Załącznik opublikowano: 2020-05-07
Ogłoszenie nr 510078343-N-2020 z dnia 07-05-2020 r.
Uniwersytet Jagielloński - Collegium Medicum: Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlanych polegających na zrealizowaniu robót podobnych dla umowy podstawowej nr 141.2711.33.2018 z dnia 9.10.2018r. „Kontynuacja rozbudowy i przebudowy budynku przy ul. Medycznej 7 w celu dostosowania pomieszczeń na potrzeby Centrum Innowacyjnej Edukacji Medycznej Uniwersytetu Jagiellońskiego - Collegium Medicum w Krakowie”
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe
Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego
Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej
nie
Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
tak
Numer ogłoszenia: 550048503-N-2020
Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia zostało zamieszczone w Biuletynie Zamówień Publicznych:
nie
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES:
Uniwersytet Jagielloński - Collegium Medicum, Krajowy numer identyfikacyjny 12700004000000, ul. Św. Anny 12, 31-008 Kraków, woj. małopolskie, państwo Polska, tel. 12 433 27 29, e-mail dzp@cm-uj.krakow.pl, faks 12 398 37 01.
Adres strony internetowej (url): http://www.dzp.cm-uj.krakow.pl/
I.2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Inny: Uczelnia publiczna
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlanych polegających na zrealizowaniu robót podobnych dla umowy podstawowej nr 141.2711.33.2018 z dnia 9.10.2018r. „Kontynuacja rozbudowy i przebudowy budynku przy ul. Medycznej 7 w celu dostosowania pomieszczeń na potrzeby Centrum Innowacyjnej Edukacji Medycznej Uniwersytetu Jagiellońskiego - Collegium Medicum w Krakowie”
Numer referencyjny(jeżeli dotyczy):
141.2711.64.2019
II.2) Rodzaj zamówienia:
Roboty budowlane
II.3) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:
1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlanych polegających na zrealizowaniu robót podobnych dla umowy podstawowej nr 141.2711.33.2018 z dnia 9.10.2018r. „Kontynuacja rozbudowy i przebudowy budynku przy ul. Medycznej 7 w celu dostosowania pomieszczeń na potrzeby Centrum Innowacyjnej Edukacji Medycznej Uniwersytetu Jagiellońskiego - Collegium Medicum w Krakowie”. 1.1 Przedmiotem zamówienia jest wykonanie w szczególności robót w zakresie: 1.1.1 rozbudowy istniejących w Bibliotece Medycznej Uniwersytetu Jagiellońskiego - Collegium Medicum przy ul. Medycznej 7 w Krakowie elementów systemu zabezpieczenia i ewidencji zbiorów działającego w technologii RFID HF 13,56 MHz, na który składają się zabudowane w pomieszczeniu biblioteki bramki kontrolne oraz zlokalizowana w okolicy wejścia do budynku przy ul. Medycznej 7 wrzutnia na książki; po rozbudowie istniejących elementów systemu powstanie kompletny system umożliwiający identyfikację zbiorów bibliotecznych, ich wypożyczanie oraz ochronę przed kradzieżą, 1.1.2 dostawy dozowników łokciowych do płynów dezynfekcyjnych, dozowników do mydła w płynie, dozowników do ręczników papierowych oraz dozowników jednorazowych rękawiczek lateksowych wraz z montażem w salach z zestawami ALS w budynku Centrum Innowacyjnej Edukacji Medycznej Uniwersytetu Jagiellońskiego -Collegium Medicum przy ul. Medycznej 7 w Krakowie. 1.2 Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje w szczególności: 1.2.1 dostawę urządzeń, o które zostanie rozbudowany system zabezpieczenia i ewidencji zbiorów bibliotecznych działający w technologii RFID HF 13,56 MHz oraz oprogramowania do tych urządzeń, prace instalacyjne, polegające na montażu i podłączeniu do sieci LAN ww. urządzeń w przygotowanych przez Zamawiającego punktach logicznych (wyodrębnionych w istniejącej infrastrukturze sieciowej) oraz punktach zasilających, których przygotowanie leży również po stronie Zamawiającego. 1.2.2 konfigurację i uruchomienie tych urządzeń oraz ich integrację z urządzeniami i systemami funkcjonującymi w Bibliotece Medycznej UJ CM po przeprowadzce biblioteki do przebudowanych pomieszczeń w budynku przy ul. Medycznej 7. 1.2.3 dostawę: 15 szt. dozowników łokciowych do płynów dezynfekcyjnych typu ESA500, 15 szt. dozowników łokciowych do mydła w płynie typu ESA500, 15 szt. dozowników do ręczników papierowych typu ZZ HIT, 15 szt. Dozowników jednorazowych rękawiczek lateksowych, wraz z montażem w salach z zestawami ALS tj.: w pomieszczeniach nr 0.43, 0.45, 0.47, 0.48, 0.50, 1.08, 1.11, 1.13, 1.15, 1.17, 1.21, 1.22, 1.23, 1.24, 1.25, w Centrum Innowacyjnej Edukacji Medycznej Uniwersytetu Jagiellońskiego - Collegium Medicum przy ul. Medycznej 7 w Krakowie. 2. Przedmiot zamówienia został w sposób szczegółowy opisany dokumentacji technicznej, STWiOR, szczegółowym opisie przedmiotu zamówienia, a przedstawiony w załączniku 1 do S. 3. Podstawą do sporządzenia oferty i jej wyceny jest dokumentacja techniczna, STWiOR oraz S. Zamawiający wskazuje również, iż wypełniając dyspozycję wynikającą z art. 29 ust. 5 oraz art. 30 ust. 8 ustawy Pzp, tj. określenie w opisie przedmiotu zamówienia wymaganych cech materiałów, produktów lub usług, odpowiadających przeznaczeniu zamierzonemu przez Zamawiającego, znajduje się w S. 4. Zamawiający zaznacza, iż integralną częścią niniejszego zaproszenia jest dokumentacja postępowania dotycząca zamówienia podstawowego nr 141.2711.33.2018, w szczególności SIWZ z załącznikami i oferta Wykonawcy. 5. Zamawiający wymaga, aby Wykonawca udzielił 72-miesięcznej gwarancji i rękojmi za wady na roboty budowlane, w tym na zastosowane materiały oraz dostarczone i zamontowane urządzenia, liczonej od daty odbioru całości zamówienia wynikającego z umowy podstawowej nr 141.2711.33.2018 z dnia 9.10.2019r. Zamawiający wymaga, aby gwarancja obejmowała dodatkowo świadczone bezpłatnie w okresie gwarancji, o której mowa powyżej, przeglądy okresowe i obsługę serwisową wszystkich objętych przedmiotem zamówienia i dostarczonych przez Wykonawcę urządzeń, zgodnie z wymogami użytkowymi dla danego urządzenia, w tym wymiany części zamiennych i materiałów eksploatacyjnych wykonywane z częstotliwością zapewniającą bezusterkową eksploatację w szczególności urządzeń wentylacji, klimatyzacji, nagłośnienia, kontroli dostępu i oświetlenia. Zamawiający wymaga aby przeglądy okresowe dokonywane były raz na 6 miesięcy lub częściej, o ile wynika to z kart gwarancyjnych producentów dostarczonych i zamontowanych urządzeń. Gwarancja liczona będzie od dnia podpisania protokołu odbioru końcowego przedmiotu umowy. Potwierdzeniem wykonania przeglądów gwarancyjnych zgodnie z wymaganiami producenta będzie protokół z przeglądu podpisany przez osobę upoważnioną i potwierdzony przez inspektora Nadzoru z ramienia UJ CM. 6. Doręczenie faktur do Zamawiającego zgodnie z deklaracją Wykonawcy w pkt. 5 Formularza Oferty. 7. W przypadku zmiany formy doręczania faktury w stosunku do treści oświadczeń złożonych w ofercie Wykonawca zobowiązuje się do powiadomienia przedstawiciela Zmawiającego (przesłanej pisemnie, faxem lub e-mailem) w terminie co najmniej 7 dni kalendarzowych przed doręczeniem faktury. 8. Zastosowane ewentualnie przez Zamawiającego w dokumentacji projektowej wskazania pochodzenia wyrobów służą określeniu wzorcowych standardów cech technicznych i jakościowych oraz funkcjonalnych. Zamawiający zaznacza, iż użyte ewentualnie w S przykłady nazw własnych produktów bądź producentów dotyczące określonych wyrobów, tj. typów, modeli, systemów, elementów, materiałów, itp. mają jedynie charakter wzorcowy (przykładowy) i dopuszczone jest składanie ofert zawierających rozwiązania równoważne, które spełniają wszystkie wymagania techniczne, funkcjonalne, jakościowe, użytkowe, estetyczne, kolorystyczne itp. wymienione w S, przy czym Wykonawca zobowiązany jest wykazać w treści złożonej oferty ich równoważność załączając stosowne opisy techniczne i funkcjonalne. Przy oferowaniu rozwiązań i elementów innych niż opisane w S, Wykonawca musi wykazać szczegółowo w treści oferty ich równoważność z warunkami i wymaganiami opisanymi w S, przy czym zobowiązany jest dołączyć do oferty jego szczegółowe opisy techniczne i funkcjonalne pozwalające na ocenę zgodności oferowanego przedmiotu z S. W szczególności wymaga się od Wykonawcy podania nazwy, producenta, typu lub modelu oferowanego wyrobu oraz opisu jego właściwości technicznych, funkcjonalnych, jakościowych, użytkowych, estetycznych itp. (kompletne karty produktowe, prospekty, katalogi, foldery itp.). Zamawiający dopuszcza tolerancję +/- 15% w stosunku do podanych wymagań (rozmiarów, wymiarów lub obliczeń wobec wszystkich elementów wyrobów, założeń lub funkcji) traktowanych w zależności od danego parametru podanego w S jako wymaganie minimalne albo maksymalne, przy czym zmienione parametry (rozmiary, wymiary lub obliczenia) proponowane jako rozwiązanie równoważne muszą mieścić się w powyższych zakresach (minimalnych albo maksymalnych) określonych w S, a ponadto zachowywać proporcję zgodną ze wzorem w stosunku do wszystkich rozmiarów, wymiarów lub obliczeń danego wyrobu, założeń lub funkcji.
II.4) Informacja o częściach zamówienia:
Zamówienie było podzielone na części:
nie
II.5) Główny Kod CPV: 45000000-7
Dodatkowe kody CPV: 45319999-3, 45311200-2, 45312000-7, 45315600-4, 45317300-5, 45450000-6
SEKCJA III: PROCEDURA
III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
Zamówienie z wolnej ręki
III.2) Ogłoszenie dotyczy zakończenia dynamicznego systemu zakupów
nie
III.3) Informacje dodatkowe:
SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 28/04/2020
IV.2) Całkowita wartość zamówienia
Wartość bez VAT 490886.24
Waluta PLN
IV.3) INFORMACJE O OFERTACH
Liczba otrzymanych ofert: 1
w tym:
liczba otrzymanych ofert od małych i średnich przedsiębiorstw: 1
liczba otrzymanych ofert od wykonawców z innych państw członkowskich Unii Europejskiej: 0
liczba otrzymanych ofert od wykonawców z państw niebędących członkami Unii Europejskiej: 0
liczba ofert otrzymanych drogą elektroniczną: 1
IV.4) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0
IV.5) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA
Zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie:
nie
Nazwa wykonawcy: Re-Bau Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością
Email wykonawcy:
Adres pocztowy: ul. Armii Krajowej 19
Kod pocztowy: 30-150
Miejscowość: Kraków
Kraj/woj.: małopolskie
Wykonawca jest małym/średnim przedsiębiorcą:
tak
Wykonawca pochodzi z innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej:
nie
Wykonawca pochodzi z innego państwa nie będącego członkiem Unii Europejskiej:
nie
IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY/ WARTOŚCI ZAWARTEJ UMOWY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ/KOSZTEM
Cena wybranej oferty/wartość umowy 597660.79
Oferta z najniższą ceną/kosztem 597660.79
Oferta z najwyższą ceną/kosztem 597660.79
Waluta: PLN
IV.7) Informacje na temat podwykonawstwa
Wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcy/podwykonawcom
nie
Wartość lub procentowa część zamówienia, jaka zostanie powierzona podwykonawcy lub podwykonawcom:
IV.8) Informacje dodatkowe:
IV.9) UZASADNIENIE UDZIELENIA ZAMÓWIENIA W TRYBIE NEGOCJACJI BEZ OGŁOSZENIA, ZAMÓWIENIA Z WOLNEJ RĘKI ALBO ZAPYTANIA O CENĘ
IV.9.1) Podstawa prawna
Postępowanie prowadzone jest w trybie z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 6 ustawy Pzp ustawy Pzp.
IV.9.2) Uzasadnienie wyboru trybu
Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.
Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlanych polegających na zrealizowaniu robót podobnych dla umowy podstawowej nr 141.2711.33.2018 z dnia 9.10.2018r. „Kontynuacja rozbudowy i przebudowy budynku przy ul. Medycznej 7 w celu dostosowania pomieszczeń na potrzeby Centrum Innowacyjnej Edukacji Medycznej Uniwersytetu Jagiellońskiego - Collegium Medicum w Krakowie”. Zadanie obejmuje zwiększenie zakresu robót podobnych o część robót związanych z rozbudową systemu zabezpieczenia i ewidencji zbiorów w technologii RFID HF 13,56 MHz w Bibliotece Medycznej Uniwersytetu Jagiellońskiego Collegium Medicum przy ul. Medycznej 7 w Krakowie oraz uzupełnieniem wyposażenia sanitarnego pomieszczeń w budynku przy ul. Medycznej 7 przeznaczonych na potrzeby Centrum Innowacyjnej Edukacji Medycznej UJ CM. Zamówienie podobne jest następstwem wcześniej udzielonego zamówienia podstawowego, gdyż w postępowaniu prowadzonym w trybie przetargu nieograniczonego, nr sprawy 141.2711.33.2018, zarówno w ogłoszeniu o zamówieniu z dnia 12.05.2018r. pod nr 2018/S 090-201192, jak i Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia z dnia 09.05.2018r., przewidziano możliwość udzielenia zamówienia podobnego i jest ono zgodne z zakresem zamówienia podstawowego. Zamawiający przewidział możliwość udzielenia zamówień podobnych, polegających na powtórzeniu określonego zakresu robót budowlanych. Zakres prac mających być przedmiotem zamówienia powtarzającego obejmuje roboty przewidziane w opisie zamówień powtarzających się wskazanym w zamówieniu podstawowym. Ustawa stanowi, iż w trybie zamówienia z wolnej ręki można zawrzeć umowę między innymi w przypadku udzielenia, w okresie 3 lat od dnia udzielenia zamówienia podstawowego, dotychczasowemu wykonawcy robót budowlanych, zamówienia polegającego na powtórzeniu podobnych robót budowlanych, jeżeli takie zamówienie było przewidziane w ogłoszeniu o zamówieniu dla zamówienia podstawowego i jest zgodne z jego przedmiotem oraz całkowita wartość tego zamówienia została uwzględniona przy obliczaniu jego wartości. W niniejszym przypadku, Zamawiający w treści SIWZ i ogłoszenia o zamówieniu przewidział możliwość udzielenia zamówień podobnych, polegającą na tym, że w okresie 3 lat od dnia udzielenia podstawowego zamówienia publicznego, może udzielić wyłonionemu w tym postępowaniu Wykonawcy robót budowlanych, zamówienia polegającego na powtórzeniu podobnych robót budowlanych stanowiących nie więcej niż 20 % wartości zamówienia podstawowego i polegających na powtórzeniu tego samego rodzaju zamówień stanowiących przedmiot umowy na warunkach przewidzianych w dokumentacji postępowania dla zamówienia podstawowego, w zakresie objętym przedmiotem zamówienia podstawowego. Mając na uwadze powyższe dopuszcza się udzielenie zamówienia podobnego, bowiem: 1) możliwość udzielenia zamówienia została przewidziana przez Zamawiającego w ogłoszeniu o zamówieniu dla zamówienia podstawowego z dnia 12 maja 2018 roku nr 2018/S 090-201192, 2) nadto w ogłoszeniu dokładnie w został zakres budowlanych do wartości 20% zamówienia podstawowego, w zakresie: robót branży teletechnicznej i systemów niskoprądowych, w tym zwiększenia ilości urządzeń systemu zabezpieczenia i ewidencji zbiorów w technologii RFID HF oraz zabudowy dodatkowych teletechnicznych urządzeń niskoprądowych, robót branży elektrycznej, w tym między innymi robót w zakresie dostosowania instalacji elektrycznej do montażu dodatkowych elementów systemu zabezpieczenia i ewidencji zbiorów w technologii RFID HF, robót w branży budowlanej w zakresie konieczności dostosowania pomieszczeń do montażu i instalacji dodatkowych elementów systemu zabezpieczenia i ewidencji zbiorów w technologii RFID HF, 3) zamówienie polega na powtórzeniu zamówień, tj.: wykonywaniu prac w branży instalacji elektrycznej i teletechnicznej, rozbudowy funkcjonujących w budynku przy ul. Medycznej 7 systemów o dodatkowe urządzenia, 4) zamówienie zostanie udzielone dotychczasowemu Wykonawcy tj.: RE - Bau Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą: ul. Armii Krajowej 19, 30-150 Kraków, zarejestrowaną w Rejestrze Przedsiębiorców prowadzonym przez Sąd Rejonowy dla Krakowa – Śródmieścia w Krakowie, XI Wydział Gospodarczy - Rejestrowy Krajowego Rejestru Sądowego, pod numerem KRS 0000138514, NIP 679-14-18-790, REGON 351097648, wysokość kapitału zakładowego 1 500 000,00 zł., 5) zamówienie jest zgodne z przedmiotem umowy podstawowej, bowiem zachodzi związek funkcjonalny pomiędzy robotami wykonywanymi w ramach zamówienia podobnego i zamówienia podstawowego, bowiem dotyczą one tej samej nieruchomości i tego samego budynku położonego przy ul. Medycznej 7, jak również obejmują wykonywanie robót budowlanych oraz robót instalacyjnych różnych branż, 6) Zamówienie zostanie udzielone w okresie 3 lat od udzielenia zamówienia podstawowego – umowa podstawowa została zawarta 9 października 2018 r., 7) Zamówienie podobne nie może przekroczyć 20% wartości zamówienia podstawowego. Wartości robót z umowy podstawowej wynosi 34 114 500,00 zł brutto (27 735 365,85 zł netto), tak więc 20% wartości zamówienia podstawowego to kwota w wysokości 6 822 900,00 zł brutto (5 547 073,17 zł netto), co stanowi maksymalną wartość zamówień udzielanych w ramach procedury określonej w art. 67 ust. 1 pkt 6 Pzp oraz §1 ust. 7 umowy podstawowej. Zamawiający udzielił już w ramach postępowania nr 141.2711.51.2019 zamówienia podobnego na kwotę 244 680,87 PLN brutto (198 927,54 netto), co stanowi równowartość 46 136,68 euro netto, co stanowi 0,72% wartości zamówienia podstawowego. Wg „PROTOKOŁU KONIECZNOŚCI WYKONANIA ROBÓT PODOBNYCH NR 2/2019 wraz z uzasadnieniem konieczności zawarcia aneksu zmniejszającego zakres i wartość wynagrodzenia Wykonawcy” z dnia 20 czerwca 2019 r. Zamawiający udzielił zamówienia na podobne roboty budowlane o wartości wynoszącej 1.366.975,47 PLN brutto (1.111.362,17 PLN netto), co stanowi równowartość 257 754,98 euro netto, co stanowi 4,00% wartości zamówienia podstawowego. Wg „PROTOKÓŁ KONIECZNOŚCI WYKONANIA ROBÓT PODOBNYCH NR 3/2019” z dnia 18 lipca 2019 r. Zamawiający udzielił kolejnego zamówienia na podobne roboty budowlane o wartości wynoszącej 3.026.964,58 PLN brutto (2.460.946,81 PLN netto), co stanowi równowartość 570 760,21 euro netto, co stanowi 8,87% wartości zamówienia podstawowego. Zatem łączna wartość dotychczas udzielonych zamówień podobnych wyniesie 4 638 620,92 PLN brutto (3 771 236,52 PLN netto), co stanowi 13,60% wartości zamówienia podstawowego. Wartość zamówienia objętego niniejszym protokołem wynosi 603 790,08 PLN brutto (490 886,24 PLN netto), co stanowi równowartość 113 849,81 euro netto, co stanowi 1,77% wartości zamówienia podstawowego. Zatem łączna wartość udzielonych zamówień podobnych wyniesie 5 242 410,98 PLN brutto (4 262 122,76 PLN netto), co stanowi 15,37% wartości zamówienia podstawowego. Przedstawione powyżej okoliczności wyczerpują przesłanki do udzielenia zamówienia powtarzającego w trybie zamówienia z wolnej ręki, wynikające z art. 67 ust. 1 pkt 6 ustawy PZP. Istniejące uwarunkowania, jak obowiązująca w tym zakresie regulacja wynikająca z przepisów ustawy Prawo zamówień publicznych, prowadzą do jednoznacznego wniosku, że wykonanie robót powtarzających się jest możliwie i zasadne, a przy tym należy je powierzyć dotychczasowemu Wykonawcy umowy. Dodać należy, iż zastosowanie w niniejszym przypadku trybu zamówienia z wolnej ręki w żadnej mierze nie narusza zasad udzielania zamówień publicznych, w szczególności zasady uczciwej konkurencji i pełnego dostępu do zamówienia, gdyż z opisanych wyżej przyczyn oraz przedstawionych okoliczności jednoznacznie wynika, iż istnieje uzasadniona możliwość udzielenia zamówienia powtarzającego wskazanemu Wykonawcy. Na koniec dodać należy, że Wykonawca zamówienia podstawowego, który zorganizował proces robót budowlanych, posiada zespół pracowników oraz dysponuje na miejscu wykwalifikowaną kadrą kierowniczą, która zna przedmiot zamówienia oraz daje możliwości i gwarancję wykonania przedmiotu zamówienia w możliwie szybkim terminie. Organizacja pracy przez innego wykonawcę, organizacja zaplecza budowy, zgromadzenie odpowiednich materiałów wygenerowałaby dodatkowe koszty i czas, które nie zostaną poniesione w przypadku zlecenia prac budowlanych w trybie zamówienia podobnego. Ponadto, z przyczyn organizacyjnych wykonywanie w tych samych miejscach robót przez dwóch różnych wykonawców byłoby utrudnione gdyż w celu wykonania robót przez kolejnego wykonawcę następuje ingerencja w roboty poprzednio już wykonane przez wykonawcę realizującego zamówienie podstawowe (konieczna stałaby się wówczas inwentaryzacja robót). Z uwagi na technologiczne powiązanie robót, sytuacja taka mogłaby również wywoływać wątpliwości co do zakresu odpowiedzialności poszczególnych wykonawców. Zlecenie zamówienia podobnego Wykonawcy zamówienia podstawowego umożliwi w szybkim tempie kontynuowanie zamówienia podobnego mającego na celu montaż kolejnych systemów, instalacji oraz wykonywanie robót budowlanych ze zmienionymi założeniami technicznymi i funkcjonalnymi budynku przy ul. Medycznej 7. Wykonawca, który wykonuje roboty budowlane w ramach umowy nr 141.2711.33.2018 zapewnia możliwość wykonania zamówień podobnych, natomiast Zamawiający posiada środki na realizacje robót podobnych. Uwzględniając przedstawione argumenty i okoliczności faktyczne oraz prawne uznać należy, iż zostały spełnione przesłanki z art. 67 ust. 1 pkt 6 ustawy Prawo zamówień publicznych. Zauważyć należy, iż zastosowanie trybu zamówienia z wolnej ręki, w tym przypadku, w oparciu o powołaną podstawę prawną, może nastąpić w określonych ustawą szczególnych okolicznościach przy spełnieniu stosownych przesłanek, których wystąpienie w niniejszym przypadku zostało wykazane. Mając na uwadze powyższe należy stwierdzić, iż zostały spełnione przesłanki z art. 67 ust. 1 pkt 6 ustawy Prawo zamówień publicznych, a tym samym udzielenie zamówienia w trybie z wolnej ręki jest w pełni uzasadnione.