Załącznik do ogłoszenia


Przedmiotem postępowania i zamówienia jest wyłonienie Wykonawcy w zakresie wykonania sieci wodociągowej obwodowej przy ul. Jakubowskiego, ul. Medycznej, ul. Obronnej oraz przyłącza wodociągowego do budynku przy ul. Medycznej 9 w Krakowie OGŁOSZENIE O ZAMIARZE ZAWARCIA UMOWY - 141.2711.73.2018

Załącznik opublikowano: 2018-10-31


Ogłoszenie nr 500261820-N-2018 z dnia 31-10-2018 r.
Uniwersytet Jagielloński - Collegium Medicum: Przedmiotem postępowania i zamówienia jest wyłonienie Wykonawcy w zakresie wykonania sieci wodociągowej obwodowej przy ul. Jakubowskiego, ul. Medycznej, ul. Obronnej oraz przyłącza wodociągowego do budynku przy ul. Medycznej 9 w Krakowie Numer referencyjny 141.2711.73.2018

OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe
Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego
Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej
nie
Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
tak
Numer ogłoszenia: 500232777-N-2018
Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia zostało zamieszczone w Biuletynie Zamówień Publicznych:
nie
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES:
Uniwersytet Jagielloński - Collegium Medicum, Krajowy numer identyfikacyjny 127000040, ul. Św. Anny  12, 31-008   Kraków, woj. małopolskie, państwo Polska, tel. 12 433 27 29, e-mail dzp@cm-uj.krakow.pl, faks 12 398 37 01.
Adres strony internetowej (url): http://www.dzp.cm-uj.krakow.pl
I.2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Inny: Uczelnia publiczna
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Przedmiotem postępowania i zamówienia jest wyłonienie Wykonawcy w zakresie wykonania sieci wodociągowej obwodowej przy ul. Jakubowskiego, ul. Medycznej, ul. Obronnej oraz przyłącza wodociągowego do budynku przy ul. Medycznej 9 w Krakowie Numer referencyjny 141.2711.73.2018
Numer referencyjny(jeżeli dotyczy):
141.2711.73.2018
II.2) Rodzaj zamówienia:
Roboty budowlane
II.3) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:
Przedmiotem postępowania i zamówienia jest wyłonienie Wykonawcy w zakresie wykonania sieci wodociągowej obwodowej przy ul. Jakubowskiego, ul. Medycznej, ul. Obronnej oraz przyłącza wodociągowego do budynku przy ul. Medycznej 9 w Krakowie. 1.1 Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje w szczególności: 1.1.1 wykonanie prac rozbiórkowych (rozbiórki nawierzchni drogowych oraz chodników na szerokości prac wykonywanych w wykopie); 1.1.2 wykonanie wykopu wąsko przestrzennego; 1.1.3 wykonanie prac odtworzeniowych, polegających na odtworzeniu rozebranych ciągów drogowych, komunikacyjnych, terenów zielonych, oraz usunięciu wszelkich uszkodzeń, jakie mogą powstać w czasie prowadzenia robót. Wykonawca zobowiązany jest do przywrócenia terenu do należytego stanu; 1.1.4 wykonanie prac robót ciężkim sprzętem – wykopy oraz wywóz urobku z miejsca budowy; 1.1.5 wykonanie prac montażowych – polegających na budowie sieci wodociągowej wraz z wymaganym uzbrojeniem (w tym m. in. układanie rur wodociągowych wraz z montażem armatury: zasuwy, hydranty podziemne, odpowietrzniki; wykonanie przewiertów z rurami ochronnymi; zasyp wykopu gruntem sypkim z zagęszczeniem), wykonaniem włączenia w istniejące sieci wodociągowe oraz budową przyłącza wodociągowego do budynku przy ul. Medycznej 9; 1.1.6 wykonanie niezbędnych prób i odbiorów robót z udziałem wymaganych instytucji, i Zamawiającego, w tym: obsługa geodezyjna, płukania i dezynfekcja rurociągów, badanie wody; 1.1.7 dokonanie wymaganych czynności i zgłoszeń, koniecznych do rozpoczęcia i prowadzenia budowy, oraz uruchomienia wybudowanej sieci, w celu uzyskania niezbędnych pozwoleń umożliwiających użytkowanie przedmiotu umowy, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, w tym: opracowanie projektu tymczasowej organizacji ruchu na czas trwania robot prowadzonych w pasie drogowym oraz uzyskanie od ZIKiT wymaganych zgód i decyzji zezwalających na zajecie pasa drogowego i umowy zajęcia drogi wewnętrznej oraz uzyskanie pozwolenia na użytkowanie wybudowanej sieci od Powiatowego Inspektoratu Nadzoru Budowlanego; 1.1.8 wykonaniu prac organizacyjnych, polegających na zagospodarowaniu i likwidacji placu budowy oraz jego właściwego oznakowania; 1.1.9 wykonaniu wszystkich inne robót, usług i dostaw, które są konieczne do prawidłowej realizacji przedmiotu zamówienia. 1.2 Przedmiot zamówienia został w sposób szczegółowy opisany w Załączniku 1 do S „Opis przedmiotu zamówienia”, dokumentacji technicznej, projekcie wykonawczym, specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót oraz przedmiarze, przy czym Zamawiający podkreśla, iż przedmiar ma wyłącznie charakter pomocniczy, a podstawą do sporządzenia oferty i jej wyceny jest dokumentacja projektowa oraz STWiOR. Zamawiający wskazuje również, iż wypełniając dyspozycję wynikającą z art. 29 ust. 5 oraz art. 30 ust. 8 ustawy PZP, tj.: określenie w opisie przedmiotu zamówienia wymaganych cech materiałów, produktów lub usług, odpowiadających przeznaczeniu zamierzonemu przez Zamawiającego, w STWiOR został zamieszczony opis tych cech. 1.3 Zamawiający wymaga, aby Wykonawca udzielił min. 36 miesięcznej gwarancji i min. 60 miesięcznej rękojmi za wady na roboty budowlane, w tym na zastosowane materiały i urządzenia zgodnie z zapisami kart gwarancyjnych stanowiącymi załączniki nr 2 i nr 3 do wzoru umowy.
II.4) Informacja o częściach zamówienia:
Zamówienie było podzielone na części:
nie
II.5) Główny Kod CPV: 45000000-7
Dodatkowe kody CPV: 45111220-6, 45113000-2, 45231000-5
SEKCJA III: PROCEDURA
III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
Zamówienie z wolnej ręki
III.2) Ogłoszenie dotyczy zakończenia dynamicznego systemu zakupów
nie
III.3) Informacje dodatkowe:
SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

NAZWA: 141.2711.73.2018
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 26/10/2018
IV.2) Całkowita wartość zamówienia
Wartość bez VAT 731460.54
Waluta PLN
IV.3) INFORMACJE O OFERTACH
Liczba otrzymanych ofert:  1
w tym:
liczba otrzymanych ofert od małych i średnich przedsiębiorstw:  0
liczba otrzymanych ofert od wykonawców z innych państw członkowskich Unii Europejskiej:  0
liczba otrzymanych ofert od wykonawców z państw niebędących członkami Unii Europejskiej:  0
liczba ofert otrzymanych drogą elektroniczną:  0
IV.4) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0
IV.5) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA
Zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie:
nie
Nazwa wykonawcy: Zakład Budownictwa Inżynieryjnego RECYKAN Aleksander Szymonik
Email wykonawcy:
Adres pocztowy: ul. Jana Zamoyskiego 40 lok 2
Kod pocztowy: 30-523
Miejscowość: Kraków
Kraj/woj.: małopolskie

Wykonawca jest małym/średnim przedsiębiorcą:
nie
Wykonawca pochodzi z innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej:
nie
Wykonawca pochodzi z innego państwa nie będącego członkiem Unii Europejskiej:
nie
IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY/ WARTOŚCI ZAWARTEJ UMOWY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ/KOSZTEM
Cena wybranej oferty/wartość umowy 899696.46
Oferta z najniższą ceną/kosztem 899696.46
Oferta z najwyższą ceną/kosztem 899696.46
Waluta: PLN
IV.7) Informacje na temat podwykonawstwa
Wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcy/podwykonawcom
tak
Wartość lub procentowa część zamówienia, jaka zostanie powierzona podwykonawcy lub podwykonawcom:
IV.8) Informacje dodatkowe:


IV.9) UZASADNIENIE UDZIELENIA ZAMÓWIENIA W TRYBIE NEGOCJACJI BEZ OGŁOSZENIA, ZAMÓWIENIA Z WOLNEJ RĘKI ALBO ZAPYTANIA O CENĘ
IV.9.1) Podstawa prawna
Postępowanie prowadzone jest w trybie  z wolnej ręki  na podstawie art. 67 ust.1 pkt 4  ustawy Pzp.
IV.9.2) Uzasadnienie wyboru trybu
Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.
Na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 4 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. – Prawo zamówień publicznych, zwanej w dalszej części „PZP” (tekst jedn.: Dziennik Ustaw z 2017r., poz. 1579 z późn. zm.), należy przeprowadzić postępowanie w trybie zamówienia publicznego z wolnej ręki na: na wyłonienie Wykonawcy w zakresie wykonania sieci wodociągowej obwodowej przy ul. Jakubowskiego, ul. Medycznej, ul. Obronnej oraz przyłącza wodociągowego do budynku przy ul. Medycznej 9 w Krakowie. Znak sprawy: 141.2711.73.2018 1. Zakres zamówienia obejmuje między innymi wykonanie prac: a) rozbiórkowych (rozbiórki nawierzchni drogowych oraz chodników na szerokości prac wykonywanych w wykopie); b) wykonanie wykopu wąsko przestrzennego; c) odtworzeniowych, polegających na odtworzeniu rozebranych ciągów drogowych, komunikacyjnych, terenów zielonych, oraz usunięciu wszelkich uszkodzeń, jakie mogą powstać w czasie prowadzenia robót. Wykonawca zobowiązany jest do przywrócenia terenu do należytego stanu; d) robót ciężkim sprzętem – wykopy oraz wywóz urobku z miejsca budowy; e) montażowych – polegających na budowie sieci wodociągowej wraz z wymaganym uzbrojeniem (w tym m. in. układanie rur wodociągowych wraz z montażem armatury: zasuwy, hydranty podziemne, odpowietrzniki; wykonanie przewiertów z rurami ochronnymi; zasyp wykopu gruntem sypkim z zagęszczeniem), wykonaniem włączenia w istniejące sieci wodociągowe oraz budową przyłącza wodociągowego do budynku przy ul. Medycznej 9; f) wykonanie niezbędnych prób i odbiorów robót z udziałem wymaganych instytucji, i Zamawiającego, w tym: obsługa geodezyjna, płukania i dezynfekcja rurociągów, badanie wody; g) dokonanie wymaganych czynności i zgłoszeń, koniecznych do rozpoczęcia i prowadzenia budowy, oraz uruchomienia wybudowanej sieci, w celu uzyskania niezbędnych pozwoleń umożliwiających użytkowanie przedmiotu umowy, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, w tym: opracowanie projektu tymczasowej organizacji ruchu na czas trwania robot prowadzonych w pasie drogowym oraz uzyskanie od ZIKiT wymaganych zgód i decyzji zezwalających na zajecie pasa drogowego i umowy zajęcia drogi wewnętrznej oraz uzyskanie pozwolenia na użytkowanie wybudowanej sieci od Powiatowego Inspektoratu Nadzoru Budowlanego; h) organizacyjnych, polegających na zagospodarowaniu i likwidacji placu budowy oraz jego właściwego oznakowania; Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia przedstawiony został w załączonych do S: Załączniku 1 do S, dokumentacji technicznej, wzorze umowy i wzorze formularza oferty i jego załączników. Szacunkowa wartość zamówienia wynosi kwotę 731.460,54 zł netto, która stanowi równowartość wyrażoną w walucie euro kwoty 169.645,51 zł netto. Oszacowania dokonano na podstawie kosztorysu inwestorskiego. Osobą upoważnioną do udzielania dodatkowych informacji jest Małgorzata Jasek, tel. (12) 433 27 31. UZASADNIENIE Na wstępie należy podnieść, iż zamówienie na opisany wyżej zakres przedmiotowy było dwukrotnie procedowane w postępowaniach prowadzonych w trybie przetargu nieograniczonego, nr sprawy 141.2711.52.2018, ogłoszenie o zamówieniu z dnia 2018-06-28r., nr 580716-N-2018 oraz nr sprawy 141.2711.59.2018, ogłoszenie o zamówieniu z dnia z dnia 2018-07-17r., nr 590199-N-2018. Niemniej powyżej wskazane postępowania zostały unieważnione odpowiednio w dniach 16.07.2018r. oraz 01.08.2018r. z uwagi na zaistnienie okoliczności wynikających z art. 93 ust. 1 pkt 1) ustawy PZP, ponieważ nie złożono żadnej oferty niepodlegających odrzuceniu (brak ofert). Ustawa Prawo zamówień publicznych stanowi między innymi, iż na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 4) tego aktu, Zamawiający może udzielić zamówienia z wolnej ręki, jeżeli w postępowaniu prowadzonym uprzednio w trybie przetargu nieograniczonego albo przetargu ograniczonego nie wpłynął żaden wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, i nie zostały złożone żadne oferty lub wszystkie oferty zostały odrzucone na podstawie art. 89 ust. 1 pkt 2) PZP ze względu na ich niezgodność z opisem przedmiotu zamówienia lub wszyscy Wykonawcy zostali wykluczeni z postępowania, a pierwotne warunki zamówienia nie zostały w istotny sposób zmienione. Uwzględniając powołaną podstawę prawną, przedstawione argumenty i okoliczności faktyczne niniejszej sprawy, uznać należy, iż zostały spełnione przesłanki wynikające z przywołanego art. 67 ust. 1 pkt 4) ustawy PZP, a w konsekwencji można udzielić przedmiotowego zamówienia w trybie zamówienia z wolnej ręki, po przeprowadzeniu negocjacji z zaproszonym Wykonawcą. Zauważyć należy, iż zastosowanie trybu zamówienia z wolnej ręki, w tym przypadku, w oparciu o powołaną podstawę prawną, może nastąpić w określonych ustawą szczególnych okolicznościach przy spełnieniu stosownych przesłanek, których wystąpienie w niniejszym przypadku zostało wykazane, gdyż w zorganizowanych na ten sam zakres przetargach nieograniczonych nie złożono żadnych ofert, a pierwotne warunki zamówienia nie zostały w istotny sposób zmienione. Dodać należy, iż zastosowanie w niniejszym przypadku trybu zamówienia z wolnej ręki w żadnej mierze nie narusza zasad udzielania zamówień publicznych, w szczególności zasady uczciwej konkurencji i pełnego dostępu do zamówienia, gdyż z opisanych wyżej przyczyn oraz przedstawionych okoliczności jednoznacznie wynika, iż istnieje uzasadniona możliwość udzielenia zamówienia zaproszonemu do negocjacji Wykonawcy, tj. Zakład Budownictwa Inżynieryjnego RECYKAN, ul. Lubicz 25A, 31-503 Kraków. Mając na uwadze powyższe należy stwierdzić, iż zostały spełnione przesłanki z art. 67 ust. 1 pkt 4) ustawy Prawo zamówień publicznych, a tym samym udzielenie zamówienia w trybie z wolnej ręki jest w pełni uzasadnione.


Powrót