Załącznik do ogłoszenia


Przedmiotem postępowania i zamówienia jest wyłonienie Wykonawcy w zakresie sukcesywnych dostaw materiałów jednorazowego użytku, w związku z realizacją projektu „Regeneracja uszkodzeń niedokrwiennych układu sercowo-naczyniowego z wykorzystaniem Galarety Whartona jako nieograniczonego źródła terapeutycznego komórek macierzystych” Akronim CIRCULATE, umowa nr: STRATEGMED2/265761/10/NCBR/2015, odpowiednio w odniesieniu od jednej do sześciu części przedmiotu zamówienia.

Załącznik opublikowano: 2017-03-23

Sprawa znak: 141.2715.9.2017                                                                                                                Kraków, dn. 23.03.2017r.              

Nr wew. pisma: 141.2715.9.2017/3

 

ODPOWIEDZI NA PYTANIA ORAZ ZMIANY TREŚCI SIWZ

 

Dotyczy: postępowania prowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego w oparciu o przepisy ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. – Prawo zamówień publicznych (tj. Dz. U. z 2015 r. poz. 2164) na: sukcesywne dostawy materiałów jednorazowego użytku, w związku z realizacją projektu „Regeneracja uszkodzeń niedokrwiennych układu sercowo-naczyniowego z wykorzystaniem Galarety Whartona jako nieograniczonego źródła terapeutycznego komórek macierzystych” Akronim CIRCULATE, umowa nr: STRATEGMED2/265761/10/NCBR/2015, ogłoszony w Biuletynie Zamówień Publicznych pod numerem 44261-2017 z dnia 15.03.2017r.

 

Uniwersytet Jagielloński – Collegium Medicum w Krakowie informuje, iż w przedmiotowym postępowaniu wpłynęły zapytania, na które Zamawiający udziela odpowiedzi:

 

Zapytanie nr 1 z dnia 22.03.2017r.

Część 2 (zał. B), poz. 1 : Czy Zamawiający zaakceptuje probówki z gwintem wewnętrznym?

Odpowiedź nr 1 z dnia 22.03.2017r.

Nie. Zamawiający nie dopuszcza probówki z gwintem wewnętrznym w zakresie części 2 w pozycji 1 załącznika B do Formularza oferty. Zapisy treści SIWZ pozostają bez zmian.

 

Zapytanie nr 2 z dnia 22.03.2017r.

Część 2 (zał. B), poz. 1 : Czy Zamawiający zaakceptuje probówki z gwintem zewnętrznym, bez silikonowej uszczelki?

Odpowiedź nr 2 z dnia 22.03.2017r.

Nie. Zamawiający nie dopuszcza probówki z gwintem zewnętrznym, bez silikonowej uszczelki w zakresie części 2 w pozycji 1 załącznika B do Formularza oferty. Zapisy treści SIWZ pozostają bez zmian.

 

Zapytanie nr 3 z dnia 22.03.2017r.

Część 2 (zał. B), poz. 1 : Czy Zamawiający zgodzi się na wyłączenie poz. 1 w formie osobnej części?

Odpowiedź nr 3 z dnia 22.03.2017r.

Nie. Zamawiający nie wyraża zgody. Zapisy treści SIWZ pozostają bez zmian.

 

Zapytanie nr 4 z dnia 22.03.2017r.

Część 2 (zał. B), poz. 4: Czy Zamawiający zaakceptuje probówki wytrzymujące wirowanie z siłą 25.000g?

Odpowiedź nr 4 z dnia 22.03.2017r.

Tak. Zamawiający dopuszcza w części 2 (zał. B), w pozycji 4 probówki wytrzymujące wirowanie z siłą 25.000g.

 

Uniwersytet Jagielloński – Collegium Medicum w Krakowie, działając w trybie art. 38 ust. 4 ustawy z dnia 29.01.2004 r. Prawo zamówień publicznych, informuje o dokonaniu następującej zmiany treści Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia w przedmiotowym postępowaniu:

W pkt 16) SIWZ wzór umowy został dodany paragraf:

 

§ 7. Waloryzacja

  1. Wysokość wynagrodzenia należnego Wykonawcy, określonego w § 2 ust. 1 może ulec zmianie w przypadku zmiany:                                                                                                                                                                                      a) stawki podatku od towarów i usług,                                                                                                                                                                                        b)wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę albo wysokości minimalnej stawki godzinowej, ustalonych na podstawie ustawy z dnia 10 października 2002 r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracę,                                                                                                                                                                                        c)zasad podlegania ubezpieczeniom społecznym lub ubezpieczeniu zdrowotnemu lub wysokości stawki składki na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne,                                                                                                                                  o ile Wykonawca wykaże, ponad wszelką wątpliwość, że zaistniała zmiana ma bezpośredni wpływ na koszty wykonania zamówienia przez Wykonawcę. Zmiana wynagrodzenia może nastąpić na pisemny wniosek Wykonawcy złożony nie później niż 30 dni od dnia wejścia w życie zmian, o których mowa w niniejszym ust. Zamawiający rozpatrzy wniosek Wykonawcy w terminie 20 dni od dnia jego złożenia, a zmieniona wartość wynagrodzenia będzie obowiązywać od kolejnego pełnego okresu rozliczeniowego, lecz nie wcześniej niż po dacie wejścia w życie zmian, o których mowa w niniejszym ust. Zmieniona kwota wynagrodzenia zostanie wprowadzona do niniejszej umowy aneksem.

  2. Wykonawca w terminie 30 dni od zawarcia umowy przedstawi Zamawiającemu szczegółowe kalkulacje cen jednostkowych z uwzględnieniem czynników określonych w ust. 1 lub oświadczenie o niezmienności cen przez cały okres trwania umowy. Wynagrodzenie może jedynie ulec zmianie w przypadku zmiany składników cenotwórczych określonych w ust. 1.

  3. W wypadku zmiany, o której mowa w ust. 1 lit. a) wartość netto wynagrodzenia Wykonawcy nie zmieni się, a określona
    w aneksie wartość brutto wynagrodzenia zostanie wyliczona na podstawie nowych przepisów.

  4. W przypadku zmiany, o której mowa w ust. 1 lit. b) wynagrodzenie Wykonawcy ulegnie zmianie o wartość wzrostu całkowitego kosztu Wykonawcy wynikającą ze zwiększenia wynagrodzeń osób bezpośrednio wykonujących zamówienie do wysokości aktualnie obowiązującego minimalnego wynagrodzenia za pracę lub wysokości minimalnej stawki godzinowej, z uwzględnieniem wszystkich obciążeń publicznoprawnych od kwoty wzrostu minimalnego wynagrodzenia, albo stawki godzinowej.

  5. W przypadku zmiany, o którym mowa w ust. 1 lit. c) wynagrodzenie Wykonawcy ulegnie zmianie o wartość wzrostu całkowitego kosztu Wykonawcy, jaką będzie on zobowiązany dodatkowo ponieść w celu uwzględnienia tej zmiany, przy zachowaniu dotychczasowej kwoty netto wynagrodzenia osób bezpośrednio wykonujących zamówienie na rzecz Zamawiającego.

     

    W pkt 16) SIWZ wzór umowy jest:

    §7. Kary umowne

    (...)

    3.2           za odstąpienie od umowy z winy Wykonawcy w wysokości 10 % wynagrodzenia umownego brutto, ustalonego w § 2 ust.  1.

    4.             Kary umowne, o których mowa w niniejszym paragrafie będą podlegały zapłacie przez Wykonawcę na podstawie wystawionych przez Zamawiającego not księgowych w terminie 14 dni od dnia ich doręczenia Wykonawcy. Wykonawca wyraża zgodę na potrącenie kar umownych z przysługującego mu wynagrodzenia.

    (...)

    §8. Postanowienia końcowe

    (...)

    1)            zmiana terminu wykonania  zamówień, o którym mowa w § 3 ust. 7 i zgłaszanych w trybie § 3 ust. 2 wywołana wystąpieniem siły wyższej mającej bezpośredni wpływ na terminowość dostawy. Siła wyższa, o której mowa to zdarzenie niezależne od Wykonawcy, nie stanowiące jego problemów organizacyjnych, którego strony umowy nie mogły przewidzieć, któremu nie mogły zapobiec, ani któremu nie mogły przeciwdziałać, a które uniemożliwiają Wykonawcy wykonanie w części lub w całości jego zobowiązania wynikającego z niniejszej umowy albo  mającej bezpośredni wpływ na terminowość   dostawy.  Strony za okoliczności siły wyższej uznają: ogłoszone stany klęski żywiołowej, w tym powódź i trzęsienie ziemi, upadek statku powietrznego, strajki generalne lub lokalne, działania wojenne lub ogłoszenie stanu wojennego, atak terrorystyczny,

    2)   zmiany postanowień umowy związane ze:

    a) zmianą danych identyfikacyjnych (w tym adresowych i teleadresowych) strony umowy i osób reprezentujących strony (w szczególności z powodu nieprzewidzianych zmian organizacyjnych, choroby, wypadków losowych);

    (...)

    powinno być:

    §8. Kary umowne

    (...)

    3.2           za odstąpienie od umowy z winy Wykonawcy w wysokości 10 % wynagrodzenia umownego brutto, ustalonego w § 2 ust.  1.

    3.3           za opóźnienie w przedłożeniu szczegółowej kalkulacji, o której mowa w § 7 ust. 2 w wysokości 0,2 % wynagrodzenia umownego brutto, ustalonego w § 2 ust. 1 za każdy dzień opóźnienia.

    4.             Kary umowne, o których mowa w niniejszym paragrafie będą podlegały zapłacie przez Wykonawcę na   podstawie wystawionych przez Zamawiającego not księgowych w terminie 14 dni od dnia ich doręczenia Wykonawcy. Wykonawca wyraża zgodę na potrącenie kar umownych z przysługującego mu wynagrodzenia.

    (...)

    §9. Postanowienia końcowe

    (...)

    1)zmiana terminu wykonania  zamówień, o którym mowa w § 3 ust. 7 i zgłaszanych w trybie § 3 ust. 2 wywołana wystąpieniem siły wyższej mającej bezpośredni wpływ na terminowość dostawy. Siła wyższa, o której mowa to zdarzenie niezależne od Wykonawcy, nie stanowiące jego problemów organizacyjnych, którego strony umowy nie mogły przewidzieć, któremu nie mogły zapobiec, ani któremu nie mogły przeciwdziałać, a które uniemożliwiają Wykonawcy wykonanie w części lub w całości jego zobowiązania wynikającego z niniejszej umowy albo  mającej bezpośredni wpływ na terminowość   dostawy.  Strony za okoliczności siły wyższej uznają: ogłoszone stany klęski żywiołowej, w tym powódź i trzęsienie ziemi, upadek statku powietrznego, strajki generalne lub lokalne, działania wojenne lub ogłoszenie stanu wojennego, atak terrorystyczny,

    2) zmiana terminu wykonania zamówień, o których mowa w § 3 ust. 7 i zgłaszanych w trybie § 3 ust. 2 wywołana zawieszeniem produkcji lub wycofaniem z produkcji przedmiotu umowy i w konsekwencji zmianą na jego odpowiednik stosownie do zapisów § 1 ust. 10 mająca bezpośredni wpływ na terminowość dostawy,

    3)   zmiany postanowień umowy związane ze:

    a) zmianą danych identyfikacyjnych (w tym adresowych i teleadresowych) strony umowy i osób reprezentujących strony (w szczególności z powodu nieprzewidzianych zmian organizacyjnych, choroby, wypadków losowych);

    (...)

     

    Zamawiający informuje, iż powyższe zmiany treści SIWZ stanowią integralną część Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia i w ich wyniku zmieniono ogłoszenie o zamówieniu. Pozostałe zapisy SIWZ pozostają bez zmian.

     

    Na stronie internetowej Zamawiającego (www.dzp.cm-uj.krakow.pl) znajduje się: Wzór umowy po zmianach z dnia 23.03.2017 r., uwzględniający dokonane zmiany.




Powrót