Załącznik do ogłoszenia


Załącznik opublikowano: 2016-12-21

Sprawa znak: 141.2713.15.2016
Nr wewnętrzny pisma: 141.2713.15.2016/1

Kraków, dn. 21.12.2016r.

 

PYTANIA I PODPOWIEDZI, WYJAŚNIENIA TREŚCI OGŁOSZENIA ORAZ MODYFIKACJA  OGŁOSZENIA.

Dotyczy: Ogłoszenia o udzielanym zamówieniu - w postępowaniu z dziedziny nauki na wyłonienie Wykonawcy w zakresie sukcesywnych dostaw odczynników i zestawów do oznaczania profilu ekspresji miRNA dla Zakładu Immunologii Klinicznej, Katedry Immunologii Klinicznej i Transplantologii, Instytutu Pediatrii Wydziału Lekarskiego UJ CM, dotyczy projektu pt. „Badania aktywności subpopulacji jednojądrzastych komórek krwi obwodowej u chorych z osiową oraz obwodową spondyloartropatią – implikacje patogenetyczne”

Uniwersytet Jagielloński – Collegium Medicum w Krakowie informuje, iż w przedmiotowym postępowaniu wpłynęły zapytania, na które Zamawiający udziela odpowiedzi:

Pytanie nr 1.

Dotyczy rozdziału 3) ogłoszenia, punkt 3. ustęp 3.2 oraz punktu 10, ustęp 10.1

Czy Zamawiający wyrazi zgodę na wydłużenie terminu realizacji z 14 dni kalendarzowych do 21 dni kalendarzowych?

Prośbę swoją motywujemy tym, iż specyfikacja produktowa ogłoszenia zawiera pozycje które są przygotowane wg projektu klienta dopiero po złożeniu zamówienia. Producent dla tych odczynników przewiduje termin realizacji do 21 dni.

Przy obecnym zapisie nie jesteśmy w stanie spełnić terminowych realizacji .

Odpowiedź nr 1:

Zamawiający informuje, iż wyraża zgodę na powyższe, w związku z tym modyfikuje pkt 3)3 3.2 oraz pkt 3)10 10.1, nadając im poniższe brzmienie:

3)3 3.2 dostawy poprzedzone pisemnym zamówieniem. Termin realizacji zamówienia partiami w zależności od zapotrzebowania (dzień złożenia zamówienia), maksymalnie do 21 dni kalendarzowych, licząc od dnia złożenia zamówienia, zgodnie z terminem w pkt 3) formularza ofertowego (warunek dodatkowo punktowany),

3)10 10.1 Zamówienie obejmuje sukcesywne dostawy przedmiotu zamówienia
w okresie wskazanym w pkt 3) 4. Ogłoszenia, poprzedzone pisemnym zamówieniem. Termin realizacji zamówienia partiami w zależności od zapotrzebowania (dzień złożenia zamówienia), maksymalnie do 21 dni kalendarzowych, licząc od dnia złożenia zamówienia.

Pytanie nr 2

Dotyczy wzoru umowy, § 3, ustęp 13 i 14.

Uprzejmie prosimy o wydłużenie terminu dostaw w ramach przewidzianych w ustępie 13 i 14  § 3 wzoru umowy z 7 i 14 dni kalendarzowych do 21 dni kalendarzowych dla obu ustępów.

Prośbę swoją motywujemy tym, iż specyfikacja produktowa ogłoszenia zawiera pozycje które są przygotowane wg projektu klienta dopiero po złożeniu zamówienia. Producent dla tych odczynników przewiduje termin realizacji do 21 dni.

W przypadku reklamacji, braku w dostawie musimy ponownie przystąpić do wyprodukowania danego odczynnika .

Odpowiedź nr 2:

Zamawiający informuje, iż wyraża zgodę na powyższe, w związku z tym modyfikuje wzór umowy § 3 ustęp 13 i 14 , nadając mu poniższe brzmienie:

§ 3  ust.13. W przypadku dostarczenia niekompletnej partii zamówienia lub dostarczenia przedmiotu umowy nie spełniającego wymagań określonych w Załączniku nr 1 do umowy, Wykonawca zobowiązany jest do dostarczenia brakującego (zgodnego z wymaganym terminem ważności) lub spełniającego wymagania asortymentu w terminie 21 dni od dnia zgłoszenia powyższego.

§ 3 ust.14. W przypadku dostarczenia wadliwego przedmiotu umowy, Wykonawca zobowiązany jest do dostarczenia przedmiotu umowy wolnego od wad, na swój koszt w terminie do 21 dni kalendarzowych od dnia zgłoszenia reklamacji pisemnie przez Zamawiającego, z uwzględnieniem zapisów, o których mowa § 5 ust.3 i 5.

Pytanie nr 3

Dotyczy wzoru umowy, § 5, ustęp 5.

Uprzejmie prosimy o wydłużenie terminu realizacji wymiany produktu wolnego od wad z 14 dni do 21 dni.

Prośbę swoją motywujemy tym, iż specyfikacja produktowa ogłoszenia zawiera pozycje które są przygotowane wg projektu klienta dopiero po złożeniu zamówienia. Producent dla tych odczynników przewiduje termin realizacji do 21 dni.

W przypadku reklamacji, braku w dostawie musimy ponownie przystąpić do wyprodukowania danego odczynnika .

Odpowiedź nr 3:

Zamawiający informuje, iż wyraża zgodę na powyższe, w związku z tym modyfikuje wzór umowy § 5 ustęp 5 , nadając mu poniższe brzmienie:

§ 5 ust. 5 W okresie gwarancji Wykonawca na podstawie reklamacji zgłoszonej na piśmie zobowiązany jest do bezpłatnej wymiany przedmiotu umowy na nowy, wolny od wad, w terminie nie dłuższym niż 21 dni kalendarzowych od dnia zgłoszenia wady przez Zamawiającego. 

Pytanie nr 4

Dotyczy wzoru umowy, § 7, ustęp 3, podpunkt a)

Zamawiający zapisał:

            „Wykonawca zapłaci Zamawiającemu karę umowną:

  1. za niedostarczenie partii przedmiotu umowy w terminie, o którym mowa w § 3 ust. 6 lub dostarczenie partii przedmiotu umowy niezgodnie z zamówieniem, o którym mowa w § 3 ust. 2, a także za nie dostarczenie brakującej, spełniającej wymagania lub wolnej od wad partii przedmiotu umowy w terminie, o którym mowa w § 3 ust. 13 i 14 lub z krótszym terminem ważności niż termin, o którym mowa w § 3 ust. 16, w wysokości 3% wynagrodzenia umownego brutto za daną partię za każdy dzień opóźnienia,“

Uprzejmie prosimy o korektę tego zapisu tak by brzmiał:

            „Wykonawca zapłaci Zamawiającemu karę umowną:

  1. za niedostarczenie partii przedmiotu umowy w terminie, o którym mowa w § 3 ust. 6 lub dostarczenie partii przedmiotu umowy niezgodnie z zamówieniem, o którym mowa w § 3 ust. 2, a także za nie dostarczenie brakującej, spełniającej wymagania lub wolnej od wad partii przedmiotu umowy w terminie, o którym mowa w § 3 ust. 13 i 14 lub z krótszym terminem ważności niż termin, o którym mowa w § 3 ust. 16, w wysokości 0,5% wynagrodzenia umownego brutto za daną partię za każdy dzień opóźnienia,“

Powyższy zapis skutkuje:

  1. naruszeniem art. 7 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych tj. zasady która zakazuje prowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego w sposób, który utrudnia uczciwą konkurencję
  2. naruszenie art. 36 ust. 1 pkt 16 ustawy poprzez wadliwe sporządzenie specyfikacji istotnych warunków zamówienia w części dotyczącej istotnych dla stron postanowień, które zostaną wprowadzone do treści zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego
  3. naruszenie art. 5, 58 § 1 i 2 oraz 3531 k.c. w związku z art. 14 i art. 139 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych, tj. bezprawne wprowadzenie do umowy, zapisów naruszających w rażący sposób interes prawny i majątkowy wykonawcy, niezgodnych z przepisami ogólnymi k.c., a w konsekwencji z ustawą Prawo zamówień publicznych.

Odpowiedź nr 4:

Zamawiający informuje, iż nie wyraża zgody na zmianę zapisów  wzoru umowy.

Zamawiający informuje, iż powyższe pytania i odpowiedzi oraz wynikające z nich zmiany treści ogłoszenia  stanowią integralna część Ogłoszenia.

 

Jednocześnie Zamawiający informuje, iż w celu uwzględnienia informacji zawartych w odpowiedziach na powyższe pytania przedłuża termin składania ofert na dzień 23 grudnia 2016 roku. godz. 10.00.  Otwarcie ofert o godzinie 10.15.  Miejsce składania i otwarcia ofert pozostaje bez zmian.


Powrót