i niepełnie, wartość brutto za opakowanie standardowe i niepełnie.
Zamawiający wymaga także, aby w przypadku zaoferowania opakowań handlowych pełnych i niepełnych były one tego samego producenta/marki/typu. Jednocześnie Zamawiający zmienia odpowiednio zapisy SIWZ w przedmiotowym zakresie.
Pytanie nr 28 z dnia 19.05.2017r.:
Część 5 poz. 2 (pipety serologiczne) – czy Zamawiający w pozycji nr 2 nie popełnił omyłki w kolumnie „minimalna jakość produktu wg. specyfikacji” ? Jest opis „muszą mieć pojemność 5 ml”, a powinno być „muszą mieć pojemność 10ml” zgodnie z opisem z kolumny nr 2 „nazwa przedmiotu zamówienia”
Odpowiedź:
Zamawiający w części 5 poz. 2 prostuje zapis dotyczący opisu przedmiotu zamówienia i nadaje mu brzmienie: „Pipety serologiczne o pojemności 10 ml muszą mieć pojemność 10 ml”. Jednocześnie Zamawiający zmienia zapisy SIWZ w przedmiotowym zakresie.
Pytanie nr 29 z dnia 19.05.2017r.:
Część 5 poz. 3 (pipety serologiczne) – czy Zamawiający w pozycji nr 3 nie popełnił omyłki w kolumnie „minimalna jakość produktu wg. specyfikacji” ? Jest opis „muszą mieć pojemność 5 ml”, a powinno być „muszą mieć pojemność 25 ml” zgodnie z opisem z kolumny nr 2 „nazwa przedmiotu zamówienia”
Odpowiedź:
Zamawiający w części 5 poz. 3 prostuje zapis dotyczący opisu przedmiotu zamówienia i nadaje mu brzmienie: „Pipety serologiczne o pojemności 25 ml muszą mieć pojemność 25 ml”. Jednocześnie Zamawiający zmienia zapisy SIWZ w przedmiotowym zakresie.
Pytanie nr 30 z dnia 19.05.2017r.:
Część 5 poz. 3 (pipety serologiczne) – czy Zamawiający w pozycji nr 3 dopuści pipety z podziałką 0,2 ml ?
Odpowiedź:
Zamawiający w części 5 poz. 3 nie dopuszcza pipet serologicznych z podziałką co 0,2 ml ze względu na charakter prowadzonych eksperymentów. Zamawiający podtrzymuje parametry zawarte w SIWZ.
Pytanie nr 31 z dnia 19.05.2017r.:
Część 1 (szalki) – czy Zamawiający wymaga szalek sterylizowanych radiacyjnie czy aseptycznych ?
Odpowiedź:
Zamawiający ze względu na charakter prowadzonych eksperymentów oraz prac badawczych nie dopuszcza szalek aseptycznych. Zamawiający wymaga szalek sterylnych (jałowych) sterylizowanych np. radiacyjnie.
Pytanie nr 32 z dnia 19.05.2017r.:
Część 1 (szalki) – czy Zamawiający dopuści szalki o średnicy 92 ml spełniające wszystkie powyższe parametry ?
Odpowiedź:
Zamawiający w części 1 (szalki) wymaga szalek o średnicy podanej w jednostce miary „milimetr” .W części 1 Zamawiający zmienia zapisy SIWZ w przedmiotowym zakresie.
Pytanie nr 33 z dnia 19.05.2017r.:
Część 8 (probówki) poz. 1 – czy Zamawiający zaakceptuje probówki nie poddawane radiacji w celu sterylizacji, a o czystości molekularnej, przeznaczone do reakcji PCR ?
Odpowiedź:
Zamawiający w części 8 poz. 1 dopuszcza probówki nie poddawane radiacji w celu sterylizacji o czystości molekularnej. Jednocześnie Zamawiający podtrzymuje pozostałe parametry SIWZ.
Pytanie nr 34 z dnia 19.05.2017r.:
Część 8 (probówki) poz. 2 – czy Zamawiający zaakceptuje probówki nie poddawane radiacji w celu sterylizacji, a o czystości molekularnej, przeznaczone do reakcji PCR ?
Odpowiedź:
Zamawiający w części 8 poz. 2 dopuszcza probówki nie poddawane radiacji w celu sterylizacji o czystości molekularnej Jednocześnie Zamawiający podtrzymuje pozostałe parametry SIWZ.
Pytanie nr 35 z dnia 19.05.2017r.:
Część 8 (probówki) poz. 3 – czy Zamawiający zaakceptuje probówki nie poddawane radiacji w celu sterylizacji, a o czystości molekularnej, przeznaczone do reakcji PCR ?
Odpowiedź:
Zamawiający w części 8 poz. 3 dopuszcza probówki nie poddawane radiacji w celu sterylizacji o czystości molekularnej. Jednocześnie Zamawiający podtrzymuje pozostałe parametry SIWZ.
Pytanie nr 36 z dnia 19.05.2017r.:
Część 8 (probówki) poz. 4 – czy Zamawiający może ujednolicić opisy przedmiotu zawarte w kolumnach „a” i „c” -obecnie są rozbieżne (sterylne/niesterylne) ?
Odpowiedź:
Zamawiający w części 8 poz. 4, kolumna „C” prostuje opis przedmiotu zamówienia i nadaje mu brzmienie: „Zamawiane probówki do PCR o pojemności 0,2 ml muszą być sterylne ”.
Pytanie nr 37 z dnia 19.05.2017r.:
Część 8 (probówki) poz. 4 – czy Zamawiający zaakceptuje probówki nie poddawane radiacji w celu sterylizacji, a o czystości molekularnej, przeznaczone do reakcji PCR ?
Odpowiedź:
Zamawiający w części 8 poz. 4 dopuszcza probówki nie poddawane radiacji w celu sterylizacji o czystości molekularnej. Jednocześnie Zamawiający podtrzymuje pozostałe parametry SIWZ.
Pytanie nr 38 z dnia 19.05.2017r.:
Część 8 (probówki) poz. 4 – czy Zamawiający zgodzi się na wydzielenie poz. 4 w formie osobnego pakietu ?
Odpowiedź:
Zamawiający nie wyraża zgody na wydzielenie z części 8 pozycji nr 4 do osobnego pakietu. z uwagi na fakt, iż chce aby wszystkie probówki pochodziły od jednego dostawcy z którym będzie miał podpisaną umowę. Zamawiane produkty są produktami ogólnie dostępnymi co w opinii Zamawiającego umożliwia złożenie oferty na całość przedmiotu zamówienia. Jednocześnie Zamawiający podtrzymuje parametry opisane w SIWZ.
Pytanie nr 39 z dnia 19.05.2017r.:
Część 8 (probówki) poz. 6 – czy Zamawiający może ujednolicić opisy przedmiotu zawarte w kolumnach„a” i „c” -obecnie są rozbieżne (sterylne/niesterylne) ?
Odpowiedź:
Zamawiający w części 8 poz. 6, kolumna „C” prostuje opis przedmiotu zamówienia i nadaje mu brzmienie: „Zamawiane probówki typu eppendorf o pojemności w przedziale 0,5 ml- 0,6 ml muszą być sterylne ”.
Pytanie nr 40 z dnia 19.05.2017r.:
Część 8 (probówki) poz. 9 – czy Zamawiający może ujednolicić opisy przedmiotu zawarte w kolumnach „a”i „c” -obecnie są rozbieżne (sterylne/niesterylne) ?
Odpowiedź:
Zamawiający w części 8 poz. 9, kolumna „C” prostuje opis przedmiotu zamówienia i nadaje mu brzmienie: „Zamawiane probówki PP typu Falcone o pojemności w przedziale 15 ml-muszą być sterylne ”.
Pytanie nr 41 z dnia 19.05.2017r.:
Część 1 (szalki) – czy Zamawiający dopuści produkt o średnicy 89,43 mm ?
Odpowiedź:
Zamawiający w części 1 (szalki) dopuszcza produkt o średnicy 89,43 mm. Jednocześnie Zamawiający zmienia zapisy SIWZ w przedmiotowym zakresie.
Pytanie nr 42 z dnia 19.05.2017r.:
Część 4 (płytki) – czy Zamawiający wydzieli pozycję 7 do odrębnego pakietu ?
Odpowiedź:
Zamawiający nie wyraża zgody na wyłączenie z części nr 4 pozycji 7 do osobnego pakietu z uwagi na fakt, iż chce aby wszystkie płytki pochodziły od jednego dostawcy z którym będzie miał podpisaną umowę. Zamawiane produkty są produktami ogólnie dostępnymi co w opinii Zamawiającego umożliwia złożenie oferty na całość przedmiotu zamówienia. Jednocześnie Zamawiający podtrzymuje pozostałe parametry SIWZ.
Pytanie nr 43 z dnia 19.05.2017r.:
Część 4 (płytki) – czy Zamawiający w pozycji 7 dopuści produkt o pojemności dołka 300 ul ?
Odpowiedź:
Zamawiający w części nr 4 pozycji 7 nie dopuszcza płytek o pojemności dołka 300 ul. Proponowana pojemność dołka jest zbyt mała ze względu na charakter prowadzonych eksperymentów. Jednocześnie Zamawiający podtrzymuje zapisy SIWZ.
Pytanie nr 44 z dnia 22.05.2017r.:
Część 2 poz. 3 – zwracamy się z prośbą o dopuszczenie do zaoferowania rękawic tylko w kolorze fioletowym.
Odpowiedź:
Zamawiający w części 2 poz. 3 nie dopuszcza rękawic tylko w kolorze fioletowym. Zamawiający wymaga rękawiczek w różnych kolorach ze względów organizacyjnych. Wybór zamawianego koloru rękawic określany będzie przez Zamawiającego przy każdorazowo składanym zamówieniu. Zamawiający podtrzymuje zapisy SIWZ w przedmiotowym zakresie.
Pytanie nr 45 z dnia 22.05.2017r.:
Część 2 poz. 3 – zwracamy się z prośbą o dopuszczenie do zaoferowania rękawic tylko w kolorze niebieskim.
Odpowiedź:
Zamawiający w części 2 poz. 3 nie dopuszcza rękawic tylko w kolorze niebieskim .Zamawiający wymaga rękawiczek w różnych kolorach ze względów organizacyjnych. Wybór zamawianego koloru rękawic określany będzie przez Zamawiającego przy każdorazowo składanym zamówieniu. Zamawiający podtrzymuje zapisy SIWZ w przedmiotowym zakresie.
Pytanie nr 46 z dnia 22.05.2017r.:
Część 2 poz. 4-5 – zwracamy się z prośbą o dopuszczenie do zaoferowania rękawic o powierzchni gładkiej
Odpowiedź:
Zamawiający w części 2 poz. 4-5 nie dopuszcza rękawic o powierzchni gładkiej ze względu na charakter prowadzonych eksperymentów. Zamawiający podtrzymuje zapisy SIWZ w przedmiotowym zakresie.
Jednocześnie Zamawiający informuje, iż powyższe pytania i odpowiedzi, wyjaśnienia i zmiany do SIWZ wraz z załącznikiem, stanowią jej integralną część, a przy tym z uwagi na ich zakres i charakter oraz termin wprowadzenia nie wpływają na konieczność kolejnego przedłużenia terminu składania ofert. Nie są tym samym spełnione przesłanki wynikające z ustawy PZP. Dlatego też, Zamawiający zawiadamia, iż terminy składania i otwarcia ofert nie ulegają zmianie, podobnie jak i godziny składania i otwarcia ofert oraz miejsce pozostają bez zmian.
Przypominamy, iż w modyfikacji do SIWZ z dnia 23 maja 2017r. Zamawiający zmienił terminy składania i otwarcia ofert na dzień 30 maja 2017r., przy czym godziny oraz miejsce składania i otwarcia ofert pozostały bez zmian. Pozostałe zapisy SIWZ pozostają bez zmian.
Na stronie internetowej Zamawiającego (www.dzp.cm-uj.krakow.pl) znajduje się niżej wymieniony załączniki: Nr A, B, C, D, E, F, G, H do SIWZ – po zmianach z dnia 25.05.2017r. uwzględniający dokonane zmiany.