Załącznik do ogłoszenia


Przedmiotem postępowania i zamówienia jest wyłonienie Wykonawcy w zakresie realizacji robót budowlanych polegających na kontynuacji montażu elementów systemu sygnalizacji pożaru w budynku Uniwersytetu Jagiellońskiego - Collegium Medicum przy ul. Kopernika 12 w Krakowie (III etap). Postępowanie nr : 141.2711.14.2021

Załącznik opublikowano: 2021-06-16


2021/BZP 00085340/01

NOTICES.MY_NOTICES.DETAILS.undefined

Zmień ogłoszeniePobierz pdf

Wyłonienie Wykonawcy w zakresie realizacji robót budowlanych polegających na kontynuacji montażu elementów systemu sygnalizacji pożaru w budynku UJ CM przy ul. Kopernika 12 w Krakowie (III etap).

Ogłoszenie o wyniku postępowania z dnia 2021-06-16

Zobacz powiązane ogłoszenia

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Roboty budowlane
Wyłonienie Wykonawcy w zakresie realizacji robót budowlanych polegających na kontynuacji montażu elementów systemu sygnalizacji pożaru w budynku UJ CM przy ul. Kopernika 12 w Krakowie (III etap).
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Uniwersytet Jagielloński - Collegium Medicum
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 00000127000040
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: św. Anny 12
1.5.2.) Miejscowość: Kraków
1.5.3.) Kod pocztowy: 31-008
1.5.4.) Województwo: małopolskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL213 - Miasto Kraków
1.5.7.) Numer telefonu: 12 433 27 30
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: dzp@cm-uj.krakow.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: http://www.dzp.cm-uj.krakow.pl/
1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

http://www.dzp.cm-uj.krakow.pl/index.php/dzp/zamowienia_ustawowe

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - inny zamawiający


Uczelnia Publiczna

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Edukacja
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Wyłonienie Wykonawcy w zakresie realizacji robót budowlanych polegających na kontynuacji montażu elementów systemu sygnalizacji pożaru w budynku UJ CM przy ul. Kopernika 12 w Krakowie (III etap).

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-42bd1981-b9ff-11eb-911f-9ad5f74c2a25
2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00085340/01
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2021-06-16 14:52
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak
2.14.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00061585/01
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: 141.2711.14.2021
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.3.) Wartość zamówienia: 117998,87 PLN
4.4.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Przedmiotem postępowania i zamówienia jest wyłonienie Wykonawcy w zakresie realizacji robót budowlanych polegających na kontynuacji montażu elementów systemu sygnalizacji pożaru w budynku Uniwersytetu Jagiellońskiego - Collegium Medicum przy ul. Kopernika 12 w Krakowie (III etap).
1.1 Zgodnie z art. 310 ustawy Pzp, Zamawiający przewiduje możliwość unieważnienia przedmiotowego postępowania, jeżeli środki publiczne, które Zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia, nie zostały mu przyznane.
1.2 Przedmiotem postępowania i zamówienia jest wyłonienie Wykonawcy robót budowlanych w zakresie kontynuacji montażu elementów systemu sygnalizacji pożaru w budynku Uniwersytetu Jagiellońskiego - Collegium Medicum przy ul. Kopernika 12 w Krakowie (III etap).
1.3 W ramach niniejszego zamówienia, stanowiącego III etap prac, elementy systemu sygnalizacji pożaru zostaną zamontowane w pomieszczeniach znajdujących się na poziomie parteru, pierwszego piętra oraz strychu budynku przy ul. Kopernika 12.
1.4 Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje w szczególności wykonanie:
a) instalacji systemu sygnalizacji pożaru (SSP);
b) tras kablowych.
1.5 Podstawowym celem zadania jest pełna ochrona przeciwpożarowa pomieszczeń w ww. budynku, w których zostaną zamontowane elementy systemu sygnalizacji pożaru, co wydatnie poprawi bezpieczeństwo użytkowników budynku.
1.6 Zakres, ilości i typy urządzeń do zamontowania zostały wyszczególnione w przedmiarze robót.
1.7 Budynek Uniwersytetu Jagiellońskiego - Collegium Medicum zlokalizowany przy ul. Kopernika 12 w Krakowie zgodnie z obecnym stanem prawnym stanowi jedną strefę pożarową o powierzchni 4 034,75 m2.
1.8 Przedmiot zamówienia został w sposób szczegółowy opisany w Załączniku A do SWZ „Opis przedmiotu zamówienia”, dokumentacji projektowej, tj.: projekcie wykonawczym, specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych (zwanej dalej w skrócie STWiORB), decyzjach administracyjnych oraz przedmiarze robót, będących integralną częścią SWZ.
1.9 Zamawiający zaznacza, iż załączony przedmiar ma wyłącznie charakter orientacyjny
i pomocniczy, a podstawą do sporządzenia oferty i jej wyceny jest dokumentacja projektowa oraz STWiORB.
1.10 Wykonawca musi zaoferować przedmiot zamówienia zgodny z wymogami Zamawiającego określonymi w SWZ, a celem potwierdzenia zgodności oferowanego przedmiotu zamówienia z SWZ zobowiązany jest złożyć wraz z ofertą kosztorys uproszczony.
1.11 Zamawiający wymaga, aby Wykonawca udzielił co najmniej 36 miesięcznej gwarancji jakości i co najmniej 60 miesięcznej rękojmi za wady na roboty budowlane, w tym zastosowane materiały i urządzenia zgodnie z zapisami karty gwarancyjnej stanowiącej załącznik nr 2 do projektowych postanowień umowy.
1.12 Bieg terminu gwarancji i rękojmi będzie liczony od daty podpisania przez Zamawiającego
i Wykonawcę protokołu odbioru końcowego przedmiotu umowy podpisanego .
1.13 Wykonawca prac jest odpowiedzialny za jakość wykonania przedmiotu zamówienia.
1.14 Wykonawca zastosuje właściwą technologię robót, zgodną z zasadami współczesnej wiedzy technicznej, obowiązującymi przepisami, normami oraz z zasadami BHP.
1.15 Podczas wykonywania prac pracownicy i sprzęt Wykonawcy muszą być oznakowani nazwą firmy.
1.16 Wykonawca ponosi odpowiedzialność za wszelkie szkody i wypadki zaistniałe podczas wykonywania prac, a wynikające z niedopełnienia obowiązków przez Wykonawcę lub nienależytego wykonywania prac.
1.17 Zastosowane ewentualnie przez Zamawiającego w dokumentacji wykonawczej wskazania pochodzenia wyrobów służą określeniu wzorcowych standardów cech technicznych i jakościowych oraz funkcjonalnych. Zamawiający zaznacza, iż użyte ewentualnie w SWZ przykłady nazw własnych produktów bądź producentów dotyczące określonych wyrobów, tj.: typów, modeli, systemów, elementów, materiałów, urządzeń itp. mają jedynie charakter wzorcowy (przykładowy)
i dopuszczone jest składanie ofert zawierających rozwiązania równoważne, które spełniają wszystkie wymagania techniczne, funkcjonalne, jakościowe, użytkowe, estetyczne, kolorystyczne itp. wymienione w SWZ, przy czym Wykonawca zobowiązany jest wykazać w treści złożonej oferty ich równoważność załączając stosowne opisy techniczne i funkcjonalne, zgodnie ze wzorem stanowiącym Załącznik B do formularza oferty, tj.: Wykazem materiałów równoważnych. Ponadto, jeżeli zastosowanie rozwiązań równoważnych pociąga za sobą konieczność dokonania zmian projektowych w dokumentacji (załączonej do SWZ), Wykonawca zobowiązany będzie do wykonania dokumentacji zamiennej uwzględniającej wprowadzone zmiany na koszt własny i uzyskania jej akceptacji przez Zamawiającego, oraz o ile jest to niezbędne, uzyskania również uzgodnień (zezwoleń, pozwoleń, itp.) lub decyzji odpowiednich instytucji, podmiotów i organów administracyjnych. Przy oferowaniu rozwiązań i elementów oraz urządzeń innych niż opisane w SWZ, Wykonawca musi wykazać szczegółowo w treści oferty ich równoważność z warunkami i wymaganiami opisanymi w SWZ, przy czym zobowiązany jest dołączyć do oferty ich szczegółowe opisy techniczne i funkcjonalne pozwalające na ocenę zgodności oferowanego przedmiotu z SWZ. W szczególności wymaga się od Wykonawcy podania nazwy, producenta, typu lub modelu oferowanego wyrobu oraz opisu jego właściwości technicznych, funkcjonalnych, jakościowych, użytkowych, estetycznych itp. (kompletne karty produktowe, prospekty, katalogi, foldery itp.). Zamawiający dopuszcza tolerancję +/- 10% w stosunku do podanych wymagań (rozmiarów, wymiarów lub obliczeń wobec wszystkich elementów wyrobów, założeń lub funkcji) traktowanych w zależności od danego parametru podanego w SWZ jako wymaganie minimalne albo maksymalne, przy czym zmienione parametry (rozmiary, wymiary lub obliczenia) proponowane jako rozwiązanie równoważne muszą mieścić się w powyższych zakresach (minimalnych albo maksymalnych) określonych w SWZ, a ponadto zachowywać proporcję zgodną ze wzorem, w stosunku do wszystkich rozmiarów, wymiarów lub obliczeń danego wyrobu, założeń lub funkcji. Zamawiający dokona weryfikacji równoważności zaoferowanych przez Wykonawców materiałów i urządzeń w oparciu o parametry techniczne wyszczególnione w STWiORB oraz pkt.VI załącznika A do SWZ – Opis przedmiotu zamówienia.
1.18 Wybrany Wykonawca w celu zawarcia umowy najpóźniej na dwa dni robocze przed wyznaczonym dniem na jej podpisanie zobowiązany będzie do dostarczenia Zamawiającemu egzemplarza kosztorysu szczegółowego (w wersji papierowej i elektronicznej – edytowalnej, rozszerzenie .xml).
1.19 Zamawiający zaznacza, iż wyłoniony Wykonawca zobowiązany będzie do posiadania ubezpieczenia w okresie realizacji zamówienia zgodnie z zapisami projektowych postanowień umowy zawartych w niniejszej SWZ.
2. Wykonawca powinien wypełnić oraz podpisać formularz oferty wraz z załącznikami lub złożyć ofertę odpowiadającą ich treści, przy użyciu kwalifikowanego podpisu elektronicznego, podpisu zaufanego lub podpisu osobistego, oraz zamieścić na udostępnionej przez Zamawiającego platformie pod adresem: https://www.soldea.pl/epz/epz/.
3. Wykonawca musi dołączyć do oferty wszystkie dokumenty i oświadczenia oraz załączniki przedstawione w SWZ podpisane przy użyciu kwalifikowanego podpisu elektronicznego, podpisu zaufanego lub podpisu osobistego.
4. Wykonawca musi zapewnić realizację zamówienia odpowiednio do wskazanego w pkt. 6) SWZ terminu i z uwzględnieniem jego zapisów.
5. Wykonawca musi zaoferować przedmiot zamówienia zgodny z wymaganiami Zamawiającego określonymi w SWZ i dokonać jego indywidualnej kalkulacji. Celem potwierdzenia zgodności oferowanego przedmiotu zamówienia z SWZ i kompletności oraz prawidłowości wyceny Wykonawca musi złożyć wraz z ofertą obliczenie ceny oferty dla całości zamówienia, wyliczonej w oparciu o własną kalkulację, przedstawione w formie kosztorysu uproszczonego z dołączonym zestawieniem materiałów, urządzeń i wyposażenia dla całości zamówienia wraz z nośnikami cenotwórczymi stanowiącymi podstawę do wykonania kosztorysów.
6. Warunki realizacji zamówienia zawarte zostały w projektowanych postanowieniach umowy zawartych w SWZ.
7. Pozostałe wymagania dotyczące przedmiotu zamówienia zostały zawarte w SWZ i załącznikach do SWZ.

4.5.3.) Główny kod CPV: 45312100-8 - Instalowanie przeciwpożarowych systemów alarmowych
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

45311200-2 - Roboty w zakresie instalacji elektrycznych

45442100-8 - Roboty malarskie

45450000-6 - Roboty budowlane wykończeniowe, pozostałe

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem
5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 2 ustawy
5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:

Zamawiający, UJ–CM, wypełniając obowiązek wynikający z art. 260 ustawy z 11 września 2019r. – Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2019r. poz. 2019 ze zm.) – dalej: ustawa Pzp, zawiadamia że unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego działając na podstawie art. 255 pkt 2) ustawy Pzp, gdyż wszystkie złożone w postępowaniu oferty podlegały odrzuceniu. Jednocześnie Zamawiający, UJ - CM w Krakowie informuje, że oferta nr 1 Firmy: F.H.U. CON-TECH KONRAD ROMAN, Koźmice Wielkie 731, 32-020 Wieliczka, która wpłynęła jako jedyna w przedmiotowym postepowaniu, została odrzucona na podstawie art. 226 ust. 1 pkt 5) ustawy Pzp, gdyż jej treść jest niezgodna z warunkami zamówienia. Uzasadnienie faktyczne i prawne: Zamawiający wskazuje, iż zgodnie z treścią art. 266 ustawy Pzp, do przygotowania i prowadzenia przez zamawiających publicznych postępowania o udzielenie zamówienia klasycznego o wartości mniejszej niż progi unijne stosuje się przepisy działu II, z wyjątkiem przepisów art. 83, art. 86, art. 87 ust. 3, art. 88–90, art. 97 ust. 2, art. 124, art. 125 ust. 2 i 6, art. 126, art. 127 ust. 1, art. 129, art. 130, art. 132–188, art. 220, art. 227 ust. 1, art. 257, art. 264 i art. 265, chyba że przepisy niniejszego działu stanowią inaczej. Z kolei zgodnie z treścią art. 226 ust.1 pkt 5) ustawy Pzp, Zamawiający odrzuca ofertę jeśli jest ona niezgodna z warunkami zamówienia. Zamawiający zauważa, że zgodnie z postanowieniami SWZ wymagał złożenia wraz z ofertą kosztorysu, co wyraźnie w SWZ zaznaczył zapisem: „Wykonawca musi zaoferować przedmiot zamówienia zgodny z wymaganiami Zamawiającego określonymi w SWZ i dokonać jego indywidualnej kalkulacji. Celem potwierdzenia zgodności oferowanego przedmiotu zamówienia z SWZ i kompletności oraz prawidłowości wyceny Wykonawca musi złożyć wraz z ofertą obliczenie ceny oferty dla całości zamówienia, wyliczonej w oparciu o własną kalkulację, przedstawione w formie kosztorysu uproszczonego z dołączonym zestawieniem materiałów, urządzeń i wyposażenia dla całości zamówienia wraz z nośnikami cenotwórczymi stanowiącymi podstawę do wykonania kosztorysów.” (pkt 5) 5. strona 3 SWZ). Zamawiający zauważa, że Wykonawca decydując się na złożenie oferty w przedmiotowym postępowaniu winien był złożyć wszystkie wymagane przez Zamawiającego dokumenty, w tym również opis oferowanego przedmiotu zamówienia i indywidualną kalkulację w formie kosztorysu uproszczonego (wymagano tego między innymi zapisami pkt 5)1.5 strona2 SWZ, pkt 12) 3.6 strona 30 SWZ).Uzasadniając swoją decyzję o odrzuceniu oferty Zamawiający wskazuje, iż Wykonawca - F.H.U. CON-TECH KONRAD ROMAN, Koźmice Wielkie 731, 32-020 Wieliczka, faktycznie nie dołączył do złożonej w postępowaniu oferty, wymaganego zapisami SWZ opisu przedmiotu zamówienia i kalkulacji ceny oferty, czyli kosztorysu uproszczonego. Zamawiający zwraca uwagę, iż nie ma możliwości poprawienia oferty Wykonawcy w trybie art. 223 ust. 2 ustawy Pzp, gdyż nie mieści się to w żadnej możliwości poprawienia takiej „omyłki” jaką daje wskazany przepis. Ewentualnie taka zmiana oferty nie byłaby ani oczywistą omyłką pisarską, ani oczywistą omyłką rachunkową, ani nawet inną omyłką polegającą na niezgodności oferty z dokumentami zamówienia, niepowodującą istotnych zmian w treści oferty. Ponadto zdaniem Zamawiającego ewentualne uzupełnienie, czy też poprawienie oferty, w opisanym wyżej jako niezgodność zakresie, byłoby uznane za niedopuszczalne negocjacje dotyczące treści złożonej oferty lub jej istotne zmiany i doprowadziły de facto do zmiany treści oferty lub złożenia nowej oferty. Dlatego też, w świetle opisanego stanu faktycznego i prawnego oraz materiałów zgromadzonych w postępowaniu, a w szczególności treści złożonej oferty, Zamawiający mając na uwadze dyspozycję wynikającą z art. 226 ust. 1 pkt 5) Pzp, zobowiązany był do odrzucenia oferty wskazanego Wykonawcy. Pozostała treść uzasadnienia została zamieszczona na stronie internetowej Zamawiającego.

SEKCJA VI OFERTY
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 1
6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0
6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 1
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 1
6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 0


Powrót