Załącznik opublikowano: 2018-07-17
Kraków, dnia 17.07.2018r.
Sprawa znak: 141.2711.56.2018
Pismo nr 141.2711.56.2018/1
wg rozdzielnika
ODPOWIEDZI NA PYTANIA
Dotyczy: postępowania prowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego w oparciu o przepisy ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2017. poz. 1759 z późn. zm.), w zakresie sukcesywnej dostawy jednorazowych materiałów zużywalnych do działalności statutowej dla jednostek organizacyjnych Uniwersytetu Jagiellońskiego – Collegium Medicum w Krakowie, odpowiednio w odniesieniu od jednej do dwóch części przedmiotu zamówienia, ogłoszonego w BZP pod nr 588568-N-2018 z dnia 13.07.2018r.
Uniwersytet Jagielloński – Collegium Medicum w Krakowie informuje, że w postępowaniu jw. wpłynęły następujące pytania, na które Zamawiający udziela odpowiedzi:
Pytanie nr 1 z dnia 16.07.2018r.:
Dotyczy wzoru umowy § 5 ust. 5 :
Czy Zamawiający wyrazi zgodę na wydłużenie terminu dostarczenia przedmiotu zamówienia wolnego od wad w terminie nie dłuższym niż 7 dni roboczych od dnia zgłoszenia wady przez Zamawiającego ?
Odpowiedź:
Zamawiający nie wyraża zgody na wydłużenie terminu dostarczenia przedmiotu zamówienia wolnego od wad w terminie 7 dni roboczych. Zamówienia na przedmiotowy asortyment będą składane przez Zamawiającego sukcesywnie w zależności od potrzeb dlatego też zaproponowany przez Wykonawcę termin 7 dni roboczych zdaniem Zamawiającego jest zbyt długi. Jednocześnie Zamawiający informuje, że podtrzymuje zapisy SIWZ w przedmiotowym zakresie.
Pytanie nr 2 z dnia 16.07.2018r.:
Dotyczy wzoru umowy § 7 ust. 3 punkt 3.1:
Czy Zamawiający wyrazi zgodę na zmianę zapisu z: „za niedostarczenie partii przedmiotu umowy w terminie, o którym mowa w § 3 ust. 7 lub dostarczenie przedmiotu umowy niezgodnie z zamówieniem, o którym mowa w § 3 ust. 2, a także za niedostarczenie wolnej od wad partii przedmiotu umowy w terminie, o którym mowa w § 5 ust. 5 lub z krótszym terminem ważności niż termin, o którym mowa w § 3 ust. 15, w wysokości 5% wynagrodzenia umownego brutto za dane zamówienie za każdy dzień opóźnienia”
Na:
„za niedostarczenie partii przedmiotu umowy w terminie, o którym mowa w § 3 ust. 7 lub dostarczenie przedmiotu umowy niezgodnej z zamówieniem, o którym mowa w § 3 ust. 2, a także za niedostarczenie wolnej od wad partii przedmiotu umowy w terminie, o którym mowa w § 5 ust. 5 lub z krótszym terminem ważności niż termin, o którym mowa w § 3 ust. 15, w wysokości 2% wynagrodzenia brutto partii towaru, którego zwłoka dotyczy”
Odpowiedź:
Zamawiający informuje, iż nie wyraża zgody na zaproponowaną przez Wykonawcę zmianę treści zapisów § 7 ust. 3 punkt 3.1 wzoru umowy dotyczycącej wysokości kary umownej za niedostarczenie partii przedmiotu umowy w terminie lub dostarczenie przedmiotu umowy niezgodnej z zamówieniem a także za niedostarczenie wolnej od wad partii przedmiotu umowy lub z krótszym terminem ważności niż termin, o którym mowa w § 3 ust. 15. Jednocześnie Zamawiający informuje, że podtrzymuje zapisy SIWZ w przedmiotowym zakresie.
Pytanie nr 3 z dnia 16.07.2018r.:
Dotyczy wzoru umowy § 7 ust. 3 punkt 3.2:
Czy Zamawiający wyrazi zgodę na zmianę zapisu z: „za odstąpienie od umowy z winy Wykonawcy w wysokości 10 % wynagrodzenia umownego brutto, ustalonego w § 2 ust. 1.”
Na:
„za odstąpienie od umowy z winy Wykonawcy w wysokości 5 % wynagrodzenia brutto, niezrealizowanej części umowy”
Odpowiedź:
Zamawiający informuje, iż nie wyraża zgody na zaproponowaną przez Wykonawcę zmianę treści zapisów w § 7 ust. 3 punkt 3.2 dotyczącą wysokości kary umownej za odstąpienie od umowy. Jednocześnie Zamawiający podtrzymuje zapisy SIWZ w przedmiotowym zakresie.
Pytanie nr 4 z dnia 16.07.2018r.:
Dotyczy limitu kar umownych:
Czy Zamawiający wyrazi zgodę na dodanie do umowy zapisu o górnym limicie kar umownych w wysokości 10% wartości niezrealizowanej części umowy?
Prośbę swoją motywujemy faktem, iż brak górnego limitu kar umownych może doprowadzić do sytuacji, w której wysokość kar opisanych w § 7 ust. 3.1 przewyższy wysokość kary za odstąpienie od umowy.
Odpowiedź:
Zamawiający informuje, iż nie wyraża zgody na zaproponowaną przez Wykonawcę zmianę o podniesieniu górnego limitu kar umownych z uwagi na niebezpieczeństwo kwoty restrykcji wobec Wykonawcy po przekroczeniu górnego limitu. Jednocześnie Zamawiający podtrzymuje zapisy SIWZ w przedmiotowym zakresie.
Pytanie nr 5 z dnia 16.07.2018r.:
Dotyczy maksymalnej liczby dostaw:
Zwracamy się z prośbą o określenie maksymalnej ilości dostaw jednostkowych w zakresie części nr 1 i 2. Prośbę swoją motywujemy tym, iż brak takiej informacji uniemożliwia Wykonawcom prawidłową wycenę oferty. Każda pojedyncza dostawa to dodatkowy koszt, na który składa się koszt opakowania transportowego, robocizny, koszty wydrukowania listów przewozowych i faktury, koszty dostarczenia towaru przez przewoźnika.
Odpowiedź:
Zamawiający nie posiada możliwości określenia maksymalnej ilości dostaw jednostkowych w zakresie części 1 oraz 2 przedmiotu zamówienia ponieważ zamówienia na przedmiotowy asortyment składane będą sukcesywnie w zależności od bieżących potrzeb Zamawiającego i jego pracowników. Ponadto Zamawiający wskazuje, iż nie posiada magazynu, w którym mógłby zgromadzić większą partię materiałów składających się na przedmiot zamówienia, co mogłoby doprowadzić do dookreślenia liczby dostaw a co też uzasadnia negatywną odpowiedź na zadane pytanie.
Pytanie nr 6 z dnia 16.07.2018r.:
Dotyczy Załącznika A oraz Załącznika B do formularza oferty:
Prosimy Zamawiającego o doprecyzowanie, co rozumie poprzez określenie „sterylne”. Czy produkt ma być sterylizowany promieniami gamma lub tlenkiem etylenu czy produkt jest o czystości do biologii molekularnej - wolne od DNA, DNaz, RNaz, inhibitorów reakcji PCR, niepyrogenne ?
Odpowiedź:
Zamawiający przez określenie sterylne rozumie produkt o czystości do biologii molekularnej – wolny od DNA, DNaz, RNaz, inhibitorów reakcji PCR, niepyrogenny.
Jednocześnie Zamawiający informuje, iż powyższe pytania i odpowiedzi stanowią jej integralną część, a przy tym z uwagi na ich zakres i charakter oraz termin wprowadzenia nie wpływają na konieczność przedłużenia terminu składania ofert. Nie są tym samym spełnione przesłanki wynikające z ustawy PZP. Dlatego też, Zamawiający zawiadamia, iż terminy składania
i otwarcia ofert nie ulegają zmianie, podobnie jak i godziny składania i otwarcia ofert oraz miejsce pozostają bez zmian.