Załącznik do ogłoszenia


Przedmiotem postępowania i zamówienia jest wyłonienie Wykonawcy w zakresie sukcesywnej dostawy jednorazowych materiałów zużywalnych do działalności statutowej dla jednostek organizacyjnych Uniwersytetu Jagiellońskiego – Collegium Medicum w Krakowie odpowiednio w odniesieniu od jednej do dwóch części zamówienia. Sprawa znak: 141.2711.56.2018

Załącznik opublikowano: 2018-07-19

Kraków, dnia 19.07.2018r.

Sprawa znak: 141.2711.56.2018

Pismo nr 141.2711.56.2018/2

wg rozdzielnika

ODPOWIEDZI NA PYTANIA

Dotyczy: postępowania prowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego w oparciu o przepisy ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2017. poz. 1759 z późn. zm.), w zakresie sukcesywnej dostawy jednorazowych materiałów zużywalnych do działalności statutowej dla jednostek organizacyjnych Uniwersytetu Jagiellońskiego – Collegium Medicum w Krakowie, odpowiednio w odniesieniu od jednej do dwóch części przedmiotu zamówienia, ogłoszonego w BZP pod nr 588568-N-2018 z dnia 13.07.2018r.

 

Uniwersytet Jagielloński – Collegium Medicum w Krakowie informuje, że w postępowania jw. wpłynęły następujące pytania, na które Zamawiający udziela odpowiedzi:

Pytanie nr 1 z dnia 18.07.2018r.:

Dotyczy części 1 pozycje 3 i 9:

Czy Zamawiający w pozycji 3 i 9 dopuści produkt o pojemności 0,5 ml ?

Odpowiedź:

Zamawiający dopuszcza w zakresie części 1 pozycja 3 i 9 probówki bezbarwne o pojemności 0,5 ml przy jednoczesnym zachowaniu pozostałych parametrów zawartych w siwz.

Pytanie nr 2 z dnia 18.07.2018r.:

Dotyczy części 1 pozycje 4 i 10:

Czy Zamawiający w pozycji 4 i 10 dopuści produkt o pojemności 1,5 ml ?

Odpowiedź:

Zamawiający dopuszcza w zakresie części 1 pozycja 4 i 10 probówki bezbarwne o pojemności 1,5 ml przy jednoczesnym zachowaniu pozostałych parametrów zawartych w siwz.

Pytanie nr 3 z dnia 18.07.2018r.:

Dotyczy wzoru umowy § 7 ust. 3.1:

Zwracamy się o zmianę zapisów § 7 ust. 3.1, który w obecnym brzmieniu nakłada na Wykonawcę kary naliczane od całkowitej wartości umowy, która z powodu zmniejszonej realizacji ze strony Zamawiającego może zostać nieosiągnięta. Taka konstrukcja zapisów powoduje, że Wykonawca, który ponosi ryzyko braku zamierzonego zysku ponosi dodatkowo ryzyko obciążenia karami za pułap cenowy, który jest szacunkowy. W związku z powyższym zwracamy się o wprowadzenie następujących zmian:

Zamawiający może obciążyć Wykonawcę karą umowną:

§ 7 ust. 3.1

w § 7 ust. 3.1 w wysokości 0,5% wynagrodzenia umownego brutto za dane zamówienie za każdy dzień zwłoki.”

Odpowiedź:

Zamawiający informuje, iż nie wyraża zgody na zaproponowaną przez Wykonawcę zmianę treści zapisów w § 7 ust. 3.1 dotyczący naliczana kary umownej. Kara umowna określona w § 7 ust. 3.1. jest naliczana od „wynagrodzenia umownego brutto za dane zamówienie”, nie zaś jak wskazano w pytaniu od całkowitej wartości umowy. Jednocześnie Zamawiający podtrzymuje zapisy SIWZ
w przedmiotowym zakresie.

Pytanie nr 4 z dnia 18.07.2018r.:

Dotyczy wzoru umowy:

Czy Zamawiający wyrazi zgodę na zmianę zapisów wzoru umowy w § 7 ust. 3.2 poprzez zapis o ewentualnej karze za odstąpienie od umowy w wysokości 10 % wartości NIEZREALIZOWANEJ części przedmiotu umowy ?

Odpowiedź:

Zamawiający informuje, iż nie wyraża zgody na zaproponowaną przez Wykonawcę zmianę zapisu w § 7 ust. 3.2. W opinii Zamawiającego proponowana zmiana jest niekorzystna dla Zamawiającego natomiast celem kar umownych jest odpowiednie zabezpieczenie interesów Zamawiającego. Jednocześnie Zamawiający podtrzymuje zapisy SIWZ w przedmiotowym zakresie.

 

Jednocześnie Zamawiający informuje, iż powyższe pytania i odpowiedzi stanowią jej integralną część, a przy tym z uwagi na ich zakres i charakter oraz termin wprowadzenia nie wpływają na konieczność przedłużenia terminu składania ofert. Nie są tym samym spełnione przesłanki wynikające z ustawy PZP. Dlatego też, Zamawiający zawiadamia, iż terminy składania i otwarcia ofert nie ulegają zmianie, podobnie jak i godziny składania i otwarcia ofert oraz miejsce pozostają bez zmian.

 

 

 

 

 

 


Powrót