Załącznik do ogłoszenia


Przedmiotem postępowania i zamówienia jest wyłonienie Wykonawcy w zakresie świadczenia kompleksowych usług telefonicznych w sieci telefonii stacjonarnej oraz usług dostępu do internetu dla Uniwersytetu Jagiellońskiego - Collegium Medicum, odpowiednio w odniesieniu od jednej do trzech części przedmiotu zamówienia. Sprawa znak: 141.2711.17.2017

Załącznik opublikowano: 2017-05-24

Sprawa znak: 141.2711.17.2017

Nr wewnętrzny pisma: 141.2711.17.2017/3

Kraków, dn. 24.05.2017r.

 Odpowiedzi na pytania, zmiana treści SIWZ i ogłoszenia

Dotyczy: postępowania prowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego w oparciu o przepisy ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2015 r. poz. 2164 z póżn. zm) ogłoszonego w Biuletynie Zamówień Publicznych pod nr 510132-N-2017 w dniu 17.05.2017 r. w zakresie świadczenia kompleksowych usług telefonicznych w sieci telefonii stacjonarnej oraz usług dostępu do internetu dla Uniwersytetu Jagiellońskiego - Collegium Medicum.

 

Uniwersytet Jagielloński – Collegium Medicum w Krakowie informuje, iż w przedmiotowym postępowaniu wpłynęły zapytania, na które Zamawiający udziela odpowiedzi:

 

Pytanie 1 z dnia 22.05.2017r.

W treści Formularza Kalkulacja Cenowa Zamawiający wymaga wyceny połączeń międzynarodowych. Wykonawca informuje, iż połączenia międzynarodowe mają rozpiętość cenową pomiędzy 0,60 zł netto  a 15,00 zł netto w zależności od rodzaju połączenia do zagranicznych sieci stacjonarnych lub do zagranicznych sieci komórkowych (im dalszy i bardziej egzotyczny kraj tym większe są opłaty).  W celu uniknięcia przez Zamawiającego niepotrzebnego poniesienia podrożonych kosztów uśrednionych cen za połączenia międzynarodowe, zwracamy się z zapytaniem czy Zamawiający potwierdzi, że połączenia międzynarodowe wycenione przez Wykonawcę w niniejszym postępowaniu będą dotyczyć połączeń międzynarodowych stacjonarnych do krajów Unii Europejskiej? 

Odpowiedź nr 1

Zamawiający potwierdza, że połączenia międzynarodowe określone w Kalkulacji ceny oferty (załącznik B do Formularza oferty), dotyczą połączeń międzynarodowych, stacjonarnych do krajów Unii Europejskiej. Połączenia do krajów spoza Unii Europejskiej będą rozliczane wg cennika Wykonawcy dla klientów biznesowych.

 

Pytanie nr 2 z dnia 22.05.2017r.

Zamawiający w par. 4 ust. 12 wzoru umowy zastrzega, że nie przewiduje możliwości zwiększenia wartości brutto umowy. Następnie w par. 5 ust. 1 wzoru umowy przewiduje zmiany umowy w przypadku zmiany stawki podatku od towarów i usług. Wobec powstałej rozbieżności i z uwagi na przepisy Ustawy PZP prosimy o wykreślenie par. 4 ust. 12 z wzoru umowy.

Odpowiedź nr 2

Zamawiający informuje, iż zmienia treść § 4 ust. 12 wzoru umowy stanowiącego pkt. 16) SIWZ, zgodnie ze zmienioną treścią wzoru umowy załączoną do niniejszych odpowiedzi.

 

Pytanie nr 3 z dnia 22.05.2017r.

Zamawiający w par. 7 ust. 4 wzoru umowy zastrzega możliwość sumowania kar umownych z par. 7 ust. 2 lit. a) i pkt 2 lit. c). Wykonawca zwraca uwagę, że nie można dochodzić kumulacji kar umownych tj. kary umownej za opóźnienie w uruchomieniu łącza i dodatkowej kary w przypadku odstąpienia od umowy z powodu opóźnienia. Wskutek odstąpienia dochodzi do rozwiązania umowy ze skutkiem wstecznym, co oznacza, że w takiej sytuacji żadna ze stron nie może dochodzić kar umownych z tytułu nienależytego wykonania umowy. Innymi słowy, po odstąpieniu od umowy wyłączona jest możliwość kumulatywnego dochodzenia kary umownej za odstąpienie i kar zastrzeżonych na wypadek nienależytego wykonania umowy.Uchwała SN z 18.07.2012 r. (III CZP 39/12) przesądziła, że odstępującemu nie przysługuje roszczenie o zapłatę kary umownej na wypadek zwłoki lub opóźnienia, jeżeli w umowie zastrzeżono również taką karę w związku z odstąpieniem od umowy. Zatem zapis ten jest niezgodny z przyjętą linią orzecznictwa. Wobec powyższego prosimy o usunięcie par. 7 ust. 4 wzoru umowy.

Odpowiedź nr 3

Zamawiający informuje, że wykreśla pierwotną treść § 7 ust. 4, wprowadzając nowy zapis w § 7 ust. 4 wzoru umowy stanowiącego pkt. 16) SIWZ, zgodnie ze zmienioną treścią wzoru umowy załączoną do niniejszych odpowiedzi.

 

Pytanie nr 4 z dnia 22.05.2017r.

Zamawiający w par. 7 ust. 5 wzoru Umowy wymaga zgody na potrącanie kar umownych z należnego Wykonawcy wynagrodzenia. Wykonawca zwraca uwagę, iż kary umowne winny być dochodzone po uprzednio przeprowadzonym procesie reklamacyjnym. Natomiast nieprawidłowości dotyczące płatności zawsze są regulowane fakturami korygującymi lub też notami księgowymi po rozpatrzeniu złożonej reklamacji. Czy Zamawiający wyraża zgodę na zmianę umowy poprzez dodanie zapisu o tym, że kary umowne będą naliczane po zakończeniu procedury reklamacyjnej, poprzez wystawianie not księgowych lub faktur korygujących, przy czym postępowania reklamacyjne wynikłe w toku realizacji umowy będą prowadzone na zasadach i warunkach określonych w Rozporządzeniu Ministra Administracji i Cyfryzacji w sprawie reklamacji usług telekomunikacyjnych z dnia 24 lutego 2014r. (Dz. U. z 2014r. poz. 284)?

Odpowiedź nr 4

Zamawiający informuje, iż zmienia treść § 7 ust. 5 wzoru umowy stanowiącego pkt 16) SIWZ, zgodnie ze zmienioną treścią wzoru umowy załączoną do niniejszych odpowiedzi.

 

Pytanie nr 5 z dnia 22.05.2017r.

Zamawiający w par. 7 ust. 6 wzoru umowy zastrzega sobie prawo dochodzenia odszkodowania przewyższającego wysokość zastrzeżonych kar umownych. Wykonawca zwraca uwagę, że jest w stanie ponieść koszty rzeczywistych strat jakie poniósł Zamawiający, czyli faktycznych wydatków poniesionych przez Zamawiającego, nie może natomiast ponosić odpowiedzialności za wszystkie korzyści jakie mógł utracić Zamawiający. Ponoszenie przez Wykonawcę takich kosztów może spowodować nierentownośc projektu, a dla Wykonawcy może stać się bezpodstawnym wzbogaceniem. Czy wobec powyższego Zamawiający uzupełni zapis powyższego paragrafu poprzez dodanie zdania: "(...) do wysokości rzeczywiście poniesionej szkody"?

Odpowiedź nr 5

Zamawiający nie wyraża zgody na uzupełnienie zapisu § 7 ust. 6 w sposób zaproponowany przez Wykonawcę w pytaniu nr 5. Jednocześnie Zamawiający informuje, że zapisy SIWZ pozostają bez zmian w przedmiotowym zakresie.

 

Pytanie nr 6 z dnia 22.05.2017r.

Zamawiający w par. 7 wzoru umowy nakłada na Wykonawcę szereg kar umownych. Wykonawca przystępując do realizacji zamówienia musi ponieść pewne koszty a projekt powinien być także rentowny. Wykonawca chcąc zabezpieczyć swój zysk na realizacji projektu musi mieć możliwość ograniczenia kar umownych do pewnej wysokości. Czy w związku z powyższym Zamawiający dopuści, aby wysokość naliczonych kar umownych w trakcie realizacji zamówienia nie przekroczyła wysokości 30% całkowitej wartości zamówienia.  

Odpowiedź nr 6

Zamawiający nie dopuści sposobu naliczana kar umownych w sposób zaproponowany przez Wykonawcę w pytaniu nr 6. Jednocześnie Zamawiający informuje, że zapisy SIWZ pozostają bez zmian w przedmiotowym zakresie.

 

Pytanie nr 7 z dnia 22.05.2017r.

Zamawiający w par. 4 ust. 16 wzoru umowy zastrzega, że w przypadku, jeśli treść faktury będzie kwestionowana przez Zamawiającego i będzie wymagała poprawienia ze strony Wykonawcy, za datę otrzymania faktury będzie uznana data doręczenia faktury z poprawną treścią. Prosimy o doprecyzowanie, że termin płatności kwoty niespornej liczony będzie od daty pierwotnego wpływu faktury.

Odpowiedź nr 7

Zamawiający informuję, że nie wyraża zgody na zmianę zapisu § 4 ust. 16 wzoru umowy, stanowiącego pkt. 16) SIWZ.

 

Pytanie nr 8 z dnia 23.05.2017r.

Wykonawca zwraca się o wyjaśnienie rozbieżności pomiędzy pkt. 3) ppkt 1.6.5 SIWZ a § 4 ust. 4 i 7 Umowy.

Prosimy o doprecyzowanie czy zgodnie z zapisem zawartym w Umowie § 4 ust. 4 i 7 mają być wystawione dwie odrębne Faktury dla usług telefonii stacjonarnej  i Symetrycznego Dostępu do Internetu? .

Prosimy o wyrażenie zgody na wystawianie oddzielnych faktur dla poszczególnych części zamówienia.

Odpowiedź nr 8

Zamawiający informuje, iż zgodnie z zapisami SIWZ wymaga wystawienia jednej faktury dla każdej części zamówienia. Ponadto w przypadku części 1 - świadczenie usług telefonicznych w sieci telefonii stacjonarnej i usług dostępu do internetu, Zamawiający wymaga, aby obie usługi były wystawione na jednej fakturze.

 

Pytanie nr 9 z dnia 23.05.2017r.

Dotyczy § 4 ust. 9 Umowy

Naliczanie sekundowe i brak opłat za inicjację połączeń nie dotyczy połączeń na numery specjalne i informacyjne.

W związku z powyższym, prosimy o zmianę ww. paragrafu i dodanie zapisu, zgodnie z którym, brak opłaty za inicjację połączenia i naliczanie sekundowe nie dotyczy połączeń na numery specjalne i informacyjne. Każde wywołanie tego typu połączenia jest płatne a sposób wyliczenia należności jest uzależniony od Cennika operatora.

Odpowiedź nr 9

Zamawiający informuje, że zmienia treść § 4 ust. 9 wzoru umowy, stanowiący pkt 16) SIWZ, zgodnie ze zmienioną treścią wzoru umowy załączoną do niniejszych odpowiedzi.

 

Pytanie nr 10 z dnia 23.05.2017r.

Dotyczy § 4 ust. 15 Umowy

Wykonawca zwraca się o modyfikację ww. zapisu i nadanie mu brzmienia:

Należność z tytułu wystawionej przez Wykonawcę faktury zostanie zapłacona w terminie ....... dni od daty prawidłowo wystawionej faktury przez Wykonawcę w formie polecenia przelewu na konto Wykonawcy nr................................................ Fakturę należy złożyć w siedzibie Działu Inwestycji, Remontów i Eksploatacji UJ CM Sekcja Umów i Rozliczeń, ul. Grzegórzecka 20, 31-531 Kraków, wraz z załącznikami, zawierającymi informacje dotyczące ilości, czasu trwania i kosztów rozmów poszczególnych abonamentów.

Odpowiedź nr 10

Zamawiający informuje, że nie wyraża zgody na zmianę treści § 4 ust. 15 wzoru umowy w sposób zaproponowany przez Wykonawcę w pytaniu nr 10. Jednocześnie Zamawiający zmienia treść § 4 ust. 15 wzoru umowy stanowiącego pkt 16) SIWZ, zgodnie ze zmienioną treścią wzoru umowy załączoną do niniejszych odpowiedzi.

 

Pytanie nr 11 z dnia 23.05.2017r.

Wykonawca zwraca się z pytaniem, czy w razie wyboru oferty Wykonawcy prowadzącego działalność gospodarczą w formie spółki akcyjnej, część komparycyjna Umowy będzie obejmować wszelkie dane wymagane przez art. 374 § 1 ksh (a zatem także informacje o wysokości kapitału zakładowego i kapitału wpłaconego)?

Odpowiedź 11

Zamawiający informuje, iż komparycja umowy będzie obejmowała wszelkie informacje i dane wymagane przepisami prawa i pozwalające na identyfikację stron umowy.

 

Pytanie nr 12 z dnia 23.05.2017r.

Wykonawca wnosi o wyjaśnienie, czy Zamawiający, w nawiązaniu do treści § 4 Umowy dopuszcza, by opłaty abonamentowe były płacone z góry ?

Odpowiedź nr 12

Zamawiający informuje, że nie dopuszcza by opłaty abonamentowe były płacone z góry. Jednocześnie zapisy SIWZ pozostają bez zmian w przedmiotowym zakresie.

 

Pytanie nr 13 z dnia 23.05.2017r.

Wykonawca mając na uwadze treść § 4 ust. 12 i § 4 ust. 18 w zw. z §  5 ust 2 Umowy prosi o potwierdzenie, że czy - mając na uwadze powszechnie akceptowaną w orzecznictwie Europejskiego Trybunału Sprawiedliwości zasadą neutralności VAT dla podatnika, że w ostatecznym rozrachunku podatek ten powinien obciążać odbiorcę towarów i usług, a nie Wykonawcę i w celu uniknięcia konieczności wprowadzania zmian do treści umowy

w przypadku zmiany stawki VAT – Zamawiający dopuszcza doprecyzowanie Umowy poprzez zamieszczenie  ustępu o treści: „W razie zmiany wysokości obowiązujących stawek VAT dotyczących przedmiotu umowy w okresie obowiązywania niniejszej umowy Zamawiający będzie zobowiązany do zapłaty wynagrodzenia uwzględniającego nową, aktualną wysokość stawek podatku VAT”.

Odpowiedź nr 13

Zamawiający informuje, że zmienia treść § 4 ust. 12 wzoru umowy stanowiącego pkt 16) SIWZ, zgodnie ze zmienioną treścią wzoru umowy załączoną do niniejszych odpowiedzi.

 

Pytanie nr 14 z dnia 23.05.2017r.

Zgodnie z treścią par. 4 ust.15 zapłata następować będzie w terminie …. dni od daty otrzymania przez Zamawiającego faktury VAT . Zauważyć należy, iż z punktu widzenia Wykonawcy, jak i przepisów podatkowych takie określenie terminu płatności nie pozwala ustalić prawidłowej daty powstania obowiązku podatkowego, co w konsekwencji naraża Wykonawcę na sankcje skarbowe z tytułu nieterminowego odprowadzenia podatku VAT i podatku dochodowego od osób prawnych (art. 19 ust. 13 pkt 1 lit b. ustawy z dnia 05.04.2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 54 poz. 535 z późn. zm.) oraz art. 12 ust. 3, ust. 3a ustawy z dnia 15.02.1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych (t.j. Dz. U. z 2000 r. Nr 54, poz. 654 z późn. zm.)). Wskazujemy ponadto, że Zamawiającego jako podatnika VAT również dotyczą zapisy ustawy o podatku od towarów i usług, tzn. zgodnie z art. 86 ust. 10 pkt 3 oraz art. 86 ust. 11 tej ustawy prawo do obniżania kwoty podatku należnego o podatek naliczony powstaje w rozliczeniu za okres, w którym przypada okres płatności lub w miesiącu następnym. W tym stanie rzeczy zauważyć należy, iż takie ukształtowanie warunków umowy naraża Wykonawcę na istotne niebezpieczeństwo błędnego określenia powyższych terminów, co w konsekwencji doprowadzić może do nieprawidłowego wyliczenia kwot należnych podatków. Podkreślić należy, iż jedynym rozwiązaniem takiej sytuacji może być wyłącznie uzależnienie terminu płatności od daty wystawienia faktury VAT (z punktu widzenia Wykonawcy jest to data pewna), nie zaś od daty jej otrzymania przez Zamawiającego. W związku z powyższym zwracamy się z pytaniem, czy Zamawiający dopuszcza możliwość modyfikacji treści   Umowy w następujący sposób, że zapłata następować będzie w terminie  30 dni od daty wystawienia faktury VAT przez Wykonawcę , a  Wykonawca zobowiązany jest doręczać Zamawiającemu fakturę VAT w terminie 7  dni od dnia jej wystawienia.”? Takie rozwiązanie pozwoli uniknąć Stronom ryzyka podatkowego wskazanego powyżej.

Odpowiedź nr 14

Zamawiający nie wyraża zgody na zaproponowaną przez Wykonawcę w pytaniu nr 14, modyfikację treści wzoru umowy. Jednocześnie Zamawiający informuje, że zapisy SIWZ pozostają bez zmian w przedmiotowym zakresie.

 

Pytanie nr 15 z dnia 15.05.2017r.

Zgodnie z § 4 ust. 14 Umowy, za termin zapłaty wynagrodzenia należnego Wykonawcy uważa się dzień obciążenia rachunku Zamawiającego. Należy zwrócić uwagę, że postanowienie to w obecnym brzmieniu jest niezgodne

z powszechną zasadą oraz linią orzecznictwa Sądu Najwyższego (por. uchwała SN z dn. 4 stycznia 1995 r., sygnatura III CZP 164/94), w myśl których za dzień spełnienia świadczenia pieniężnego w postaci bezgotówkowej uważa się dzień uznania rachunku bankowego wierzyciela (tu Wykonawcy), a nie dzień obciążenia rachunku bankowego dłużnika (tu Zamawiającego).W związku z powyższym Wykonawca zwraca się do Zamawiającego o zmianę przedmiotowego postanowienia w taki sposób, aby za termin płatności wynagrodzenia dla Wykonawcy uznać dzień uznania rachunku bankowego Wykonawcy.

Odpowiedź nr 15

Zamawiający nie wyraża zgody na zmianę treści § 4 ust. 14 wzoru umowy. Jednocześnie zapisy SIWZ pozostają bez zmian w przedmiotowym zakresie.

 

Pytanie nr 16 z dnia 23.05.2017r.

Czy Zamawiający potwierdza, że odszkodowanie o którym mowa w § 7 ust. 6   Umowy dotyczy wyłącznie szkody rzeczywiście poniesionej?

Odpowiedź nr 16

Zamawiający nie potwierdza. Jednocześnie zapisy SIWZ pozostają bez zmian w przedmiotowym zakresie.

 

Pytanie nr 17 z dnia 23.05.2017r.

Czy Zamawiający dopuszcza uzupełnienie postanowień § 7 Umowy zgodnie z którym „Całkowita wysokość kar umownych za zdarzenia, które wystąpiły w danym miesiącu nie przekroczy sumy opłat należnych Wykonawcy za dany miesiąc”?

Odpowiedź nr 17

Zamawiający nie wyraża zgody na uzupełnienie § 7 wzoru umowy w sposób zaproponowany przez Wykonawcę w pytaniu 17. Jednocześnie zapisy SIWZ pozostają bez zmian w przedmiotowym zakresie.

 

Pytanie nr 18 z dnia 23.05.2017r.

Wykonawca zwraca się do Zamawiającego o doprecyzowanie, iż naliczanie kar może nastąpić po zakończeniu procedury reklamacyjnej, a postepowania reklamacyjne wynikłe w toku realizacji umowy będą prowadzone na zasadach i warunkach określonych w Rozporządzeniu Ministra Administracji i Cyfryzacji z dnia 24 lutego 2014 r. w sprawie reklamacji usług telekomunikacyjnych (Dz. U.  poz. 284). Wnosimy również o potwierdzenie, że stosowanie przewidzianych przez Zamawiającego sankcji w postaci kar umownych nie dotyczy sytuacji, w których ewentualne niedotrzymanie terminów lub kryteriów świadczenia usług wynika z okoliczności niezawinionych przez Wykonawcę (jak przykładowo: siła wyższa, czy bezprawne działania osób trzecich).

Odpowiedź nr 18

Zamawiający informuje, że zmienia treść § 7 ust. 4 wzoru umowy stanowiącego pkt. 16) SIWZ, zgodnie ze zmienioną treścią wzoru umowy załączoną do niniejszych odpowiedzi.

 

Pytanie nr 19 z dnia 23.05.2017r.

Prosimy o potwierdzenie, że stosowanie przewidzianych przez Zamawiającego sankcji w postaci odstąpienia od umowy oraz kar umownych nie dotyczy sytuacji, w których ewentualne niedotrzymanie terminów lub kryteriów świadczenia usług wynika z okoliczności niezawinionych przez Wykonawcę (jak przykładowo: siła wyższa, przypadek, czy bezprawne działania osób trzecich).  Pytanie to ma w swojej podstawie ugruntowaną linię orzeczniczą Sądu Najwyższego, w szczególności wyrażoną w wyroku SN z dnia 20 marca 1968 r. (sygn. akt II CR 419/67) zgodnie z którym, jeżeli niewykonanie lub nienależyte wykonanie danego zobowiązania jest następstwem okoliczności, za które strona zobowiązana nie podnosi odpowiedzialności (art. 471 k. c.), kary umownej nie nalicza się.

Odpowiedź nr 19

Zamawiający nie potwierdza. Jednocześnie zapisy SIWZ pozostają bez zmian w przedmiotowym zakresie.

 

Pytanie nr 20 z dnia 23.05.2017r.

Czy Zamawiający dopuszcza modyfikację  postanowień § 7 Umowy , tak by zawierała również treść „Całkowita suma kar umownych naliczonych  Wykonawcy na podstawie umowy nie przekroczy 20% wartości łącznego wynagrodzenia brutto?

Odpowiedź nr 20

Zamawiający nie wyraża zgody na modyfikację § 7 wzoru umowy, w sposób zaproponowany przez Wykonawcę w pytaniu nr 20. Jednocześnie zapisy SIWZ pozostają bez zmian w przedmiotowym zakresie.

 

Pytanie nr 21 z dnia 23.05.2017r.

W treści § 7 ust. 5 Umowy Zamawiający przewidział dla siebie prawo potrącenia kar umownych z należnego Wykonawcy wynagrodzenia (faktury). W związku z powyższym zauważyć należy, iż działanie Zamawiającego oparte na w/w prawie doprowadzić może nie tylko do poważnych nieporozumień pomiędzy stronami umowy, a także może wywrzeć negatywny skutek na przebieg realizacji zamówienia. Niejednokrotnie bowiem zarówno sam fakt wystąpienia zdarzenia skutkującego powstaniem roszczenia o naliczenie kar umownych, jak i ustalenie wysokości tych kar może być sporne. W takiej sytuacji niezbędne wydaje się podjęcie przez Strony umowy działań zmierzających nie tylko, do ustalenia przesłanek skutkujących naliczeniem kar umownych, ale także czynników wpływających na ich wysokość. Niczym nieograniczone jednostronne prawo naliczenia kar umownych i potrącenia ich przez Zamawiającego z należnego Wykonawcy wynagrodzenia godzi nie tylko w interes Wykonawcy ale także uniemożliwia mu podjęcie próby zbadania, czy naliczona kara umowna potrącona została naliczona prawidłowo i w odpowiedniej wysokości. Nadto, stwarzając możliwość pozbawienia Wykonawcy efektywnego wynagrodzenia za spełnione świadczenie bez żadnej kontroli czy to Wykonawcy czy sądu, może ono być uznane za nadużycie prawa skutkujące nieważność tegoż postanowienia na podstawie art. 58 § 2 k. c. w zw. z art. 139 ust. 1 p. z. p.

W związku z powyższym, z uwagi na nierówne ukształtowanie praw stron umowy, prosimy o wyjaśnienie czy Zamawiający dopuszcza możliwość zmodyfikowania zapisów wzoru umowy poprzez dodanie w jej treści zapisu o konieczności uzgodnienia między stronami umowy potrącenia kar umownych z należnego Wykonawcy wynagrodzenia (faktury)?

Odpowiedź nr 21

Zamawiający informuje, że zmienia treść § 7 ust. 5 wzoru umowy stanowiący pkt 16) SIWZ, zgodnie ze zmienioną treścią wzoru umowy załączoną do niniejszych odpowiedzi.

 

Pytanie nr 22 z dnia 23.05.2017r.

Prosimy o informację czy Zamawiający zgadza się na zmianę  treści par. 11 ust. 1 Umowy , tak by uzyskał on brzmienie : „W sprawach nie uregulowanych Umową zastosowanie mają przepisy ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny, ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych ,  ustawy z dnia 16 lipca 2004 roku Prawo telekomunikacyjne, Regulamin i cennik Wykonawcy ze zmianami wynikającymi z Umowy.”

Odpowiedź nr 22

Zamawiający informuje, iż nie wyraża zgody na modyfikację treści § 11 ust. 1 wzoru umowy wskazaną przez Wykonawcę w pytaniu nr 22. Jednocześnie Zamawiający zmienia treść § 11 ust. 1 wzoru umowy stanowiący pkt 16) SIWZ.

 

Pytanie nr 23 z dnia 23.05.2017r.

Dotyczy pkt. 3) ppkt 1.6.11 SIWZ

Czy zamawiający zgodzi się zgłaszać uszkodzenia i awarie telefonicznie tylko na wskazaną przez wykonawcę Infolinię? Wykonawca informuje, że w kanale telefonicznym może zapewnić najkrótszy czas reakcji na zgłoszenie

a ponadto Doradca telefoniczny może już przez telefon załatwić sprawę Zamawiającego, co w mniemaniu Wykonawcy zwiększy zadowolenie Zamawiającego z obsługi.

Ponadto Wykonawca tylko w tym kanale kontaktu może zagwarantować bezzwłoczne potwierdzenie przyjęcia zgłoszenia SMS-em. Wszystkie rozmowy z Doradcami są nagrywane i w razie reklamacji odsłuchiwane, dlatego Zamawiający może mieć pewność prawidłowego przyjęcia jego zgłoszenia.

Zwracamy się z prośbą o rezygnację z przesyłania zgłoszeń awarii e-mailem. Wykonawca w e-mailu może nie otrzymać wystarczającej ilości informacji aby mógł ustalić źródło problemu a to może znacznie wydłużyć czas realizacji zgłoszenia. Doradca będzie musiał skontaktować się z osobą Zgłaszającą co może okazać się niemożliwe. Tylko zgłoszenie na Infolinię i odpowiedź na pytania zadane przez Doradcę umożliwią ustalenie źródła problemu.

Odpowiedź nr 23

Zamawiający informuje, iż zgodnie z pkt 3) ppkt 1.6.11 SIWZ będzie zgłaszał awarię telefonicznie, na piśmie mailem, faxem. W związku z powyższym Zamawiający nie wyraża zgody na zgłaszanie awarii tylko na wskazaną przez Wykonawcę infolinię.

 

Pytanie nr 24 z dnia 23.05.2017r.

Dotyczy pkt. 3) ppkt 1.6.3 SIWZ

Wnosimy o doprecyzowanie:

a) jaki obecnie status posiadają numery Zamawiającego w sieci obecnego Wykonawcy?

b) Czy umowy są związane umową lojalnościową?

c) Jakie są daty zakończenia umów dla poszczególnych numerów?

Jednocześnie informujemy iż w przypadku gdy umowy z obecnym operatorem nie dobiegły jeszcze do końca, niemożliwe jest ich przeniesienie do sieci nowego Wykonawcy w taki sposób aby odbyło się to bezkosztowo.

W związku z tym jeżeli Zamawiający podpisał umowę z jednym Wykonawcą, a obecnie chce rozwiązać ją przed upływem terminu jej obowiązywania, sam jest zobowiązany do pokrycia wszelkich należności z tej umowy wynikających. Wykonawca stoi na stanowisku iż pokrywanie kar innego podmiotu wydatnie utrudnia podjęcie udziału w takim przetargu, gdyż koszty takie musiałby ująć w swojej ofercie, czego nie musiałby robić obecny operator. Sytuacja taka stawia w uprzywilejowanej pozycji obecnego operatora, a co za tym idzie, stoi

w sprzeczności z zapewnieniem równych warunków dla wszystkich Wykonawców i uczciwej konkurencji do czego obliguje ustawa PZP. Wnosimy o doprecyzowanie.

Odpowiedź nr 24

Zamawiający informuje, że obecnie świadczona umowa obejmuje całą numerację. Termin zakończenia umowy z obecnym Wykonawcą przypada na dzień 31.07.2017r. z wyjątkiem dwóch lokalizacji:

- Kraków 31-115, ul. Plac Sikorskiego 2 m 9; numer analogowy 426 41 17 i internet DSL – obecna umowa obowiązuje do dnia 30.08.2017r.

- Morawica 32-084, Morawica 356, internet 10/10 MBi/s – obecna umowa obowiązuje do dnia 31.08.2017r.

Ponadto Zamawiający informuje, że obecne umowy nie są związane umową lojalnościową.

 

Pytanie nr 25 z dnia 23.05.2017r.

Dotyczy § 2 pkt. 1 oraz § 4 pkt. 1 Umowy

Prosimy o potwierdzenie, iż to Zamawiający jest podmiotem odpowiedzialnym za kontrolowanie czy kwota brutto tego zadania jest wyczerpana i powiadomi Wykonawcę o ryzyku wykorzystania ww. kwoty z wyprzedzeniem obejmującym co najmniej 1 okres rozliczeniowy?

Ponadto, czy z chwilą wyczerpania kwoty określone w Umowie (również w trakcie trwania okresu rozliczeniowego) Wykonawca ma zaprzestać świadczenia usług?

Odpowiedź nr 25

Zamawiający potwierdza, że jest podmiotem odpowiedzialnym za kontrolowanie czy kwota brutto zamówienia jest wyczerpana. Zamawiający powiadomi Wykonawcę o ryzyku wykorzystania kwoty umownej brutto z miesięcznym wyprzedzeniem. Ponadto Zamawiający informuje, że zgodnie z pkt 4) SIWZ umowa będzie realizowana w okresie, na jaki została zawarta lub do wyczerpania jej wartości
w zależności co nastąpi pierwsze, odpowiednio w odniesieniu od jednej do trzech części zamówienia.

 

Pytanie nr 26 z dnia 23.05.2017r.

Dotyczy § 4 pkt. 14 Umowy

Należy zwrócić uwagę, że postanowienie to w obecnym brzmieniu jest niezgodne z powszechną zasadą oraz linią orzecznictwa Sądu Najwyższego (por. uchwała SN z dn. 4 stycznia 1995 r. sygn. CZP 164/94), w myśl których za dzień spełnienia świadczenia pieniężnego w postaci bezgotówkowej uważa się dzień uznania rachunku bankowego wierzyciela (tu Wykonawcy), a nie dzień obciążenia rachunku bankowego dłużnika (tu zamawiającego).

Czy w związku z powyższym Zamawiający wyrazi zgodę na zmianę powyższego zapisu i uzna dniem zapłaty dzień uznania rachunku bankowego Wykonawcy?

Odpowiedź nr 26

Nie. Zamawiający nie wyraża zgodę na zaproponowaną przez Wykonawcę w pytaniu 26 zmianę zapisu § 4 pkt. 14 wzoru umowy. Jednocześnie zapisy SIWZ pozostają bez zmian w przedmiotowym zakresie.

 

Pytanie nr 27 z dnia 23.05.2017r.

Dotyczy § 7 pkt. 5 Umowy

Zwracamy się z prośbą o modyfikację zapisów i uwzględnienie informacji, że naliczenia kar umownych przez Zamawiającego może nastąpić wyłączenie po zakończeniu postępowania reklamacyjnego, potwierdzającego winę Wykonawcy, prowadzonego na zasadach i warunkach określonych w Rozporządzeniu Ministra Administracji i Cyfryzacji z dnia 24 lutego 2014 r. w sprawie reklamacji usług telekomunikacyjnych (Dz. U.  poz. 284).  Podstawą naliczenia kary umownej stanowią dokumenty wystawione przez Zamawiającego, zawierające specyfikację obciążenia wraz ze wskazaniem terminu płatności. Brak płatności przez Wykonawcę we wskazanym terminie będzie uprawniał Zamawiającego do potrącenia kary umownej z wynagrodzenia należnego Wykonawcy.

Odpowiedź nr 27

Zamawiający informuje, że zmienia treść § 7 pkt. 5 wzoru umowy stanowiący pkt 16) SIWZ, zgodnie ze zmienioną treścią wzoru umowy załączoną do niniejszych odpowiedzi.

 

Pytanie nr 28 z dnia 23.05.2017r.

Dotyczy § 7 Umowy

Zwracamy się z prośbą o dodanie zapisu, że łączna wysokość wszystkich kar umownych, do zapłaty których może być zobowiązany Wykonawca, nie może przekroczyć 20 % wartość umowy brutto. 

Odpowiedź nr 28

Zamawiający nie wyraża zgody na dodanie zapisu w § 7 wzoru umowy zaproponowanego przez Wykonawcę w pytaniu nr 28. Jednocześnie zapisy SIWZ pozostają bez zmian
w przedmiotowym zakresie.

 

Pytanie nr 29 z dnia 23.05.2017r.

Dotyczy § 7 Umowy

Prosimy o potwierdzenie, że stosowanie przewidzianych przez Zamawiającego sankcji w postaci kar umownych nie dotyczy sytuacji, w których ewentualne niedotrzymanie terminów lub kryteriów świadczenia usług wynika z okoliczności niezawinionych przez Wykonawcę. Pytanie to ma w swojej podstawie ugruntowaną linię orzeczniczą Sądu Najwyższego, w szczególności wyrażoną w wyroku SN z dnia 20 marca 1968 r. (sygn. akt II CR 419/67) zgodnie z którym, jeżeli niewykonanie lub nienależyte wykonanie danego zobowiązania jest następstwem okoliczności, za które strona zobowiązana nie podnosi odpowiedzialności (art. 471 k. c.), kary umownej nie nalicza się.

Odpowiedź nr 29

Zamawiający nie potwierdza. Jednocześnie zapisy SIWZ pozostają bez zmian
w przedmiotowym zakresie.

 

Pytanie 30 z dnia 23.05.2017r.

Dotyczy § 7 pkt. 7 Umowy

Zwracamy się z prośbą o wyrażenie zgody, aby należne odszkodowania z tytułu przekroczenia czasu usunięcia uszkodzenia usługi były naliczane zgodnie z regulaminem usługi.

Odpowiedź nr 30

Zamawiający nie wyraża zgody na zaproponowany zapis przez Wykonawcę w pytaniu nr 30. Jednocześnie zapisy SIWZ pozostają bez zmian w przedmiotowym zakresie.

 

Pytanie nr 31 z dnia 24.05.2017r.

Zgodnie z pkt 10.1 SIWZ – Zamawiający wymaga zatrudnienia na czas trwania realizacji przedmiotu umowy, na podstawie umowy o pracę Opiekuna Kluczowego Klienta

Wykonawca zwraca się z pytaniem, czy Zamawiający dopuszcza, aby funkcję Opiekuna Kluczowego Klienta sprawowała osoba, która już pozostaje w zatrudnieniu u Wykonawcy na podstawie umowy o pracę?

Odpowiedź nr 31

Zamawiający dopuszcza, aby funkcję Opiekuna Kluczowego Klienta sprawowała osoba, która już pozostaje w zatrudnieniu u Wykonawcy na podstawie umowy o pracę.

 

Uniwersytet Jagielloński – Collegium Medicum w Krakowie, działając w trybie art. 38 ust. 4 ustawy z dnia 29.01.2004 r. Prawo zamówień publicznych, informuje o dokonaniu następującej zmiany treści Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia w przedmiotowym postępowaniu:

W Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia:

jest:

1.7.8        Zamawiający wymaga od Wykonawcy rzetelnych, czytelnych faktur niewymagających stosowania żadnych przeliczeń w celu uzyskania wysokości stawek za połączenia. Rozliczenia za połączenia będą odbywać się na następujących zasadach: wykonawca będzie stosował do rozliczeń za połączenia stawki naliczania sekundowego, wykonawca nie będzie naliczał opłaty za inicjację połączenia, wysokość stawek za połączenia telefoniczne nie ulegnie zwiększeniu w czasie trwania umowy.

(...)

1.7.17      Zamawiający nie dopuszcza żadnych opłat za inicjację połączenia.

powinno być:

1.7.8        Zamawiający wymaga od Wykonawcy rzetelnych, czytelnych faktur niewymagających stosowania żadnych przeliczeń w celu uzyskania wysokości stawek za połączenia. Rozliczenia za połączenia będą odbywać się na następujących zasadach: wykonawca będzie stosował do rozliczeń za połączenia stawki naliczania sekundowego (nie dotyczy połączeń na numery specjalne i infolinie), wykonawca nie będzie naliczał opłaty za inicjację połączenia (nie dotyczy połączeń na numery specjalne i infolinie), wysokość stawek za połączenia telefoniczne nie ulegnie zwiększeniu w czasie trwania umowy.

(...)

1.7.17      Zamawiający nie dopuszcza żadnych opłat za inicjację połączenia (nie dotyczy połączeń na numery specjalne i infolinie)

w załączniku B, C, D do Formularza ofertowego - Kalkulacja ceny oferty w zakresie części 1 przedmiotu zamówienia (załącznik B):

jest:

2

Abonament ISDN

szt.

12 szt x 24 m-ce= 288

3

Abonament ISDN PRA

szt.

4 szt. x 24 m-ce= 96

 

powinno być:

2

Abonament ISDN

szt.

13 szt. x 24 m-ce= 312

3

Abonament ISDN PRA

szt.

4 szt. x 24 m-ce= 96

 

Jednocześnie Zamawiający informuje, iż powyższe pytania i odpowiedzi, wyjaśnienia i zmiany do SIWZ wraz z załącznikami, stanowią jej integralną część oraz powodują zmianę ogłoszenia o zamówieniu, a przy tym z uwagi na ich zakres i charakter oraz termin wprowadzenia nie wpływają na konieczność kolejnego przedłużenia terminu składania ofert. Nie są tym samym spełnione przesłanki wynikające z ustawy PZP. Dlatego też, Zamawiający zawiadamia, iż terminy składania i otwarcia ofert nie ulegają zmianie, podobnie jak i godziny składania i otwarcia ofert oraz miejsce pozostają bez zmian.

Przypominamy, iż w modyfikacji do SIWZ z dnia 23 maja 2017r. Zamawiający zmienił terminy składania i otwarcia ofert na dzień 29 maja 2017r., przy czym godziny oraz miejsce składania i otwarcia ofert pozostały bez zmian. Pozostałe zapisy SIWZ pozostają bez zmian.

 

Na stronie internetowej Zamawiającego (www.dzp.cm-uj.krakow.pl) znajduje się załącznik B, C, D do Formularza oferty – Kalkulacja ceny oferty po zmianach z dnia 24.05.2017r. oraz Wzór umowy po zmianach z dnia 24.05.2017r.


Powrót