Załącznik opublikowano: 2021-10-01
Polska-Kraków: Odczynniki i środki kontrastowe
2021/S 191-494778
Ogłoszenie o udzieleniu zamówienia
Wyniki postępowania
Dostawy
Sekcja I: Instytucja zamawiająca
Sekcja II: Przedmiot
Wyłonienie Wykonawcy w zakresie sukcesywnych (partiami) dostaw odczynników wytwarzanych przez Sigma-Aldrich i Merck dla jednostek organizacyjnych UJ CM w Krakowie.
1.Przedmiotem postępowania i zamówienia jest wyłonienie Wykonawcy w zakresie sukcesywnych (partiami) dostaw odczynników wytwarzanych przez Sigma-Aldrich i Merck dla jednostek organizacyjnych UJ CM w Krakowie, przeznaczonych w szczególności do działalności statutowej, naukowej, badawczej i eksperymentalno-rozwojowej. 2.Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawierający zestawienie ilościowe odczynników określa Załącznik A do Formularza oferty, który stanowi jednocześnie formularz kalkulacji ceny oferty oraz aktualny katalog producenta Sigma-Aldrich i Merck udostępniony na stronie internetowej producenta, tj.: https://www.sigmaaldrich.com/technical-service-home/product-catalog.html, który zawiera odczynniki nie uwzględnione w Załączniku A do Formularza oferty a objęte przedmiotem zamówienia.Opis ten należy odczytywać wraz z ewentualnymi zmianami treści SWZ, będącymi np.wynikiem udzielonych odpowiedzi na pytania Wykonawców. 3.Wymagania dotyczące przedmiotu zamówienia zostały opisane w SWZ
Główne lokalizacje jednostek organizacyjnych UJ CM na terenie miasta Krakowa, wskazane w SWZ oraz inne lokalizacje (nie więcej niż 3 % liczby wszystkich dostaw).
1. Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje w szczególności:
1.1 Sukcesywną dostawę odczynników na koszt Wykonawcy, własnym transportem do wskazanej siedziby Zamawiającego, zgodnie z wykazem lokalizacji jednostek UJ CM, określonym w SWZ, partiami
w zależności od bieżącego zapotrzebowania Zamawiającego.
1.2 Wnoszenie przedmiotu zamówienia do wskazanego przez Użytkownika miejsca i pomieszczenia oraz jego rozładunek.
1.3 Minimalny wymagany termin ważności (przydatności), przedmiotu zamówienia (każdego odczynnika)
w dacie dostawy do Zamawiającego nie może być krótszy niż 2/3 terminu ważności określonego przez producenta.
1.4 Zamówienia dla poszczególnych jednostek Zamawiającego będą pakowane i fakturowane osobno niezależnie od wartości zamówienia. Zamawiający wymaga, aby na każdym dostarczanym opakowaniu Wykonawca zamieszczał czytelną nazwę, termin ważności (lub pisemną deklarację producenta o terminie ważności), informację o temperaturze transportu i warunki przechowywania przedmiotu zamówienia, pod rygorem odmowy przyjęcia dostawy przez Zamawiającego, przez co Wykonawca zobowiązuje się ponieść odpowiedzialność za poniesione koszty z tym związane.
1.5 Wykonawca będzie doręczał faktury do Zamawiającego zgodnie z deklaracją Wykonawcy zawartą
w Formularzu oferty, przy uwzględnieniu możliwości zmiany wynikającej z treści wzoru umowy będącego integralną częścią SWZ.
1.6 W przypadku zmiany formy doręczania faktur w stosunku do treści oświadczeń złożonych w ofercie przetargowej Wykonawca zobowiązuje się do powiadomienia przedstawiciela Zamawiającego (przesłanego pisemnie, faxem lub e-mailem), w terminie co najmniej 7 dni kalendarzowych przed doręczeniem kolejnych faktur.
1.7 Dostawy muszą być realizowane maksymalnie do 21 dni kalendarzowych od dnia złożenia każdorazowego pisemnego (np. mailem, faxem), zamówienia (dzień złożenia zamówienia), zgodnie z informacją zawartą w pkt. 13) SWZ, z zastrzeżeniem, że w przypadku produktów customizowanych termin ten wynosić będzie maksymalnie do 40 dni kalendarzowych.
1.8 W przypadku odczynników, które podlegają obostrzeniom prawnym np. wymagana deklaracja ostatecznego użytkownika itp. termin dostawy rozpoczyna się od daty dostarczenia przez Zamawiającego wymaganych dokumentów.
1.9 Zamówienia będą składane w dni robocze, od poniedziałku do piątku w godz. 7.30-15.30. Wykonawca zobowiązany będzie dostarczać odczynniki od poniedziałku do piątku (z wyjątkiem dni ustawowo wolnych),
w godzinach 9.00-14.00 w terminie maksymalnie do 21 dni kalendarzowych od dnia złożenia zamówienia
z zastrzeżeniem, iż w przypadku produktów customizowanych termin ten będzie wynosił 40 dni kalendarzowych. Zamówienie będzie zawierało oferowaną cenę produktu pomniejszoną o sumę rabatu zaoferowanego przez Wykonawcę oraz aktualnie obowiązującej promocji.
1.10 Wykonawca jest zobowiązany każdorazowo potwierdzić odbiór zamówienia odpowiednio, mailem lub za pomocą systemu elektronicznego Wykonawcy, w przypadku, gdy Wykonawca zaoferuje dostęp do autoryzowanego systemu elektronicznego.
1.11 Za dni robocze Zamawiający uznaje dni od poniedziałku do piątku z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy.
1.12 Zamawiający zastrzega, że w sytuacji gdy wyznaczony dzień dostawy będzie dniem wolnym od pracy
UJ CM, wówczas wyznaczony termin dostawy będzie pierwszym dniem roboczym po dniach wolnych od pracy.
1.13 W przypadku zawieszenia produkcji lub wycofania z produkcji przedmiotu zamówienia, Zamawiający dopuszcza wymianę na odpowiedniki, pod warunkiem uzyskania przez Wykonawcę pisemnej zgody Zamawiającego. Zmiana ta nie wymaga aneksowania.
1.14 Wykonawca zobowiązuje się do wymiany wadliwych produktów stanowiących przedmiot umowy na produkty wolne od wad, na swój koszt, w terminie do 21 dni kalendarzowych a w przypadku produktów customizowanych 40 dni kalendarzowych od dnia otrzymania reklamacji.
Pozostałe zapisy dotyczące przedmiotu zamówienia są zawarte w SWZ i załącznikach do SWZ.
1.Przedmiot zamówienia może być finansowany lub współfinansowany w szczególności ze środków Unii Europejskiej lub innych środków,pozyskanych w ramach projektów lub umów bądź programów zewnętrznych albo grantów itp.,zarówno obecnie realizowanych przez UJ CM,jak również realizowanych w przyszłości.2.Termin realizacji zamówienia został rozpisany w pkt 6 SWZ.
Sekcja IV: Procedura
Sekcja V: Udzielenie zamówienia
Wyłonienie Wykonawcy w zakresie sukcesywnych (partiami) dostaw odczynników wytwarzanych przez Sigma-Aldrich i Merck dla jednostek organizacyjnych UJ CM w Krakowie.
Sekcja VI: Informacje uzupełniające
I. Wadium:
1. Wykonawca zobowiązany jest do zabezpieczenia swojej oferty wadium.
2. Wykonawca wnosi wadium najpóźniej przed upływem terminu składania ofert i utrzymuje nieprzerwanie do dnia upływu terminu związania ofertą, z wyjątkiem przypadków, o których mowa w art. 98 ust. 1 pkt 2) i 3) oraz ust. 2 ustawy Pzp, w wysokości wynoszącej kwotę 15 000,00 PLN (słownie: piętnaście tysięcy złotych 00/100).
3. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach:
3.1 pieniądzu,
3.2 gwarancjach bankowych,
3.3 gwarancjach ubezpieczeniowych,
3.4 poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia
9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (tekst jednolity: Dziennik Ustaw z 2020r., poz. 299, z późn. zm.).
4. Wadium wniesione w pieniądzu należy złożyć przelewem bankowym w złotych polskich na konto Zamawiającego: Uniwersytet Jagielloński - Collegium Medicum w Krakowie, ul. św. Anny 12, Bank Pekao S.A. I O/ Kraków, ul. Pijarska 1, konto nr 09 1240 4722 1111 0000 4851 9595, z dopiskiem: Postępowanie nr: 141.2711.13.2021. Za termin wniesienia wadium w formie pieniężnej zostanie przyjęty termin uznania rachunku Zamawiającego.
II. O udzielenie zamówienia publicznego mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu na podstawie art. 108 ust. 1 ustawy Pzp. Zamawiający przewiduje dodatkowe podstawy wykluczenia, o których mowa w art. 109 ust. 1 pkt 4), 5), 7), 8), 9) i 10) ustawy Pzp
III.Wraz z ofertą Wykonawca jest zobowiązany złożyć:
1) szczegółowy opis oferowanego przedmiotu zamówienia wraz z kalkulacją ceny oferty, odpowiednio do wzoru stanowiącego Załączniki A do Formularza oferty, pozwalający na ocenę zgodności oferowanych produktów z wymaganiami SWZ - 1 plik w wersji elektronicznej opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym, a ponadto Zamawiający wymaga dołączenia kalkulacji ceny oferty i opisu oferowanego przedmiotu zamówienia w formacie excel, w celu umożliwienia Zamawiającemu weryfikacji zaoferowanego przedmiotu zamówienia, a także katalog wszystkich oferowanych produktów – odczynników, w wersji elektronicznej podpisanej kwalifikowanym podpisem elektronicznym, zawierający aktualną na dzień składania ofert, a w przypadku zaoferowania produktów równoważnych Wykonawca dołączy karty katalogowe lub inne opisane w SWZ dokumenty bądź oświadczenia (dla każdego produktu z osobna) potwierdzające równoważność z produktami, dla których karty katalogowe dostępne są na stronie https://www.sigmaaldrich.com/technical-service-home/product-catalog.html, podpisane kwalifikowanym podpisem elektronicznym,
2) w celu potwierdzenia, że oferowane przez Wykonawcę produkty równoważne (każdy z osobna) są zgodne z produktami, dla których karty katalogowe dostępne są na stronie https://www.sigmaaldrich.com/technical-service-home/product-catalog.html i spełniają wymagania Zamawiającego, Wykonawca przedłoży do oferty karty katalogowe lub inne opisane w pkt. 4) 4.3.1 SWZ dokumenty bądź oświadczenia (dla każdego produktu z osobna),
3) aktualny najpóźniej na dzień składania ofert katalog producenta Sigma-Aldrich i Merck (katalog wszystkich oferowanych odczynników), w wersji elektronicznej,
4) zobowiązanie innego podmiotu, o ile dotyczy,
5) dowód wniesienia wadium (w przypadku wadium złożonego w formie poręczeń lub gwarancji),
6) odpowiednie pełnomocnictwa w przypadku podpisania oferty przez pełnomocnika.
IV. Zgodnie z art. 257 ustawy Pzp, Zamawiający przewiduje możliwość unieważnienia przedmiotowego postępowania, jeżeli środki publiczne, które Zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, nie zostały mu przyznane.
V. Zamawiający dopuszcza składanie ofert równoważnych.
21) Pouczenie o środkach ochrony prawnej przysługujących Wykonawcy.
1. Środki ochrony prawnej przysługują Wykonawcy, uczestnikowi konkursu oraz innemu podmiotowi, jeżeli ma lub miał interes w uzyskaniu zamówienia lub nagrody w konkursie oraz poniósł lub może ponieść szkodę w wyniku naruszenia przez Zamawiającego przepisów ustawy Pzp.
2. Środki ochrony prawnej wobec ogłoszenia wszczynającego postępowanie o udzielenie zamówienia lub ogłoszenia o konkursie oraz dokumentów zamówienia przysługują również organizacjom wpisanym na listę, o której mowa w art. 469 pkt 15 ustawy Pzp oraz rzecznikowi małych i średnich przedsiębiorców.
3. Postępowanie odwoławcze jest prowadzone w języku polskim i wszystkie dokumenty przedstawia się w języku polskim, a jeżeli zostały sporządzone w języku obcym, strona oraz uczestnik postępowania odwoławczego, który się na nie powołuje, przedstawia ich tłumaczenie na język polski. W uzasadnionych przypadkach Izba może żądać przedstawienia tłumaczenia dokumentu na język polski poświadczonego przez tłumacza przysięgłego.
4. Pisma składane w toku postępowania odwoławczego przez strony oraz uczestników postępowania odwoławczego wnosi się z odpisami dla stron oraz uczestników postępowania odwoławczego, jeżeli pisma te składane są w formie pisemnej.
5. Pisma w postępowaniu odwoławczym wnosi się w formie pisemnej albo w formie elektronicznej albo w postaci elektronicznej, z tym że odwołanie i przystąpienie do postępowania odwoławczego, wniesione w postaci elektronicznej, wymagają opatrzenia podpisem zaufanym.
6. Terminy oblicza się według przepisów prawa cywilnego i jeżeli koniec terminu do wykonania czynności przypada na sobotę lub dzień ustawowo wolny od pracy, termin upływa dnia następnego po dniu lub dniach wolnych od pracy.
7. Odwołanie przysługuje na:
7.1. niezgodną z przepisami ustawy czynność Zamawiającego, podjętą w postępowaniu o udzielenie zamówienia, o zawarcie umowy ramowej, dynamicznym systemie zakupów, systemie kwalifikowania wykonawców lub konkursie, w tym na projektowane postanowienie umowy;
7.2. zaniechanie czynności w postępowaniu o udzielenie zamówienia, o zawarcie umowy ramowej, dynamicznym systemie zakupów, systemie kwalifikowania Wykonawców lub konkursie, do której Zamawiający był obowiązany na podstawie ustawy;
7.3. zaniechanie przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia lub zorganizowania konkursu na podstawie ustawy, mimo że Zamawiający był do tego obowiązany.
8. Odwołanie wnosi się do Prezesa Izby. Odwołujący przekazuje kopię odwołania Zamawiającemu przed upływem terminu do wniesienia odwołania w taki sposób, aby mógł on zapoznać się z jego treścią przed upływem tego terminu.
9. Odwołanie wnosi się:
9.1. w przypadku zamówień, których wartość jest równa albo przekracza progi unijne, w terminie:
a) 10 dni od dnia przekazania informacji o czynności Zamawiającego stanowiącej podstawę jego wniesienia, jeżeli informacja została przekazana przy użyciu środków komunikacji elektronicznej;
b) 15 dni od dnia przekazania informacji o czynności Zamawiającego stanowiącej podstawę jego wniesienia, jeżeli informacja została przekazana w sposób inny niż określony w lit. a;
9.2. w przypadku zamówień, których wartość jest mniejsza niż progi unijne, w terminie:
a) 5 dni od dnia przekazania informacji o czynności Zamawiającego stanowiącej podstawę jego wniesienia, jeżeli informacja została przekazana przy użyciu środków komunikacji elektronicznej;
b) 10 dni od dnia przekazania informacji o czynności Zamawiającego stanowiącej podstawę jego wniesienia, jeżeli informacja została przekazana w sposób inny niż określony w lit. a.
Pozostałe informacje zawarte w pkt 21 SWZ.