Załącznik opublikowano: 2022-06-29
Zamówienia publicznego
5) Opis przedmiotu zamówienia.
1. Przedmiotem postępowania i zamówienia jest wyłonienie Wykonawcy w zakresie sukcesywnej dostawy fabrycznie nowych materiałów eksploatacyjnych do drukarek, kserokopiarek i faksów dla jednostek organizacyjnych Uniwersytetu Jagiellońskiego - Collegium Medicum w Krakowie.
1.1 Zgodnie z art. 310 ustawy Pzp, Zamawiający przewiduje możliwość unieważnienia przedmiotowego postępowania, jeżeli środki publiczne, które Zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia, nie zostały mu przyznane.
1.2 Zakres zamówienia obejmuje sukcesywne dostawy fabrycznie nowych materiałów eksploatacyjnych do drukarek, kserokopiarek i faksów.
1.3 Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia został określony w Załącznikach A1 i A2 do Formularza oferty oraz w pkt. 5) 11. SWZ, które przedstawiają również zakres i wymagania związane z realizacją przedmiotu zamówienia.
2. Wykonawca powinien wypełnić oraz podpisać formularz oferty wraz z załącznikami lub złożyć ofertę odpowiadającą ich treści, przy użyciu kwalifikowanego podpisu elektronicznego, podpisu zaufanego lub podpisu osobistego oraz zamieścić za pośrednictwem „Formularza do złożenia, zmiany, wycofania oferty lub wniosku” dostępnego na ePUAP i udostępnionego również na miniPortalu https://miniportal.uzp.gov.pl/. UWAGA! Opatrzenie oferty właściwym podpisem musi nastąpić przed jej zaszyfrowaniem.
3. Wykonawca musi dołączyć do oferty wszystkie dokumenty i oświadczenia oraz załączniki przedstawione w SWZ podpisane przy użyciu kwalifikowanego podpisu elektronicznego, podpisu zaufanego lub podpisu osobistego.
4. Wykonawca musi zaoferować przedmiot zamówienia zgodny z wymogami Zamawiającego określonymi w SWZ, przy czym zobowiązany jest dołączyć do oferty kalkulację cenową stanowiącą załącznik nr A1 i nr A2 do Formularza oferty zawierającą również szczegółowy opis oferowanego przedmiotu zamówienia, określającą parametry i wymagania techniczne oraz funkcjonalne.
5. Wykonawca musi wraz z ofertą złożyć dla zaoferowanych w Załączniku A2 zamienników następujące przedmiotowe środki dowodowe:
5.1 raporty z testów wydajności wykonanych wg standardów norm: norma dla tonerów monochromatycznych ISO/IEC 19752, norma dla tonerów kolorowych ISO/IEC 19758 i normy ISO/IEC 24711 oraz ISO/IEC 24712 dla wkładów atramentowych lub norm równoważnych, przy czym raporty z testów muszą dotyczyć każdego artykułu oddzielnie i określać wydajności przetestowanego produktu (nie dotyczy foli, taśm, bębnów). Dokumenty winny zostać wystawione przez producenta równoważnych materiałów eksploatacyjnych lub ich importera lub/i
5.2 Karty Charakterystyki Bezpieczeństwa materiałów eksploatacyjnych przygotowanych zgodnie z wymogami Rozporządzenia (WE) nr 1907/2006 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 18 grudnia 2006 r. w sprawie rejestracji, oceny, udzielania zezwoleń i stosowanych ograniczeń w zakresie chemikaliów (REACH), utworzenia Europejskiej Agencji Chemikaliów, zmieniające dyrektywę 1999/45/WE oraz uchylające rozporządzenie Rady (EWG) nr 793/93 i rozporządzenie Komisji (WE) nr 1488/94, jak również dyrektywę Rady 76/769/EWG i dyrektywy Komisji 91/155/EWG, 93/67/EWG, 93/105/WE i 2000/21/WE (Dz. U. UE L 2006 Nr 396 s. 1) zmienionego Rozporządzeniem Komisji (UE) nr 317/2014 z dnia 27 marca 2014 r. zmieniającym rozporządzenie (WE) nr 1907/2006 Parlamentu Europejskiego i Rady w sprawie rejestracji, oceny, udzielania zezwoleń i stosowanych ograniczeń w zakresie chemikaliów (REACH) w odniesieniu do załącznika XVII (substancje CMR) (Dz. U. UE L 2014 Nr 93 s. 24) z późniejszymi zmianami lub im równoważnymi lub/i
5.3 wzór opakowania oferowanego artykułu równoważnego w postaci wydruku ze strony producenta lub fotografii ( wydruki i fotografie muszą być czytelne tj. pozwalające w sposób jednoznaczny identyfikować produkt, listę urządzeń do których dany artykuł jest przystosowany, logo oraz nazwę producenta) lub/i
5.4 oświadczenia producenta lub jego autoryzowanego przedstawiciela, albo inne równoważne dokumenty lub oświadczenia, w języku polskim lub obcym wraz z tłumaczeniem na język polski, potwierdzające, że oferowany przedmiot zamówienia odpowiadają wymaganiom określonym przez Zamawiającego w treści SWZ. tj. pozwalające w sposób jednoznaczny identyfikować zaoferowany produkt, logo lub nazwę producenta – jeżeli posiada.
Uwaga: Zamawiający wymaga złożenia wraz z ofertą jednego lub kilku przedmiotowych środków dowodowych środków dowodowych wymienionych powyżej, tak aby ze złożonych dokumentów wynikało jednoznacznie, iż zaoferowany w załączniku A2 Zamiennik spełnia wymagania SWZ.
6. Zamawiający przewiduje możliwość wzywania do złożenia lub uzupełnienia przedmiotowych środków dowodowych w wyznaczonym terminie, jeżeli Wykonawca ich nie złożył lub złożone przedmiotowe środki dowodowe są niekompletne. Zamawiający odstępuje od wezwania, jeżeli przedmiotowy środek dowodowy służy potwierdzeniu zgodności z cechami lub kryteriami określonymi w opisie kryteriów oceny ofert lub, pomimo złożenia przedmiotowego środka dowodowego, oferta podlega odrzuceniu albo zachodzą przesłanki unieważnienia postępowania. Zamawiający może żądać od Wykonawców wyjaśnień dotyczących treści przedmiotowych środków dowodowych.
7. Zamawiający przewiduje możliwość wzywania Wykonawców do złożenia wyjaśnień dotyczących złożonej oferty.
8. Warunki realizacji zamówienia zawarte zostały w projektowanych postanowieniach umowy zawartych w SWZ.
9. Oznaczenie przedmiotu zamówienia według kodu Wspólnego Słownika Zamówień CPV:
30192113-6 Wkłady drukujące
30192320-0 Taśmy do drukarek
30192300-4 Taśmy barwiące
30125110-5 Toner do drukarek laserowych/faksów
30125120-8 Toner do fotokopiarek
30125100-2 wkłady barwiące
10. Podwykonawstwo.
10.1 Wykonawca może powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcy (podwykonawcom).
10.2 Zamawiający nie zastrzega obowiązku osobistego wykonania przez Wykonawcę kluczowych części zamówienia.
10.3 W przypadku, gdy Wykonawca zapowiada powierzenie części zamówienia podwykonawcom, do oferty musi być załączony ich wykaz (nazwy, firmy) z zakresem powierzonych im zadań (części zamówienia), o ile są znane na etapie składania ofert.
10.4 Powierzenie części zamówienia podwykonawcom nie zwalnia Wykonawcy z odpowiedzialności za należyte wykonanie zamówienia.
11. Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje:
11.1 Sukcesywne dostawy fabrycznie nowych materiałów eksploatacyjnych do drukarek, kserokopiarek i faksów.
11.2 W załączniku nr A1 do formularza oferty Zamawiający przedstawił opis i rodzaj materiału eksploatacyjnego „oryginalnego” zalecanego przez producenta sprzętu oraz orientacyjne ilości sztuk w okresie objętym zamówieniem.
11.3 Przez materiały „oryginalne” rozumie się materiały eksploatacyjne fabrycznie nowe, pochodzące od producenta sprzętu, do którego są przeznaczone, do wytworzenia których zastosowano wcześniej nie używane części i komponenty (obudowy, dysze, tusz, bębny światłoczułe, posiadające wszelkie zabezpieczenia szczelności zbiorników z tonerem, opakowanych oryginalnie przez producenta).
11.4 Zamawiający zaznacza, iż materiały eksploatacyjne „oryginalne” są niezbędne w celu zapewnienia najlepszej jakość wydruku na każdym rodzaju papieru o gramaturze zgodnej z funkcją urządzenia drukującego, a w szczególności na papierze białym obustronnie powlekanym o gramaturze 250 g/m2 wykorzystywanym do drukowania świadectw ukończenia studiów jak i papierze celulozowym obustronnie powlekanym o gramaturze 170g/m2 do drukowania odpisów dyplomów ukończenia studiów. Druk winien być czytelny i wyraźny bez smug czy rozmazań. Mając także na uwadze fakt, iż urządzenia, do których zamawiane są materiały eksploatacyjne w dużej mierze są urządzeniami specjalistycznymi i często współpracujące ze sprzętem badawczym wysokiej klasy, Zamawiający zainteresowany jest zakupem materiałów eksploatacyjnych zawartych załączniku nr A1 do formularza oferty o najwyższej jakości, zapewniających bezawaryjną pracę sprzętu. W przypadku zaoferowania przez Wykonawcę w załączniku nr A1 do formularza oferty produktu równoważonego (zamiennika) oferta Wykonawcy zostanie odrzucona.
11.5 W załączniku nr A2 do formularza ofertowego Zamawiający przedstawił opis i rodzaj materiału eksploatacyjnego „zamienniki” oraz orientacyjne ilości sztuk w okresie objętym zamówieniem. W przypadku zaoferowania przez Wykonawcę w załączniku nr A2 do formularza oferty produktu oryginalnego oferta Wykonawcy zostanie odrzucona.
11.6 Przez produkty równoważne – zamienniki do materiałów eksploatacyjnych oryginalnych rozumie się:
a) produkt fabrycznie nowy, pochodzący z bieżącej produkcji,
b) który nie jest produktem regenerowanym,
c) w oryginalnych opakowaniach producenta z widocznym znakiem firmowym, symbolem produktu - kodem producenta/ nr katalogowym
d) produkt posiadający nie gorsze parametry eksploatacyjne (w szczególności równomierność pokrycia, rozdzielczość druku, wydajność, niezawodność, kolor i nasycenie barw) niż produkty oryginalne (wyprodukowane przez producenta urządzeń)
e) produkt rozpoznawalny przez drukarkę i niewywołujący pojawiania się komunikatów na wyświetlaczu urządzenia ani na stronach testowych,
f) kompatybilny ze sprzętem, do którego jest przeznaczony, tj. że równoważne kasety z tonerem nie powodują ograniczeń funkcji i możliwości sprzętu oraz zapewniają pełną kompatybilność z oprogramowaniem drukarki, informowanie o liczbie wydrukowanych stron oraz poziomie zużycia tonera, itp.
g) produkt nie ograniczający pełnej współpracy z programem drukarki, monitującym stan zasobników,
h) produkt w każdym stopniu nie narusza praw patentowych ani innej własności intelektualnej.
11.7 W przypadku, gdy produkt oryginalny posiada inteligentny układ elektroniczny (chip), przekazujący informacje o stanie zużycia produktu, to zaoferowany produkt równoważny - zamiennik również musi posiadać układ działający analogicznie
11.8 Pozostałe wymagania dotyczące przedmiotu zamówienia zostały opisane w SWZ i załącznikach do SWZ.
30192113-6 - Wkłady drukujące
30192320-0 - Taśmy do drukarek
30192300-4 - Taśmy barwiące
30125110-5 - Toner do drukarek laserowych/faksów
30125120-8 - Toner do fotokopiarek
30125100-2 - Wkłady barwiące