Załącznik opublikowano: 2017-11-07
Sprawa znak: 141.2711.72.2017
Nr wewnętrzny pisma: 141.2711.72.2017/3
Kraków, dnia 07.11.2017 r.
wg rozdzielnika
ODPOWIEDZI NA PYTANIA I ZMIANA TREŚCI SIWZ
Dotyczy: postępowania prowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego w oparciu o przepisy ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2017r poz. 1579), w zakresie dostępu do książek w wersji elektronicznej dla Uniwersytetu Jagiellońskiego – Collegium Medicum w Krakowie, ogłoszonego w BZP pod nr 607086-N-2017 z dnia 26.10.2017r.
Uniwersytet Jagielloński – Collegium Medicum w Krakowie informuje, że w przedmiotowym postępowaniu wpłynęły następujące pytania, na które Zamawiający udziela poniższych odpowiedzi:
Pytanie nr 1 z dnia 07.11.2017r.:
Par. 1 ust. 19
1) Wykonawca na każde żądanie Zamawiającego zobowiązany jest w terminie do 7 dni kalendarzowych od dnia otrzymania pisemnego wezwania przedstawić (okazać, przedłożyć do wglądu) wszelkie niezbędne oświadczenia lub dokumenty w celu potwierdzenia zatrudnienia na podstawie umowy o pracę pracowników zaangażowanych przy realizacji niniejszej umowy np.:
a) oświadczenie Wykonawcy lub podwykonawcy o zatrudnieniu na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności, których dotyczy wezwanie Zamawiającego. Oświadczenie to powinno zawierać w szczególności: dokładne określenie podmiotu składającego oświadczenie, datę złożenia oświadczenia, wskazanie, że objęte wezwaniem czynności wykonują osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę wraz ze wskazaniem imion i nazwisk tych osób, rodzaju umowy o pracę oraz podpis osoby uprawnionej do złożenia oświadczenia w imieniu Wykonawcy lub podwykonawcy;
b) poświadczoną za zgodność z oryginałem odpowiednio przez Wykonawcę lub podwykonawcę kopię umowy/umów o pracę osób wykonujących w trakcie realizacji zamówienia czynności, których dotyczy ww. oświadczenie wykonawcy lub podwykonawcy (wraz z dokumentem regulującym zakres obowiązków, jeżeli został sporządzony). Kopia umowy/umów powinna zostać zanonimizowana w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (tj. w szczególności bez adresów, nr PESEL pracowników). Imię i nazwisko pracownika nie podlega anonimizacji. Informacje takie jak: data zawarcia umowy i rodzaj umowy o pracę powinny być możliwe do zidentyfikowania;
c) poświadczoną za zgodność z oryginałem odpowiednio przez Wykonawcę lub podwykonawcę kopię dokumentów potwierdzających opłacanie składek na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne z tytułu zatrudnienia na podstawie umów o pracę (wraz z informacją o liczbie odprowadzonych składek) tj.:
- zaświadczenia właściwego oddziału ZUS, potwierdzające opłacanie przez Wykonawcę lub podwykonawcę składek na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne z tytułu zatrudnienia na podstawie umów o pracę za ostatni okres rozliczeniowy lub
- poświadczoną za zgodność z oryginałem odpowiednio przez Wykonawcę lub podwykonawcę kopię dowodu potwierdzającego zgłoszenie pracownika przez pracodawcę do ubezpieczeń, zanonimizowaną w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych. Imię i nazwisko pracownika nie podlega anonimizacji,
2) w przypadkach uzasadnionych wątpliwości co do przestrzegania prawa pracy przez Wykonawcę lub podwykonawcę, Zamawiający może zwrócić się o przeprowadzenie kontroli przez Państwową Inspekcję Pracy.
Wykonawca
Proponujemy zmianę zapisu, na następujący zapis:
Zamawiający zastrzega sobie w trakcie realizacji umowy prawo do wykonywania czynności kontrolnych odnośnie spełniania przez Wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia osób na podstawie umowy o pracę w zakresie czynności wskazanych w SIWZ przy realizacji niniejszego zamówienia w następujący sposób:
1) Wykonawca na każde żądanie Zamawiającego zobowiązany jest w terminie do 14 dni kalendarzowych od dnia otrzymania pisemnego wezwania przedstawić (okazać, przedłożyć do wglądu) wszelkie niezbędne oświadczenia lub dokumenty w celu potwierdzenia zatrudnienia na podstawie umowy o pracę pracowników zaangażowanych przy realizacji niniejszej umowy np.:
a) oświadczenie Wykonawcy lub podwykonawcy o zatrudnieniu na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności, których dotyczy wezwanie Zamawiającego. Oświadczenie to powinno zawierać w szczególności: dokładne określenie podmiotu składającego oświadczenie, datę złożenia oświadczenia, wskazanie, że objęte wezwaniem czynności wykonują osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę wraz ze wskazaniem imion i nazwisk tych osób, rodzaju umowy o pracę oraz podpis osoby uprawnionej do złożenia oświadczenia w imieniu Wykonawcy lub podwykonawcy;
b) poświadczoną za zgodność z oryginałem odpowiednio przez Wykonawcę lub podwykonawcę kopię umowy/umów o pracę osób wykonujących w trakcie realizacji zamówienia czynności, których dotyczy ww. oświadczenie wykonawcy lub podwykonawcy (wraz z dokumentem regulującym zakres obowiązków, jeżeli został sporządzony). Kopia umowy/umów powinna zostać zanonimizowana w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (tj. w szczególności bez adresów, nr PESEL pracowników). Imię i nazwisko pracownika nie podlega anonimizacji. Informacje takie jak: data zawarcia umowy i rodzaj umowy o pracę powinny być możliwe do zidentyfikowania;
c) poświadczoną za zgodność z oryginałem odpowiednio przez Wykonawcę lub podwykonawcę kopię dokumentów potwierdzających opłacanie składek na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne z tytułu zatrudnienia na podstawie umów o pracę (wraz z informacją o liczbie odprowadzonych składek) tj.:
- zaświadczenia właściwego oddziału ZUS, potwierdzające opłacanie przez Wykonawcę lub podwykonawcę składek na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne z tytułu zatrudnienia na podstawie umów o pracę za ostatni okres rozliczeniowy lub
- poświadczoną za zgodność z oryginałem odpowiednio przez Wykonawcę lub podwykonawcę kopię dowodu potwierdzającego zgłoszenie pracownika przez pracodawcę do ubezpieczeń, zanonimizowaną w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych. Imię i nazwisko pracownika nie podlega anonimizacji,
Odpowiedź nr 1:
Zamawiający nie wyraża zgody na zmianę treści zapisów § 1 ust. 19 wzoru umowy. Jednocześnie Zamawiający informuje, że formy i rodzaje kontroli wypełniania klauzul zatrudnieniowych są spójne z wytycznymi Urzędu Zamówień Publicznych. Pozostałe zapisy SIWZ zostają bez zmian.
Pytanie nr 2 z dnia 07.11.2017r.:
Par. 1 ust.21
Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany osób wskazanych na liście, o której mowa w ust. 20 pod warunkiem zachowania ciągłości zatrudnienia minimalnej ilości osób przy realizacji przedmiotu umowy we wskazanym w SIWZ zakresie. Wykonawca obowiązany jest w trakcie trwania umowy niezwłocznie informować Zamawiającego o zmianach osób wskazanych na liście poprzez dostarczenie listy zaktualizowanej opatrzonej datą oraz okazując dokumenty potwierdzające zatrudnienie tych osób na podstawie umowy o pracę (dokumenty przykładowo wymienione w ust. 19 pkt 1) w ciągu 7 dni kalendarzowych od zaistniałej zmiany.
Wykonawca
Proponujemy zmianę zapisu, na następujący zapis:
Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany osób wskazanych na liście, o której mowa w ust. 20 pod warunkiem zachowania ciągłości zatrudnienia minimalnej ilości osób przy realizacji przedmiotu umowy we wskazanym w SIWZ zakresie. Wykonawca obowiązany jest w trakcie trwania umowy niezwłocznie informować Zamawiającego o zmianach osób wskazanych na liście poprzez dostarczenie listy zaktualizowanej opatrzonej datą oraz poprzez złożenie oświadczenia odnośnie zatrudnienia tych osób na podstawie umowy o pracę w ciągu 7 dni kalendarzowych od zaistniałej zmiany.
Odpowiedź nr 2:
Zamawiający nie wyraża zgody na zmianę treści zapisów § 1 ust. 21 wzoru umowy. Pozostałe zapisy SIWZ zostają bez zmian.
Pytanie nr 3 z dnia 07.11.2017r.:
Par. 1 ust.22
Zamawiający może w każdym czasie zażądać dodatkowych dokumentów lub wyjaśnień w przypadku wątpliwości w zakresie spełniania przez Wykonawcę lub podwykonawcę warunków, w szczególności jeżeli stwierdzi, że oświadczenia lub dokumenty przedstawione przez Wykonawcę lub podwykonawcę budzą wątpliwości co do ich autentyczności lub co do okoliczności, które powinny potwierdzać. W takim przypadku Wykonawca lub podwykonawca obowiązany jest do przedstawienia dodatkowych oświadczeń lub dokumentów w wyznaczonym przez Zamawiającego terminie.
Wykonawca
Proponujemy zmianę zapisu, na następujący zapis:
Zamawiający może w każdym czasie zażądać dodatkowych dokumentów lub wyjaśnień w przypadku wątpliwości w zakresie spełniania przez Wykonawcę lub podwykonawcę warunków, w szczególności jeżeli stwierdzi, że oświadczenia lub dokumenty przedstawione przez Wykonawcę lub podwykonawcę budzą wątpliwości co do ich autentyczności lub co do okoliczności, które powinny potwierdzać. W takim przypadku Wykonawca lub podwykonawca obowiązany jest do przedstawienia dodatkowych oświadczeń lub dokumentów w wyznaczonym przez Zamawiającego terminie.Dokumenty powinny być zanonimizowane w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych. Imię i nazwisko pracownika nie podlega anonimizacji.
Odpowiedź nr 3:
Zamawiający wyraża zgodę na wprowadzenie zapisów zaproponowanych przez Wykonawcę
w pytaniu nr 3 oraz dodatkowo dodaje zapis do § 1 ust. 22 wzoru umowy. Pozostałe zapisy SIWZ zostają bez zmian.
Pytanie nr 4 z dnia 07.11.2017r.:
Par. 3 ust.5
W przypadku, o którym mowa w ust. 4 Wykonawca wystawi, w terminie do 30 dni od daty zgłoszenia wycofania, zaprzestania lub zawieszenia przez wydawcę lub inny uprawniony podmiot dostępu do książki w formie elektronicznej, stosowną fakturę korygującą, pomniejszającą rzeczywisty koszt dostępu do Bazy i dokona w terminie 14 dni zwrotu opłaty stanowiącej iloczyn 1/365 i wynagrodzenia określonego w § 3 ust. 1 za każdy dzień braku dostępu do danej książki elektronicznej, a w sytuacji nie wystawienia faktury wystawi notę uznaniową na taką kwotę.
Wykonawca
Proponujemy zmianę zapisu, na następujący zapis:
W przypadku, o którym mowa w ust. 4 Wykonawca wystawi, w terminie do 30 dni od daty zgłoszenia wycofania, zaprzestania lub zawieszenia przez wydawcę lub inny uprawniony podmiot dostępu do książki w formie elektronicznej, stosowną fakturę korygującą, pomniejszającą rzeczywisty koszt dostępu do Bazy i dokona w terminie 14 dni zwrotu opłaty stanowiącej iloczyn 1/365 i trzykrotności wartości rynkowej tej książki za każdy dzień braku dostępu do danej książki elektronicznej, a w sytuacji nie wystawienia faktury wystawi notę uznaniową na taką kwotę.
Odpowiedź nr 4:
Zamawiający nie wyraża zgody na zmianę zapisów w § 3 ust. 5 wzoru umowy. Zamawiający informuje, że Strony postępowania przetargowego wiążą ceny określone w ofercie, a nie ceny rynkowe.
Pytanie nr 5 z dnia 07.11.2017r.:
Par. 7 ust. 9
Wykonawca zapłaci Zamawiającemu kary umowne w odniesieniu do obowiązków zatrudnienia osób na umowę o pracę:
Wykonawca
Proponujemy zmianę zapisu, na następujący zapis:
Wykonawca zapłaci Zamawiającemu kary umowne w odniesieniu do obowiązków zatrudnienia osób na umowę o pracę:
Odpowiedź nr 5:
Zamawiający nie wyraża zgody na zmianę zapisów § 7 ust. 9 wzoru umowy. Pozostałe zapisy SIWZ zostają bez zmian.
Pytanie nr 6 z dnia 07.11.2017r.:
Par. 7 ust. 10
Strony ustalają, że zmniejszenie przez Wykonawcę ilości osób wskazanych w SIWZ i w załączniku nr 4 do niniejszej umowy może skutkować odstąpieniem przez Zamawiającego od umowy z winy Wykonawcy i naliczeniem kary umownej wymienionej w § 7 ust. 8. Oświadczenie o odstąpieniu od umowy zostanie złożone na piśmie w ciągu 30 dni kalendarzowych od powzięcia przez Zamawiającego wiedzy o zmniejszeniu zadeklarowanej liczby pracowników.
Wykonawca
Proponujemy zmianę zapisu, na następujący zapis:
Strony ustalają, że zmniejszenie przez Wykonawcę ilości osób wskazanych w Specyfikacji Istotnych Warunków Zatrudnienia (dalej: SIWZ) i w załączniku nr 4 do niniejszej umowy może skutkować odstąpieniem przez Zamawiającego od umowy z winy Wykonawcy
i naliczeniem kary umownej wymienionej w § 7 ust. 8. Oświadczenie o odstąpieniu od umowy zostanie złożone na piśmie w ciągu 30 dni kalendarzowych od powzięcia przez Zamawiającego wiedzy o zmniejszeniu zadeklarowanej liczby pracowników.
Odpowiedź nr 6:
Zamawiający nie wyraża zgody na zmianę zapisów § 7 ust. 10 wzoru umowy. Przy czym w wyniku powyższego pytania Zamawiający zmienia treść zapisów § 1 ust. 16 wzoru umowy. Pozostałe zapisy SIWZ zostaną bez zmian.
Pytanie nr 7 z dnia 07.11.2017r.:
Par. 9 ust. 1
Strony dopuszczają możliwość zmiany umowy w następujących przypadkach:
zmiany terminu wykonania zamówienia, zmiana postanowień umowy wskutek zmiany przepisów prawa Unii Europejskiej lub prawa krajowego
Wykonawca
Proponujemy zmianę zapisu, na następujący zapis:
zmiany terminu wykonania zamówienia, zmiana postanowień umowy wskutek zmiany przepisów prawa Unii Europejskiej lub prawa krajowego
Odpowiedź nr 7:
Zamawiający nie wyraża zgody na zmianę zapisów § 9 ust. 1 wzoru umowy. Pozostałe zapisy zostają bez zmian.
Pytanie nr 8 z dnia 07.11.2017r.:
Par.10 ust.1
Zamawiający może odstąpić od umowy w wypadku:
Odstąpienie od umowy powinno nastąpić w terminie 30 dni od daty powzięcia wiadomości o zaistnieniu okoliczności, o których mowa w ust. 1.
Wykonawca
Proponujemy zmianę zapisu, na następujący zapis:
Zamawiający może odstąpić od umowy w wypadku:
Odstąpienie od umowy powinno nastąpić w terminie 30 dni od daty powzięcia wiadomości o zaistnieniu okoliczności, o których mowa w ust. 1.
Odpowiedź nr 8:
Zamawiający nie wyraża zgody na zmianę § 10 ust. 1 wzoru umowy. Pozostałe zapisy SIWZ zostają bez zmian.
Zamawiający informuje, iż powyższe pytania i odpowiedzi oraz zmiany treści SIWZ stanowią integralną część Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia i w ich wyniku nie zmieniono ogłoszenia o zamówieniu. Pozostałe zapisy SIWZ pozostają bez zmian.
Zamawiający zawiadamia, iż terminy składania i otwarcia ofert nie ulegają zmianie, podobnie jak i godziny składania i otwarcia ofert oraz miejsce pozostają bez zmian.
Przypominamy, iż w modyfikacji do SIWZ z dnia 03 listopada 2017r. Zamawiający zmienił terminy składania i otwarcia ofert na dzień 10 listopada 2017r., przy czym godziny oraz miejsce składania i otwarcia ofert pozostały bez zmian. Pozostałe zapisy SIWZ pozostają bez zmian.
Na stronie internetowej Zamawiającego (www.dzp.cm-uj.krakow.pl) znajduje się Wzór umowy po zmianach z dnia 07.11.2017r., uwzględniający dokonane zmiany.