Załącznik opublikowano: 2017-10-16
Sprawa znak: 141.2713.22.2017
Nr wewnętrzny pisma: 141.2713.22.2017/2
Kraków, dn. 16.10.2017r.
PYTANIA I PODPOWIEDZI, MODYFIKACJA OGŁOSZENIA
oraz ZMIANA TERMINU SKŁADANIA OFERT
Dotyczy: Ogłoszenia o udzielanym zamówieniu - w postępowaniu z dziedziny nauki na wyłonienie Wykonawcy w zakresie dostawy uniwersalnej centrali do ultrasonografii endoskopowej o skanowaniu mechanicznym i elektronicznym - klasa premium.
Uniwersytet Jagielloński – Collegium Medicum w Krakowie informuje, iż w przedmiotowym postępowaniu wpłynęły zapytania, na które Zamawiający udziela odpowiedzi:
Pytanie 1
Czy Zamawiający wyrazi zgodę na następującą modyfikację zapisu pkt. 7.12 SIWZ:
„W ramach udzielonej gwarancji, Wykonawca zgodnie ze złożoną ofertą wykona minimum jeden przegląd gwarancyjny zgodnie z wymogami producenta w każdym rozpoczętym roku gwarancji w terminie uzgodnionym z Użytkownikiem (przeglądy gwarancyjne nie mogą generować dodatkowych kosztów w okresie gwarancji ze strony Zamawiającego, za wyjątkiem napraw wynikających z eksploatacyjnego zużycia lub uszkodzeń powstałych na skutek użycia sprzętu nie zgodnie z instrukcją obsługi).”?
Odpowiedź 1
Zamawiający informuje, iż wyraża zgodę na powyższą zmianę zapisu pkt 7.12 SIWZ.
Pytania 2
Czy Zamawiający wyrazi zgodę na następującą modyfikację zapisu pkt. 7.13 SIWZ:
„Czas reakcji serwisu polegający na podjęciu działań przez pracownika serwisu lub przesłaniu uszkodzonego sprzętu do siedziby serwisu - do 48 godzin w dni robocze od momentu potwierdzonego przez serwis przyjęcia zgłoszenia o usterce faksem lub e-mailem na ustaleniu zakresu i przyczyn uszkodzenia sprzętu oraz określeniu sposobu i terminu usunięcia uszkodzenia.”?
Odpowiedź 2
Zamawiający informuje, iż wyraża zgodę na powyższą zmianę zapisu pkt 7.13 SIWZ.
Pytanie 3
Czy Zamawiający wyrazi zgodę na następującą modyfikację zapisu pkt. 7.14 SIWZ:
„Czas naprawy do 14 dni roboczych. Wykonawca ponosi wszystkie koszty związane z usunięciem usterki/awarii. W przypadku, gdy w/w termin się wydłuży Wykonawca zapewnia w terminie do 5 dni roboczych urządzenie zastępcze o parametrach nie gorszych niż zamawiany.”?
Odpowiedź 3
Zamawiający informuje, iż wyraża zgodę na powyższą zmianę zapisu pkt 7.17 SIWZ.
Pytanie 4
Czy Zamawiający wyrazi zgodę na następującą modyfikację zapisu pkt. 7.15 SIWZ oraz WZORU UMOWY - §5 ust. 6:
„Jeżeli w wykonaniu obowiązków wynikających z gwarancji Wykonawca dostarczył nowe urządzenie lub dokonał istotnych napraw gwarancyjnych, termin gwarancji biegnie na nowo od chwili dostarczenia przedmiotu umowy nowego lub naprawionego. Zapis ten dotyczy również części urządzenia oraz elementów urządzenia. W innych wypadkach termin gwarancji ulega przedłużeniu o czas, w ciągu, którego w skutek wady przedmiotu umowy Zamawiający nie mógł korzystać z urządzenia.”?
Odpowiedź 4
Zamawiający informuje, iż wyraża zgodę na powyższą zmianę zapisu pkt. 7.15 SIWZ oraz §5 ust. 6 wzoru umowy.
Pytanie 5
Czy Zamawiający wyrazi zgodę na następującą modyfikację zapisu pkt. 7.16 do SIWZ oraz WZORU UMOWY - §5 ust. 7:
„W przypadku trzykrotnej naprawy gwarancyjnej tego samego elementu przedmiotu umowy Wykonawca zobowiązany jest do wymiany tego elementu na nowy. W przypadku, gdy sumaryczny czas napraw gwarancyjnych przedmiotu umowy przekroczy trzy miesiące w okresie gwarancji, Wykonawca zobowiązany będzie do wymiany przedmiotu umowy na nowy na koszt własny.”?
Odpowiedź 5
Zamawiający wyraża zgodę na powyższą zmianę zapisu pkt. 7.16 SIWZ oraz §5 ust. 7 wzoru umowy.
Pytanie 6
Czy Zamawiający wyrazi zgodę na następującą modyfikację WZORU UMOWY - §4 ust. 4:
„Miejscem płatności jest bank zamawiającego, a zaplata następuje w dniu obciążenia rachunku Zamawiającego”?
Odpowiedź 6
Zamawiający informuje, iż nie wyraża zgody na zmianę zapisu §4 ust. 4 wzoru umowy.
Pytanie 7
Czy Zamawiający wyrazi zgodę na następującą modyfikację WZORU UMOWY - §5 ust. 4a:
„Czas reakcji serwisu do 48 godzin w dni robocze od chwili wysłania faksu lub e-maila z informacją o wadzie,”?
Odpowiedź 7
Zamawiający informuje, iż wyraża zgodę na powyższą zmianę zapisu §5 ust. 4a wzoru umowy.
Pytanie 8
Czy Zamawiający wyrazi zgodę na następującą modyfikację WZORU UMOWY - §5 ust. 4b:
„Czas naprawy w okresie gwarancyjnym w terminie do 14 dni roboczych od chwili zgłoszenia wady. W przypadku, gdy w/w termin się wydłuży Wykonawca zapewnia w terminie do 5 dni roboczych urządzenie zastępcze o parametrach nie gorszych niż zamawiany.”?
Odpowiedź 8
Zamawiający informuje, iż wyraża zgodę na powyższą zmianę zapisu §5 ust. 4b wzoru umowy.
Pytanie 9
Czy Zamawiający wyrazi zgodę na następującą modyfikację WZORU UMOWY - §5 ust. 10:
„W przypadku nie usunięcia wad i usterek przez Wykonawcę w ustalonym z Zamawiającym terminie, Zamawiający będzie uprawniony, bez upoważnienia sądowego, do powierzania usunięcia wad i usterek oraz szkód nimi spowodowanych innemu autoryzowanemu serwisowi producenta sprzętu, obciążając pełnymi kosztami ich usunięcia Wykonawcę, na co Wykonawca wyraża zgodę (wykonanie zastępcze), z jednoczesnym zachowaniem uprawnień do kar umownych od Wykonawcy i odszkodowania uzupełniającego”?
Urządzenie będące przedmiotem zamówienia to wysoce specjalistyczny sprzęt medyczny podporządkowany wymogom szeregu aktów prawnych krajowych i unijnych (ustawa o wyrobach medycznych, MDD 93/42 EEC). Każdorazowa naprawa urządzenia, musi, ze względu na odpowiedzialność producenta wobec użytkownika i pacjenta (odpowiedzialność za produkt niebezpieczny art 4491-11 KC), doprowadzić do przywrócenia stanu urządzenia zgodnego z deklaracją zgodności.
Nie ma możliwości, aby producent sprzętu endoskopowego brał odpowiedzialność za działania nieautoryzowanych serwisów przede wszystkim w trosce o bezpieczeństwo pacjentów i personelu medycznego.
Odpowiedź 9
Zamawiający informuje, iż wyraża zgodę na powyższą zmianę zapisu §5 ust. 10 wzoru umowy.
Pytanie 10
Czy Zamawiający wyrazi zgodę na następującą modyfikację WZORU UMOWY - §7 ust. 3.2:
„Za opóźnienie w usunięciu wad stwierdzonych przy odbiorze, w okresie rękojmi lub gwarancji
w wysokości 1 % wynagrodzenia umownego brutto ustalonego w § 2 ust. 1, za każdy rozpoczęty dzień opóźnienia liczony od dnia wyznaczonego na ich usunięcie. W przypadku dostarczenia sprzętu zastępczego powyższy zapis nie ma zastosowania.”?
Odpowiedź 10
Zamawiający nie wyraża zgody na zmianę zapisu §7 ust. 3.2 wzoru umowy. Pomimo dostarczenia sprzętu zamiennego strony mają obowiązek ustalić termin naprawy. Wówczas nie będzie miał zastosowania termin wskazany w § 5 ust 4 lit b lecz termin ustalony przez strony. W przypadku jego niedochowania Zamawiający będzie mieć prawo naliczania kar umownych.
Jednocześnie Zamawiający informuje, iż w celu uwzględnienia informacji zawartych w odpowiedziach na powyższe pytania Zamawiający przedłużył termin składania ofert na dzień 20 października 2017 roku. godz. 10.00. Otwarcie ofert o godzinie 10.05.
Miejsce składania ofert pozostaje bez zmian.