Załącznik do ogłoszenia


Wyłonienie Wykonawcy w zakresie realizacji prac polegających na termomodernizacji budynków Uniwersytetu Jagiellońskiego – Collegium Medicum zlokalizowanych przy ul. Czystej 18 oraz przy ul. Medycznej 9 w Krakowie, odpowiednio w odniesieniu od jednej do dwóch części zamówienia. Sprawa znak: 141.2711.48.2017

Załącznik opublikowano: 2017-09-12

Ogłoszenie nr 500027189-N-2017 z dnia 12-09-2017 r.
Uniwersytet Jagielloński - Collegium Medicum: Wyłonienie Wykonawcy w zakresie realizacji prac polegających na termomodernizacji budynków Uniwersytetu Jagiellońskiego – Collegium Medicum zlokalizowanych przy ul. Czystej 18 oraz przy ul. Medycznej 9 w Krakowie, odpowiednio w odniesieniu od jednej do dwóch części zamówienia.

OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe
Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego
Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej
tak
Nazwa projektu lub programu
projekt pn.: „Termomodernizacja budynków Uniwersytetu Jagiellońskiego - Collegium Medicum zlokalizowanych przy ul. Czystej 18 i ul. Medycznej 9 w Krakowie”, współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020, oś priorytetowa I– Zmniejszenie emisyjności gospodarki, poddziałanie 1.3.1 – Wspieranie efektywności energetycznej w budynkach użyteczności publicznej, zgodnie z umową o dofinansowanie nr POIS.01.03.01-00-0095/16-00 z dnia 31.03.2017 r.,
Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
tak
Numer ogłoszenia: 573789-N-2017
Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia zostało zamieszczone w Biuletynie Zamówień Publicznych:
tak
Numer ogłoszenia: 500023175-N-2017

 

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
 
 
 
I. 1) NAZWA I ADRES:
Uniwersytet Jagielloński - Collegium Medicum, Krajowy numer identyfikacyjny 127000040, ul. Św. Anny  12, 31-008   Kraków, woj. małopolskie, państwo Polska, tel. 12 433 27 29, e-mail dzp@cm-uj.krakow.pl, faks 12 398 37 01.
Adres strony internetowej (url): http://www.dzp.cm-uj.krakow.pl/index.php/dzp/zamowienia_ustawowe/
I.2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Inny: Uczelnia Publiczna
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Wyłonienie Wykonawcy w zakresie realizacji prac polegających na termomodernizacji budynków Uniwersytetu Jagiellońskiego – Collegium Medicum zlokalizowanych przy ul. Czystej 18 oraz przy ul. Medycznej 9 w Krakowie, odpowiednio w odniesieniu od jednej do dwóch części zamówienia.
Numer referencyjny(jeżeli dotyczy):
141.2711.48.2017
II.2) Rodzaj zamówienia:
Roboty budowlane
II.3) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:
1. Przedmiotem postępowania i zamówienia jest wyłonienie Wykonawcy w zakresie realizacji prac polegających na termomodernizacji budynków Uniwersytetu Jagiellońskiego – Collegium Medicum zlokalizowanych przy ul. Czystej 18 oraz przy ul. Medycznej 9 w Krakowie, odpowiednio w odniesieniu od jednej do dwóch części zamówienia. 1.1 Zamówienia finansowane jest ze środków własnych UJ CM oraz dofinansowane ze środków Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020, oś priorytetowa I – Zmniejszenie emisyjności gospodarki, poddziałanie 1.3.1 – Wspieranie efektywności energetycznej w budynkach użyteczności publicznej, zgodnie z umową o dofinansowanie nr POIS.01.03.01-00-0095/16-00 z dnia 31.03.2017 r., projektu pn.: „Termomodernizacja budynków Uniwersytetu Jagiellońskiego - Collegium Medicum zlokalizowanych przy ul. Czystej 18 i ul. Medycznej 9 w Krakowie”, odpowiednio w odniesieniu od jednej do dwóch części zamówienia. 1.2 Zakres zamówienia obejmuje w szczególności wykonanie prac termomodernizacyjnych, ogólnobudowlanych i instalacyjnych zgodnie z SIWZ, dokumentacją projektową, a także warunkami wynikającymi z obowiązujących przepisów technicznych i Prawa budowlanego (t.j.: Dz.U. 2017 poz. 1332) oraz zasadami rzetelnej wiedzy technicznej, odpowiednio w odniesieniu od jednej do dwóch części zamówienia. 1.3 Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje wykonanie między innymi prac: 1.3.1 Część I zamówienia – budynek przy ul. Czystej 18: Branża budowlana: – wykonanie docieplenia elewacji budynku, – wykonanie docieplenia stropów i ścian poddasza, – wymiana stolarki okiennej, – wymiana stolarki drzwiowej zewnętrznej, – wymiana dachówki na części dachu od strony wjazdu od al. Mickiewicza na teren posesji, – wykonanie badania kamerą termowizyjną potwierdzającego osiągnięcie zakładanych parametrów technicznych izolacyjności termicznej przegród budowlanych. Branża instalacji sanitarnej: – demontaż istniejących klimatyzatorów z elewacji od strony podwórka, – ponowny montaż klimatyzatorów na elewacji po uzgodnieniu lokalizacji z inspektorem nadzoru i administratorem budynku, – wykonanie pomiarów szczelności instalacji freonowej i sporządzenie protokołu z pomiarów. Branża instalacji elektrycznej: – demontaż istniejącej instalacji odgromowej z elewacji od strony podwórka, – montaż instalacji odgromowej na elewacji od strony podwórka, – demontaż anten odbiorczych z dachu, – ponowny montaż anten w tej samej lokalizacji, – wykonanie pomiarów oporności instalacji odgromowej., 1.3.2 Część II zamówienia – budynek przy ul. Medycznej 9: Branża budowlana: – demontaż istniejącej elewacji wraz z konstrukcją, – wykonanie nowej konstrukcji słupowo-ryglowej wraz z montażem warstw izolacyjnych i elewacyjnych, – skuteczne zabezpieczenie pomieszczeń materiałem odpornym na opady atmosferyczne i podmuchy wiatru, – wykonanie docieplenia stropów i poddaszy, – wymiana ślusarki okiennej, – wymiana ślusarki drzwiowej zewnętrznej, – wykonanie izolacji ścian fundamentowych, – przełożenie chodników, opasek, krawężników itp. – wykonanie robót naprawczych w pomieszczeniach w zakresie uzupełnienia posadzek i sufitów podwieszanych i malowania ścian, – wykonanie badania kamerą termowizyjną potwierdzającego osiągnięcie zakładanych parametrów technicznych izolacyjności termicznej przegród budowlanych. Branża instalacji sanitarnej: – demontaż i ponowny montaż grzejników znajdujących się w pomieszczeniach na demontowanej ścianie zewnętrznej, – demontaż istniejących klimatyzatorów z elewacji, – montaż ponowny klimatyzatorów na elewacjach w innej lokalizacji uzgodnionej z inspektorem nadzoru i administratorem budynku - poza fasadą np.: na daszkach segmentów niższych, – wykonanie pomiarów szczelności instalacji freonowej i sporządzenie protokołu. Branża instalacji elektrycznej: – demontaż instalacji elektrycznej w części znajdującej się na demontowanej ścianie, – odtworzenie instalacji elektrycznej do stanu pierwotnego, – demontaż istniejącej instalacji odgromowej, – montaż nowej instalacji odgromowej, – demontaż anten odbiorczych, – ponowny montaż anten w tej samej lokalizacji, – odtworzenie wewnętrznej instalacji elektrycznej na nowej elewacji, – wykonanie pomiarów oporności instalacji odgromowej i sporządzenie protokołu, oraz wszystkie inne czynności i prace niezbędne do wykonania przedmiotu zamówienia zgodnie z obowiązującymi normami i przepisami technicznymi. 1.4 Przedmiot zamówienia został w sposób szczegółowy opisany w Załączniku 1 do SIWZ „Opis przedmiotu zamówienia”, dokumentacji technicznej, projekcie wykonawczym, specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót oraz przedmiarze, przy czym Zamawiający podkreśla, iż przedmiar ma wyłącznie charakter pomocniczy, a podstawą do sporządzenia oferty i jej wyceny jest dokumentacja projektowa oraz STWiOR. Zamawiający wskazuje również, iż wypełniając dyspozycję wynikającą z art. 29 ust. 5 oraz art. 30 ust. 8 ustawy Pzp, tj.: określenie w opisie przedmiotu zamówienia wymaganych cech materiałów, produktów lub usług, odpowiadających przeznaczeniu zamierzonemu przez Zamawiającego, w STWiOR został zamieszczony opis tych cech, odpowiednio w odniesieniu od jednej do dwóch części zamówienia. 1.5 Zamawiający dopuszcza składanie ofert częściowych. 1.6 Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych. 1.7 Zamawiający wymaga, aby Wykonawca udzielił co najmniej 36-miesięcznej gwarancji jakości i rękojmi za wady na zastosowane materiały i roboty budowlane dla całości przedmiotu zamówienia, odpowiednio w odniesieniu od jednej do dwóch części zamówienia. Gwarancja i rękojmia będzie liczona od dnia podpisania protokołu odbioru końcowego przedmiotu umowy, odpowiednio w odniesieniu od jednej do dwóch części zamówienia. 1.8 Zastosowane przez Zamawiającego w dokumentacji projektowej i specyfikacji technicznej oraz w przedmiarze robót wskazania pochodzenia wyrobów służą określeniu standardów cech technicznych i jakościowych. Zamawiający zaznacza, iż użyte w SIWZ przykłady nazw własnych produktów bądź producentów dotyczące określonych modeli, systemów, elementów, materiałów, urządzeń itp. mają jedynie charakter wzorcowy (przykładowy) i dopuszczone jest składanie ofert zawierających rozwiązania równoważne, które spełniają wszystkie wymagania techniczne i funkcjonalne wymienione w SIWZ, przy czym Wykonawca, zgodnie z art. 30 ust. 5 ustawy Pzp, zobowiązany jest wykazać w treści złożonej oferty ich równoważność załączając stosowne opisy techniczne i funkcjonalne, zgodnie ze wzorem stanowiącym Załącznik D do SIWZ. Ponadto jeżeli zastosowanie rozwiązań równoważnych pociąga za sobą konieczność dokonania zmian projektowych w dokumentacji (załączonej do SIWZ), Wykonawca zobowiązany będzie do wykonania dokumentacji zamiennej uwzględniającej wprowadzone zmiany na koszt własny i uzyskania jej akceptacji przez Zamawiającego, oraz o ile to niezbędne, uzyskania również uzgodnień (zezwoleń, pozwoleń, itp.) lub ostatecznych, bądź też natychmiast wykonalnych decyzji odpowiednich instytucji, podmiotów i organów administracyjnych. Ponadto wymaga się od Wykonawcy podania nazwy producenta, modelu, typu lub rodzaju oferowanego produktu równoważnego oraz opisu jego właściwości technicznych i funkcjonalnych (kompletne karty produktowe, prospekty, katalogi, foldery itp.), odpowiednio w odniesieniu od jednej do dwóch części zamówienia. 1.9 Wybrany Wykonawca w terminie do 14 dni od dnia zawarcia umowy, zobowiązany będzie do przedstawienia Zamawiającemu kosztorysu szczegółowego, odpowiednio w odniesieniu od jednej do dwóch części zamówienia. 1.10 W odniesieniu do części pierwszej zamówienia z uwagi na rodzaj i zakres zamówienia Zamawiający wymaga od Wykonawcy, aby przy realizacji umowy pracownicy wykonujący roboty budowlane, w tym w szczególności prace murarskie, malarskie, stolarskie oraz montażowe byli zatrudnieni w ramach stosunku pracy jako jego pracownicy w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy (t.j. Dz. U. z 2016 r. poz. 1666, 2138, 2255, z 2017 r. poz. 60. 962.). Wykonawca zobowiązany jest zagwarantować zatrudnienie na powyższych zasadach przez cały okres realizacji przedmiotu zamówienia przynajmniej 3 osób, przy czym łączny wymiar czasu pracy rzeczonych pracowników ma odpowiadać trzem etatom. Zobowiązanie wynikające ze zdań poprzednich dotyczy również podwykonawców, którym Wykonawca zleci opisane czynności związane z realizacją usług objętych zakresem umowy o realizację przedmiotu zamówienia. Szczegółowe warunki realizacji i kontroli oraz wymagań dotyczących tego zobowiązania określone są w treści wzoru umowy. Realizacja zamówienia przez ww. osoby będzie miała na celu podniesienie jakości wykonania zamówienia, większą dyspozycyjność osób wykonujących zamówienie wobec Zamawiającego i Wykonawcy, większe doświadczenie personelu (wynikające ze stałości zatrudnienia u danego Wykonawcy), lepszą kontrolę wykonania zamówienia z uwagi na kierownictwo pracodawcy wynikające ze stosunku pracy, większe zaangażowanie pracowników (wynikające z potrzeby należytego wywiązania się z obowiązków pracowniczych), co przekłada się na utrzymanie zatrudnienia i promowanie aspektów społecznych. 1.11 W odniesieniu do części drugiej zamówienia z uwagi na rodzaj i zakres zamówienia Zamawiający wymaga od Wykonawcy, aby przy realizacji umowy pracownicy wykonujący roboty budowlane, w tym w szczególności prace murarskie, malarskie, stolarskie oraz montażowe byli zatrudnieni w ramach stosunku pracy jako jego pracownicy w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy (t.j. Dz.U. 2014 r. poz. 1502 ze zm.). Wykonawca zobowiązany jest zagwarantować zatrudnienie na powyższych zasadach przez cały okres realizacji przedmiotu zamówienia przynajmniej 7 osób, przy czym łączny wymiar czasu pracy rzeczonych pracowników ma odpowiadać siedmiu etatom. Zobowiązanie wynikające ze zdań poprzednich dotyczy również podwykonawców, którym Wykonawca zleci opisane czynności związane z realizacją usług objętych zakresem umowy o realizację przedmiotu zamówienia. Szczegółowe warunki realizacji i kontroli oraz wymagań dotyczących tego zobowiązania określone są w treści wzoru umowy. Realizacja zamówienia przez ww. osoby będzie miała na celu podniesienie jakości wykonania zamówienia, większą dyspozycyjność osób wykonujących zamówienie wobec Zamawiającego i Wykonawcy, większe doświadczenie personelu (wynikające ze stałości zatrudnienia u danego Wykonawcy), lepszą kontrolę wykonania zamówienia z uwagi na kierownictwo pracodawcy wynikające ze stosunku pracy, większe zaangażowanie pracowników (wynikające z potrzeby należytego wywiązania się z obowiązków pracowniczych), co przekłada się na utrzymanie zatrudnienia i promowanie aspektów społecznych.
II.4) Informacja o częściach zamówienia:
Zamówienie było podzielone na części:
tak
II.5) Główny Kod CPV: 45000000-7
 
Dodatkowe kody CPV: 45111100-9, 45111220-6, 45421100-5, 45320000-6, 45321000-3, 45261410-1, 45442100-8, 45312310-3, 45331000-6, 45310000-3
SEKCJA III: PROCEDURA
III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
Przetarg nieograniczony
III.2) Ogłoszenie dotyczy zakończenia dynamicznego systemu zakupów
nie
III.3) Informacje dodatkowe:
 
SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
CZĘŚĆ NR: 1   
NAZWA: Termomodernizacja budynku Uniwersytetu Jagiellońskiego – Collegium Medicum zlokalizowanego przy ul. Czystej 18 w Krakowie.
Postępowanie / część zostało unieważnione
tak
Należy podać podstawę i przyczynę unieważnienia postępowania:
Uniwersytet Jagielloński – Collegium Medicum w Krakowie, działając na podstawie ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych, informuje, iż zobowiązany jest do podjęcia decyzji o unieważnieniu przedmiotowego postępowania, w zakresie części 1 zamówienia na podstawie art. 93 ust. 1 pkt 4 wyżej wymienionej ustawy, gdyż cena oferty z najniższą ceną przewyższa kwotę, którą Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, a Zamawiający nie może zwiększyć tej kwoty do ceny złożonej oferty.
 
 
CZĘŚĆ NR: 2   
NAZWA: Termomodernizacja budynków Uniwersytetu Jagiellońskiego – Collegium Medicum zlokalizowanych przy ul. Medycznej 9 w Krakowie.
Postępowanie / część zostało unieważnione
tak
Należy podać podstawę i przyczynę unieważnienia postępowania:
Uniwersytet Jagielloński – Collegium Medicum w Krakowie, działając na podstawie ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych, informuje, iż zobowiązany jest do podjęcia decyzji o unieważnieniu przedmiotowego postępowania, w zakresie części 2 zamówienia na podstawie art. 93 ust. 1 pkt 4 wyżej wymienionej ustawy, gdyż cena oferty z najniższą ceną przewyższa kwotę, którą Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, a Zamawiający nie może zwiększyć tej kwoty do ceny złożonej oferty. Jednocześnie Zamawiający zawiadamia, iż odrzucił ofertę Wykonawcy Firma Budowlana J&S Kurek Janusz, ul. Partyzantów 40A/6, 28-500 Kazimierza Wielka w zakresie części 2 przedmiotu zamówienia. Podstawą odrzucenia jest art. 89 ust. 1 pkt 7b) ustawy Prawo zamówień publicznych, gdyż Wykonawca nie wniósł wymaganego zabezpieczenia wadialnego do upływu terminu składania ofert. Zaznaczamy, iż należna wartość zabezpieczenia wadialnego, w wysokości 200 000,00 zł., nie została wniesiona do upływu wyznaczonego w dniu 11.09.2017r. na godzinę 11:00 terminu składania ofert. Zgodnie z obowiązującymi przepisami, w szczególności art. 45 ust. 3 ustawy PZP, wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert, gdyż powinno skutecznie zabezpieczać złożoną ofertę. Wykonawca wnoszący wadium w formie pieniężnej winien dokonać przelewu należności z odpowiednim wyprzedzeniem, tak aby księgowanie wadium nastąpiło na koncie Zamawiającego przed upływem terminu składania ofert. Potwierdza to orzecznictwo Krajowej Izby Odwoławczej dotyczące art. 24 ust. 2 pkt 2 ustawy PZP, które po nowelizacji ustawy w lipcu 2016r. nadal jest w tym aspekcie aktualne, wyrażone między innymi w wyroku KIO z dnia 17.06.2013r. sygn. akt KIO 1305/13, w którym orzeczono, iż „… Zgodnie z brzmieniem powołanego przepisu zamawiający wyklucza wykonawcę z postępowania m.in. w przypadku, gdy nie wniósł wadium do upływu terminu składania ofert. Stosownie zaś do art. 45 ust. 3 ustawy P.z.p., wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy wskazany przez zamawiającego przed upływem terminu składania ofert. Podkreślenia wymaga, że Izba podziela jednolicie prezentowany w orzecznictwie pogląd, że wniesienie wadium jest skuteczne tylko w przypadku uznania rachunku bankowego zamawiającego należną kwotą wadium przed upływem terminu składania ofert. …”. Również w innym orzeczeniu z dnia 24.06.2013r. sygn. akt. KIO 1385/13 stwierdzono, iż „… Samo wadium musi zostać wniesione - poprawnie - przed upływem terminu składania ofert. Tym samym opóźnienie we wpłacie na rachunek bankowy zamawiającego, niepełna (nawet o minimalną wartość) kwota wadium, nieterminowe przedstawienie dokumentu gwarancji (lub poręczenia), czy niepoprawna treść gwarancji (poręczenia) jest błędem, który nie może zostać naprawiony po upływie terminu składania ofert. …”. Analogiczne stanowisko zawarto w wyroku z dnia 16.03.2016r., o sygn. akt KIO 280/16; KIO 281/16; KIO 295/16, w którym Izba wyraziła, że: „1. Wadium powinno być wniesione przed upływem terminu składania ofert. Nie można natomiast żądać, aby było ono wniesione wcześniej.”. Także w wyroku KIO z dnia 11.08.2016r., sygn. akt 1390/16 orzeczono, iż: „1. O prawidłowości wniesienia wadium przed upływem terminu składania ofert nie przesądza, czy do oferty załączono potwierdzenia jego wniesienia, gdyż decydujące znacznie ma okoliczność, czy faktycznie środki pieniężne lub dokumenty utożsamiające pozostałe formy wadium znalazły się w dyspozycji zamawiającego w wymaganym terminie.”. Dlatego też, Zamawiający uznał, iż bezsprzecznie zachodzi przesłanka do odrzucenia oferty Wykonawcy na podstawie powołanego art. 89 ust. 1 pkt 7b ustawy PZP, a w konsekwencji zobowiązany był do orzeczenia jak na wstępie.
 
IV.9) UZASADNIENIE UDZIELENIA ZAMÓWIENIA W TRYBIE NEGOCJACJI BEZ OGŁOSZENIA, ZAMÓWIENIA Z WOLNEJ RĘKI ALBO ZAPYTANIA O CENĘ


IV.9.1) Podstawa prawna

Postępowanie prowadzone jest w trybie   na podstawie art.  ustawy Pzp.

IV.9.2) Uzasadnienie wyboru trybu
Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.




Powrót