Załącznik opublikowano: 2017-11-21
Kraków, dnia 21.11.2017r.
Sprawa znak: 141.2711.78.2017
pismo nr 141.2711.78.2017/1
wg rozdzielnika
ODPOWIEDZI NA PYTANIA I ZMIANY TREŚCI SIWZ
Dotyczy: postępowania prowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego w oparciu o przepisy ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2017. poz. 1579 ), na wyłonienie Wykonawcy zakresie dostępu do baz danych tj. Access Medicine, Access Surgery, The Cochrane Library, OECD Health Statistics, UpToDate na rok 2018, ogłoszonego w BZP pod 617139-N-2017 z dnia 16.11.2017 r.
Uniwersytet Jagielloński – Collegium Medicum w Krakowie informuje, że w postępowaniu jw. wpłynęły następujące pytania, na które zamawiający udziela odpowiedzi:
Pytanie nr 1 z dnia 20.11.2017r.:
Dotyczy wzoru umowy § 5 Wynagrodzenie pkt. 4: prosimy o zmiany w zapisie dotyczącym pkt. 4
„W przypadku, o którym mowa w ust. 3 Wykonawca wystawi, w terminie do 30 dni od daty zgłoszenia wycofania, zaprzestania lub zawieszenia przez wydawcę lub inny uprawniony podmiot dostępu do książki w formie elektronicznej, stosowną fakturę korygującą, pomniejszającą rzeczywisty koszt dostępu do Bazy i dokona w terminie 14 dni zwrotu opłaty stanowiącej:
iloczyn 1/139i wynagrodzenia określonego w § 5 ust. 1 lit. a - za każdy dzień braku dostępu do danej książki elektronicznej, a w sytuacji niewystawienia faktury wystawi notę uznaniową na taką kwotę.
iloczyn 1/35 i wynagrodzenia określonego w § 5 ust. 1 lit. b za każdy dzień braku dostępu do danej książki elektronicznej, a w sytuacji niewystawienia faktury wystawi notę uznaniową na taką kwotę.”
Sugerowana treść:
„W przypadku, o którym mowa w ust. 3 Wykonawca wystawi, w terminie do 30 dni od daty zgłoszenia wycofania, zaprzestania lub zawieszenia przez wydawcę lub inny uprawniony podmiot dostępu do książki w formie elektronicznej, stosowną fakturę korygującą, pomniejszającą rzeczywisty koszt dostępu do Bazy i dokona w terminie 14 dni zwrotu opłaty stanowiącej:
1. iloczyn (1/139) / 365i wynagrodzenia określonego w § 5 ust. 1 lit. a za każdy dzień braku dostępu do danej książki elektronicznej, a w sytuacji niewystawienia faktury wystawi notę uznaniową na taką kwotę.
2. iloczyn (1/35) / 365 i wynagrodzenia określonego w § 5 ust. 1 lit. b za każdy dzień braku dostępu do danej książki elektronicznej, a w sytuacji niewystawienia faktury wystawi notę uznaniową na taką kwotę.”
Wyjaśnienie:
Wartość braku dostępu za każdą książkę powinna być liczona w odniesieniu do faktycznego czasu braku dostępu. Przy obliczeniu podanym w pierwotnych zapisach, wartość jednego dnia dostępu równa się całkowitej wartości książki; przy dodatkowym pomnożeniu na ilość dni braku dostępu wartość wielokrotnie przekroczyłaby całkowitą wartość umowy.
Odpowiedź:
Zamawiający informuje, że wyraża zgodę na zmianę zapisu § 5 pkt. 4 wzoru umowy i nadaje mu nowe brzmienie:
było:
„W przypadku, o którym mowa w ust. 3 Wykonawca wystawi, w terminie do 30 dni od daty zgłoszenia wycofania, zaprzestania lub zawieszenia przez wydawcę lub inny uprawniony podmiot dostępu do książki w formie elektronicznej, stosowną fakturę korygującą, pomniejszającą rzeczywisty koszt dostępu do Bazy i dokona w terminie 14 dni zwrotu opłaty stanowiącej:
1) iloczyn 1/139 i wynagrodzenia określonego w § 5 ust. 1 lit. a - za każdy dzień braku dostępu do danej książki elektronicznej, a w sytuacji niewystawienia faktury wystawi notę uznaniową na taką kwotę.
iloczyn 1/35 i wynagrodzenia określonego w § 5 ust. 1 lit. b za każdy dzień braku dostępu do danej książki elektronicznej, a w sytuacji niewystawienia faktury wystawi notę uznaniową na taką kwotę.”
jest:
„W przypadku, o którym mowa w ust. 3 Wykonawca wystawi, w terminie do 30 dni od daty zgłoszenia wycofania, zaprzestania lub zawieszenia przez wydawcę lub inny uprawniony podmiot dostępu do książki w formie elektronicznej, stosowną fakturę korygującą, pomniejszającą rzeczywisty koszt dostępu do Bazy i dokona w terminie 14 dni zwrotu opłaty stanowiącej:
iloczyn (1/139) / 365 i wynagrodzenia określonego w § 5 ust. 1 lit. a - za każdy dzień braku dostępu do danej książki elektronicznej, a w sytuacji niewystawienia faktury wystawi notę uznaniową na taką kwotę.
iloczyn (1/35) / 365 i wynagrodzenia określonego w § 5 ust. 1 lit. b - za każdy dzień braku dostępu do danej książki elektronicznej, a w sytuacji niewystawienia faktury wystawi notę uznaniową na taką kwotę.”
Pytanie nr 2 z dnia 21.11.2017r.:
Dotyczy wzoru umowy § 5 Wynagrodzenie pkt. 8: Prosimy o usunięcie pkt. 8 oraz skorygowanie pkt. 10 w związku z tym, iż umowa już zawiera zapisy dot. zabezpieczenia należytego wykonania umowy w par. 9. Wymaganie jednoczesnego zabezpieczenia zaliczki oraz należytego wykonania umowy obarcza Dostawcę podwójnymi kosztami wykonania zamówienia, a dodatkowo zamraża wynagrodzenia Dostawcy na czas wykonania zamówienia. Jest to zapis praktycznie uniemożliwiający wykonanie zamówienia ?
Odpowiedź:
Zamawiający nie wyraża zgody na usunięcie pkt. 8 oraz skorygowanie pkt. 10 wzoru umowy. Zgodnie
z brzmieniem art. 151 a Ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2017. poz. 1579) Zamawiający żąda wniesienia zabezpieczenia zaliczki jeżeli przewidywana wartość zaliczek przekracza 20 % wysokości wynagrodzenia Wykonawcy. Jednocześnie Zamawiający informuję że podtrzymuje dotychczasowe zapisy wzoru umowy.
Pytanie nr 3 z dnia 21.11.2017r.:
Dotyczy wzoru umowy § 9: Ponieważ umowa dotyczy dostępu elektronicznego do baz danych, prosimy o uściślenie, iż za dzień wykonania umowy będzie uważany dzień aktywacji dostępu online do przedmiotu umowy. Prosimy również o potwierdzenie, iż okres rękojmi mija z dniem wygaśnięcia prenumeraty do przedmiotu umowy (31/12/2018) ?
Odpowiedź:
Zamawiający informuję, że dzień aktywacji dostępu online do bazy jest dniem rozpoczęcia umowy i zgodnie z treścią umowy dzień ten został określony na 1 stycznia 2018r.
W odniesieniu do drugiej części Państwa pytania, Zamawiający informuje że zmienia zapisy § 9 wzoru umowy i po pkt. 4 dodaje zapis o brzmieniu:
„Strony ustalają odpowiedzialność z tytułu rękojmi na zasadach określonych w Kodeksie cywilnym. Okres rękojmi wynosi rok od chwili wykonania umowy. ”
Jednocześnie Zamawiający informuje, iż powyższe pytania i odpowiedzi do SIWZ stanowią jej integralną część, a przy tym z uwagi na ich zakres i charakter oraz termin wprowadzenia nie wpływają na konieczność przedłużenia terminu składania ofert. Nie są tym samym spełnione przesłanki wynikające z ustawy PZP. Dlatego też, Zamawiający zawiadamia, iż terminy składania i otwarcia ofert nie ulegają zmianie, podobnie jak i godziny składania i otwarcia ofert oraz miejsce pozostają bez zmian.
Na stronie internetowej Zamawiającego (www.dzp.cm-uj.krakow.pl) znajduje się wzór umowy – po zmianach z dnia 21.11.2017r. uwzględniający dokonane zmiany.