Załącznik opublikowano: 2018-10-24
Dotyczy: postępowania o udzielenie zamówienia z dziedziny nauki prowadzone w trybie procedury ogłoszenia o udzielanym zamówieniu na podstawie art. 30a – 30d ustawy z dnia 30 kwietnia 2010r. o zasadach finansowania nauki (tekst jedn.: Dziennik Ustaw z 2018r. poz. 87 z późn. zm.) w zw. z art. 4d ust. 1 pkt. 1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych (tekst jedn.: Dziennik Ustaw z 2018r. poz. 1986), oraz ustawy z dnia 23 kwietnia 1964r. – Kodeks cywilny (tekst jedn.: Dziennik Ustaw z 2018r. poz. 1025 z późn. zm.).
ODPOWIEDZI NA PYTANIA ORAZ ZMIANA TREŚCI OGŁOSZENIA
Pytanie 1 z dnia 24.10.2018 r.
Dotyczy § 3. Ust 3 pkt b. Zamawiający wymaga aby wykonawca wraz z przedmiotem umowy dostarczył instrukcję obsługi w języku polskim w wersji papierowej lub elektronicznej.
Czy Zamawiający wyrazi zgodę na dostarczenie instrukcji obsługi w języku angielskim? Zamawiamy sprzęt jest sprzętem wysokospecjalistycznym, który nie posiada instrukcji obsługi a jego tłumaczenie jest kosztowne i dodatkowo wpływa na cenę oferowanego urządzenia.
Odpowiedź:
Zamawiający informuje iż, wyraża zgodę aby Wykonawca wraz z przedmiotem zamówienia dostarczył instrukcję obsługi w języku angielskim w wersji papierowej lub elektronicznej.
Pytanie 2 z dnia 24.10.2018 r.
Dotyczy § 3 , pkt 9. Zamawiający zapisał
„W przypadku, gdy z jakiegokolwiek powodu leżącego po stronie Wykonawcy nie dostarczy on w wyznaczonym terminie przedmiotu umowy, po upływie 14 dni kalendarzowych Zamawiający ma prawo zakupu tego przedmiotu umowy we własnym zakresie, a Wykonawca zobowiązany będzie do pokrycia kosztów. Wykonawca wyraża zgodę na potrącenie należności z przysługującego mu wynagrodzenia“
Wnosimy o wykreślenie tego punktu z umowy. Zamawiającemu przysługują odsetki karne oraz prawo do odstąpienia od umowy w przypadku opóźnienia w dostawie przewyższającej 14 dni. Zapłata za przedmiot umowy następuje natomiast po całkowitym zrealizowaniu przedmiotu umowy. Jest to warunek niemożliwy do zrealizowania ze strony Wykonawcy.
Odpowiedź:
Zamawiający nie wyraża zgody na wykreślenie tego punktu z umowy. Jednocześnie Zamawiający informuje, iż
§ 3 pkt 9 przyjmuje następujące brzmienie:
„ W przypadku, gdy z jakiegokolwiek powodu leżącego po stronie Wykonawcy nie dostarczy on w wyznaczonym terminie przedmiotu umowy, po upływie 14 dni kalendarzowych Zamawiający ma prawo zakupu tego przedmiotu umowy we własnym zakresie, a Wykonawca zobowiązany będzie do pokrycia różnicy kosztów pomiędzy ceną z umowy a kosztem zakupu u innego dostawcy w ciągu 14 dni kalendarzowych od daty otrzymania wezwania wraz z dowodem zapłaty”.
Pytanie 3 z dnia 24.10.2018 r.
Dotyczy § 5 , pkt 8. Zamawiający zapisał
„Jeżeli w wyniku wykonania obowiązków z gwarancji Wykonawca dostarczył nowe urządzenie lub dokonał istotnych napraw termin gwarancji biegnie na nowo od chwili dostarczenia nowego lub naprawionego urządzenia. Zapis ten dotyczy również odpowiednio części lub elementu urządzenia. W innych wypadkach termin gwarancji ulega przedłużeniu o czas, w ciągu którego w skutek wady przedmiotu umowy Zamawiający nie mógł z niego korzystać“ Uprzejmie informujemy, iż na wymienione części urządzenia producent przyznaje 3 miesięcznego okresu gwarancji natomiast wymiana urządzenia na nowe nie powoduje rozpoczęcia terminu gwarancji na nowo.
Wnosimy o stosowne zmiany w zapisie umowy.
Odpowiedź:
Zamawiający informuje, iż nie wyraża zgodny na zmianę zapisu § 5 pkt 8.
Pytanie 4 z dnia 24.10.2018 r.
Dotyczy umowy § 6, ust 1c
Uprzejmie prosimy o wydłużenie terminu, po którym Zamawiający będzie miała prawo do odstąpienia od umowy do 21 dni.
Odpowiedź:
Zamawiający informuje, iż wyraża zgodę na wydłużenie terminu, po którym będzie miał prawo do odstąpienia od umowy do 21 dni.
Zamawiający jednocześnie informuje, że przesuwa termin składania ofert na 29.10.2018 r. miejsce i godzina pozostają bez zmian.
Powyższe pytania i odpowiedzi stanowią integralna część Ogłoszenia. Pozostałe zapisy Ogłoszenia pozostają bez zmian.