Załącznik opublikowano: 2017-09-29
Sprawa znak: 141.2711.46.2017
Nr wewnętrzny pisma: 141.2711.46.2017/30
Kraków, dnia 29.09.2017r.
Adresaci:
Informacja o unieważnieniu w zakresie części 3 przedmiotu zamówienia
Dotyczy: postępowania prowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego w oparciu o przepisy ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. – Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2017r. poz. 1579) na sukcesywną dostawę materiałów jednorazowych i zużywalnych dla potrzeb Centrum Innowacyjnej Edukacji Medycznej Uniwersytetu Jagiellońskiego – Collegium Medicum w Krakowie, w związku z realizacją projektu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w związku z realizacją projektu „Dydaktyka, Innowacja, Rozwój. Podniesienie jakości kształcenia poprzez rozwój innowacyjnej edukacji” ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój, umowa nr: POWR.05.03.00-00-0006/15-00 ogłoszonego w BZP pod nr 564796-N-2017 z dnia 07.08.2017r.
Uniwersytet Jagielloński – Collegium Medicum w Krakowie, działając na podstawie art. 93 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych unieważnia przedmiotowe postępowanie w zakresie części 3 przedmiotu zamówienia, gdyż nie złożono żadnej oferty niepodlegającej odrzuceniu.
UZASADNIENIE:
Oferta firmy TUTTOMED FARMACJA Sp. z o.o., os. Czecha 130/8, 61-292 Poznań została odrzucona w zakresie części 3 przedmiotu zamówienia na podstawie art. 89 ust. 1 pkt. 2 ustawy Pzp, gdyż jej treść nie odpowiada treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia.
Zamawiający pismem z dnia 22.09.2017r. wezwał Wykonawcę do uzupełnienia w zakresie części 3 dla pozycji: 3, 8, 10, 14 katalogów lub kart katalogowych lub wydruków ze stron internetowych producenta/ów lub autoryzowanego dystrybutora w języku polskim lub w tłumaczeniu na język polski, potwierdzających spełnienie minimalnej jakości produktu wg specyfikacji jaka została zawarta w opisie przedmiotu zamówienia, (wskazujących w szczególności oferowany typ, rodzaj, model, producenta, numer katalogowy, charakterystykę produktu i inne istotne), pozwalających na ocenę zgodności oferowanych produktów, z wymaganiami SIWZ (w przypadkach braku opisanych wyżej dokumentów producenta/ów lub braku w tych dokumentach pełnej informacji potwierdzających spełnianie wymaganych parametrów Wykonawca mógł złożyć oświadczenie producenta lub jego autoryzowanego przedstawiciela lub niezależnej jednostki potwierdzające spełnianie wymagań SIWZ dotyczących oferowanego przedmiotu zamówienia).
Jednocześnie w tym samym piśmie Zamawiający wezwał Wykonawcę do wyjaśnień dokładnego typu/ modelu/ symbolu dla produktów zaoferowanych w zakresie części 3 zamówienia.
Do wyznaczonego terminu tj. do dnia 27.09.2017r. do godziny 11: 00, Wykonawca nie uzupełnił wymaganych dokumentów dla pozycji 3, 8, 10 14 oraz nie przysłał wyjaśnień dokładnego typu/modelu/ symbolu dla zaoferowanych produktów
w zakresie części 3.
W związku z powyższym Zamawiający w oparciu o powołaną podstawę prawną zobowiązany był do odrzucenia oferty firmy TUTTOMED FARMACJA Sp. z o.o., os. Czecha 130/8, 61-292 Poznań, gdyż jej treść nie odpowiada treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia w zakresie części 3 przedmiotu zamówienia.
Oferta firmy SINMED Sp. z o.o., ul. Toszecka 6, 44-100 Gliwice została odrzucona w zakresie części 3 przedmiotu zamówienia na podstawie art. 89 ust. 1 pkt. 2 ustawy Pzp, gdyż jej treść nie odpowiada treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia.
Wykonawca w swojej ofercie w załączniku C do Formularza oferty – Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia wraz z kalkulacją ceny oferty – część 3, w pozycji 3 zaoferował: „ fartuch ochronny włókninowy” producenta Sword oraz w pozycji 6 zaoferował: „ręcznik ZZ / Clever” producenta Lamix.
Zamawiający pismem z dnia 14.09.2017r. wezwał Wykonawcę do uzupełnienia w zakresie części 3, dla pozycji 3 i 6 katalogów lub kart katalogowych lub wydruków ze stron internetowych producenta/ów lub autoryzowanego dystrybutora w języku polskim lub w tłumaczeniu na język polski, potwierdzających spełnienie minimalnej jakości produktu wg specyfikacji jaka została zawarta w opisie przedmiotu zamówienia, (wskazujących w szczególności oferowany typ, rodzaj, model, producenta, numer katalogowy, charakterystykę produktu i inne istotne), pozwalające na ocenę zgodności oferowanych produktów, z wymaganiami SIWZ (w przypadkach braku opisanych wyżej dokumentów producenta/ów lub braku w tych dokumentach pełnej informacji potwierdzających spełnianie wymaganych parametrów Wykonawca mógł złożyć oświadczenie producenta lub jego autoryzowanego przedstawiciela lub niezależnej jednostki potwierdzające spełnianie wymagań SIWZ dotyczących oferowanego przedmiotu zamówienia).
Wykonawca w dniu 20.09.2017r. uzupełnił wymagane dokumenty dla pozycji 3 i 6 w zakresie części 3, z których wynika, że zaoferowany przez Wykonawcę w pozycji 3 fartuch ochronny włókninowy producenta Sword jest w kolorze zielonym. Natomiast Zamawiający wymagał, aby fartuch ochronny był w kolorze niebieskim. Ponadto z uzupełnionej karty katalogowej dla pozycji 6 tj. „ręcznik ZZ/ Clever” producenta Lamix wynika, że zaoferowane przez Wykonawcę w pozycji 6 ręczniki ZZ mają gramaturę 1x40 gr/m2, o wymiarach listka 21x25cm. Natomiast Zamawiający wymagał, aby ręczniki typu ZZ miały gramaturę 1x38gr/m2 o wymiarach listka 23x25cm.
W związku z powyższym Zamawiający w oparciu o powołaną podstawę prawną zobowiązany był do odrzucenia oferty firmy SINMED Sp. z o.o., ul. Toszecka 6, 44-100 Gliwice, gdyż jej treść nie odpowiada treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia w zakresie części 3 przedmiotu zamówienia.
Oferta firmy SIS-MED Sp. z o.o., ul. Kolumny 226 lok. 1, 93-613 Łódź została odrzucona w zakresie części 3 przedmiotu zamówienia na podstawie art. 89 ust. 1 pkt. 2 ustawy Pzp, gdyż jej treść nie odpowiada treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia.
Zamawiający pismem z dnia 07.09.2017r. wezwał Wykonawcę do wyjaśnień dokładnego typu/modelu/symbolu zaoferowanych przez Wykonawcę w zakresie części 3 w pozycji 6 „ręczników składanych typu ZZ” producenta MERIDA.
W dniu 08.09.2017r. Wykonawca przysłał wyjaśnienia, w których podał, że zaoferowane ręczniki składane typu ZZ mają nr referencyjny: PZ26 Merida.
Zamawiający na stronie producenta nie znalazł potwierdzenia, że zaoferowane przez Wykonawcę ręczniki mają gramaturę 1x38gr/m2, o wymiarach listka: 23x25cm. W związku z powyższym Zamawiający pismem z dnia 14.09.2017r. wezwał Wykonawcę do uzupełnienia w zakresie części 3 dla pozycji 6 katalogów lub kart katalogowych lub wydruków ze stron internetowych producenta/ów lub autoryzowanego dystrybutora w języku polskim lub w tłumaczeniu na język polski, potwierdzających spełnienie minimalnej jakości produktu wg specyfikacji jaka została zawarta w opisie przedmiotu zamówienia tj.: gramatura 1x38gr/m2, wymiary listka 23x25cm, (wskazujących w szczególności oferowany typ, rodzaj, model, producenta, numer katalogowy, charakterystykę produktu i inne istotne), pozwalające na ocenę zgodności oferowanych produktów, z wymaganiami SIWZ (w przypadkach braku opisanych wyżej dokumentów producenta/ów lub braku w tych dokumentach pełnej informacji potwierdzających spełnianie wymaganych parametrów Wykonawca mógł złożyć oświadczenie producenta lub jego autoryzowanego przedstawiciela lub niezależnej jednostki potwierdzające spełnianie wymagań SIWZ dotyczących oferowanego przedmiotu zamówienia).
Wykonawca w dniu 18.09.2017r. przysłał kartę katalogową wraz z pismem, w którym wyjaśnił, że w zakresie części 3 w pozycji 6 omyłkowo wpisał producenta Merida i numer katalogowy, a prawidłowy numer katalogowy zaoferowanych w zakresie części 3 w pozycji 6 ręczników składanych typu ZZ to 3ZMZ1-3428 producenta W. Lewandowski. Zamawiający uznał, iż tego typu zmiana wykraczałaby poza granicę dozwolonego poprawiania omyłek i stanowiłaby w istocie niedozwoloną negocjację treści oferty. Innymi słowy nie była możliwa konwalidacja złożonej oferty.
W związku z powyższym Zamawiający w oparciu o powołaną podstawę prawną zobowiązany był do odrzucenia oferty firmy SIS-MED Sp. z o.o., ul. Kolumny 226 lok. 1, 93-613 Łódź, gdyż jej treść nie odpowiada treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia w zakresie części 3 przedmiotu zamówienia.
Mając na uwadze powyższe, Zamawiający podjął decyzję o unieważnieniu przedmiotowego postępowania w zakresie części 3, w oparciu o powołaną na wstępie podstawę prawną.
Zgodnie z przepisami ustawy PZP, od powyższych decyzji i rozstrzygnięcia przysługuje prawo wniesienia pisemnego i umotywowanego odwołania, w terminie 5 (pięciu) dni od dnia przesłania informacji o czynności Zamawiającego stanowiącego podstawę jego wniesienia. Ze względu na fakt, iż wartość zamówienia jest mniejsza niż kwoty określone w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy PZP (tzn. jest poniżej tzw. progów unijnych), odwołanie przysługuje w przedmiotowym postępowaniu w szczególności wobec czynności określenia warunków udziału w postępowaniu, wykluczenia Wykonawcy z postępowania o udzielenie zamówienia, odrzucenia oferty odwołującego, opisu przedmiotu zamówienia oraz wyboru najkorzystniejszej oferty. Odwołanie wnosi się do Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej, przy ul. Postępu 17A, 02-676 Warszawa, w formie pisemnej albo elektronicznej opatrzonej bezpiecznym podpisem elektronicznym weryfikowanym za pomocą ważnego kwalifikowanego certyfikatu.