Załącznik opublikowano: 2018-08-03
Sprawa znak: 141.2711.46.2018
Kraków, dn. 03.08.2018r.
Nr wewnętrzny pisma: 141.2711.46.2018/11
Adresaci:
J. Chodacki, A. Misztal „MEDICA” Spółka Jawna, ul. Przemysłowa 4 A, 59-300 Lubin, e-mail: m.tomczak@medica.lubin.pl
Viba-Med, ul. Zbigniewa Herberta22, 20-468 Lublin, e-mail: info@viba-med.pl
SINMED Sp. z o.o., ul. Toszecka 6, 44-100 Gliwice, e-mail: biuro@sinmed.pl
Dotyczy: postępowania prowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego w oparciu o przepisy ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2017 poz. 1579 z późn. zm.), na sukcesywną dostawę materiałów jednorazowych i zużywalnych dla potrzeb Centrum Innowacyjnej Edukacji Medycznej Uniwersytetu Jagiellońskiego – Collegium Medicum w Krakowie w związku z realizacją projektu „Dydaktyka, Innowacja, Rozwój. Podniesienie jakości kształcenia poprzez rozwój innowacyjnej edukacji” ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój, umowa nr: POWR.05.03.00-00-0006/15-00, odpowiednio w odniesieniu od jednej do jedenastu części przedmiotu zamówienia, ogłoszonego w BZP pod numerem 569257-N-2018
z dnia 07.06.2018 r.
INFORMACJA O WYBORZE NAJKORZYSTNIEJSZEJ OFERTY W ZAKRESIE CZĘŚCI 1 I CZĘŚCI 2 PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
Uniwersytet Jagielloński – Collegium Medicum w Krakowie informuje, że w przedmiotowym postępowaniu
o udzielenie zamówienia publicznego, przeprowadzonym na podstawie przepisów ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2017 poz. 1579 z późn. zm.) w trybie przetargu nieograniczonego, jako najkorzystniejsza w zakresie części 1 przedmiotu zamówienia została wybrana oferta firmy: SINMED Sp. z o.o., ul. Toszecka 6, 44-100 Gliwice, cena brutto dla części 1: 1010,34 zł. Jednocześnie jako najkorzystniejsza w zakresie części 2 przedmiotu zamówienia została wybrana oferta firmy J. Chodacki, A. Misztal „MEDICA” Spółka Jawna, ul. Przemysłowa 4 A, 59-300 Lubin, cena brutto dla części 2: 518,40 zł.
Uzasadnienie dla części 1 zamówienia:
Oferta Firmy SINMED Sp. z o.o., ul. Toszecka 6, 44-100 Gliwice, jest najkorzystniejsza w zakresie części 1 przedmiotu zamówienia, spełnia wszystkie wymagania i warunki Zamawiającego opisane w SIWZ i otrzymała w zakresie części 1 przedmiotu zamówienia 100 pkt. (kryterium: cena oferty brutto – 60% (60,0000 pkt); czas realizacji zamówienia – 40% - (40,0000 pkt)).
Jednocześnie Zamawiający przedstawia streszczenie oceny i porównania pozostałych ofert złożonych w części 1 zamówienia:
Oferta Firmy Viba-Med, ul. Zbigniewa Herberta 22, 20-468 Lublin spełnia wszystkie wymagania i warunki Zamawiającego opisane w SIWZ i otrzymała w zakresie części 1 przedmiotu zamówienia: 87,1680 pkt. (kryterium: cena oferty brutto – 60% (47,1680 pkt); czas realizacji zamówienia – 40% - (40,0000 pkt))
Uzasadnienie dla części 2 zamówienia:
Oferta Firmy J. Chodacki, A. Misztal „MEDICA” Spółka Jawna, ul. Przemysłowa 4 A, 59-300 Lubin, jest najkorzystniejsza w zakresie części 2 przedmiotu zamówienia, spełnia wszystkie wymagania i warunki Zamawiającego opisane w SIWZ i otrzymała w zakresie części 2 przedmiotu zamówienia 100 pkt. (kryterium: cena oferty brutto – 60% (60,0000 pkt); czas realizacji zamówienia – 40% - (40,0000 pkt)).
Jednocześnie Zamawiający przedstawia streszczenie oceny i porównania pozostałych ofert złożonych w części 2 zamówienia:
Oferta Firmy SINMED Sp. z o.o., ul. Toszecka 6, 44-100 Gliwice spełnia wszystkie wymagania i warunki Zamawiającego opisane w SIWZ i otrzymała w zakresie części 2 przedmiotu zamówienia: 92,1739 pkt. (kryterium: cena oferty brutto – 60% (52,1739 pkt); czas realizacji zamówienia – 40% - (40,0000 pkt))
Oferta Firmy Viba-Med, ul. Zbigniewa Herberta 22, 20-468 Lublin została odrzucona na podstawie art. 89 ust. 1 pkt. 2 ustawy, gdyż jej treść nie odpowiada treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia w zakresie części 2 przedmiotu zamówienia.
Zamawiający pismem z dnia 16.07.2018r. wezwał Wykonawcę do złożenia dokumentów - kart katalogowych lub wydruków ze stron internetowych lub innych dokumentów lub oświadczeń producenta lub jego autoryzowanego przedstawiciela, w języku polskim lub wraz z tłumaczeniem na język polski, których autentyczność musiała zostać poświadczona przez Wykonawcę na żądanie Zamawiającego, potwierdzających, że zaoferowane w zakresie części 2 w pozycji 1 strzykawki tuberkulinowe z igłą producenta Polfa spełniają minimalną jakość produktu wg specyfikacji jaka została zawarta w opisie przedmiotu zamówienia, w kolumnie „b –opis przedmiotu zamówienia” tj. „igła 25G 0,5x16 lub igła 0,4x13” i „działka elementarna 0,01 ml”
Wykonawca w dniu 19.07.2018r. przysłał dokumenty, z których wynika, że zaoferowane w zakresie części 2 w pozycji 1 strzykawki tuberkulinowe producenta Polfa posiadają igłę 0,45x13mm oraz działkę elementarną 0,05 ml, co nie spełnia minimalnych wymagań Zamawiającego.
Zdaniem Zamawiającego ponowne uzupełnienia dokumentów ww. zakresie byłoby uznane za niedopuszczalne negocjacje dotyczące treści złożonej oferty i doprowadziły de facto do uzupełnienia oferty, co jest niedopuszczalne po upływie terminu składania i otwarcia ofert.
Takie działanie doprowadziłoby również do naruszenia zasad wynikających między innymi z art. 7 ustawy Pzp, tj. złamania zasad uczciwej konkurencji i równego traktowania Wykonawców.
Mając na uwadze powyższe uzasadnienie faktyczne i prawne Zamawiający zobowiązany był do odrzucenia oferty firmy Viba-Med, ul. Zbigniewa Herberta 22, 20-468 Lublin, gdyż treść oferty nie odpowiada treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia w zakresie części 2 przedmiotu zamówienia.
Zgodnie z przepisami ustawy PZP, od powyższych decyzji i rozstrzygnięcia przysługuje prawo wniesienia pisemnego i umotywowanego odwołania, w terminie 5 (pięciu) dni od dnia przesłania informacji o czynności Zamawiającego stanowiącego podstawę jego wniesienia. Ze względu na fakt, iż wartość zamówienia jest mniejsza niż kwoty określone w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy PZP (tzn. jest poniżej tzw. progów unijnych), odwołanie przysługuje w przedmiotowym postępowaniu w szczególności wobec czynności określenia warunków udziału w postępowaniu, wykluczenia Wykonawcy z postępowania o udzielenie zamówienia, odrzucenia oferty odwołującego, opisu przedmiotu zamówienia oraz wyboru najkorzystniejszej oferty. Odwołanie wnosi się do Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej, przy ul. Postępu 17A, 02-676 Warszawa, w formie pisemnej albo elektronicznej opatrzonej bezpiecznym podpisem elektronicznym weryfikowanym za pomocą ważnego kwalifikowanego certyfikatu.
Jednocześnie Zamawiający informuje, że zgodnie z art. 94 ustawy Pzp umowa może zostać zawarta po upływie 5 dni od dnia niniejszego zawiadomienia o wyborze najkorzystniejszej oferty w zakresie części 1 i części 2 przedmiotu zamówienia.
W sprawie podpisania umowy skontaktuje się z Państwem pracownik Działu Zamówień Publicznych UJ CM, tel. nr /12/ 433 27 30.