Załącznik do ogłoszenia


Załącznik opublikowano: 2018-01-19

Sprawa znak: 141.2711.91.2017

Nr wewnętrzny pisma: 141.2711.91.2017/2

Kraków, dnia 19.01.2018r.

wg rozdzielnika

ODPOWIEDZI NA PYTANIA

Dotyczy: Postępowania o udzielenie zamówienia na usługi społeczne i inne szczególne usługi w trybie procedury ogłoszenia o udzielanym zamówieniu na podstawie art. 138g ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. 2017 poz. 1579 z późn. zm.) (ustawa Pzp) w związku z art. 138o ust. 2-4 ustawy Pzp oraz na podstawie przepisów ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (t. j. Dz. U. 2016 poz. 380 z późn. zm.) w zakresie świadczenia usług pocztowych na rzecz jednostek organizacyjnych UJ CM w obrocie krajowym i zagranicznym w zakresie przyjmowania, przemieszczania i doręczania przesyłek pocztowych, paczek pocztowych oraz ich ewentualnych zwrotów w przypadku braku możliwości ich doręczenia oraz odbioru przesyłek od Zamawiającego przeznaczonych do nadania ogłoszonego i zamieszczonego w Biuletynie Informacji Publicznej pod nr 141.2711.91.2017 w dniu 10.01.2018r.

Uniwersytet Jagielloński – Collegium Medicum w Krakowie informuje, iż w dniu 18.01.2018 w przedmiotowym postępowaniu wpłynęły pytania, na które Zamawiający udziela odpowiedzi:

Pytanie Nr 1 z dnia 18.01.2018 r.

W nawiązaniu do udzielonych w dniu 16.01.2018 roku odpowiedzi na pytania do postępowania Wykonawca wnosi o rewizję stanowiska Zamawiającego w kwestiach dotyczących kar umownych. Zaproponowane kary w opinii Wykonawcy są nadmiernie wygórowane, co może uniemożliwić złożenie oferty, wobec powyższego wnosimy o:

Modyfikację zapisu § 7 ust. 1 pkt. 1.3 i pkt. 1.4 projektu umowy  zgodnie z poniższą propozycją: Zamawiającemu przysługuje kara umowna za niezgłoszenie się po odbiór przesyłek w oznaczonym dniu, w wysokości 200% opłaty za jeden odbiór

Odpowiedź:

Zamawiający informuje, iż wyraża zgodę na modyfikację treści zapisów § 7 ust. 1 pkt. 1.3 i pkt. 1.4 wzoru umowy. Jednocześnie Zamawiający. informuję, że zmienia zapisy wzoru umowy w zakresie § 7 ust. 1 pkt. 1.3 i pkt. 1.4 i nadaje mu nowe brzmienie:

Było:

pkt. 1.3 nieodebrania przesyłek pocztowych od Zamawiającego – w wysokości 500,00 zł (słownie: pięćset złotych), licząc za każdy dzień opóźnienia;

pkt. 1.4 nieterminowego odebrania przesyłek pocztowych od Zamawiającego, o których mowa w § 3 ust. 2 z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy – w wysokości 500,00 zł (słownie: pięćset złotych) za każdorazowe opóźnienie”

Jest:

pkt. 1.3    nieodebrania przesyłek pocztowych od Zamawiającego – w wysokości 200,00 zł (słownie: dwieście złotych), licząc za każdy dzień opóźnienia;

pkt. 1.4      nieterminowego odebrania przesyłek pocztowych od Zamawiającego, o których mowa w § 3 ust. 2 z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy – w wysokości 100,00 zł (słownie: sto złotych) za każdorazowe opóźnienie”

Pytanie Nr 2 z dnia 18.01.2018 r.

W nawiązaniu do udzielonych w dniu 16.01.2018 roku odpowiedzi na pytania do postępowania Wykonawca wnosi o rewizję stanowiska Zamawiającego w kwestiach dotyczących kar umownych. Zaproponowane kary w opinii Wykonawcy są nadmiernie wygórowane, co może uniemożliwić złożenie oferty, wobec powyższego wnosimy o:

wykreślenie wysokości kar umownych ujętych w § 7 ust. 1 pkt. 1.2 , pkt. 1.5, pkt. 1.6 i pkt. 1.8 wzoru umowy i odwołanie do zasad odpowiedzialności odszkodowawczej wynikających z przepisów ogólnych określonych w ustawie Prawo pocztowe z dnia 23 listopada 2012 roku.

Odpowiedź:

Zamawiający informuje, iż wyraża zgodę na modyfikację treści zapisów § 7 ust. 1 pkt. 1.2 , pkt. 1.5, pkt. 1.6 i pkt. 1.8 wzoru umowy. Jednocześnie Zamawiający. informuję, że zmienia zapisy wzoru umowy w zakresie § 7 ust. 1 pkt. 1.3 i pkt. 1.4 i nadaje mu nowe brzmienie:

Było:

pkt. 1.2    w zakresie nieuregulowanym odmiennie w ustawie Prawo pocztowe Wykonawca zapłaci Zamawiającemu karę umowną w przypadku niedotrzymania terminu doręczenia przesyłki określonego w ustawie Prawo pocztowe – w wysokości 200,00 zł (słownie: dwieście złotych) za każdy dzień opóźnienia;

pkt. 1.5  zagubienia pokwitowanego przez adresata ,,potwierdzenia odbioru”– w wysokości 200,00 zł (słownie: dwieście złotych) za każdy przypadek;

pkt. 1.6  opóźnienia w doręczeniu pokwitowanego przez adresata  ,,potwierdzenia odbioru” o którym mowa w § 3 ust. 6 lit. b– w wysokości 20,00 zł (słownie: dwadzieścia złotych) za każdy dzień opóźnienia;

pkt. 1.8  w przypadku nieudzielenia lub nieterminowego udzielenia wyjaśnień, o których mowa w § 3 ust. 6 lit. f w wysokości 100,00 zł (słownie: sto złotych) za każdy rozpoczęty dzień opóźnienia”

Jest:

pkt. 1.2    w zakresie nieuregulowanym odmiennie w ustawie Prawo pocztowe Wykonawca zapłaci Zamawiającemu karę umowną w przypadku niedotrzymania terminu doręczenia przesyłki określonego w ustawie Prawo pocztowe – w wysokości 100,00 zł (słownie: sto złotych) za każdy dzień opóźnienia;

pkt. 1.5  zagubienia pokwitowanego przez adresata ,,potwierdzenia odbioru”– w wysokości 100,00 zł (słownie: sto złotych) za każdy przypadek;

pkt. 1.6  wykreślony;

pkt. 1.8  w przypadku nieudzielenia lub nieterminowego udzielenia wyjaśnień, o których mowa w § 3 ust. 6 lit. f w wysokości 50,00 zł (słownie: pięćdziesiąt złotych) za każdy rozpoczęty dzień opóźnienia”

Jednocześnie Zamawiajacy informuje, że w wyniku modyfikacji zapisów w § 7 wzoru umowy zmianie uległ zapis § 3 pkt. 6 lit.b wzoru umowy:

Było:

lit. b: Wykonawca zobowiązany jest doręczać odpowiedniej jednostce organizacyjnej Zamawiającego pokwitowane przez adresata „potwierdzenie odbioru” niezwłocznie po dokonaniu doręczenia przesyłki, nie później jednak niż w ciągu 10 dni roboczych od dnia doręczenia; „

Jest:

lit. b: Wykonawca zobowiązany jest doręczać odpowiedniej jednostce organizacyjnej Zamawiającego pokwitowane przez adresata „potwierdzenie odbioru” niezwłocznie po dokonaniu doręczenia przesyłki„

Ponadto Zamawiający informuje, iż powyższe pytania i odpowiedzi do OGŁOSZENIA stanowią jego integralną część, a przy tym z uwagi na ich zakres i charakter nie wpływają na konieczność przedłużenia terminu składania ofert. Zamawiający zawiadamia, iż w dniu 18.01.2018r. dokonał zmiany terminu składania i otwarcia ofert na dzień 24.01.2018r. godz. 10.00 natomaist godziny składania i otwarcia ofert oraz miejsce pozostają bez zmian.

Zamawiający zamieścił na swojej stronie internetowej:

  • Wzór umowy po zmianach z dnia 18.01.2018;

    Pozostałe zapisy SIWZ pozostają bez zmian.


Powrót