Załącznik do ogłoszenia


Przedmiotem postępowania i zamówienia jest wyłonienie Wykonawcy w zakresie dostępu do książek w wersji elektronicznej dla Uniwersytetu Jagiellońskiego – Collegium Medicum w Krakowie, odpowiednio w odniesieniu od jednej do trzysta pięćdziesiątej części przedmiotu zamówienia. Sprawa znak: 141.2711.72.2017

Załącznik opublikowano: 2017-11-06

Sprawa znak: 141.2711.72.2017

Nr wewnętrzny pisma: 141.2711.72.2017/2

Kraków, dnia 06.11.2017 r.

wg rozdzielnika

ODPOWIEDZI NA PYTANIA

Dotyczy: postępowania prowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego w oparciu o przepisy ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2017r poz. 1579), w zakresie dostępu do książek w wersji elektronicznej dla Uniwersytetu Jagiellońskiego – Collegium Medicum w Krakowie, ogłoszonego w BZP pod nr 607086-N-2017 z dnia 26.10.2017r.

Uniwersytet Jagielloński – Collegium Medicum w Krakowie informuje, że w przedmiotowym postępowaniu wpłynęły następujące pytania, na które Zamawiający udziela poniższych odpowiedzi:

Pytanie nr 1 z dnia 03.11.2017r.:

Par. 1 ust. 19

Zamawiający zastrzega sobie w trakcie realizacji umowy prawo do wykonywania czynności kontrolnych odnośnie spełniania przez Wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia osób na podstawie umowy o pracę w zakresie czynności wskazanych w SIWZ  przy realizacji niniejszego zamówienia w następujący sposób:

1)  Wykonawca na każde żądanie Zamawiającego zobowiązany jest w terminie do 7 dni kalendarzowych od dnia otrzymania pisemnego wezwania przedstawić (okazać, przedłożyć do wglądu) wszelkie niezbędne oświadczenia lub dokumenty w celu potwierdzenia zatrudnienia na podstawie umowy o pracę pracowników zaangażowanych przy realizacji niniejszej umowy np.:

a) oświadczenie Wykonawcy lub podwykonawcy o zatrudnieniu na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności, których dotyczy wezwanie Zamawiającego. Oświadczenie to powinno zawierać w szczególności: dokładne określenie podmiotu składającego oświadczenie, datę złożenia oświadczenia, wskazanie, że objęte wezwaniem czynności wykonują osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę wraz ze wskazaniem imion i nazwisk tych osób, rodzaju umowy o pracę oraz podpis osoby uprawnionej do złożenia oświadczenia w imieniu Wykonawcy lub podwykonawcy;                       

b) poświadczoną za zgodność z oryginałem odpowiednio przez Wykonawcę lub podwykonawcę kopię umowy/umów o pracę osób wykonujących w trakcie realizacji zamówienia czynności, których dotyczy ww. oświadczenie wykonawcy lub podwykonawcy (wraz z dokumentem regulującym zakres obowiązków, jeżeli został sporządzony). Kopia umowy/umów powinna zostać zanonimizowana w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (tj. w szczególności bez adresów, nr PESEL pracowników). Imię i nazwisko pracownika nie podlega anonimizacji. Informacje takie jak: data zawarcia umowy i rodzaj umowy o pracę powinny być możliwe do zidentyfikowania;

c) poświadczoną za zgodność z oryginałem odpowiednio przez Wykonawcę lub podwykonawcę kopię dokumentów potwierdzających opłacanie składek na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne z tytułu zatrudnienia na podstawie umów o pracę (wraz z informacją o liczbie odprowadzonych składek) tj.:

- zaświadczenia właściwego oddziału ZUS, potwierdzające opłacanie przez Wykonawcę lub podwykonawcę składek na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne z tytułu zatrudnienia na podstawie umów o pracę za ostatni okres rozliczeniowy lub

- poświadczoną za zgodność z oryginałem odpowiednio przez Wykonawcę lub podwykonawcę kopię dowodu potwierdzającego zgłoszenie pracownika przez pracodawcę do ubezpieczeń, zanonimizowaną w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych. Imię i nazwisko pracownika nie podlega anonimizacji,

2) w przypadkach uzasadnionych wątpliwości co do przestrzegania prawa pracy przez Wykonawcę lub podwykonawcę, Zamawiający może zwrócić się o przeprowadzenie kontroli przez Państwową Inspekcję Pracy.

Wykonawca

Proponujemy zmianę zapisu, na następujący zapis:

Zamawiający zastrzega sobie w trakcie realizacji umowy prawo do kontroli spełniania przez Wykonawcę wymagania zatrudnienia osób na umowę o pracę w zakresie wskazanym w SIWZ przy realizacji niniejszego zamówienia w następujący sposób:

  1. Wykonawca na każde żądanie Zamawiającego zobowiązany jest w terminie do 7 dni kalendarzowych od dnia otrzymania pisemnego wezwania, okazać (przedłożyć do wglądu) wszelkie niezbędne informacje lub dokumenty w celu potwierdzenia zatrudnienia na podstawie umowy o pracę pracowników zaangażowanych przy realizacji niniejszej umowy (np. oświadczenia, zaświadczenia, zanonimizowane umowy o pracę lub inne dokumenty, w tym dokumenty potwierdzające opłacanie składek na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne wraz z informacją o liczbie odprowadzonych składek lub dowody potwierdzające zgłoszenie pracownika przez pracodawcę do ubezpieczeń),

  2. Zamawiający zastrzega sobie prawo przeprowadzenia kontroli poprzez zgłoszenie Państwowej Inspekcji Pracy o konieczności przeprowadzenia kontroli zatrudnienia.

    Odpowiedź nr 1:

    Zamawiający nie wyraża zgody na zmianę treści zapisów § 1 ust. 19. Pozostałe zapisy SIWZ zostają bez zmian.

     

    Pytanie nr 2 z dnia 03.11.2017r.:

    Par. 7 ust. 9

    Wykonawca zapłaci Zamawiającemu kary umowne w odniesieniu do obowiązków zatrudnienia osób na umowę o pracę:

  3. w przypadku nieokazania lub nieprzedłożenia dokumentów, o których mowa w § 1 ust. 19 pkt 1 – w wysokości 500 zł, a w przypadku złożenia z opóźnieniem 10 zł za każdy dzień opóźnienia,

  4. w przypadku, gdy okazane lub przedłożone dokumenty będą niekompletne lub nie będą potwierdzały w sposób jednoznaczny wymaganego zatrudnienia osób na umowę o pracę – w wysokości 10 zł za każdy dzień do dnia dostarczenia lub okazania Zamawiającemu kompletnych lub jednoznacznie potwierdzających fakt zatrudnienia osób na umowę o pracę dokumentów,

  5. w przypadku uchybienia terminowi, o którym mowa w § 1 ust. 21 zd. drugie za każdy dzień uchybienia w wysokości 10 zł za każdy dzień opóźnienia,

  6. uchybienia w wysokości 10 zł za każdy dzień opóźnienia,

  7. w przypadku nieutrzymania ciągłości zatrudnienia pracowników na umowę o pracę Wykonawca zapłaci Zamawiającemu karę w wysokości 500 zł za każdy dzień liczoną odrębnie dla każdej osoby zatrudnionej na umowę o pracę

    Wykonawca

    Proponujemy zmianę zapisu, na następujący zapis:

    Wykonawca zapłaci Zamawiającemu kary umowne w odniesieniu do obowiązków zatrudnienia osób na umowę o pracę:

    1. w przypadku nieokazania lub nieprzedłożenia dokumentów, o których mowa w § 1 ust. 19 lit. a) – w wysokości 100 zł, a przypadku złożenia z opóźnieniem 10 zł za każdy dzień opóźnienia lub za każdy dzień uchybienia wykonania obowiązku.

    2. w przypadku gdy okazane lub przedłożone dokumenty będą niekompletne lub nie będą potwierdzały w sposób jednoznaczny wymaganego zatrudnienia osób na umowę o pracę – w wysokości 10 zł za każdy dzień do dnia dostarczenia lub okazania Zamawiającemu kompletnych lub jednoznacznie potwierdzających fakt zatrudnia osób na umowę o pracę dokumentów,

    3. w przypadku uchybienia terminowi, o którym mowa w § 1 ust. 21 zd. drugie za każdy dzień uchybienia w wysokości 10 zł za każdy dzień opóźnienia,

    4. przypadku nieutrzymania ciągłości zatrudnienia pracowników na umowę o pracę Wykonawca zapłaci Zamawiającemu karę w wysokości 10 zł za każdy dzień liczoną odrębnie dla każdej osoby zatrudnionej na umowę o pracę.

      Odpowiedź nr 2:

      Zamawiający nie wyraża zgody na zmianę treści zapisów § 7 ust. 9. Pozostałe zapisy SIWZ zostają bez zmian.

       

      Pytanie nr 3 z dnia 03.11.2017r.:

      Par. 10 ust. 1

      Zamawiający może odstąpić od umowy w wypadku:

  8. powzięcia informacji o ogłoszeniu przez Wykonawcę likwidacji lub wydaniu nakazu zajęcia majątku Wykonawcy w zakresie uniemożliwiającym wykonanie niniejszej umowy;

  9. powzięcia informacji, że Wykonawca na skutek swojej niewypłacalności nie wykonuje zobowiązań pieniężnych przez okres co najmniej 3 miesięcy,

  10. niewykonywania bądź nienależytego wykonywania przedmiotu umowy, w szczególności w przypadku:

  11. gdy Wykonawca pomimo dwukrotnego wezwania, o którym mowa w § 7 ust. 12 do poprawy jakości świadczonych usług w ramach umowy, realizuje je w sposób nienależyty.

  12. gdy wysokość kar umownych, o których mowa w § 7 ust. 6 i 7 przekroczy 25% wynagrodzenia umownego brutto;

  13. gdy opóźnienie w aktywowaniu dostępu do Bazy przekroczy termin, o którym mowa w § 5 ust. 1;

  14. gdy okaże się, że Baza jest obarczona jakimikolwiek wadami, w tym w szczególności wadami prawnymi;

  15. gdy Wykonawca ze swej winy przerwał realizację umowy i nie podejmuje jej przez okres co najmniej 14 dni, pomimo otrzymania od Zamawiającego pisemnego wezwania i wyznaczenia dodatkowego 7 dniowego terminu na przystąpienie do realizacji umowy;

  16. Wykonawca dokonał cesji wierzytelności wynikających z niniejszej umowy na rzecz osób trzecich bez uprzedniego uzyskania stosownej, pisemnej zgody Zamawiającego wyrażonej na piśmie pod rygorem nieważności.

    Odstąpienie od umowy powinno nastąpić w terminie 30 dni od daty powzięcia wiadomości o zaistnieniu okoliczności, o których mowa w ust. 1.

    Wykonawca

    Proponujemy zmianę zapisu:

    Zamawiający może odstąpić od umowy w wypadku jeżeli:

    1) zaistnieje istotna zmiana okoliczności powodująca, że wykonanie umowy nie leży w interesie publicznym czego nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy, lub dalsze wykonywanie umowy może zagrozić istotnemu interesowi bezpieczeństwa państwa lub bezpieczeństwu publicznemu,

    2) pomimo uprzedniego 2-krotnego złożenia pisemnych zastrzeżeń ( w odstępie 14 dni kalendarzowych), przez Zamawiającego – Wykonawca nie wykonuje usług zgodnie z warunkami umowy lub zaniedbuje zobowiązania umowne,

    3) gdy wysokość kar umownych, o których mowa w § 7 ust. 6 przekroczy 25% wynagrodzenia umownego brutto,

    4) gdy opóźnienie w aktywowaniu dostępu do Bazy przekroczy termin, o którym mowa w § 5 ust. 1,

    5) gdy okaże się, że Baza jest obarczona jakimikolwiek wadami, w tym w szczególności wadami prawnymi,

    6) nastąpi znaczne pogorszenie sytuacji finansowej Wykonawcy, uniemożliwiające dalsze wykonywanie umowy albo wystąpią inne przyczyny uniemożliwiające lub ograniczające swobodne wykonywanie przez Wykonawcę jego obowiązków wynikających z umowy;

    7) Wykonawca ze swej winy przerwał realizację umowy i nie podejmuje jej przez okres, co najmniej 14 dni,

    8) Wykonawca dokonał cesji wierzytelności wynikających z niniejszej umowy na rzecz osób trzecich bez uprzedniego uzyskania stosownej, pisemnej zgody Zamawiającego wyrażonej na piśmie pod rygorem nieważności.

    Odstąpienie od umowy powinno nastąpić w terminie 30 dni od daty powzięcia wiadomości o zaistnieniu okoliczności, o których mowa w ust. 1

    Odpowiedź nr 3:

    Zamawiający nie wyraża zgody na zmianę treści zapisów § 10 ust. 1. Pozostałe zapisy SIWZ zostają bez zmian.

     

    Zamawiający informuje, iż powyższe pytania i odpowiedzi stanowią integralną część Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia i w ich wyniku nie zmieniono ogłoszenia o zamówieniu. Pozostałe zapisy SIWZ pozostają bez zmian.

    Zamawiający zawiadamia, iż terminy składania i otwarcia ofert nie ulegają zmianie, podobnie jak i godziny składania i otwarcia ofert oraz miejsce pozostają bez zmian.

    Przypominamy, iż w modyfikacji do SIWZ z dnia 03 listopada 2017r. Zamawiający zmienił terminy składania i otwarcia ofert na dzień 10 listopada 2017r., przy czym godziny oraz miejsce składania i otwarcia ofert pozostały bez zmian. Pozostałe zapisy SIWZ pozostają bez zmian.


Powrót