Załącznik do ogłoszenia


Przedmiotem zamówienia jest kontynuacja rozbudowy i przebudowa budynku przy ul. Medycznej 7 w Krakowie w celu dostosowania pomieszczeń na potrzeby Centrum Innowacyjnej Edukacji Medycznej Uniwersytetu Jagiellońskiego – Collegium Medicum w Krakowie. 141.2711.33.2018

Załącznik opublikowano: 2018-05-22

Sprawa znak: 141.2711.33.2018                                                                                                Kraków, dn. 22.05.2018r.

 

Dotyczy: postępowania prowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego w oparciu o przepisy ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2017. poz. 1579), na wyłonienie Wykonawcy w zakresie kontynuacji rozbudowy i przebudowa budynku przy ul. Medycznej 7 w Krakowie w celu dostosowania pomieszczeń na potrzeby Centrum Innowacyjnej Edukacji Medycznej Uniwersytetu Jagiellońskiego – Collegium Medicum w Krakowie, Ogłoszenie nr 2018/S 090-201192.

Uniwersytet Jagielloński – Collegium Medicum w Krakowie informuje, iż w przedmiotowym postępowaniu wpłynęły zapytania, które Zamawiający przedstawia poniżej wraz z udzielonymi odpowiedziami:

Pytanie 1

Kto będzie zobowiązany do ponoszenia w okresie gwarancji i rękojmi kosztów obligatoryjnych przeglądów serwisowych i konserwacji urządzeń zgodnie z wytycznymi ich producentów.

Odpowiedź 1

Zamawiający informuje, iż koszty obligatoryjne przeglądów serwisowych i konserwacji urządzeń będzie ponosił Wykonawca co wynika między innymi z zapisu pkt 3) 1.7 SIWZ i zapisów wzoru umowy załączonego do SIWZ.

Pytanie 2

Kto będzie zobowiązany do ponoszenia w okresie gwarancji i rękojmi kosztów wymiany materiałów eksploatacyjnych (których konieczność wynika z naturalnego ich zużycia a nie z istnienia ich wad).

Odpowiedź 2

Zamawiający informuje, iż koszty materiałów eksploatacyjnych wraz z ich dostarczeniem i wymianą będzie ponosił Wykonawca co wynika z zapisu pkt 3) 1.7 SIWZ i zapisów wzoru umowy załączonego do SIWZ.

Pytanie 3

Zgodnie z aktualnym brzmieniem ustawy PZP, obowiązek wskazania przez Wykonawcę w ofercie części zamówienia (zakresu), której wykonanie zamierza powierzyć do wykonania podwykonawcy/com i podania przez Wykonawcę nazw firm podwykonawczych, uzależniony jest od „zamiaru" i świadczy wyłącznie o zamiarze istniejącym w chwili złożenia oferty. Zatem jeśli Wykonawca potrafi na etapie składania ofert wskazać jednoznacznie zakres robót, który zamierza podzlecić do wykonania podwykonawcom, powinien to zrobić. Jeśli jednocześnie nie dokonał wyboru konkretnych podwykonawców do wykonania wskazanych zakresów, nie ma obowiązku wskazywania ich nazw i danych kontaktowych. Ponadto, zamiar ten nie jest niezmiennym składnikiem oświadczenia woli. Wykonawca nie musi więc z niego skorzystać, tj. zawsze może wykonać zamówienie samodzielnie mimo, iż zamierzał z podwykonawstwa (nie oferując potencjału podmiotu trzeciego) korzystać. Z drugiej strony, brak zamiaru korzystania z podwykonawstwa w chwili składania oferty nie przesądza o niemożności powstania takiego zamiaru w przyszłości. Powyższe, koresponduje z treścią art. 36b ust. la ustawy PZP oraz znajduje potwierdzenie w wyrokach KIO z dn. 13.02.2017 r„ sygnatura akt 192/17 oraz z dn. 22.02.2017 r., sygnatura akt 234/17. W związku z powyższym:

A. Prosimy o potwierdzenie, że w przypadku gdy Wykonawcy na etapie składania ofert nie są znane nazwy firm podwykonawczych, a Wykonawca mimo tego zamierza zlecić wykonanie części zamówienia podwykonawcom, to Wykonawca nie ma obowiązku podania pełnych nazw firm podwykonawczych. (Chodzi oczywiście o sytuację, w której Wykonawca nie korzysta z zasobu podmiotu trzeciego do spełnienia warunków udziału w postępowaniu).

B. Prosimy o potwierdzenie, że obowiązek przedstawienia dokumentu JEDZ Podwykonawcy, dotyczy tylko i wyłącznie przypadku, w którym Wykonawca powołuje się na zasoby podwykonawców, w celu spełnienia warunku udziału w postępowaniu.

Odpowiedź 3

Zamawiający potwierdza, iż Wykonawca nie ma obowiązku wskazania na etapie składania ofert podania pełnych nazw firm podwykonawczych.
Zamawiający potwierdza, iż obowiązek przedstawienia dokumentu JEDZ Podwykonawcy, dotyczy tylko sytuacji, w której Wykonawca powołuje się na zasoby podwykonawców.

Pytanie 4

Prosimy o potwierdzenie czy możliwe jest łączenie funkcji kierowniczych w momencie gdy jedna osoba spełnia wszystkie wymagania, tj, funkcja kierownika budowy wraz z kierownikiem robót konstrukcyjno-budowlanych, oraz w przypadku kierownika robót elektrycznych oraz osoby posiadającej uprawnienia SEP kat. D i E do 1 kV.

Odpowiedź 4

Zamawiający informuje, iż z uwagi na rozmiar i zakres robót budowlanych, termin ich wykonania oraz zapewnienie należytego wykonania zamówienia nie jest możliwe łączenie funkcji kierowniczych w momencie gdy jedna osoba spełnia wszystkie wymagania, tj., funkcja kierownika budowy wraz z kierownikiem robót konstrukcyjno-budowlanych, oraz w przypadku kierownika robót elektrycznych oraz osoby posiadającej uprawnienia SEP kat. D i E do 1 kV.

Zamawiający wyjaśnia, iż przemawia za tym przede wszystkim konieczność powołania osoby do pełnienia obowiązków kierownika budowy, który oprócz obowiązków wynikających z Prawa budowlanego związanych z prowadzeniem budowy, zarządzaniem harmonogramem, bezpieczeństwem, dostawami oraz nadzorowaniem nad prawidłowością realizacji prac z rozwiązaniami projektowymi pełni szereg obowiązków organizacyjnych i kontraktowych, w tym odpowiada za prowadzenie całej dokumentacji budowy. Kierownik robót będzie odpowiadał za kierowanie robotami w specjalności konstrukcyjno – budowlanej i bezpośrednie zarządzanie brygadami na budowie.

Osoba pełniąca obowiązki kierownika robót elektrycznych w zakresie swoich obowiązków będzie miała m.in. wydawanie poleceń, koordynowanie prac, kierowanie zespołem pracowników, natomiast osoba posiadająca uprawnienia SEP kat. D i E do1 kV będzie wykonywała m.in. czynności fizyczne na budowie.

Pytanie 5

Zamawiający w kryterium oceny ofert punktuje aspekt społeczny w postaci zatrudnienia max 10 osób bezrobotnych, doświadczenie pokazuje, iż w obecnych czasach pozyskanie osób z rynku bezrobocia należy do wyjątkowo trudnego przedsięwzięcia. Prosimy o informację jak Zamawiający podejdzie do tego zagadnienia w przypadku zadeklarowania zatrudnienia bezrobotnych i wygrania przetargu przez danego Wykonawcę. Dokonuje się zgłoszenia przez Wykonawcę do Urzędu Pracy zapotrzebowania na 10 bezrobotnych, jednak w związku z niskim bezrobociem, Urząd Pracy nie dysponuje osobami które mogłyby uczestniczyć w realizacji inwestycji.

-Czy w takiej sytuacji Zamawiający nałoży na Wykonawcę kary umowne z tytułu nie przedstawienia do wglądu umów o prace z osobami bezrobotnymi?

-Zamawiający żąda aby najpóźniej na 3 dni przed rozpoczęciem realizacji umowy dostarczyć dokumenty potwierdzające, że wykonawca zatrudnił osoby bezrobotne i że rozpoczną pracę najpóźniej w dniu rozpoczęcia realizacji Zamówienia. Wnosimy o zmianę tego zapisu, aby umowy były przestawione w trakcie realizacji przedmiotu Zamówienia, gdyż okres pomiędzy podpisaniem umowy a rozpoczęciem prac jest zdecydowanie zbyt krótki aby w tym czasie dopełnić wszelkich formalności związanych ze zgłoszeniem o potrzebie zatrudnienia, znalezienie osób bezrobotnych oraz zatrudnieniem ich.

Odpowiedź 5

Zamawiający informuje, iż w kryterium oceny ofert – aspekt społeczny, osoby bezrobotne zatrudnione przez Wykonawcę nie muszą bezpośrednio uczestniczyć w realizacji zamówienia, a Wykonawca może zatrudnić zadeklarowane osoby bezrobotne na innych stanowiskach w swoim zakładzie pracy bądź u Podwykonawców.

Ponadto Zamawiający informuje, iż w przypadku zadeklarowania zatrudnienia osób bezrobotnych na etapie składania oferty, a następnie nie przedstawienie przed zawarciem umowy ich wykazu i dokumentów potwierdzających zatrudnienie w/w osób na umowę o pracę (w wyznaczonym przez Zamawiającego terminie), doprowadzi do tego, iż nie dojdzie do zawarcia umowy z Wykonawcą z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy, co w konsekwencji spowoduje zatrzymane wadium oraz dalsze konsekwencje wynikające z ustawy PZP.

Pytanie 6

Ślusarka okienna – czy można zamienić wszelkie elementy okienne zaprojektowane jako stalowe na aluminiowe?

Odpowiedź 6

Zamawiający wyraża zgodę na zamianę wszelkich elementów okiennych zaprojektowanych jako stalowe na aluminiowe, pod warunkiem dochowania wszelkich parametrów nie gorszych niż wymagane i opisane w dokumentacji projektowej.

Pytanie 7

Prosimy o dostarczenie rysunków instalacji elektrycznych i teletechnicznych w formacie dwg.

Odpowiedź 7

Zamawiający informuje, iż uzupełnił rysunki instalacji elektrycznych i teletechnicznych w formacie dwg i są one dostępne na stronie internetowej Zamawiającego w zakładce „Dokumentacja techniczna i projektowa 141.2711.33.2018”.

Jednocześnie Zamawiający informuje, iż nie posiada rysunków w formacie dwg:

w zakresie instalacji silnoprądowej:

nr 79 (schemat ideowy sterowania oświetleniem);
nr 80 (schemat i widok rozdzielni urządzeń chłodniczych);
nr 81 (schemat i widok tablicy hydroforni);

w zakresie instalacji niskoprądowej:

SSP- rys. nr T01.6 (schemat blokowy oddymiania);
AV - rys. nr T05.7 (schemat blokowy urządzeń);
SSWiN - rys. nr T07.0 (integracja systemu  bezpieczeństwa);
Instalacja przyzywowa - rys nr: T08.0, T08.1 T08.2, T08.3, T08.4;
Detekcja wycieku wody - T09.0;
Detekcja wycieków gazów - rys. T10.0.

Pytanie 8

Po czyjej stronie jest wykonanie zasilania placu budowy? Jaka moc będzie dostępna?

Odpowiedź 8

Zamawiający informuje, iż wykonanie i koszty zasilania placu budowy należy do obowiązku Wykonawcy.

Na terenie placu bodowy znajduje się stacja transformatorowa nr 33358 z dwoma transformatorami po 630kVA każdy. Niewykorzystana obecnie moc wynosi około 350kW dla każdego transformatora. Bez zwiększania mocy umownej u Dostawcy energii możliwe jest korzystanie z mocy do wielkości 100kW, wartości powyżej tej wielkości wymagają zmiany zapisów umowy zawartej pomiędzy UJ CM a TAURON S.A. – co jest możliwe po wcześniejszym wystąpieniu Wykonawcy do Zamawiającego, który na tej podstawie występuje do TAURON S.A.

Pytanie 9

W projekcie branży elektrycznej brakuje rysunków od EW-73 do EW-81. Prosimy o uzupełnienie.

Odpowiedź 9

Zamawiający informuje, iż uzupełnił rysunki od EW-73 do EW-81 i są one dostępne na stronie internetowej Zamawiającego w zakładce „Dokumentacja techniczna i projektowa 141.2711.33.2018”.

Pytanie 10

Projekt branży niskoprądowej nie zawiera rysunków oraz opisów. Prosimy o uzupełnienie.

Odpowiedź 10

Zamawiający informuje, iż uzupełnił rysunki i opisy i są one dostępne na stronie internetowej Zamawiającego w zakładce „Dokumentacja techniczna i projektowa 141.2711.33.2018”.

 

Pytanie 11

Czy zamawiający dopuszcza aby dokument JEDZ, który jest wymagany w przetargu mógł być złożony wraz z ofertą jako wydrukowany i podpisany fizycznie przez osoby reprezentujące firmę? Zapytanie wynika z faktu, iż nie wszyscy wykonawcy oraz podwykonawcy posiadają certyfikowany podpis elektroniczny, a co za tym idzie nie są w stanie spełnić wymogu zamieszczenia formularza JEDZ na portalu z podpisem elektronicznym.

Odpowiedź 11

Zamawiający informuje, iż zgodnie z art. 10a ustawy Pzp w postępowaniach o udzielenie zamówienia publicznego wszczętych od dnia 18 kwietnia 2018 r. wprowadzono obowiązek składania przez wykonawców Jednolitego Europejskiego Dokumentu Zamówienia (dalej zwanego: „JEDZ”) w postaci elektronicznej opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym. Zatem forma elektroniczna składania JEDZ podpisanego kwalifikowanym (certyfikowanym) podpisem elektronicznym przez osoby upoważnione w imieniu wykonawcy (reprezentujące wykonawcę) jest jedyną dopuszczalną formą. W konsekwencji niedopuszczalnym jest złożenie JEDZ w wersji wydrukowanej i podpisanej.

Pytanie 12

Czy regały przesuwne należy przyjąć do wyceny jako przesuwane elektrycznie czy przesuwane manualnie?

Odpowiedź 12

Zamawiający informuje, że regały przesuwne należy wycenić zgodnie z projektem – mechaniczne, sterowane ręcznie.

Pytanie 13

Czy wyposażenie wykazane na rysunkach architektury należy przyjąć do wyceny, prosimy o dołączenie zestawienia wyposażenia, czy należy wycenić zgodnie z wyposażeniem wykazanym tylko w przedmiarze?

Odpowiedź 13

Zamawiający informuje, iż wyposażenie wykazane na rysunkach architektury należy przyjąć do wyceny zgodnie z dokumentacją projektową oraz załączonymi do niej zestawieniami wyposażenia, z wyłączeniem wyposażenia wskazanego w pkt. VI ppkt 6 Opisu Przedmiotu Zamówienia.

Pytanie 14

Czy ściankę wspinaczkową należy ująć w wycenie?

Odpowiedź 14

Zamawiający informuje, że ściankę wspinaczkową należy ująć w wycenie.

Pytanie 15

Czy projektowane wyposażenie sal dydaktycznych i wykładowych zgodnie z aranżacją wnętrz należy ująć w wycenie?

Odpowiedź 15

Zamawiający informuje, iż projektowane wyposażenie sal dydaktycznych i wykładowych należy przyjąć do wyceny zgodnie z dokumentacją projektową oraz załączonymi do niej zestawieniami wyposażenia, z wyłączeniem wyposażenia wskazanego w pkt. VI ppkt 6 Opisu Przedmiotu Zamówienia.

Pytanie 16

W folderze architektura opis brak dokumentacji w folderach SYMITREN i wyposażenie medyczne, prosimy o uzupełnienie.

Odpowiedź 16

Zamawiający informuje, iż uzupełnił brakującą dokumentacje w folderze SYMITREN i jest ona dostępna na stronie internetowej Zamawiającego w zakładce „Dokumentacja techniczna i projektowa 141.2711.33.2018”.

 

 

Jednocześnie Zamawiający informuje, iż powyższe pytania i odpowiedzi oraz udostępnione załączniki dokumentacji projektowej powołane w udzielonych wyżej odpowiedziach stanowią jej integralną część, a przy tym nie są one istotne i nie powodują zmiany ogłoszenia o zamówieniu. Dlatego też, Zamawiający zawiadamia, iż terminy składania i otwarcia ofert nie ulegają zmianie, podobnie jak i godziny składania i otwarcia ofert oraz miejsce pozostają bez zmian.

 

Pozostałe zapisy SIWZ pozostają bez zmian.

 

 

 

 

 

 

 




Powrót