Załącznik opublikowano: 2017-09-29
Sprawa znak: 141.2713.25.2017
Nr wew. pisma: 141.2713.25.2017/1
Kraków, dnia 29.09.2017 r.
wg rozdzielnika
ODPOWIEDZI NA PYTANIA, ZMIANA TREŚCI SWIZ I OGŁOSZENIA
Dotyczy: postępowania prowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego w oparciu o przepisy ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. – Prawo zamówień publicznych (tj. Dz. U. z 2017 r. poz. 1579) na dostawę respiratora do intubacji myszy kompatybilnego z zestawem do gazowej anestezji wraz z koniecznymi do podłączenia akcesoriami, w związku z realizacją projektu „Regeneracja uszkodzeń niedokrwiennych układu sercowo-naczyniowego z wykorzystaniem Galarety Whartona jako nieograniczonego źródła terapeutycznego komórek macierzystych” Akronim CIRCULATE, umowa nr: STRATEGMED2/265761/10/NCBR/2015, ogłoszonego w BZP nr 592317-N-2017 w dniu 22.09.2017r.
Uniwersytet Jagielloński – Collegium Medicum w Krakowie informuje, że w przedmiotowym postępowaniu wpłynęły następujące pytania, na które Zamawiający udziela poniżych odpowiedzi oraz informujemy o zmianie terminu składania i otwarcia ofert, który zostaje przesunięty na dzień 04.10.2017r., przy czym godziny i miejsca nie ulegają zmianie.
PYTANIE NR 1 z dnia 28.09.2017r.:
Dotyczy § 5 ust. 4 pkt a) Wzoru umowy.
Prosimy o wyjaśnienie, czy Zamawiający wyrazi zgodę na to, aby czas reakcji serwisu był liczony w dni robocze (od poniedziałku do piątku z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy)?
Uzasadnienie:
Wykonawca prosi o uwzględnienie, iż stosuje u siebie podstawowy system wymiaru czasu pracy, stąd wskazane byłoby aby czas reakcji liczony był w dni robocze.
ODPOWIEDŹ:
Zamawiający zmienia zapisy SIWZ w przedmiotowym zakresie, tj. zmienia zapisy SIWZ zgodnie z późniejszymi zapisami. Pozostałe zapisy SIWZ zostają bez zmian.
PYTANIE NR 2 z dnia 28.09.2017r.:
Dotyczy § 5 ust. 4 pkt b) Wzoru umowy.
Prosimy o wyjaśnienie, czy Zamawiający wyrazi zgodę na usunięcie zastrzeżenia wskazanego w § 5 ust. 4 pkt b) Wzoru umowy, zgodnie z którym Wykonawca ma obowiązek dostarczyć urządzenie zastępcze w razie przekroczenia terminu naprawy?
Uzasadnienie:
Wykonawcy będący jedynie dystrybutorami urządzeń, nie mogą zapewnić urządzenia zastępczego, gdyż wiązałoby się to z koniecznością zakupu kolejnego urządzenia i trzymania go „w rezerwie”. Koszty takiej operacji, przynajmniej w dużej części, musiałyby zostać doliczone do ceny zawartej w ofercie. Usunięcie tego zapisu wpłynie zatem korzystnie na ilość i ceny ofert złożonych w niniejszym postępowaniu. Jednocześnie nie powoduje to niemożności po stronie Zamawiającego egzekwowania postanowień umowy w zakresie terminów naprawy, gdyż przekroczenie takiego terminu zostało obwarowane karami umownymi.
ODPOWIEDŹ:
Nie, Zamawiający nie wyraża zgody na usunięcie zastrzeżenia wskazanego w §5 ust. 4 pkt b) Wzoru umowy. Zgodnie z zapisami SIWZ oraz Wzoru umowy Wykonawca ma 21 dni roboczych na dokonanie naprawy. Jest to długi okres czasu, podczas którego nie będzie możliwości wykonywania badań projektowych. Brak urządzenia zastępczego, które Wykonawca ma obowiązek dostarczyć w przypadku przekroczenia tego terminu, dodatkowo wydłużyłby ten okres. Jednocześnie Zamawiający podtrzymuje zapisy SIWZ.
PYTANIE NR 3 z dnia 28.09.2017r.:
Dotyczy § 7 ust. 3.3 Wzoru umowy.
Prosimy o wyjaśnienie, czy Zamawiający wyrazi zgodę na obniżenie zastrzeżonej w § 7 ust. 3.3 Wzoru umowy kary umownej za brak terminowej reakcji serwisu do wysokości 0,05% wynagrodzenia umownego brutto, ustalonego w § 2 ust. 1 za każdy rozpoczęty dzień zwłoki reakcji serwisu.
Uzasadnienie:
Przedmiotem umowy jest urządzenie o znacznej wartości, a zatem zastrzeżenie kar umownych w wysokości 0,05% za każdą godzinę opóźnienia może w skrajnych przypadkach prowadzić do wysokich strat po stronie Wykonawcy.
ODPOWIEDŹ:
Zamawiający nie wyraża zgody na zmianę zapisów w przedmiotowym zakresie. Jednocześnie Zamawiający podtrzymuje zapisy SIWZ.
PYTANIE NR 4 z dnia 28.09.2017r.:
Dotyczy § 7 ust. 3.5 Wzoru umowy.
Prosimy o wyjaśnienie, czy Zamawiający wyrazi zgodę na usunięcie zapisu § 7 ust. 3.4 Wzoru umowy, a jeśli nie to, czy zgodzi się na obniżenie zastrzeżonej tam kary do 0,1% za każdy dzień opóźnienia?
Uzasadnienie:
Wykonawca prosi o pozytywne rozpatrzenie pytania sformułowanego w pkt 2 niniejszego pisma, tj. usunięcie zapisu przewidującego obowiązek zapewnienia urządzenia zastępczego przy przekroczeniu czasu naprawy. W razie braku zgody na uwzględnienie tej zmiany, uprzejmie prosimy o zmniejszenie kary do 0,1%.
ODPOWIEDŹ:
Zamawiający nie wyraża zgody na zmianę zapisów w przedmiotowym zakresie. Jednocześnie Zamawiający podtrzymuje zapisy SIWZ.
Jednocześnie Uniwersytet Jagielloński – Collegium Medicum w Krakowie, działając w trybie art. 38 ust. 4 ustawy z dnia 29.01.2004 r. Prawo zamówień publicznych, informuje o dokonaniu następującej zmiany treści Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia w przedmiotowym postępowaniu:
pkt. 3) ppkt. 1.2.9 SIWZ na następujące brzmienie:
1.2.9 Czas reakcji serwisu polegającej na przyjęciu zgłoszenia o usterce/awarii przez pracownika serwisu - do 72 godzin od momentu zgłoszenia usterki/awarii faksem lub e-mailem (z wyłączeniem sobót lub dni ustawowo wolnych od pracy).
pkt. 11) ppkt. 1, 3 oraz 6 SIWZ na następujące brzmienie:
Oferty należy składać w siedzibie Działu Zamówień Publicznych UJ CM, ul. Grzegórzecka 20,
31-531 Kraków, pok. nr 246, do dnia 04.10 2017 r. do godz. 10:00.
Wykonawca winien umieścić ofertę w kopercie zaadresowanej do Zamawiającego, na adres podany
w pkt 11) 1. SIWZ, która będzie posiadać następujące oznaczenia:
„Oferta w zakresie dostawy respiratora do intubacji myszy kompatybilnego z zestawem do gazowej anestezji wraz z koniecznymi do podłączenia akcesoriami, w związku z realizacją projektu „Regeneracja uszkodzeń niedokrwiennych układu sercowo-naczyniowego z wykorzystaniem Galarety Whartona jako nieograniczonego źródła terapeutycznego komórek macierzystych” Akronim CIRCULATE, umowa nr: STRATEGMED2/265761/10/NCBR/2015, sprawa znak 141.2713.25.2017 - nie otwierać przed dniem 04 października 2017r. godz. 10:15.” oraz opatrzyć kopertę pieczęcią adresową Wykonawcy.
Otwarcie ofert jest jawne i nastąpi w dniu 04.10.2017 r. o godzinie 10:15 w siedzibie Działu Zamówień Publicznych UJ CM, ul. Grzegórzecka 20, 31-531 Kraków, pok. nr 246.
pkt. 16) SIWZ - Istotne postanowienia umowy – wzór umowy § 5 ust. 4 pkt. a) na następujące brzmienie:
„a) Czas reakcji serwisu polegającej na przyjęciu zgłoszenia o usterce/awarii przez pracownika serwisu - do 72 godzin od momentu zgłoszenia usterki/awarii faksem lub e-mailem (z wyłączeniem sobót lub dni ustawowo wolnych od pracy)”.
Jednocześnie Zamawiający informuje, iż powyższe zmiany treści SIWZ stanowią integralną część SIWZ a przy tym z uwagi na ich termin wprowadzenia wpływają na konieczność przedłużenia terminu składania ofert. Są tym samym spełnione przesłanki wynikające z ustawy PZP. Dlatego też Zamawiający zawiadamia, iż terminy składania i otwarcia ofert ulegają zmianie na dzień 04 października 2017r., przy czym godziny składania i otwarcia ofert oraz miejsce pozostają bez zmian. Stosowna zmiana zostanie zamieszczona w Biuletynie Zamówień Publicznych.
Jednocześnie Zamawiający informuje, że zamieścił na swojej stronie internetowej:
- pkt 16) SIWZ – Istotne postanowienia umowy – wzór umowy po zmianach z dnia 29.09.2017r.
Pozostałe zapisy SIWZ i ogłoszenia pozostają bez zmian.