Treść ogłoszenia


Załącznik opublikowano: 2021-10-29

2021/BZP 00250896/01

NOTICES.MY_NOTICES.DETAILS.undefined

Zmień ogłoszeniePobierz pdf

Opracowanie dokumentacji projektowej przebudowy i częściowej zamiany przebiegu ul. Medycznej w Krakowie z uzyskaniem decyzji o zezwoleniu na realizacje inwestycji drogowej oraz pełnieniem nadzorów.

Ogłoszenie o zamiarze zawarcia umowy z dnia 29.10.2021

Zobacz powiązane ogłoszenia

Ogłoszenie o zamiarze zawarcia umowy
Usługi
Opracowanie dokumentacji projektowej przebudowy i częściowej zamiany przebiegu ul. Medycznej w Krakowie z uzyskaniem decyzji o zezwoleniu na realizacje inwestycji drogowej oraz pełnieniem nadzorów.

SEKCJA I ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Uniwersytet Jagielloński - Collegium Medicum

1.4.) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 00000127000040

1.5.) Adres zamawiającego:

1.5.1.) Ulica: św. Anny 12

1.5.2.) Miejscowość: Kraków

1.5.3.) Kod pocztowy: 31-008

1.5.4.) Województwo: małopolskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL213 - Miasto Kraków

1.5.7.) Numer telefonu: 124332730

1.5.8.) Adres poczty elektronicznej: dzp@cm-uj.krakow.pl

1.5.9.) Adres strony internetowej zamawiającego: http://www.dzp.cm-uj.krakow.pl/

1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - inny zamawiający


Uczelnia Publiczna

1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Edukacja

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Nazwa zamówienia:

Opracowanie dokumentacji projektowej przebudowy i częściowej zamiany przebiegu ul. Medycznej w Krakowie z uzyskaniem decyzji o zezwoleniu na realizacje inwestycji drogowej oraz pełnieniem nadzorów.

2.2.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-1931a2ae-37ee-11ec-a3fb-0a24f8cd532c

2.3.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00250896/01

2.4.) Wersja ogłoszenia: 01

2.5.) Data ogłoszenia: 2021-10-29 10:04

2.6.) Zamówienie zostało ujęte w planie postępowań: Tak

2.7.) Numer planu postępowań w BZP: 2021/BZP 00122882/01/P

2.8.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.3.1 Opracowanie dokumentacji projektowej przebudowy i częściowej zamiany przebiegu ul. Medycznej w Krakowie i z uzyskanie decyzji o zezwoleniu na realizacje inwestycji drogowej wraz z pełnieniem nadzorów

2.9.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.10.) Czy zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

SEKCJA III – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

3.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie

3.2.) Numer referencyjny: 141.2711.65.2021

3.3.) Rodzaj zamówienia

Usługi

3.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

3.5.) Wartość zamówienia: 177164,16  PLN

3.8.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Przedmiotem postępowania i zamówienia jest wyłonienie Wykonawcy w zakresie opracowania dokumentacji projektowej przebudowy i częściowej zmiany przebiegu ulicy Medycznej w Krakowie (droga gminna) wraz z uzyskaniem decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID) wraz z pełnieniem nadzorów autorskich podczas realizacji zadania - na potrzeby nowo powstającego Kampusu Medycznego UJ CM.
1.1 Przedmiotem zamówienia jest opracowanie dokumentacji projektowej przebudowy i częściowej zmiany przebiegu ulicy Medycznej w Krakowie na odcinku około 450 m wraz z uzyskaniem decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej wydanej na rzecz Zarządu Dróg Miasta Krakowa. Zadanie będzie realizowane w związku z zapewnieniem właściwej obsługi komunikacyjnej dla nowo planowanych obiektów budowalnych UJ CM przy ul. Medycznej w Krakowie.
1.2 Zadanie realizowane będzie przez UJ CM na rzecz Zarządu Dróg Miasta Krakowa na podstawie umowy o zastępstwo inwestycyjne zawartej w trybie art. 16 ust. 2 ustawy z dnia 21 marca 1985r. o drogach publicznych (tekst jednolity: Dziennik Ustaw z 2020r. poz. 470 z późn. zm).
1.3 Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia został przedstawiony w załączniku nr 1 do ZiS – Opis Przedmiotu Zamówienia (dalej OPZ) oraz załączniku nr 6 do ZiS (dokumentacja techniczna).
1.4 Zadanie realizowane będzie na podstawie dokumentacji koncepcyjnej dla przedmiotowej ulicy wyszczególnionej w dziale III załącznika 1 do ZiS (OPZ).
1.5 Realizacja zamówienia rozumiana jest, jako wykonanie wszelkich niezbędnych prac projektowych i uzgodnień wraz z uzyskaniem decyzji administracyjnych (w tym prawomocnej decyzji zatwierdzającej projekt budowlany i udzielającej pozwolenia na budowę „ZRID”), uprawniających do realizacji inwestycji drogowej w terminie realizacji zamówienia, czyli do 12 miesięcy liczonych od dnia zawarcia umowy.
1.6 W zakresie zamówienia Wykonawca zobowiązany będzie do wykonania czynności geodezyjnych podziałowych i stabilizacyjnych szczegółowo opisanych w dziale IV załącznika 1 do ZiS (OPZ).
1.7 Wykonawca zobligowany będzie zamówieniem do: sporządzenia dokumentacji fotograficznej terenu Inwestycji drogowej oraz do sporządzenia inwentaryzacji nieruchomości zawierającej opis składników roślinnych oraz budowlanych znajdujących się na działkach położonych w liniach rozgraniczających teren Inwestycji drogowej szczegółowo opisanych w dziale IV załącznika 1 do ZiS (OPZ).
1.8 W zakresie zamówienia jest również opracowanie projektu stałej zmiany organizacji ruchu drogowego (SOR) dla zaprojekowanego odcinka ul. Medycznej jak również projektu czasowej zmiany w organizacji ruchu drogowego (TOR) na potrzeby realizacji robót budowalnych planowanych do realizacji po uzyskaniu ostatecznej decyzji ZRID szczegółowo opisanej w dziale IV załącznika 1 do ZiS (OPZ).
1.9 W ramach wynagrodzenia Wykonawca zobowiązany będzie do pełnienia branżowych nadzorów autorskich szczegółowo opisanych w: dziale IV załącznika 1 do ZiS (OPZ) oraz w warunkach pełnienia nadzoru autorskiego stanowiących załącznik nr 3 do umowy.
1.10 Na etapie opracowanej dokumentacji koncepcyjnej zakres inwestycji obejmuje następujące działki nr: 109/22, 109/24, 109/23, 109/14, 109/38, 109/13, 88/4, 87/2, 87/1, 137/5, 137/9 w obr. 59 Podgórze. Na etapie opracowania przedmiotowego projektu nie wyklucza się rozszerzenia/zmniejszenia w/w zbioru działek.
1.11 Opracowania Zamawiającego, na podstawie których należy wykonać przedmiot zamówienia zostały wymienione w Tabeli nr 1 załącznika 1 do ZiS (OPZ).
2. Wykonawca udziela gwarancji jakości dokumentacji projektowej na okres równy okresowi rękojmi za wady inwestycji drogowej, jednak nie dłużej niż 72 miesiące od daty odbioru Dokumentacji Projektowej.
3. Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje w szczególności:
3.1 wykonanie mapy do celów projektowych - wykonanie nowej/wykorzystanie istniejącej,
3.2 aktualizacja projektu koncepcyjnego,
3.3 opracowanie projektu budowlanego wielobranżowego wraz z uzyskaniem decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej,
3.4 uzyskanie niezbędnych dokumentów do realizacji zadania w tym m.in. opinii, warunków, uzgodnień, decyzji i zezwoleń, w tym prawomocnej decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej. W ramach wynagrodzenia Wykonawca zobowiązany jest do uwzględnienia i opracowania wszelkich wytycznych/rozwiązań wynikających z otrzymanych opinii, warunków, uzgodnień, decyzji i zezwoleń,
3.5 sporządzenie projektów wykonawczych uszczegóławiających projekt budowlany w zakresie i stopniu dokładności niezbędnym do realizacji robót budowlanych (we wszystkich branżach),
3.6 wykonanie przedmiarów i kosztorysów inwestorskich (metodą szczegółową, dla każdej branży oddzielnie) wraz z podaniem nazw i kodów robót budowlanych według wspólnego słownika zamówień - kody CPV,
3.7 opracowanie informacji dotyczącej bezpieczeństwa i ochrony zdrowia,
3.8 sprawdzenie przejezdności projektowanego układu drogowego,
3.9 świadczenie nadzoru autorskiego dla przedmiotowego zamówienia,
3. 10 opracowanie specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych (STWiORB) dla każdej branży osobno.
3. 11 uzyskanie wszelkich niezbędnych pozwoleń, uzgodnień i decyzji administracyjnych w tym decyzji zatwierdzającej projekt budowlany i udzielającej zezwolenia na realizację inwestycji (ZRID).
3. 12 Zamawiający zaznacza, iż zarówno projekt budowlany niezbędny do uzyskania decyzji ZDRI jak również projekty wykonawcze oraz kosztorysy i przedmiary muszą zawierać jasny podział na część A inwestycji realizowanej przez UJ CM oraz część B inwestycji realizowanej przez ZDMK – zgodnie z załącznikiem graficznym stanowiącym wyciąg z umowy o zastępstwo inwestycyjne. Z uwagi na powyższe należy wykonać niezależne kosztorysy i przedmiary dla obydwu części inwestycji drogowej.
3. 13 Podstawą opracowania przedmiotu zamówienia jest Opis przedmiotu zamówienia wraz z załącznikami oraz bieżące ustalenia z Zamawiającym w toku uzgadniania i zatwierdzania rozwiązań projektowych.
4. W zakresie zamówienia Wykonawca zobowiązany będzie do: dokonania trwałej stabilizacji znaków granicznych granic nowo wydzielonych działek po uzyskaniu ostatecznej decyzji ZRID, a w przypadku nadania decyzji ZRID rygoru natychmiastowej wykonalności dokonania tymczasowej stabilizacji znaków granicznych granic nowo wydzielonych działek w formie trwałych znaków i przekazać je przedstawicielowi Zamawiającego. W przypadku konieczności przeprowadzenia postępowania egzekucyjnego w stosunku do właścicieli nieruchomości objętych decyzją ZRID Wykonawca zapewni udział uprawnionej jednostki wykonawstwa geodezyjnego w czynnościach egzekucyjnych prowadzonych przez właściwy organ egzekucyjny, a w szczególności, dokonać okazania przedmiotu wydania organowi egzekucyjnemu;
5. Wykonawca zobligowany będzie zamówieniem do: sporządzenia dokumentacji fotograficznej terenu Inwestycji drogowej:
a) aktualnej na dzień złożenia wniosku o wydanie decyzji ZRID,
b) aktualnej na dzień, w którym decyzja ZRID stała się ostateczna;
6. Wykonawca zobligowany będzie zamówieniem do sporządzenia inwentaryzacji nieruchomości zawierającej opis składników roślinnych oraz budowlanych znajdujących się na działkach położonych w liniach rozgraniczających teren Inwestycji drogowej opracowanej przez rzeczoznawcę majątkowego i sporządzoną:
a) na dzień złożenia wniosku o wydanie decyzji ZRID,
b) na dzień, w którym decyzja ZRID stała się ostateczna.
7. W zakresie zamówienia jest również opracowanie projektu stałej zmiany organizacji ruchu drogowego (SOR) dla zaprojekowanego odcinka ul. Medycznej jak również projektu czasowej zmiany w organizacji ruchu drogowego (TOR) na potrzeby realizacji robót budowalnych planowanych do realizacji po uzyskaniu ostatecznej decyzji ZRID.
8. Forma opracowania dokumentacji i przekazania do Zamawiającego:
Wykonawca zobowiązany będzie do przekazania Zamawiającemu Dokumentacji Projektowej w formie:
a) papierowej – opieczętowany przez organ wydający decyzję ZRID i zatwierdzający projekt budowalny, projekt wykonawczy, przedmiary robót, kosztorysy inwestorskie i STWiORy każdy w 3 egz.
b) elektronicznej – całość opracowanej dokumentacji (odpowiednio w formacie DOC, PDF i dwg - AutoCAD 2010, .xml ) – 3 płyty CD (niekodowane).
Wszystkie uzyskane w trakcie realizacji przedmiotu zamówienia opinie, warunki, decyzje, uzgodnienia itp. Wykonawca winien przekazać Zamawiającemu w oryginale oraz zeskanować i dostarczyć w wersji elektronicznej w formacie .pdf – 2 egz.
9. Zamawiający zaznacza, iż wyłoniony Wykonawca zobowiązany będzie do posiadania ubezpieczenia w okresie realizacji zamówienia zgodnie z zapisami projektowych postanowień umowy zawartych w niniejszej ZiS.
10. Wykonawca powinien wypełnić oraz podpisać formularz oferty wraz z załącznikami lub złożyć ofertę odpowiadającą ich treści, przy użyciu kwalifikowanego podpisu elektronicznego, podpisu zaufanego lub podpisu osobistego, oraz zamieścić na udostępnionej przez Zamawiającego platformie pod adresem: https://www.soldea.pl/epz/epz/.
11. Wykonawca musi dołączyć do oferty wszystkie dokumenty i oświadczenia oraz załączniki przedstawione w ZiS podpisane przy użyciu kwalifikowanego podpisu elektronicznego, podpisu zaufanego lub podpisu osobistego.
12. Wykonawca musi zaoferować przedmiot zamówienia zgodny z wymaganiami Zamawiającego określonymi w ZiS.
13. Warunki realizacji zamówienia zawarte zostały w projektowanych postanowieniach umowy zawartych w ZiS.
Pozostałe wymagania dotyczące przedmiotu zamówienia zostały zawarte w ZiS i załącznikach do ZiS

3.10.) Główny kod CPV: 71000000-8 - Usługi architektoniczne, budowlane, inżynieryjne i kontrolne

3.11.) Dodatkowy kod CPV:

71220000-6 - Usługi projektowania architektonicznego

71240000-2 - Usługi architektoniczne, inżynieryjne i planowania

71242000-6 - Przygotowanie przedsięwzięcia i projektu, oszacowanie kosztów

71245000-7 - Plany zatwierdzające, rysunki robocze i specyfikacje

71246000-4 - Określenie i spisanie ilości do budowy

71248000-8 - Nadzór nad projektem i dokumentacją

71320000-7 - Usługi inżynieryjne w zakresie projektowania

SEKCJA IV TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

4.1.) Tryb udzielenia zamówienia/ wraz z podstawą prawną:

Zamówienie udzielane jest w trybie zamówienia z wolnej ręki na podstawie: art. 305 pkt 2 ustawy

4.2.) Uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu negocjacji bez ogłoszenia albo zamówienia z wolnej ręki:

Na wstępie należy podnieść, iż zamówienie na opisany wyżej zakres przedmiotowy było pierwotnie procedowane w postępowaniu prowadzonym w trybie podstawowym z fakultatywnymi negocjacjami, Postępowanie nr: 141.2711.39.2021 pod numerem 2021/BZP 00227656/01. Niemniej postępowanie to zostało unieważnione, z uwagi na zaistnienie okoliczności wynikających z art. art. 255 pkt 1) ustawy Pzp, ponieważ nie złożono żadnej oferty (brak ofert). Ustawa Prawo zamówień publicznych stanowi między innymi, iż na podstawie art. art. 305 pkt 2) tego aktu, Zamawiający może udzielić zamówienia z wolnej ręki, jeżeli w postępowaniu prowadzonym uprzednio w trybie podstawowym nie złożono żadnej oferty albo wszystkie oferty zostały odrzucone na podstawie art. 226 ust. 1 pkt 2 lub 5, a pierwotne warunki zamówienia nie zostały w istotny sposób zmienione.

SEKCJA V ZAWARCIE UMOWY

5.1.) Wykonawca, z którym Zamawiający zamierza zawrzeć umowę:

5.1.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu zamawiający zamierza udzielić zamówienia (w przypadku wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia – dotyczy pełnomocnika, o którym mowa w art. 58 ust. 2 ustawy): ARG Projektowanie Inwestycyjne Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością

5.1.2.) Ulica: ul. Czereśniowa 4A

5.1.3.) Miejscowość: Kraków

5.1.4.) Kod pocztowy: 31-410

5.1.5.) Województwo: małopolskie

5.1.6.) Kraj: Polska

SEKCJA VI NFORMACJE DODATKOWE

Uwzględniając powołaną podstawę prawną, przedstawione argumenty i okoliczności faktyczne niniejszej sprawy, uznać należy, iż zostały spełnione przesłanki wynikające z przywołanego art. 305 pkt 2) ustawy Pzp, a w konsekwencji można udzielić przedmiotowego zamówienia w trybie zamówienia z wolnej ręki, po przeprowadzeniu negocjacji z zaproszonym Wykonawcą. Zauważyć należy, iż zastosowanie trybu zamówienia z wolnej ręki, w tym przypadku, w oparciu o powołaną podstawę prawną, może nastąpić w określonych ustawą szczególnych okolicznościach przy spełnieniu stosownych przesłanek, których wystąpienie w niniejszym przypadku zostało wykazane, gdyż w zorganizowanym na ten sam zakres postępowaniu prowadzonym w trybie podstawowym z fakultatywnymi negocjacjami nie złożono żadnej oferty, a pierwotne warunki zamówienia nie zostały w istotny sposób zmienione. Dodać należy, iż zastosowanie w niniejszym przypadku trybu zamówienia z wolnej ręki w żadnej mierze nie narusza zasad udzielania zamówień publicznych, w szczególności zasady uczciwej konkurencji i pełnego dostępu do zamówienia, gdyż z opisanych wyżej przyczyn oraz przedstawionych okoliczności jednoznacznie wynika, iż istnieje uzasadniona możliwość udzielenia zamówienia zaproszonemu do negocjacji Wykonawcy, tj. firmie ARG Projektowanie Inwestycyjne Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością ul. Czereśniowa 4A, 31-410 Kraków, mail: m.garpiel@arg.krakow.pl ; s.garpiel@arg.krakow.pl
Mając na uwadze powyższe należy stwierdzić, iż zostały spełnione przesłanki z art. 305 pkt 2) ustawy Prawo zamówień publicznych, a tym samym udzielenie zamówienia w trybie z wolnej ręki jest w pełni uzasadnione.


Powrót