Załącznik do ogłoszenia


Przedmiotem postępowania i zamówienia jest wykonywanie usługi sprzątania oraz obsługi szatni w Obiekcie Dydaktycznym Wydziału Farmaceutycznego UJ CM przy ul. Medycznej 9 w Krakowie

Załącznik opublikowano: 2017-12-20

Sprawa znak: 141.2711.65.2017

 

Kraków, dnia 20.12.2017 r.

 

Pytania, odpowiedzi oraz modyfikacja treści SIWZ

Dotyczy: postępowania prowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego w oparciu o przepisy ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2017r poz. 1579),
w zakresie wykonywania usługi sprzątania oraz obsługi szatni w Obiekcie Dydaktycznym Wydziału Farmaceutycznego UJ CM przy ul. Medycznej 9 w Krakowie, ogłoszonego w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej nr 2017/S 221-459539.

Uniwersytet Jagielloński – Collegium Medicum w Krakowie informuje, że
w przedmiotowym postępowaniu wpłynęły następujące pytania, na które Zamawiający udziela poniższych odpowiedzi:

Pytanie 1

W związku z tym iż podpisanie umowy z ewentualnym Wykonawcą może nastąpić już na początku stycznia 2018 roku, a umowa zacznie obowiązywać dopiero od 1.02.2018 roku prosimy o zmianę zapisu SIWZ tak aby "wykaz osób przewidzianych do realizacji zamówienia wraz z dokumentami potwierdzającymi zatrudnienie na umowę o pracę, w zakresie jakim dotyczy, oraz ewentualnie wraz ze stosownymi dokumentami potwierdzającymi fakt bycia osobą bezrobotną w przypadku stosownej deklaracji złożonej w treści oferty" był dostarczony do Zamawiającego najpóźniej w pierwszym dniu rozpoczęcia realizacji usługi. Osoby te (w tym osoby z bezrobocia) będą zatrudniane do realizacji tego zamówienia, dlatego zatrudnianie ich przed rozpoczęciem usługi wydaje się być nielogiczne (a będzie konieczne, gdyż Wykonawca ma przedstawić umowy o pracę i dokumenty potwierdzające że osoby były bezrobotne) i naraża Wykonawcę na dodatkowe koszty, których nie jest w stanie oszacować, gdyż nie jest w stanie określić kiedy nastąpi podpisanie umowy

Odpowiedź 1

Zamawiający informuje, iż wyraża zgodę na powyższe i w związku z tym modyfikuje zapisy SIWZ jak poniżej:

-  pkt 3) 16 SIWZ, otrzymuje brzmienie:

16.Wymagania, o których mowa w art. 29 ust. 3a p.z.p. dotyczące wymogu zatrudnienia osób na umowę o pracę:

16.1 Zamawiający wymaga, aby nie później niż w pierwszym dniu rozpoczęcia realizacji umowy wszystkie osoby skierowane do realizacji umowy wykonujące czynności sprzątania i obsługi szatni Wykonawca zatrudniał na podstawie umowy o pracę, w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. - Kodeks pracy (tekst jedn.: Dziennik Ustaw z 2016 r., poz. 1666 z późn. zm.). Wykonawca zobowiązany jest zagwarantować zatrudnienie na powyższych zasadach przez okres realizacji przedmiotu niniejszej umowy. Zobowiązane wynikające ze zdania poprzedniego dotyczy również podwykonawców i dalszych podwykonawców, którym Wykonawca lub jego podwykonawca zleci opisane czynności związane z realizacją usług objętych zakresem niniejszej umowy. Szczegółowe warunki realizacji i kontroli oraz wymagań dotyczących tego zobowiązania określone są w treści wzoru umowy. Realizacja zamówienia przez ww. osobę będzie miała na celu podniesienie jakości wykonania zamówienia, większą dyspozycyjność osób wykonujących zamówienie wobec Zamawiającego i Wykonawcy, większe doświadczenie personelu (wynikające ze stałości zatrudnienia u danego Wykonawcy), lepszą kontrolę wykonania zamówienia z uwagi na kierownictwo pracodawcy wynikające ze stosunku pracy, większe zaangażowanie pracowników (wynikające z potrzeby należytego wywiązania się z obowiązków pracowniczych), co przekłada się na utrzymanie zatrudnienia i promowanie aspektów społecznych.

16.2 Wykaz osób przewidzianych do realizacji zamówienia wraz z dokumentami potwierdzającymi zatrudnienie na umowę o pracę, w zakresie jakim dotyczy, oraz ewentualnie wraz ze stosownymi dokumentami potwierdzającymi fakt bycia osobą bezrobotną, o której mowy a pkt. 13) 6. SIWZ, w przypadku stosownej deklaracji złożonej w treści oferty, Wykonawca winien złożyć najpóźniej w pierwszym dniu realizacji umowy.

 

- pkt 13) 6 SIWZ, otrzymuje brzmienie:

Zamawiający przyzna 10 punktów za każdą zadeklarowaną w ofercie osobę bezrobotną, w rozumieniu ustawy z dnia 20 kwietnia 2004r. o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy, przewidzianą do zatrudnienia na czas realizacji zamówienia na podstawie umowy o pracę przy realizacji niniejszego zamówienia w pełnym wymiarze etatu w zakresie realizacji czynności sprzątania lub obsługi szatni, o których mowa w pkt 3)16.1 SIWZ.

Wykonawca w przypadku deklaracji zatrudnienia wyżej opisanych osób w ramach tego kryterium najpóźniej w pierwszym dniu realizacji umowy dostarcza Zamawiającemu dokumenty potwierdzające zatrudnienie tych osób na podstawie umowy o pracę (przykładowo dokumenty wskazane w § 7. ust 12 pkt 1 wzoru umowy) oraz, że osoby te są osobami bezrobotnymi (dokumenty wydane przez właściwą instytucję potwierdzające, że osoby te są osobami  bezrobotnymi);

 

- pkt 14) 1.3 zostaje wykreślony

 

Jednocześnie Zamawiający informuje, iż dokonuje zmiany § 13 wzoru umowy nadając mu brzmienie jak poniżej:

 

Strony ustalają odpowiedzialność za niewykonanie lub nienależyte wykonanie przedmiotu umowy poprzez zapłatę kar umownych.
Wykonawca zapłaci Zamawiającemu kary umowne:

za każdy dzień niewykonania przedmiotu umowy w wysokości 2.000 zł,
za każdy dzień nienależytego wykonania przedmiotu umowy w wysokości 1.000 zł,
w przypadku odstąpienia od umowy lub wypowiedzenia umowy z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy, w wysokości 10% wartości umowy brutto ustalonej w § 3 ust 1;
za każdy dzień opóźnienia w wykonaniu obowiązku nałożonego na Wykonawcę w § 3 ust. 4 w wysokości 0,01 % wartości umowy brutto ustalonej w § 3 ust. 1.

Wykonawca zapłaci Zamawiającemu kary umowne w odniesieniu do obowiązków zatrudnienia osób na umowę o pracę lub zatrudnienia osób bezrobotnych***:

1) w przypadku nieprzedstawienia (nieokazania,  nieprzedłożenia) dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w § 7 ust. 12 pkt. 1) lub § 7 ust. 20*** -  w wysokości 2000 zł, a przypadku przedstawienia (okazania, przedłożenia) z opóźnieniem 100 zł za każdy dzień opóźnienia,

2) przypadku gdy okazane (przedstawione lub przedłożone) dokumenty lub oświadczenia będą niekompletne lub nie będą potwierdzały w sposób jednoznaczny wymaganego zatrudnienia osób na umowę o pracę lub zatrudnienia osób bezrobotnych*** – w wysokości 50 zł za każdy dzień do dnia dostarczenia Zamawiającemu kompletnych lub jednoznacznie potwierdzających fakt zatrudnia osób na umowę o pracę dokumentów lub oświadczeń,

3) przypadku uchybienia terminowi, o którym mowa w § 7 ust. 14 zd. drugie  lub § 7 ust. 15 lub § 7 ust. 18 i ust 20*** za każdy dzień uchybienia w wysokości 100 zł za każdy dzień opóźnienia,

4) w przypadku opóźnienia w przedłożeniu dokumentów, o których mowa w pkt 16.2 SIWZ w stosunku do  wskazanego tam terminu w wysokości 2000 zł za każdy dzień opóźnienia.

4. Strony ustalają, że w przypadku niespełnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na   podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane przez Zamawiającego w SIWZ czynności w stopniu nie mniejszym niż wskazany w toku postępowania o udzielenie zamówienia, nieokazanie dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w § 7 ust. 12 pkt 1) oraz w pkt 16.2 SIWZ, może skutkować odstąpieniem przez Zamawiającego od umowy z winy Wykonawcy i naliczeniem kary umownej wymienionej w ust. 2 lit. c). Oświadczenie o odstąpieniu od umowy zostanie złożone na piśmie w ciągu 30 dni kalendarzowych od powzięcia przez Zamawiającego wiedzy o wymienionym powyżej zdarzeniu  uzasadniającym odstąpienie od umowy.

5. Strony ustalają, że zmniejszenie przez Wykonawcę ilości osób wskazanych w załączniku nr 7 do niniejszej umowy (w stosunku do zadeklarowanej ilości osób w ofercie z dnia ....... ) może skutkować odstąpieniem przez Zamawiającego od umowy z winy Wykonawcy i naliczeniem kary umownej wymienionej w niniejszym paragrafie w ust 2 lit c. Oświadczenie o odstąpieniu od umowy zostanie złożone na piśmie w ciągu 30 dni kalendarzowych od powzięcia przez Zamawiającego wiedzy o zmniejszeniu zadeklarowanej liczby zatrudnionych osób bezrobotnych.***

6. Wykonawca wyraża zgodę na potrącanie kar umownych z faktur VAT.

7. Zamawiający zastrzega sobie prawo do odszkodowania uzupełniającego na zasadach ogólnych Kodeksu Cywilnego.

 

Pytanie 2

Proszę o potwierdzenie, że przedstawienie przez Wykonawcę dokumentu z Urzędu Pracy potwierdzającego iż nie zatrudnienie zadeklarowanej ilości osób bezrobotnych nastąpiło z przyczyn nie leżących po stronie Wykonawcy, będzie równoznaczne z wywiązaniem się z deklaracji złożonej w ofercie?

Odpowiedź 2

Zamawiający informuje, iż nie wyraża zgody na powyższe. W przypadku zadeklarowania w ofercie osoby/ób bezrobotnej/ych, Wykonawca ma obowiązek jej/ich zatrudnienia na czas realizacji zamówienia na podstawie umowy o pracę przy realizacji niniejszego zamówienia w pełnym wymiarze etatu w zakresie realizacji czynności sprzątania lub obsługi szatni.

 

Jednocześnie Zamawiający informuje o poprawieniu oczywistej omyłki w pkt 3 Formularza oferty:

*   - wypełnić z uwzględnieniem informacji zawartych pkt. 13) SIWZ, tj. wpisać o ile dotyczy liczbę osób, w rozumieniu ustawy z dnia 20 kwietnia 2004r. o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy, przewidzianą do zatrudnienia na czas realizacji zamówienia na podstawie umowy o pracę przy realizacji niniejszego zamówienia w pełnym wymiarze etatu w zakresie realizacji czynności sprzątania lub obsługi szatni, o których mowa w pkt 3)16.1 SIWZ.

 

 

Jednocześnie Zamawiający informuje, iż powyższe pytania i odpowiedzi, wyjaśnienia SIWZ, stanowią integralną część SIWZ, a przy tym z uwagi na ich zakres i charakter oraz termin wprowadzenia nie wpływają na konieczność przedłużenia terminu składania ofert. Nie są tym samym spełnione przesłanki wynikające z ustawy PZP.

 

 

 

 

 


Powrót