Załącznik opublikowano: 2020-01-15
Kraków dnia 15.01.2020 r.
Sprawa znak: 141.2711.96.2019
Nr wew. pisma: 141.2711.96.2019/2
wg rozdzielnika
PYTANIA I ODPOWIEDZI DO SIWZ
Dotyczy: postępowania prowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego w oparciu o przepisy ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych ” (tekst jedn.: Dziennik Ustaw z 2019r., poz. 1843 z późn. zm.), w zakresie wyłonienia Wykonawcy na wykonywanie usługi sprzątania w budynkach Uniwersytetu Jagiellońskiego – Collegium Medicum w Krakowie, ogłoszonego w Dzienniku Urzędowym UE nr 2019/S 246-606491 z dnia 20.12.2019 r.
Uniwersytet Jagielloński – Collegium Medicum w Krakowie informuje, że w przedmiotowym postępowaniu wpłynęły następujące pytania, na które Zamawiający udziela odpowiedzi:
Pytanie nr 5:
Zamawiający w SIWZ dopuszcza możliwość udziału w postepowaniu podmiotów działających w ramach konsorcjum. Zważywszy na fakt, iż:
a) obserwowaną na rynku praktyką jest sytuacja, w której o udzielenie zamówienia ubiegają się podmioty będące spółkami kapitałowymi, działające w ramach konsorcjum, a następnie – już na etapie świadczenia usługi - faktury wystawiane są przez kilkanaście spółek cywilnych założonych przez konsorcjantów,
b) powyższe może budzić wątpliwości co do zgodności takiej praktyki z przepisami ustawy z dnia 29.01.2004 r. – Prawo zamówień publicznych oraz ustawy z dnia 11.03.2004 r. o podatku od towarów i usług (a zwłaszcza z art. 113 ust. 1 i 9 dotyczącym zwolnień podmiotowych, art. 106a – 106q dotyczącym zasad wystawiania faktur oraz art. 88 dotyczącym braku prawa do odliczenia VAT) co potwierdzają kontrole podatkowe prowadzone w firmach świadczących usługi outsourcingowe,
Zwracamy się zwracamy się z uprzejmą prośbą o udzielenie informacji, czy Zamawiający po udzieleniu zamówienia dopuszcza możliwość wystawiania faktur przez inny podmiot (de facto: przez innego podatnika VAT), niż ubiegający się o udzielenie zamówienia członkowie konsorcjum.
Odpowiedź nr 5:
Zamawiający nie dopuszcza możliwości wystawiania faktur przez inny podmiot niż ubiegający się o udzielenie zamówienia członkowie konsorcjum.
Jednocześnie Zamawiający podtrzymuje zapisy SIWZ.
Pytanie nr 6:
Zwracamy się z prośbą o modyfikację wzoru umowy, poprzez zmniejszenie wygórowanych kar umownych o 50%.
W procedurze udzielania i realizacji zamówień publicznych to zamawiający jest w pozycji uprzywilejowanej względem wykonawców, umożliwiającej mu narzucanie warunków dotyczących realizacji zamówienia, jednak powinien on tak ukształtować treść umowy aby realizacja zamówienia w ogóle była możliwa. Zatem zastrzeganie kar umownych nie powinno być celem samym w sobie, ale środkiem dyscyplinującym wykonawcę. Wielokrotnie wskazywała na to Krajowa Izba Odwoławcza, m.in. w wyroku z dnia 5 marca 2014 r., sygn. akt KIO 283/14.
Zamawiający próbuje wykorzystać swoją pozycję dominującą w przetargu i wbrew zasadom współżycia społecznego, wprowadzić do umowy rażąco wygórowaną karę umowną, która z uwagi na swą konstrukcję, może mieć zastosowanie zarówno w przypadku drobnego uchybienia, nieskutkującego powstaniem jakiejkolwiek szkody po stronie Zamawiającego, jak i w przypadku niewykonania zobowiązania w znacznej części. Kara umowna winna zostać opisana w sposób zróżnicowany, w zależności od rangi, skutków i okresu trwania uchybienia, jak i wpływu uchybień na funkcjonowanie Zamawiającego. Nie można również zapominać, że podstawową funkcją kary umownej jest naprawienie szkody (zryczałtowane odszkodowanie), a zatem stawka kary umownej nie powinna być ustalona abstrakcyjnie, lecz z uwzględnieniem przewidywanej szkody, jaka może powstać po stronie Zamawiającego. Jednakże postanowienie projektu umowy nie zostało oparte na powyższych założeniach, stąd wniosek o jego zmianę.
Zaproponowane przez wykonawcę zmiany poprzez obniżenie wysokości kar umownych, zróżnicowanie ich wysokości w stosunku o rangi, skutku i okresu trwania uchybienia i jego wpływu na funkcjonowanie zamawiającego ma z jednej strony zapewnić, iż w dalszym ciągu kary umowne będą spełniały funkcję represyjną, z drugiej zaś, że zaczną spełniać funkcję odszkodowawczą, a nie „zarobkową”.
Odpowiedź nr 6:
Zamawiający modyfikuje postanowienia projektu umowy w ten sposób, że § 13 ust. 2 lit. d) otrzymuje brzmienie:
d) za każdy dzień zwłoki w przypadku nieprzedstawienia szczegółowych kalkulacji, o których mowa w § 3 ust. 5 w wysokości 0,01% wynagrodzenia brutto, o którym mowa w § 3 ust. 1
Jednocześnie Uniwersytet Jagielloński – Collegium Medicum w Krakowie działając w oparciu o art. 38 ust. 4 ustawy z dnia 29.01.2004r. Prawo zamówień publicznych, informuje o dokonaniu następujących zmian treści Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia w przedmiotowym postępowaniu:
- w § 13 ust. 2 lit d) Wzoru umowy
jest:
d) za każdy dzień opóźnienia w przypadku nieprzedstawienia szczegółowych kalkulacji, o których mowa w § 3 ust. 5 w wysokości 0,01% wynagrodzenia brutto, o którym mowa w § 3 ust. 1
powinno być:
d) za każdy dzień zwłoki w przypadku nieprzedstawienia szczegółowych kalkulacji, o których mowa w § 3 ust. 5 w wysokości 0,01% wynagrodzenia brutto, o którym mowa w § 3 ust. 1
Pytanie nr 7:
Zmawiający określił w SIWZ wymóg zatrudnienia pracowników wykonujących czynności porządkowe lub czynności sprzątania na umowę o pracę. Wnosimy o wyrażenie zgody na zatrudnienie pracowników na umowę zlecenie wyłącznie na zastępstwa urlopowo-chorobowe. Konieczność zachowania wymogu zatrudnienia wyłącznie na umowę o pracę w sytuacjach losowych, zdarzeniach niemożliwych do przewidzenia jest nierealne. Wykonawca nie jest w stanie przewidzieć ile osób będzie w danym okresie czasu np. na zwolnieniu lekarskim. Zatrudnienie na umowę o pracę wymaga chociażby dostarczenia badań lekarskich, co w sytuacjach nagłych jest nierealne i wymaga dodatkowego czasu. W związku z powyższym wnosimy jak na wstępie.
Odpowiedź nr 7:
Zamawiający nie wyraża zgody na modyfikację zapisów SIWZ.
Pytanie nr 8:
W związku z brakiem w treści ogłoszenia o zamówieniu/SIWZ postanowień odnoszących się do sposobu oceny spełniania warunków udziału w postępowaniu przez Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia publicznego, wnioskujemy o potwierdzenie, iż w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, warunek dotyczący zdolności technicznej lub zawodowej może być spełniony łącznie przez Wykonawców występujących wspólnie”.
Uzasadnienie:
Na Zamawiającym ciąży obowiązek jasnego, precyzyjnego, wyczerpującego określenia SIWZ, którego jednym z elementów stanowi określenie warunków udziału w postępowaniu oraz sposobu spełniania tych warunków przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia. Mając powyższe na uwadze zasadnym jest uzupełnienie postanowień SIWZ umowy o propozycje zgłoszone przez Wykonawcę a odnoszące się do precyzyjnego określenia jak określone przez Zamawiającego warunku udziału w postępowaniu mają spełniać wykonawcy o których mowa w art. 23 ust. 1 ustawy Pzp.
Odpowiedź nr 8:
Zamawiający potwierdza, że warunek dotyczący zdolności technicznej lub zawodowej może być spełniony łącznie przez Wykonawców występujących wspólnie. Jednocześnie Zamawiający pozostawia zapisy SIWZ bez zmian.
Pytanie nr 9:
W związku z brakiem w treści SIWZ postanowień odpowiadających treści art. 142 ust. 5 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. (t.j. Dz. U. z 2018 r. poz. 1986 z późn.zm. dalej: Pzp), wnioskujemy o wprowadzenie do treści SIWZ postanowień odpowiadających treści art. 142 ust. 5 Pzp oraz zgodnie z brzmieniem art. 135 ustawy z dnia 4 października 2018 r. o pracowniczych planach kapitałowych (Dz.U. z 2018 r. poz. 2215) postanowień odnoszących się do procedury wprowadzania przedmiotowych zmian w łączącej strony umowie tj. postanowień w brzmieniu:
1. „Niniejsza umowa ulegnie zmianie w zakresie należnego wykonawcy wynagrodzenia, w przypadku zmiany:
1) stawki podatku od towarów i usług,
2) wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę albo wysokości minimalnej stawki godzinowej, ustalonych na podstawie przepisów ustawy z dnia 10 października 2002 r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracę,.
3) zasad podlegania ubezpieczeniom społecznym lub ubezpieczeniu zdrowotnemu lub wysokości stawki składki na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne,
4) zasad gromadzenia i wysokości wpłat do pracowniczych planów kapitałowych,
o których mowa w ustawie z dnia 4 października 2018 r. o pracowniczych planach kapitałowych,
- jeżeli zmiany te będą miały wpływ na koszty wykonania zamówienia przez wykonawcę.
2. Każda ze stron umowy, w przypadku zaistnienia zdarzeń o jakich mowa w art. 142 ust. 5 pkt 1-3 ustawy Pzp w terminie 3 miesięcy od dnia opublikowana przepisów będących podstawą zmiany, może zwrócić się do drugiej strony z pisemnym wnioskiem o przeprowadzenie negocjacji dotyczących zawarcia porozumienia w sprawie odpowiedniej zmiany wynagrodzenia. W przypadku zaistnienia zdarzeń o jakich mowa w art. 142 ust. 5 pkt 4 ustawy Pzp każda ze stron może, po dokonaniu wpłat do pracowniczych planów kapitałowych za pierwszy miesiąc rozliczeniowy, zwrócić się do drugiej strony z pisemnym wnioskiem o przeprowadzenie negocjacji dotyczących zawarcia porozumienia w sprawie odpowiedniej zmiany wynagrodzenia.
3. Przez odpowiednią zmianę wynagrodzenia, o której mowa w ust. 2, należy rozumieć:
a) zmianę stawki podatku od towarów i usług,
b) sumę wzrostu kosztów wykonawcy zamówienia publicznego wynikających
z podwyższenia dotychczasowej kwoty minimalnego wynagrodzenia, przysługującego odpowiednio osobom biorącym udział w realizacji części pozostałej do wykonania umowy w sprawie zamówienia,
c) sumę wzrostu kosztów wykonawcy zamówienia publicznego wynikających
z podwyższenia dotychczasowej kwoty minimalnej stawki godzinowej wynagrodzenia, przysługującego odpowiednio osobom biorącym udział w realizacji części pozostałej do wykonania umowy w sprawie zamówienia,
d) sumę wzrostu kosztów wykonawcy zamówienia publicznego oraz drugiej strony umowy o pracę lub innej umowy cywilnoprawnej łączącej Wykonawcę z osobą fizyczną nieprowadzącą działalności gospodarczej, wynikających z konieczności odprowadzenia dodatkowych składek od wynagrodzeń osób zatrudnionych na umowę o pracę lub na podstawie innej umowy cywilnoprawnej zawartej przez Wykonawcę z osobą fizyczną nieprowadzącą działalności gospodarczej, wynikających z zmiany zasad podlegania ubezpieczeniom społecznym lub ubezpieczeniom zdrowotnym lub wysokości stawki na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne przysługującego odpowiednio biorącym udział w realizacji części zamówienia pozostałej do wykonania, przy założeniu braku zmiany wynagrodzenia neto tych osób,
e) sumę wzrostu kosztów wykonawcy zamówienia publicznego z tytułu zatrudnienia osób na podstawie umowy o pracę lub innej umowy cywilnoprawnej oraz drugiej strony umowy o pracę lub innej umowy cywilnoprawnej łączącej Wykonawcę z osobą fizyczną nieprowadzącą działalności gospodarczej, wynikających z konieczności odprowadzenia dodatkowych składek od wynagrodzeń osób zatrudnionych na umowę o pracę lub na podstawie innej umowy cywilnoprawnej, zwartej przez Wykonawcę z osobą fizyczna nieprowadzącą działalności gospodarczej, wynikających z zmiany zasad gromadzenia i wysokości wpłat do pracowniczych planów kapitałowych, o których mowa w ustawie z dnia 4 października 2018 r. o pracowniczych planach kapitałowych, przysługującego odpowiednio biorącym udział w realizacji części zamówienia pozostałej do wykonania, przy założeniu braku zmiany wynagrodzenia neto tych osób.
4. Zmiana wynagrodzenia wykonawcy o jakiej mowa w ustępie 1 -3 niniejszego paragrafu dokonuje się w zakresie wynagrodzenia należnego wykonawcy, poczynając od dnia wejścia w życie przepisów prawa będących podstawą zmiany:
a) wysokości podatku od towarów i usług,
b) wysokości kwoty minimalnego wynagrodzenia,
c) wysokości kwoty minimalnej stawki godzinowej wynagrodzenia,
d) zasad podlegania ubezpieczeniom społecznym lub ubezpieczeniom zdrowotnym,
e) wysokości stawki na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne,
f) zasad gromadzenia i wysokości wpłat do pracowniczych planów kapitałowych,
o których mowa w ustawie z dnia 4 października 2018 r. o pracowniczych planach kapitałowych.
5. W przypadku zmiany, o której mowa w ustępie 4 lit „a” niniejszego paragrafu, wartość netto wynagrodzenia Wykonawcy nie zmieni się, a określona w umowie (aneksie) wartość brutto wynagrodzenia zostanie wyliczona na podstawie nowych przepisów.
6. W przypadku zmiany, o której mowa w ustępie 4 lit „b-f” niniejszego paragrafu Wykonawca przedstawia:
a) zamawiającemu kalkulację wzrostu kosztów wyliczenia odpowiedniej zmiany wynagrodzenia,
b) na wniosek zamawiającego, na potwierdzenie kalkulacji o której mowa w niniejszym punkcie lit. „a”, aktualne umowy o pracę lub umowy cywilnoprawne zawarte z osobami biorącymi udział w realizacji zamówienia,
c) na wniosek zamawiającego skierowany nie wcześniej niż w terminie 30 dni od daty wejścia w życie przepisów będących podstawą wprowadzenia zmiany o jakiej mowa w niniejszym punkcie lit. „a”, odpowiednio umowy o pracę/ aneksy do umowy o pracę bądź umowy cywilnoprawne/ aneksy do umów cywilnoprawnych - potwierdzające odpowiednią zmianę wynagrodzenia.
7. Niezawarcie w terminie nie dłuższym niż miesiąc od dnia złożenia wniosku, o którym mowa w ust. 2, porozumienia w sprawie odpowiedniej zmiany wynagrodzenia, uprawnia każdą ze stron do rozwiązania umowy z zachowaniem dwumiesięcznego okresu wypowiedzenia. Rozwiązanie umowy nie stanowi nienależytego wykonania lub niewykonania umowy.
8. Oświadczenie o rozwiązaniu umowy z zachowaniem dwumiesięcznego okresu wypowiedzenia należy złożyć w terminie nie później niż w ciągu 30 dni od dnia zakończenia negocjacji. Przez zakończenie negocjacji strony rozumieją nie osiągnięcie przez strony porozumienia w zakresie przedmiotu negocjacji w maksymalnym terminie 30 dni od daty wpłynięcia wniosku, o którym mowa w ustępie 2, do drugiej strony.
9. Zmiany o których mowa wymagają zawarcia aneksu/ porozumienia do umowy o zamówienie publiczne.”
Uzasadnienie:
W dniu 28 listopada 2018 r. w Dzienniku Ustaw została opublikowana ustawa z dnia 4 października 2018 r. o pracowniczych planach kapitałowych (Dz. U. z 2018 poz. 2215, dalej ustawa o PPK). Zgodnie z treścią art. 120 przywołanej powyżej ustawy, na jej mocy ulega zmianie treść ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. prawo zamówień publicznych ( t.j. Dz.U. z 2018 poz. 1986 z późn.zm.) poprzez wprowadzenie następujących zmian „w art. 142 w ust. 5 po pkt 3 dodaje się przecinek oraz pkt 4 w brzmieniu:
„4) zasad gromadzenia i wysokości wpłat do pracowniczych planów kapitałowych,
o których mowa w ustawie z dnia 4 października 2018 r. o pracowniczych planach kapitałowych”.
Przeniesienie do treści wzoru umowy treści art. 142 ust.5 Pzp nie można uznać za wystarczające. Zgodnie z brzmieniem art. 135 ustawy o PPK uregulowane zostały również aspekt procedury występowania o zamianę wysokości wynagrodzenia wykonawcy. Pozostawia bowiem szereg problemów praktycznych odnoszących się do rzeczywistej możliwości skorzystania przez Wykonawcę z przywołanego powyżej uregulowania. Na Zamawiającym ciąży obowiązek jasnego, precyzyjnego wyczerpującego określenia SIWZ, którego jednym z elementów jest wzór umowy. Mając powyższe na uwadze zasadnym jest uzupełnienie postanowień wzoru umowy
o propozycje zgłoszone przez Wykonawcę a odnoszące się do trybu wprowadzenia zmiany wynagrodzenia w momencie jej zaistnienia.
Odpowiedź nr 9:
Warunki zmiany umowy w opisanych przez Wykonawcę sytuacjach zostały określone w § 3 ust. 4-9 wzoru umowy. Szczegółowa procedura określona jest w obowiązujących przepisach.
Pytanie nr 10:
Proszę o podanie rodzaju środków higienicznych t. papier toaletowy, biały 100% celuloza czy szary itp. Ręczniki ZZ białe celuloza 100% czy zielone itp.?
Odpowiedź nr 10:
W Załączniku B do Formularza oferty - szczegółowy opis przedmiotu zamówienia, Zamawiający podał rodzaje środków higienicznych z podziałem na poszczególne budynki.
Pytanie nr 11:
Prosimy o podanie średniomiesięcznego zużycia materiałów w podziale na poszczególne jednostki tj.:
a. mydło w płynie lub mydło w kostce
b. papier toaletowy dwuwarstwowy biały
c. ręcznik papierowy pojedynczy gofrowany; składany w "Z
d. zawieszki - kostki toaletowe zapobiegające osadzaniu kamienia, niszczące rozwijające się bakterie z żelowym paskiem zapachowym
e. odświeżacze powietrza – żelowe lub w sprayu, wolno uwalniające zapach
Odpowiedź nr 11:
ad. a, b, c) - w Załączniku B do Formularza oferty - szczegółowym opisie przedmiotu zamówienia, Zamawiający podał zużycie materiałów sanitarnych (papier, ręczniki, mydło):
średniomiesięczne dla Obiektów Dydaktycznych Wydziału Nauk o Zdrowiu UJ CM – ul. Michałowskiego 12, ul. Kopernika 25 i Obiektu Wydziału Lekarskiego UJ CM – ul. Kopernika 12
średnioroczne dla Centrum Dydaktyczno – Kongresowe Wydziału Lekarskiego
UJ CM – ul. św. Łazarza 16
w ciągu 5 - miesięcy dla Biblioteki Medycznej – Morawica 356
ad. d) - średniomiesięczne zużycie kostek toaletowych wg potrzeb zużycia
Obiekty Dydaktyczne Wydziału Nauk o Zdrowiu UJ CM
– ul. Michałowskiego 12, ul. Kopernika 25, Centrum Dydaktyczno
– Kongresowe Wydziału LekarskiegoUJ CM – ul. św. Łazarza 16– nie dotyczy
Obiekt Wydziału Lekarskiego UJ CM – ul. Kopernika 12 – ok. 88 szt.
Biblioteka Medyczna – Morawica 356 – ok. 6 szt.
ad. e) - średniomiesięczne zużycie odświeżaczy powietrza wg potrzeb zużycia
Obiekty Dydaktyczne Wydziału Nauk o Zdrowiu UJ CM
– ul. Michałowskiego 12, ul. Kopernika 25,– ok. 10-12 szt. odświeżaczy powietrza w sprayu
Obiekt Wydziału Lekarskiego UJ CM – ul. Kopernika 12 – ok. 12 szt. odświeżaczy powietrza żelowych i w sprayu
Centrum Dydaktyczno – Kongresowe Wydziału LekarskiegoUJ CM
– ul. św. Łazarza 16- nie dotyczy
Biblioteka Medyczna – Morawica 356 – ok. 3 szt. odświeżaczy powietrza
w sprayu
Pytanie nr 12:
Prosimy o doprecyzowanie czy do obowiązków Zamawiającego należy sprzątanie pomieszczeń po remoncie. W związku z powyższym prosimy o doprecyzowanie czy Zamawiający przewiduje remonty, jeżeli tak prosimy o wskazanie w jakim okresie i na jakim metrażu.
Odpowiedź nr 12:
Wykonawca nie sprząta po remontach budowlanych, do Wykonawcy będzie należało doczyszczenie pomieszczeń po remoncie.
Obiekt Dydaktyczny Wydziału Nauk o Zdrowiu UJ CM
– ul. Michałowskiego 12 – planowana powierzchnia pod remonty w okresie czerwiec – wrzesień 2020r.to ok. 400 m².
Obiekt Dydaktyczny Wydziału Nauk o Zdrowiu UJ CM
– ul. Kopernika 25 –planowana powierzchnia pod remonty w okresie czerwiec – wrzesień 2020r.to ok. 495 m².
Obiekt Wydziału Lekarskiego UJ CM – ul. Kopernika 12 – w obecnej chwili Zamawiający nie jest w stanie określić metrażu
Pytanie nr 13:
Proszę podać, czy Zamawiający udostępni Wykonawcy pomieszczenia z przeznaczeniem na magazyn oraz pomieszczenia socjalne dla osób sprzątających. Jeśli tak, to czy Wykonawca będzie ponosił z tego tytułu koszty?
Odpowiedź nr 13:
Zgodnie z zapisem § 12 ust. 1 Wzoru umowy Zamawiający udostępni pracownikom Wykonawcy w miarę dostępności składzik lub pomieszczenie magazynowe na przechowywanie sprzętu o niewielkich gabarytach oraz środków czystości, niezbędnych do wykonywania przedmiotu umowy.
Zamawiający informuje, że ww. pomieszczenia zostaną udostępnione nieodpłatnie.
Pytanie nr 14:
Prosimy o wskazanie obecnego Wykonawcy wykonującego usługi sprzątania.
Odpowiedź nr 14:
Obecnie usługa wykonywana jest przez CLAR SYSTEM S.A., ul. Janickiego 20B, 60-542 Poznań.
Pytanie nr 15:
Prosimy o podanie wartości faktur za usługi sprzątania z trzech ostatnich miesięcy.
Odpowiedź nr 15:
Wartość faktur w okresie X-XII 2019r. wyniosła:
Obiekt Dydaktyczny Wydziału Nauk o Zdrowiu UJ CM – ul. Michałowskiego 12
– 15843,08 zł brutto/miesiąc
Obiekt Dydaktyczny Wydziału Nauk o Zdrowiu UJ CM – ul. Kopernika 25
– 9898,82 zł brutto/ miesiąc
Obiekt Wydziału Lekarskiego UJ CM – ul. Kopernika 12 – 11860,52 zł brutto/miesiąc
Centrum Dydaktyczno – Kongresowe Wydziału LekarskiegoUJ CM
– ul. św. Łazarza 16: X - 22880,72 zł brutto, XI - 23944,74 zł brutto,
XII - 24037,4 zł brutto
Biblioteka Medyczna – Morawica 356 -1987,33 zł brutto/ miesiąc.
Pytanie nr 16:
Prosimy o informację, czy na obecnego Wykonawcę była nałożona kara, jeśli tak to w jakiej wysokości?
Odpowiedź nr 16:
Na obecnego Wykonawcę nie były nakładane kary umowne.
Pytanie nr 17:
Prosimy o informację jaką stawkę płacy bezpośredniej ze wszystkimi pochodnymi i narzutami za pracę powinien uwzględnić Wykonawca? Czy cena netto powinna uwzględniać wzrost minimalnego wynagrodzenia w 2020 r. ( tj. 2600 zł brutto) zgodnie z wydanym przez Radę Ministrów Rozporządzeniem w sprawie wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę oraz wysokość minimalnej stawki godzinowej obowiązującej od 01.01.2020 r.?
Odpowiedź nr 17:
Kalkulacja ceny oferty należy do Wykonawcy. Niemniej Zamawiający wskazuje, iż cena musi uwzględniać wzrost minimalnego wynagrodzenia w 2020r. ( tj. 2600 zł brutto) zgodnie z wydanym przez Radę Ministrów Rozporządzeniem w sprawie wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę oraz wysokość minimalnej stawki godzinowej obowiązującej od 01.01.2020r.
Pytanie nr 18:
Na podstawie art. 38 ust. 1 w zw. z art. 36 ust. 1 pkt. 15 ustawy Prawo zamówień publicznych zwracamy się z prośbą o zmniejszenie ustalonego procentu zabezpieczenia należytego wykonania umowy do 5% wskazując, iż wymóg zabezpieczenia realizacji umowy na tak wysokim poziomie przy tak dużej wartości zamówienia istotnie ogranicza konkurencję mając na uwadze, iż oznacza konieczność poniesienia kosztów z tego tytułu ze środków własnych wykonawcy gdyż jest wnoszone przed podpisaniem umowy. Taki wymóg w rzeczywistości może pozbawić możliwości ubiegania się o zamówienie podmiotom zdolnym do jego wykonania, posiadającym stosowne doświadczenie jednakże nie mogącym sobie pozwolić na wyłożenie z góry tak znaczącej kwoty. W tym miejscu należy wskazać, iż nawet wniesienie zabezpieczenia w gwarancji oznacza, że wykonawca musi zapewnić odpowiednią kwotę Gwarantowi tytułem zabezpieczenia sumy gwarancyjnej. Należy podkreślić, że zamówienia publiczne są adresowane do podmiotów zawodowo zajmujących się przedmiotem zamówienia zatem prawdopodobieństwo wadliwego wykonania umowy jest niewielkie. Ponadto w ocenie wykonawcy maksymalna wartość zabezpieczenia nie powinna dotyczyć postępowań o tak dużej wartości jak przedmiotowe postępowanie.
Odpowiedź nr 18:
Zamawiający podtrzymuje zapisy SIWZ.
Pytanie nr 19:
Prosimy o wskazanie maksymalnej ilości powierzchni jaką może wyłączyć Wykonawca ze świadczenia usługi sprzątania.
Odpowiedź nr 19:
Zamawiający podaje szacunkowe powierzchnie wyłączenia z usługi sprzątania i jednocześnie zastrzega, że podane powierzchnie mają charakter poglądowy i mogą ulec zmianie.
Obiekt Dydaktyczny Wydziału Nauk o Zdrowiu UJ CM – ul. Michałowskiego 12 – ok. 1195 m² (w okresie wakacyjnym)
Obiekt Dydaktyczny Wydziału Nauk o Zdrowiu UJ CM – ul. Kopernika 25 – ok. 630 m² (w okresie wakacyjnym)
Obiekt Wydziału Lekarskiego UJ CM – ul. Kopernika 12 – ok. 1250 m² (lipiec-sierpień)
Centrum Dydaktyczno – Kongresowe Wydziału LekarskiegoUJ CM – ul. św. Łazarza 16 – ok. 2500 m² (w okresie wakacyjnym
Pytanie nr 20:
Proszę o podanie osób wraz kontaktami celem umówienia wizji lokalnych.
Odpowiedź nr 20:
Obiekty Dydaktyczne Wydziału Nauk o Zdrowiu UJ CM – ul. Michałowskiego 12 i ul. Kopernika 25 – p. Magdalena Baruch, tel.: 506-324-901
Obiekt Wydziału Lekarskiego UJ CM – ul. Kopernika 12 – p. Małgorzata Ochel, tel.: 661-890-931
Centrum Dydaktyczno – Kongresowe Wydziału LekarskiegoUJ CM – ul. św. Łazarza 16 – p. Maciej Musiał, tel.: 661-890-902
Biblioteka Medyczna – Morawica 356 -p. Danuta Zaczek, tel.: 661-890-822
Ponadto Uniwersytet Jagielloński – Collegium Medicum w Krakowie działając w oparciu o art. 38 ust. 4 ustawy z dnia 29.01.2004r. Prawo zamówień publicznych, informuje o dokonaniu następujących zmian treści Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia w przedmiotowym postępowaniu:
- w § 4 ust. 12 lit a) Wzoru umowy
jest:
a) jest podatnikiem podatku VAT
powinno być:
a) jest/nie jest podatnikiem podatku VAT* (niepotrzebne skreślić)
Jednocześnie Zamawiający informuje, iż powyższe pytania i odpowiedzi oraz wyjaśnienia, stanowią jej integralną część SIWZ, a przy tym z uwagi na ich zakres i charakter oraz termin wprowadzenia nie powodują zmiany ogłoszenia o zamówieniu oraz nie wpływają na konieczność przedłużenia terminu składania ofert. Dlatego też, Zamawiający zawiadamia, iż terminy składania i otwarcia ofert nie ulegają zmianie, podobnie jak i godziny składania i otwarcia ofert oraz miejsce pozostają bez zmian.
Pozostałe zapisy SIWZ i ogłoszenia pozostają bez zmian.