Załącznik opublikowano: 2017-09-06
Sprawa znak: 141.2711.48.2017
Nr wew. pisma 141.2711.48.2017/4
Do wszystkich Wykonawców,
PYTANIA I ODOWIEDZI, WYJAŚNIENIA TREŚCI SIWZ ORAZ MODYFIKACJA SIWZ
Dotyczy: postępowania prowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego w oparciu
o przepisy ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U.z 2015 r. poz. 2164 z późn. zm.), na wyłonienie Wykonawcy w zakresie realizacji prac polegających na termomodernizacji budynków Uniwersytetu Jagiellońskiego – Collegium Medicum zlokalizowanych przy ul. Czystej 18 oraz przy ul. Medycznej 9 w Krakowie. Zamówienie finansowane jest ze środków własnych UJ CM oraz dofinansowane ze środków Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020, oś priorytetowa I– Zmniejszenie emisyjności gospodarki, poddziałanie 1.3.1 – Wspieranie efektywności energetycznej w budynkach użyteczności publicznej, zgodnie z umową o dofinansowanie nr POIS.01.03.01-00-0095/16-00 z dnia 31.03.2017 r., projektu pn.: „Termomodernizacja budynków Uniwersytetu Jagiellońskiego - Collegium Medicum zlokalizowanych przy ul. Czystej 18 i ul. Medycznej 9 w Krakowie”, odpowiednio w odniesieniu od jednej do dwóch części zamówienia, ogłoszonego w BZP nr 573789-N-2017 z dnia 2017-08-21 r.
Uniwersytet Jagielloński – Collegium Medicum w Krakowie informuje, że przedmiotowym postępowaniu wpłynęły następujące pytania, na które Zamawiający udziela poniżej odpowiedzi:
PYTANIE NR 1 z dnia 06.09.2017r.:
Kto będzie zobowiązany do ponoszenia w okresie gwarancji i rękojmi kosztów obligatoryjnych przeglądów serwisowych i konserwacji urządzeń zgodnie z wytycznymi ich producentów?
ODPOWIEDŹ na pytanie nr 1
Zamawiający informuje, że przedmiot zamówienia nie obejmuje urządzeń. Zamawiający nie wymaga przeglądów serwisowych i konserwacji zamontowanych elementów.
PYTANIE NR 2 z dnia 06.09.2017r.:
Kto będzie zobowiązany do ponoszenia w okresie gwarancji i rękojmi kosztów wymiany materiałów eksploatacyjnych (których konieczność wynika z naturalnego ich zużycia a nie z istnienia ich wad)?
ODPOWIEDŹ na pytanie nr 2
W związku z odpowiedzią na pytanie nr 1 Zamawiający informuje, że przedmiot zamówienia nie obejmuje wymiany materiałów eksploatacyjnych.
Jednocześnie Zamawiający modyfikuje załącznik nr 1 do umowy nr 1 i nr 2 -Karta Gwarancyjna – Wzór w punkcie 9 ustęp I, podpunkt 2 , który otrzymuje brzmienie:
„Wykonawca zobowiązuje się do wykonywana napraw, likwidacji awarii i usterek, które pojawią się w okresie udzielonej gwarancji pokrywając wszelkie koszty, transportu i pracy osób wykonujących czynności naprawy w imieniu Wykonawcy.’’
PYTANIE NR 3 z dnia 06.09.2017r.:
Czy na etapie składania ofert Zamawiający dopuszcza podanie jedynie zakresu zamówienia, który zamierza powierzyć podwykonawcom, bez podawania nazw firm, w związku z tym, że podwykonawca jeszcze nie jest ustalony?
ODPOWIEDŹ na pytanie nr 3
Zamawiający informuje, iż dopuszcza podanie jedynie zakresu zamówienia, który zamierza powierzyć podwykonawcom, bez podawania nazw firm podwykonawczych.
PYTANIE NR 4 z dnia 06.09.2017r
Czy rolety/żaluzje wchodzą w zakres zamówienia? Czy istniejące należy zdemontować i potem ponownie zamontować, czy należy zamontować nowe? Jeśli nowe to prosimy podanie parametrów technicznych nowych.
ODPOWIEDŹ na pytanie nr 4
Zamawiający informuje, że przedmiot zamówienia obejmuje jedynie demontaż istniejących rolet/żaluzji. Przedmiot zamówienia nie obejmuje montażu nowych rolet/żaluzji.
Jednocześnie Zamawiający informuje, iż powyższe pytania i odpowiedzi, wyjaśnienia SIWZ wraz z modyfikacja, stanowią integralną część SIWZ, a przy tym z uwagi na ich zakres i charakter nie wpływają na konieczność przedłużenia terminu składania ofert. Nie są tym samym spełnione przesłanki wynikające z ustawy PZP. Zamawiający jednocześnie przypomina, iż terminy składania i otwarcia ofert uległ zmianie na dzień 11 września 2017r., przy czym godziny składania i otwarcia ofert oraz miejsce pozostają bez zmian.