Załącznik opublikowano: 2020-05-18
Kraków, dnia 18.05.2020r.
Sprawa znak: 141.2711.16.2020
Nr wew. pisma: 141.2711.16.2020/1
Wg. rozdzielnika
Dotyczy: postępowania prowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego w oparciu o przepisy ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych (tekst jednolity: Dziennik Ustaw z 2019r., poz. 1843 z późn. zm.), na wyłonienia Wykonawcy w zakresie zakupu i dostawy trenażera laparoskopowego dla Katedry Ginekologii i Położnictwa UJ CM, Nowa Siedziba Szpitala Uniwersyteckiego, ul. Jakubowskiego 2, 30-688 Kraków, O/K Ginekologii i Ginekologii Onkologicznej ogłoszonego w BZP w dniu 12.05.2020 pod numerem 539135-N-2020
PYTANIA I ODPOWIEDZI, ZMIANA TREŚCI SIWZ I ZMIANA OGŁOSZENIA
Uniwersytet Jagielloński – Collegium Medicum w Krakowie informuje, że w przedmiotowym postępowaniu wpłynęły następujące pytania, na które Zamawiający udziela odpowiedzi:
Pytanie nr 1:
W jakim zakresie wysokość blatu powinna być regulowana elektrycznie? Czy regulacja elektryczna w zakresie 5mm spełnia ten warunek?
Odpowiedź nr 1:
Zamawiający informuje, iż regulacja elektryczna w zakresie 5mm NIE spełnia tego warunku. Elektryczna regulacja wysokości musi umożliwiać dostosowanie trenażera do wzrostu osoby trenującej. Regulacja za pomocą przycisku. Regulacja za pomocą przycisku w zakresie 70 – 100 cm.
Jednocześnie Zamawiający informuje, że zmienia treść SIWZ w przedmiotowym zakresie.
Pytanie nr 2:
Czy blat roboczy, którego wysokość można regulować częściowo elektrycznie, a częściowo manualnie spełnia warunek do otrzymania dodatkowych punktów?
Odpowiedź nr 2:
Zamawiający informuje, iż blat roboczy, którego wysokość można regulować częściowo elektrycznie, a częściowo manualnie NIE spełnia warunku do otrzymania dodatkowych punktów. Dodatkowe punkty będą przyznawane jedynie za regulację elektryczną, która pozwala na łatwe zmiany, nie wymaga użycia siły ani pomocy drugiej osoby oraz umożliwia zapamiętywanie pozycji.
Pytanie nr 3:
W jaki sposób system powinien określać procent czasu w którym narzędzie pozostaje w polu widzenia? Czy wystarczające jest określenie tego procentu jako czasu w którym końcówka narzędzia pozostawała w granicach wyznaczonych płaszczyzną urządzenia do czasu działania urządzenia?
Odpowiedź nr 3:
Zamawiający wyjaśnia, iżsystem powinien określać % czasu kiedy wykorzystywane narzędzia znajdują się w polu widzenia kamery. System powinien określać procent czasu kiedy narzędzie znajduje się w polu widzenia kamery, czyli stosunek czasu widoczności narzędzia w kamerze do całkowitego czasu treningu.
Pytanie nr 4:
Czy dodatkowe punkty (pkt. 1.1.) będą przyznawane za regulację wysokości blatu roboczego systemem pneumatycznym?
Odpowiedź nr 4:
Zamawiający informuje, iż dodatkowe punkty NIE będą przyznawane za regulację wysokości blatu roboczego systemem pneumatycznym. Dodatkowe punkty będą przyznawane jedynie za regulację elektryczną, która pozwala na łatwe zmiany, nie wymaga użycia siły ani pomocy drugiej osoby oraz umożliwia zapamiętywanie pozycji.
Pytanie nr 5:
Jakie parametry pracy narzędzi mają być analizowane poprzez oprogramowanie, aby możliwe było spełnienie warunku dodatkowego punktowania z pkt 1.3. ? Czy wystarczające jest analizowanie przez oprogramowanie parametru czasu wykorzystania poszczególnych narzędzi?
Odpowiedź nr 5:
Zamawiający informuje, iż urządzenie musi być wyposażone w oprogramowanie analizujące parametry pracy dla każdego z użytych narzędzi wymienione w warunkach w tabeli z kryteriami oceny, punkcie 1.2. tj.: procent czasu w którym narzędzie pozostaje w polu widzenia, dystans przebyty przez końcówkę narzędzia, prędkość poruszania się końcówki narzędzia, liczba i prędkość zaciśnięć szczęk narzędzia.
Pytanie nr 6:
Jakie dane powinien przedstawiać raport z oprogramowania analizującego pracę narzędzi aby spełniony był warunek dodatkowego punktowania z pkt 1.3.? Czy raport powinien zawierać wszystkie dane analizowane przez oprogramowanie czy jedynie wybrane z nich? Jeżeli wybrane z nich, czy użytkownik powinien mieć możliwość samodzielnego wyboru tych danych?
Odpowiedź nr 6:
Zamawiający informuje, iż w raporcie muszą być ujęte minimum wymienione w tabeli z kryteriami oceny, punkcie 1.2. parametry osobno dla każdej ręki oraz całkowity czas ćwiczenia i ocenę jakości względem wartości referencyjnej.
Pytanie nr 7:
Jakie dane powinien zawierać raport, aby urządzenie spełniło warunek do uzyskania dodatkowego punktowania wskazany w pkt. 1.4.?
Odpowiedź nr 7:
Zamawiający informuje, iż w raporcie muszą być ujęte minimum wymienione w tabeli z kryteriami oceny, punkcie 1.2. parametry osobno dla każdej ręki oraz całkowity czas ćwiczenia i ocenę jakości względem wartości referencyjnej.
Pytanie nr 8:
Czy urządzenie powinno zawierać ustawione fabrycznie i niemodyfikowalne kryteria oceny jakości ćwiczenia, aby spełniony został warunek dodatkowego punktowania wskazany w pkt 1.4.?
Odpowiedź nr 8:
TAK. Zamawiający informuje iż, urządzenie powinno zawierać ustawione fabrycznie i niemodyfikowalne kryteria oceny jakości ćwiczenia, aby spełniony został warunek dodatkowego punktowania wskazany w pkt 1.4.
Pytanie nr 9:
Wg jakich kryteriów trenażer powinien umożliwiać generowanie trendów (krzywa uczenia się)? Czy jedynie wg danych wskazanych w pkt 1.4. (tj. oceny jakości ćwiczenia względem wartości referencyjnej)? Jeżeli również wg innych kryteriów, prosimy o ich wskazanie.
Odpowiedź nr 9:
Zamawiający informuje, iż trenażer powinien umożliwiać generowanie krzywej uczenia na podstawie ocenianych parametrów dla poszczególnych treningów, np. w przypadku wskaźnika:
- procent czasu, w którym narzędzie pozostaje w polu widzenia - % czasu (jednostka czasu)
- dystans przebyty przez końcówkę narzędzia (jednostka dystansu),
- prędkość poruszania się końcówki narzędzia (jednostka prędkości),
- liczba zaciśnięć szczęk narzędzia (liczba)
- prędkość zaciśnięć szczęk narzędzia (jednostka prędkości)
- ocena jakości ćwiczenia względem wartości referencyjnej.
Jednocześnie Zamawiający informuje, iż powyższe pytania, odpowiedzi, wyjaśnienia oraz modyfikacje do SIWZ stanowią jej integralną część, a z uwagi na ich zakres i charakter oraz termin wprowadzenia wpływają na konieczność przedłużenia terminu składania ofert.
Dlatego też, Zamawiający zawiadamia, iż termin składania i otwarcia ofert został zmieniony na dzień 25 maja 2020r., przy czym godziny składania i otwarcia ofert oraz miejsce pozostają bez zmian. Stosowna zmiana w aspekcie terminu składania i otwarcia ofert zostanie również dokonana w ogłoszeniu o zamówieniu. Pozostałe zapisy SIWZ i ogłoszenia pozostają bez zmian.
Ponadto Zamawiający informuje, że zamieścił na swojej stronie internetowej:
- 141.2711.16.2020 – SIWZ wraz z załącznikami – po zmianach z dnia 18.05.2020
Pozostałe zapisy SIWZ pozostają bez zmian.